Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nee, voorlopig nog niet.
Ik wil gewoon mijn kennis uitbreiden omtrent merken die mij liggen en Saab ligt me meer en meer.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de GM-invloed binnen de perken kan worden gehouden en dat ze toch een beetje hun eigenheid kunnen bewaren.
GM is niet echt mijn ding en ik heb een beetje angst dat ze meer en meer de autonomie -die Saab verdient- afblokken.
Ook dacht ik gehoord te hebben dat Saab het verre van goed doet en dat wij als Belgenlandje zo'n beetje een uitzondering zijn en dat het hier nog best meevalt?
Tot hij langs mij passeerde, TOKKEL TOKKEL TOKKEL TOKKEL, wat een afgang toch voor zo een mooie wagen , dat onvoorstelbaar ordinair dieselgeronk in het vooronder, gewoon vreselijk hoe zo een mooie wagen van zijn pluimen verliest door een totaal foutief gekozen krachtbron, komt zelfs heel erg "low-budget" over, ondanks de vrij hoge prijs dat men voor zo een mazoutketel moet neertellen.
Tot hij langs mij passeerde, TOKKEL TOKKEL TOKKEL TOKKEL, wat een afgang toch voor zo een mooie wagen , dat onvoorstelbaar ordinair dieselgeronk in het vooronder, gewoon vreselijk hoe zo een mooie wagen van zijn pluimen verliest door een totaal foutief gekozen krachtbron, komt zelfs heel erg "low-budget" over, ondanks de vrij hoge prijs dat men voor zo een mazoutketel moet neertellen.
Bwa... als je er zelf mee rijdt, klinkt 'ie echt niet door, zelfs niet met open kap
Toch ben ik ook van mening dat in een cabriolet een benzine moet.
't Is hoe je 't bekijkt... Ik heb het nu even niet over Saab, want die hebben lagedrukturbo-benzinemotoren.
Maar zo'n zware vierzitscabrio, heb je daar liever een atmosferische, amechtige 1800 - viercilinder met 140 pk die je heel de tijd toeren moet laten maken om vooruit te gaan, of liever een zachte 1.9 turbodiesel met 140 pk, die op een vleugje gas op snelheid kan komen...
't Is offtopic, eigenlijk een andere discussie.
Maar 't karakter van moderne dieselmotoren is perfect te rijmen met dit soort "gezinscabrio's", in mijn ogen.
't Is hoe je 't bekijkt... Ik heb het nu even niet over Saab, want die hebben lagedrukturbo-benzinemotoren.
Maar zo'n zware vierzitscabrio, heb je daar liever een atmosferische, amechtige 1800 - viercilinder met 140 pk die je heel de tijd toeren moet laten maken om vooruit te gaan, of liever een zachte 1.9 turbodiesel met 140 pk, die op een vleugje gas op snelheid kan komen...
't Is offtopic, eigenlijk een andere discussie.
Maar 't karakter van moderne dieselmotoren is perfect te rijmen met dit soort "gezinscabrio's", in mijn ogen.
O ja, en ik ben helemáál geen dieselfan hoor!
Ja ik volg je volledig, ik bedoel meer zware benzines en of drukgevoede. Ik ben nog nooit met een diesel cabrio meegereden maar volgens mij hoor je die diesel toch veel beter dan dat je met een aangenamen stille benine rijdt om bij Saab te blijven.
Comment