Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gaat Loewe een nieuwe auto kopen ?
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
      Gaat Loewe een nieuwe auto kopen ?
      Nee, voorlopig nog niet.
      Ik wil gewoon mijn kennis uitbreiden omtrent merken die mij liggen en Saab ligt me meer en meer.
      Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de GM-invloed binnen de perken kan worden gehouden en dat ze toch een beetje hun eigenheid kunnen bewaren.
      GM is niet echt mijn ding en ik heb een beetje angst dat ze meer en meer de autonomie -die Saab verdient- afblokken.
      Ook dacht ik gehoord te hebben dat Saab het verre van goed doet en dat wij als Belgenlandje zo'n beetje een uitzondering zijn en dat het hier nog best meevalt?

Comment

• enkel/vooral de cabrio, eigenlijk .. die blijft zeer goed verkopen. 't is ook een schitterende auto natuurlijk

jammer van het ondergewaardeerd karakter van een saab .. de interieurs zijn wat chunky, maar voor de rest zijn het zalige wagens
        1994 Mercedes SL320
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
          enkel/vooral de cabrio, eigenlijk .. die blijft zeer goed verkopen. 't is ook een schitterende auto natuurlijk
          Zag vandaag weer zo een Saab cabrio, nieuwste model, en ik dacht zo, toch wel een knappe karakterauto, één van de mooiere cabrio's in zijn klasse.

Tot hij langs mij passeerde, TOKKEL TOKKEL TOKKEL TOKKEL, wat een afgang toch voor zo een mooie wagen , dat onvoorstelbaar ordinair dieselgeronk in het vooronder, gewoon vreselijk hoe zo een mooie wagen van zijn pluimen verliest door een totaal foutief gekozen krachtbron, komt zelfs heel erg "low-budget" over, ondanks de vrij hoge prijs dat men voor zo een mazoutketel moet neertellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
            Zag vandaag weer zo een Saab cabrio, nieuwste model, en ik dacht zo, toch wel een knappe karakterauto, één van de mooiere cabrio's in zijn klasse.

Tot hij langs mij passeerde, TOKKEL TOKKEL TOKKEL TOKKEL, wat een afgang toch voor zo een mooie wagen , dat onvoorstelbaar ordinair dieselgeronk in het vooronder, gewoon vreselijk hoe zo een mooie wagen van zijn pluimen verliest door een totaal foutief gekozen krachtbron, komt zelfs heel erg "low-budget" over, ondanks de vrij hoge prijs dat men voor zo een mazoutketel moet neertellen.

Bwa... als je er zelf mee rijdt, klinkt 'ie echt niet door, zelfs niet met open kap
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
              Bwa... als je er zelf mee rijdt, klinkt 'ie echt niet door, zelfs niet met open kap
              Toch ben ik ook van mening dat in een cabriolet een benzine moet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                Toch ben ik ook van mening dat in een cabriolet een benzine moet.

't Is hoe je 't bekijkt... Ik heb het nu even niet over Saab, want die hebben lagedrukturbo-benzinemotoren.

Maar zo'n zware vierzitscabrio, heb je daar liever een atmosferische, amechtige 1800 - viercilinder met 140 pk die je heel de tijd toeren moet laten maken om vooruit te gaan, of liever een zachte 1.9 turbodiesel met 140 pk, die op een vleugje gas op snelheid kan komen...

't Is offtopic, eigenlijk een andere discussie.

Maar 't karakter van moderne dieselmotoren is perfect te rijmen met dit soort "gezinscabrio's", in mijn ogen.

O ja, en ik ben helemáál geen dieselfan hoor!
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                  't Is hoe je 't bekijkt... Ik heb het nu even niet over Saab, want die hebben lagedrukturbo-benzinemotoren.

Maar zo'n zware vierzitscabrio, heb je daar liever een atmosferische, amechtige 1800 - viercilinder met 140 pk die je heel de tijd toeren moet laten maken om vooruit te gaan, of liever een zachte 1.9 turbodiesel met 140 pk, die op een vleugje gas op snelheid kan komen...

't Is offtopic, eigenlijk een andere discussie.

Maar 't karakter van moderne dieselmotoren is perfect te rijmen met dit soort "gezinscabrio's", in mijn ogen.

O ja, en ik ben helemáál geen dieselfan hoor!
                  Ja ik volg je volledig, ik bedoel meer zware benzines en of drukgevoede. Ik ben nog nooit met een diesel cabrio meegereden maar volgens mij hoor je die diesel toch veel beter dan dat je met een aangenamen stille benine rijdt om bij Saab te blijven.

Comment

• V8 + Cabrio = perfectie

iets anders past er minder goed bij ... tenzij een diesel, inderdaad.
                    Alhoewel ik het ook raar vind om de combinatie te maken ..
                    1994 Mercedes SL320
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• *grijns* SAAB turbo power

Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
                      Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
                      2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

• Zie ik een 9000 blok onder een motto?

Naais!
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• De voorste band staat verkeerd heb ik de indruk

Comment

• Klein detail als je der juist een automotor onder gelepeld hebt
                            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Sinds kort kan je ook een software-update kopen die je toelaat om én benzine én de gezonde E85 (ethanol) te tanken. Als E85 hier aan de pomp wordt verkocht kan je dit dan met je 'standaard' Saab tanken, zonder dat er mechanische ingrepen moeten gebeuren. De Saab-motoren en leidingen zijn daar voor geschikt en je krijgt met E85 een pak meer pk's en Nm's. (voor ne 2.3T is dat bvb 44pk en 98Nm meer) Milieuvriendelijk en snel! In Zweden rijdt men rond op ethanol en kan je trouwens een Saab 9-5 'biopower' zo kopen uit fabriek.

http://www.elkparts.com/product_info...oducts_id/3361
                              Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
                              Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
                              2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

• In Nederland kan je ze ook al kopen dacht ik. Ik las zojuist dat een liter E85 in Nederland 1.91€/l kost

Het zal succes hebben. In Zweden is het wel een stuk goedkoper dacht ik
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hierzie:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• prachtige kleur

Comment

• Die turbinevelgen van die milieuvriendelijke concept, kan je die eigenlijk ook kopen ?
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Deze?

Nee, ik dacht het niet. Het zijn de Aero-X velgen.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• spijtig, ze zijn nochtans zalig !!!
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X