Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    tis een beregoeie v6
    lekker zuinig
    Zuinig??

Onze 900SE heeft een 2.3 en die zuipt 10-11 liter/100km. Die kas is gewoon veel te zwaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Juist bobo, twas 170pk.

@mattboy20: hangt van je budget af hè. Een 9-3 is wat duurder. Als je voor een 900 gaat zou ik voor eentje van '97 proberen te gaan. Niet zo duur als een 9-3 maar heeft wel al de technische aanpassingen die de 9-3 heeft gekregen.
      Ik heb een goede weg gevonden intussen...Via een kennis zou ik er ene kunnen krijgen, voor de prijs dat de garage in overname geeft....

Comment

• Een v6 is tam en mak tov 2.0turbo.
        De verzekering/tax van een 2.0 is goedkoper dan die van de v6.
        Als je voor cabrio gaat en je budget laat het toe,ga dan zeker voor de 9-3.
        Het kapmechanisme van een 900 is echt niet zo goed als een 9-3.
        Voor de rest is een 9-3 ook moderner in alle opzichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
          Geel, normaal afschuwelijk!

Maar op de cabrio
          er stond er gisteren zo eentje op een trailer. Niet slecht, maar ik zou het niet nemen.

Comment

• Dus als ik jullie mag geloven, zou een 9-3 met pakweg de 2,0 lpt van ongeveer 150 pk een goed compromis zijn. En de v6 dan laten llinks liggen. Want die was niet meer verkrijgbaar in de 9-3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
              Dus als ik jullie mag geloven, zou een 9-3 met pakweg de 2,0 lpt van ongeveer 150 pk een goed compromis zijn. En de v6 dan laten llinks liggen. Want die was niet meer verkrijgbaar in de 9-3
              9-3 2.0 lpt is zeer zeker aangenaam om mee te rijden. Momenteel rijdt mijn moeder nog met zo ééntje rond, is wel niet de zuinigste auto, reken maar op verbruik van 10-12 liters bij ritjes rond de kerktoren. Moet wel zeggen dat de stijfheid van de koets wat beter kan. Ikzelf rij met 9-3 cab nieuw model, is qua stijfheid dag en nacht verschil. Drinkt helaas evenveel.
              Momenteel problemen met krakende voorophanging, rubbers al vervangen en weet ik wat nog allemaal, maar euvel nog altijd niet verholpen! Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben met hun 9-3 recent model?

Comment

• ik zou ook eerder voor een 2.0 Lpt of Hpt gaan....en kijk eens aan, ik ben ook begonnen met een 190 d....
                saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                Porsche 993 (1994)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                  Hoe weet jij dat? Ik heb ergens gelezen dat het een opel motor is..en daar sta ik niet direct voor te springen...
                  Maar langs een ander kant...Saabs gaan erg lang mee..ook met deze motor.
                  Of zouden jullie me eerder toch al een 9-3 model aanraden? En waarom.
                  Is dezelfde motor die in de Vectra en Calibra V6 zat denk ik. die had ook 170pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                    Zuinig??

Onze 900SE heeft een 2.3 en die zuipt 10-11 liter/100km. Die kas is gewoon veel te zwaar.
                    das toch normaal voor die auto

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                    Is dezelfde motor die in de Vectra en Calibra V6 zat denk ik. die had ook 170pk.
                    voila, een ecotec-ske, van in de periode dat opels heel goeie zuinige benzines maakte
                    onder de 10 à 11 zal die ook niet komen, maar je hebt een zescylinder met meer pk dan de 2.3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                      ik zou ook eerder voor een 2.0 Lpt of Hpt gaan....en kijk eens aan, ik ben ook begonnen met een 190 d....
                      MJah, en intussen zit ik aan een 200D...heel goede wagen...maar het is geen Saab.
                      En ik zou zo graag werk maken van een Saab, maar nu doen mijn ouders lastig,omdat ze vinden dat ik met die 200d een enorm goede koop gedaan heb (nieuwstaat, weinig kms enz).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten
                        9-3 2.0 lpt is zeer zeker aangenaam om mee te rijden. Momenteel rijdt mijn moeder nog met zo ééntje rond, is wel niet de zuinigste auto, reken maar op verbruik van 10-12 liters bij ritjes rond de kerktoren. Moet wel zeggen dat de stijfheid van de koets wat beter kan. Ikzelf rij met 9-3 cab nieuw model, is qua stijfheid dag en nacht verschil. Drinkt helaas evenveel.
                        Momenteel problemen met krakende voorophanging, rubbers al vervangen en weet ik wat nog allemaal, maar euvel nog altijd niet verholpen! Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben met hun 9-3 recent model?
                        Alle OG9-3 hebben er last van, wist niet dat dat nog veel voorkwam bij de nieuwe... . Is een kwestie van de juiste rubbers te demonteren en te smeren.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Moest ik in de markt zijn voor een cab zou ik direct voor een 9-3 cabrio gaan met 2.0t. Technisch beter en tig keer mooier.
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Even een paar fotootjes gaan trekken van de cabrio...

Comment

• De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Ik heb een zwaar vermoeden dat ik die al enkele keren zien staan heb in brussel. Zeer knappe kar...

Comment

• Hoeveel kan een Saab 900SE 2.3 benzine met 178k km nog ongeveer opbrengen?

Comment

• Saab 9-3 Turbo X

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                    Even een paar fotootjes gaan trekken van de cabrio...

Wel leuk dat de afdekklep horizontaal wegschuift ipv verticaal zoals op de meesten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                      Saab 9-3 Turbo X

Wat zou ik die graag hebben

Comment

• Wanneer is die verkrijgbaar?

Comment

• Mooi die Turbo X maar de prijs is der niet naast, ik koop me voor dat geld wel iets anders denk ik.

Comment

Working...
                                          X