Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
    'k heb nog een vraagje over de boxen in de 9-3... vooraan op het dashboard zitten speakers, maar er is ook ruimte voorzien in de deuren, zitten daar boxen en zijn die niet aangesloten? of is die ruimte voor als je een betere geluidsinstallatie nam?
    Denk niet dat er boxen zitten. Wel aanwezig als je het duurste systeem nam in combinatie met een versterker. Meer info erover te vinden op saabforum.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
      Wat een droomwagen.
      Echt he
      Vind ik nog altijd 1 van de knapste Saabs van de laatste jaren. Vandaag voorbij het huis van een echt Saab-addict gereden, 900 Coupé, 900 Cabrio, 9-3 (maar die stond er vandaag niet) en dan in de garage nog een 96 (denk ik toch, maar 1 keer van ver gezien en dat is de enige Saab die ik ken met die vormen)

1 bagger-pic genomen

Merken-lovers
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
        heb die €200 er af gedaan en 2 nieuwe voorbanden "gekregen" (Vredesteins), die moesten er immers op, anders geraakte hij niet door de keuring

merci voor die link, maar op saabforum.nl (merci voor de tip saabi ) hebben een paar mannen hun SID naar hier gestuurd: http://www.clusterrepairsuk.co.uk/

'k ga een van de volgende dagen eens wat verder opzoeken daarover.

'k heb nog een vraagje over de boxen in de 9-3... vooraan op het dashboard zitten speakers, maar er is ook ruimte voorzien in de deuren, zitten daar boxen en zijn die niet aangesloten? of is die ruimte voor als je een betere geluidsinstallatie nam?

en als ik een aftermarket setje neem... moet ik letten op wattages, voltages, bevestigingspunten...?

edit: Timo, is er iets?
        Iemand die SID-herstelling doet in NL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
          Iemand die SID-herstelling doet in NL
          http://link.marktplaats.nl/144423301

hmm, dit is interessant! ik ga na werchter eens mailen naar die kerel
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Alles beter dan GM

Hoe heilig is Saab? 26-06-2008 18:31

General Motors kwam vorige week in het nieuws met de mededeling dat zij 1, mogelijk zelfs 2, merken van de hand zou willen doen. Eén werd met name genoemd (Hummer) maar naar het 2e merk was het gissen. Diverse media, waaronder Autointernationaal.nl , speculeerde op GMC of Pontiac maar het zou wel eens om Saab kunnen gaan. Meer nog dat Ford zit General Motors in geldnood. De Bank of America schat in dat General Motors op korte termijn 8 miljard dollar aan vers kapitaal nodig heeft. Het aandeel bereikte vandaag op Wall Street de laagste waarde van de afgelopen 53 jaar. Ondanks dit letterlijke en figuurlijke dieptepunt geven de analisten van investeringsbank Goldman Sachs het advies: "sell!".
            Alle hens aan denk dus, maar GMC is vanwege de naam per definitie onverkoopbaar door General Motors. Pontiac valt amper nog een zelfstandig merk te noemen: een bak met logo’s, meer is het feitelijk niet. Saab is nog steeds een kostenpost voor de Amerikanen en nog redelijk zelfstandig. De tamelijk abrupte beslissing, eveneens vorige week genomen, om de Saab fabriek in Trollhättan de productieorder voor de nieuwe 9-3 te gunnen, bevestigd het vermoeden dat dit Zweedse merk voor General Motors niet heilig is. Immers, het merk Saab is een stuk moeilijker verkoopbaar als men in Trollhättan alleen nog maar de 9-3 Cabrio en een verdwaalde Opel Astra zou bouwen. Een eventuele koper voor Saab krijgt (bij effectuering van de vorige week genomen beslissing) naast een handdruk zowel de fabriek in Trollhättan als de productielijn voor de nieuwe 9-3 en wordt veel succes gewenst.
            General Motors liet vorige week tamelijk onverwacht weten dat de Opel Astra ook in de hoofdfabriek van dit merk in Rüsselheim gebouwd zal gaan worden. Vanuit het perspectief van een eventuele verkoop van Saab niet onlogisch: zou de productie van de nieuwe 9-5, die voor Rüsselheim ingepland staat, door de nieuwe eigenaar van het Zweedse merk weggehaald worden, dan kan General Motors dit gat in de productie eenvoudig opvangen door meer exemplaren van de Astra in Rüsselheim te gaan bouwen. Waar die vandaan moeten komen? Gewoon, door te stoppen met de productie van de Astra in Trollhättan. Die fabriek wordt immers volgens dit scenario verkocht.

Bron : http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=7256&n=10

Ik vraag mij alleen af wie, buiten een of ander chinees bedrijf, interesse heeft in Saab ... Saab is momenteel immers op sterven na dood.

Ze hebben maar 2 modelreeksen waarvan 1 reeks binnenkort (eindelijk) wordt vernieuwd (9-5) maar hun belangrijkste modelreeks (9-3) dateert ondertussen van - ik dacht - 2002 en gaat ten vroegste worden vervangen in 2012 ...

Comment

• Saab is misschien nog iets voor Renault. Die durven tenminste nog eens een eigenzinnig model van de band laten rollen en bovendien heeft Renault wel nood aan een beter imago om zijn grotere wagens te slijten.

Comment

• Dedju.... Gisteren op slag verliefd geworden op Saab..... Op de Turbo X bedoel ik dan.

Vrienden van ons rijden met Saab 9-5 stationcar, tot gisteren ineens mevrouw op de oprit stond met een 'andere' Saab. Leek mij wat kleiner te zijn dan de 9-5, dus moest het de 9-3 hatchback zijn. Nieuwe wagen? Ja. Vervanger van de 9-5? Neen, maar meneer vond dat mevrouw ook met een 'veilige wagen' moest rijden. (De Smart staat nu te koop...) Dus terug een dieseltje (want is bedrijfswagen)? Neen, niet echt.... En toen zette ze de motor aan...... En ik was verloren, dat geluid, die brul !!!!!!!!!! Ja, dit moest zeker en vast de Aero zijn. Maar 'iets' klopte niet... Die lelijke velgen, die LED verlichting, die verduisterde ramen..... En toen zag ik die achterkant. Turbo X XWD...... Had de wagen nog nooit gezien, maar hij is oooooooooh zo mooi.

En ja : mevrouw had één oplerking : hij drink zoals ne ouden Belg!!!!! Ze krijgt hem niet onder de 10 liter, en om aan 16 liter te geraken moet zo ook niet 'teveel' moeite doen....

Ah ja, de bedoeling was om de nieuwe 9-5 te bestellen, maar met het uitstel tot 2009 voor de introductie, en aangezien de 9-4 ook nog niet voor morgen is, moesten ze toch iets beslissen....

Comment

• De laatste echte Saab's hadden de motor in de lengte IMHO.

Hans.

Comment

• Weet er iemand nog ergens testverslagen van de 900 classic staan?
                    Ik hoop er binnenkort eentje te kunnen kopen, een 900i met 236000 km ongeveer.
                    Echt een zalige bak, hij is Lemans blauw en heeft een Aero bodykit, uiterlijk is hij identiek aan de blauwe op volgende foto

Enkel mijn vader ziet het nog niet zitten omdat er geen airbags inzitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Saab is misschien nog iets voor Renault. Die durven tenminste nog eens een eigenzinnig model van de band laten rollen en bovendien heeft Renault wel nood aan een beter imago om zijn grotere wagens te slijten.
                      Bah renault, dan moet ik echt niks meer van saab hebben.
                      Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                      Dedju.... Gisteren op slag verliefd geworden op Saab..... Op de Turbo X bedoel ik dan.

Vrienden van ons rijden met Saab 9-5 stationcar, tot gisteren ineens mevrouw op de oprit stond met een 'andere' Saab. Leek mij wat kleiner te zijn dan de 9-5, dus moest het de 9-3 hatchback zijn. Nieuwe wagen? Ja. Vervanger van de 9-5? Neen, maar meneer vond dat mevrouw ook met een 'veilige wagen' moest rijden. (De Smart staat nu te koop...) Dus terug een dieseltje (want is bedrijfswagen)? Neen, niet echt.... En toen zette ze de motor aan...... En ik was verloren, dat geluid, die brul !!!!!!!!!! Ja, dit moest zeker en vast de Aero zijn. Maar 'iets' klopte niet... Die lelijke velgen, die LED verlichting, die verduisterde ramen..... En toen zag ik die achterkant. Turbo X XWD...... Had de wagen nog nooit gezien, maar hij is oooooooooh zo mooi.

En ja : mevrouw had één oplerking : hij drink zoals ne ouden Belg!!!!! Ze krijgt hem niet onder de 10 liter, en om aan 16 liter te geraken moet zo ook niet 'teveel' moeite doen....
                      Foto's?? En dat verbruik valt nog mee...

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

Niet, dan schrap ik die ook al van mijn lijstje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Weet er iemand nog ergens testverslagen van de 900 classic staan?
                        Echt een zalige bak, hij is Lemans blauw en heeft een Aero bodykit, uiterlijk is hij identiek aan de blauwe op volgende foto

Kopersgids Saab 900 classic

Voor specifieke informatie van een 900 ben je beter hier.
                        Last edited by ; 30/06/2008, 15:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                          Niet, dan schrap ik die ook al van mijn lijstje
                          Er zijn er wel geleverd met airbag hoor
                          Dat ziet er zo uit

Maar het ziet (en voelt waarschijnlijk) niet zo leuk als het 3 spakig sportstuurtje

Comment

• Nog wat leuke brochurepics

Comment

Kopersgids Saab 900 classic

Voor specifieke informatie veen een 900 ben je beter hier.
                              Ik heb er al een draadje lopen, maar toch bedankt
                              Nog altijd tevreden van je 900?

Comment

• als saab deze auto precies opnieuw maakte, ik zou hem zo kopen

Comment

Ik heb er al een draadje lopen, maar toch bedankt
                                  Nog altijd tevreden van je 900?
                                  Super tevreden zelfs ! Rijd echt plezant, iets wat je met een moderne wagen die minstens een tienvoud kost niet hebt. Straks een afspraak gaan maken voor een onderhoud, 190.000km.

Modellen met airbag, zouden die niet enkel voor de US markt bestemd zijn?
                                  Last edited by ; 30/06/2008, 15:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                    als saab deze auto precies opnieuw maakte, ik zou hem zo kopen
                                    Waarom koop je dan geen 2e handse
                                    Kunnen we al een kleine meetinkje beginnen

Comment

• nieuw=betrouwbaarder en dan kan ik hem langer bijhouden

En zo'n wagen koop ik pas binnen een paar jaar, als het moment mogelijk is etc. (nu is het ook nog niet nodig)

Comment

Super tevreden zelfs ! Rijd echt plezant, ioets wat je met een moderne wagen die minstens een tienvoud kost niet hebt. Straks een afspraak gaan maken voor een onderhoud, 190.000km.

Modellen met airbag, zouden die niet enkel voor de US markt bestemd zijn?
                                        Zalig
                                        Is hij duur om te onderhouden?
                                        Ja ik denk dat de airbags idd vooral voor Amerikaanse markt bestemd waren, maar ik weet dat er in Nederland ook enkele met airbag rondrijden, en het airbagstuur op volgende foto

komt uit een Nederlandstalige brochure

Comment

Weet er iemand nog ergens testverslagen van de 900 classic staan?

Een i'tje dus, van welk bouwjaar?

Volgens een oude brochure die ik hier liggen heb is dat geen standaarduitrusting en op het eerste zicht ook niet als optie te verkrijgen geweest.

Comment

Working...
                                          X