Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Viggen heeft 225pk (wat in de praktijk eerder in de buurt komt van 240pk) en is een 2.3, de Aero heeft 205 pk (?) en is een 2.0... . Koppel weet ik niet vanbuiten. Ik zou het opzoeken maar ik zit deze maand op smallband

Mijn garagist heeft in zijn 9-3 cabrio (oud model) een 2.3 blok van een 9-5 gelepelt en een beetje opgekietelt. Resultaat: 400pk. . Nu nog weg geraken zonden de banden op te branden...
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• De aero 9.3 heeft 210pk en de aero 9.5 heeft 250 pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
        Van een vigen rijden er in Belgie maar een stuk of 6 rond denk ik.
        Lol, neem daar maar een flink veelvoud van Ik denk dat er in Brugge alleen al 6 rondrijden ... Ik ken in elk geval al minstens 5 Viggen-eigenaars in Brugge !

Ik denk dat er in België misschien een stuk of 150 rondrijden ...
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand
          Oorspronkelijk geplaatst door turboman
          De 9.3 aero van mijn tante

is uw tante blond en heeft ze kort haar?
          want ik heb onlangs ongeveer dezelfde gezien met een vrouw in die voldoet aan de prachtige beschrijving.
          Yep.Donkerblond.Kzie da gij ook van vlaams brabant zijt,dus da zou kunnen he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
            Van een vigen rijden er in Belgie maar een stuk of 6 rond denk ik.
            Lol, neem daar maar een flink veelvoud van Ik denk dat er in Brugge alleen al 6 rondrijden ... Ik ken in elk geval al minstens 5 Viggen-eigenaars in Brugge !

Ik denk dat er in België misschien een stuk of 150 rondrijden ...
            Ja??!.Tzou kunnen natuurlijk.Maar een tijdje geleden heeft de dealer gezegd dat er maar een stuk of 6 in Belgie staan ingeschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fernand

want ik heb onlangs ongeveer dezelfde gezien met een vrouw in die voldoet aan de prachtige beschrijving.
              Yepyep, ik ben uw tante voorbij gereden in de file.
              aan de rechterkant uw tante en aan de linkerkant een zwart
              9-3 Aero Cabrio.

Comment

• Hier zijn de juiste cijfers van de recente Aero's en de Viggen

MY99 9³ Viggen: 225 pk 342 Nm (2.3 Turbo)
                MY00 (en MY01 voor buiten Europa) 9³ Viggen: 230 pk 350 Nm (2.3 Turbo)

9-3 Aero: 205pk 280 Nm of 285 Nm weet het zelf niet meer juist (2.0 Turbo)

9³ SS Aero: 210pk 300 Nm (2.0 Turbo)

MY00 en MY01 9-5 Aero: 230pk 350 Nm (+overboost tot 370 Nm voor MT) (2.3 Turbo)
                MY02, MY03, MY04 en MY05 9-5 Aero: 250pk 350 Nm (+overboost tot 370 Nm voor MT) (2.3 Turbo)

@ Alex: via de Saab-dealers zijn er toch maar een tiental nieuwe Viggens verkocht in België. Nu 2ehands en niet officiële (Saab)-dealers kunnen bijna nieuwe en 2ehands Viggens uit het buitenland halen. En vergeet ook niet dat er ook nogal wat fake-Viggens rondrijden en ook aftermarket Viggens (met dat laatste bedoel ik 9³'s die ook motorisch en ophangingsgewijs volledig als Viggen omgebouwd zijn)

Dan nog rap iets over het tunen van die motoren: de gietijzeren Saab-motoren zijn zeer makkelijk te tunen. Zo kan een 2.3 Turbo makkelijk een stuk boven de 300 pk halen zonder overdreven kosten.

Echter in het oude originele 9³ chassis gaat men meestal niet boven 280pk en 385 Nm koppel
                In een origineel 9-5 chassis houdt men het meestal voor bekeken bij 310pk en 440 Nm koppel.
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

foto van de tante on-line
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Zoals ik al zei, mijn garagist heeft nu een 2.3 blok van een 9-5 in zijn 9-3 cabrio gelegd. En getuned tot 400pk. Eerst lag er een 2.0 van 150 pk in die getuned was tot 295pk... .

Hij heeft nu wel een aaangepaste versnellingsbak enzo, een volledig sperdifferentieel en remmen van een Viggen. Motor kan tot 7000tpm gaan. Alleen vertrekken was een beetje nasty zei hij. Eerste is goes om wat op gang te komen, rweede beetje doortrekken en derde alles open...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane

Goed geprobeerd.

Comment

• Noemt u tante Rya?

Comment

• Nope.Die plaat is gewoon toeval.

Comment

• Voor de 'echte' Saab-lovers,
                            Zondag is bij ons de Classic Tour Scheveningen-Luxemburg-Scheveningen gepasseerd, (er was zelfs een controlepost een paar honderd meter verder) en daar waren alle soorten oldtimers bij, onder andere een paar Saab Sonettes (real beauties) en de oude Saab 96 (denk ik want ik zag die slechts langs achter, 'k heb ook niet gehoord of het nog den oude 2takt was of al de Ford Taunus 12M motor) alsook het ganse scala van de toen populaire rallyewagens waaronder Volvo Amazones, alle soorten MG's, Austin Healy's, Ferraris, zelfs dikke Amerikaanse bakken met ne machtige (soundwise) V8 in, er was zelfrs een 2PKtje bij en nog nen originele Morris Mini. Het was werkelijk tof om dat alles nog eens te zien.

Comment

• Damn, ik heb nog nooit een Sonett gezien in 't echt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane

Goed geprobeerd.
                                Wel knappe velgen op die Saab.

@ Turboman

als je nog eens een foto post maak dan de nummerplaat onleesbaar. Niet alle internet gebruikers zijn eerlijke mensen. Moet je weten dat criminelen via via ook te weten kunnen komen aan wie die mooie Saab toe behoort. En dan staan ze daar met
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900
                                  Damn, ik heb nog nooit een Sonett gezien in 't echt.
                                  Serieus ? In elke goeie oldtimerrally doet er wel eentje mee hoor

@ Jochen: Damn, zoveel Als het nat ligt kan ik mijn wielen nog laten spinnen in vijfde, zoveel power heeft de mijne ... Wat moet dat niet zijn met het dubbele Damn !!!!

@ Wutputt: idd, ik weet dat er maar een paar nieuwe verkocht geweest zijn in België. Maar ik kom er zóveel tegen die onmogelijk fake kunnen zijn (juiste velgen, juiste logootjes, juiste uitlaat, juiste kleur) dat het haast niet bestaat dat er maar een zestal zouden rondrijden in België
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                    Oorspronkelijk geplaatst door spg900
                                    Damn, ik heb nog nooit een Sonett gezien in 't echt.
                                    Serieus ? In elke goeie oldtimerrally doet er wel eentje mee hoor

@ Jochen: Damn, zoveel Als het nat ligt kan ik mijn wielen nog laten spinnen in vijfde, zoveel power heeft de mijne ... Wat moet dat niet zijn met het dubbele Damn !!!!

@ Wutputt: idd, ik weet dat er maar een paar nieuwe verkocht geweest zijn in België. Maar ik kom er zóveel tegen die onmogelijk fake kunnen zijn (juiste velgen, juiste logootjes, juiste uitlaat, juiste kleur) dat het haast niet bestaat dat er maar een zestal zouden rondrijden in België

Mja, die blok zou tot 600pk kunne uitbraken...

Er zijn er idd veel fake. Mijn garagist had er een staan. Lightning bleu, viggen bumpers, remmen, uitlaat, spoiler, logo's, zetels ... alles Viggen maar het was een 2.2TiD
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Het zullen er idd wel iets meer zijn als zes. Maar echt superveel echte rijden er niet rond. Het makkelijkste om een Viggen van een fake exemplaar te onderscheiden zijn de voorste remschijven. Die van een Viggen zijn gegroefd. Aangezien recht gegroefde remschijven, zoals die van een Viggen, trillingen veroorzaken tijdens het remmen, en sommige mensen dit als vervelend ervaren, hebben enkele Viggen-eigenaars aero-remschijven eronder gestoken (die zijn niet gegroefd). Dus dat maakt het allemaal wat gecompliceerder weer.

Er zullen ook wat Viggens uit het buitenland geïmporteerd zijn want er rijden er toch wel relatief veel rond - heb ik de indruk - voor zo'n klein land als België.
                                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• [img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQATA3UWm0ndP7yma9HEi0m2U9QXhn8oua1CP4TVou!xLr14C 0oGSk855NS!Q*ICDbOyaavfQ2cpVnq*ZT!y1WQx9yuWw58lL2s GVUwGxF9DRwFqEBcd3g/vallakra03_9.jpg?dc=4675487598162301871[/img]

Comment

• Is dit een wat aangepaste Ruby, of zie ik de kleur verkeerd?

Comment

Working...
                                          X