Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
The 9-5 – the first all-new Saab since 2001 – is inching closer. Due in autumn 2008, the 9-5 is clean sheet of paper design, with a sleek look, new chassis and new engines. Codenamed SB650, the new 9-5 will be sold as an estate and wagon. And it won't come a moment too soon. Today's saloon was launched in 1997, which makes it a pensioner in car years...
...The architecture also supports four-wheel drive, to help Saab keep up with increasingly ballistic German outputs. Aside from the latest four-cylinder petrol and diesel engines, the 9-5 will get a new V6 common rail diesel that's under development, while the blown petrol V6 should reach the 350bhp mark to raise the Aero bar. Saab will also step up its biofuel push with the new model...
In 1998, geloof ik, werd de 900 opgevolgd door de 9³ maar als ik zo eens effe die modellen nader bekijk, mag ik dan concluderen dat het hier eerder om een faclift ging?
Wat veranderde er nu eigenlijk bij de modelwissel?
In 1998, geloof ik, werd de 900 opgevolgd door de 9³ maar als ik zo eens effe die modellen nader bekijk, mag ik dan concluderen dat het hier eerder om een faclift ging?
Wat veranderde er nu eigenlijk bij de modelwissel?
Klopt, was in '98 ...
het is een beetje hetzelfde als de nieuwe E-klasse facelift nu .. ziet er bijna exact hetzelfde uit, maar is in feite volledig vernieuwd.
onderhuids zit de technologie van een Opel (zie je mooi aan de boordcomputer ) .. interieur werd wat opgefrist, nieuwe motoren, nieuwe koets, etc etc ...
op zich verschillen ze idd niet zoveel.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
het is een beetje hetzelfde als de nieuwe E-klasse facelift nu .. ziet er bijna exact hetzelfde uit, maar is in feite volledig vernieuwd.
onderhuids zit de technologie van een Opel (zie je mooi aan de boordcomputer ) .. interieur werd wat opgefrist, nieuwe motoren, nieuwe koets, etc etc ...
op zich verschillen ze idd niet zoveel.
thx
Is de 900 al een "GM-product" of enkel de 9³?
The 9-5 – the first all-new Saab since 2001 – is inching closer. Due in autumn 2008, the 9-5 is clean sheet of paper design, with a sleek look, new chassis and new engines. Codenamed SB650, the new 9-5 will be sold as an estate and wagon. And it won't come a moment too soon. Today's saloon was launched in 1997, which makes it a pensioner in car years...
...The architecture also supports four-wheel drive, to help Saab keep up with increasingly ballistic German outputs. Aside from the latest four-cylinder petrol and diesel engines, the 9-5 will get a new V6 common rail diesel that's under development, while the blown petrol V6 should reach the 350bhp mark to raise the Aero bar. Saab will also step up its biofuel push with the new model...
Ziet er wel heel erg goed uit!
Ik heb uw gevonden foto's gebruikt om een nieuwe draad te openen bij scoops. Hopelijk vind je dat niet erg...
Bewijs daarvoor gevonden in een test van de 900 uit 1996:
Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
Het 900-model is een goed voorbeeld van de nieuwe Saab-filosofie: zijn bodemgroep is ontleend aan die van de Opel Vectra, maar de Zweedse technici werd genoeg vrijheid gegund om de wielophanging naar eigen inzicht te wijzigen. Ook de carrosserie is, afgezien van de basismaten en -elementen, helemaal een Zweedse onderneming geworden; als gevolg daarvan weegt een 2-liter Saab 900 dan ook zo’n 150 kilo meer dan een overeenkomstige Opel Vectra...
De 900 staat op het onderstel van de oude (de eerste denk ik) Vectra
En de 9-3, heeft die in '98 een nieuw onderstel gekregen?
Want de uiterlijke verschillen (ook het interieur) tussen de 900 en de 9-3 zijn echt miniem...
En de 9-3, heeft die in '98 een nieuw onderstel gekregen?
Want de uiterlijke verschillen (ook het interieur) tussen de 900 en de 9-3 zijn echt miniem...
Daar vind ik niet meteen uitsluitsel over... Ik denk geen nieuw onderstel, maar eventueel wat detailveranderingetjes
De 9-3 heeft idd de 900 in 1998 afgelost. Beide zijn het GM producten en staan ze beide op hetzelfde platform.
De 9-3 is meer dan een facelift van de 900. Er is zoveel aangepast dat ze er een nieuwe naam aan hebben gegeven.
Ik weet niet wat er juist allemaal is aangpast maar zeker het interieur, ophanging, koetswerk, koetsstijfheid, veiligheid, ... . Ik dacht dat het iets ven een 3000 veranderingen waren.
Ook nieuwe motoren waaronder de 2.0 t 150pk die de nog even geleverde 2.3i vervangt, de 2.0T 205pk en natuurlijk de 2.3T uit de Viggen met 225pk
Comment