Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk BerichtenWat een droomwagen.
Vind ik nog altijd 1 van de knapste Saabs van de laatste jaren. Vandaag voorbij het huis van een echt Saab-addict gereden, 900 Coupé, 900 Cabrio, 9-3 (maar die stond er vandaag niet) en dan in de garage nog een 96 (denk ik toch, maar 1 keer van ver gezien en dat is de enige Saab die ik ken met die vormen)
1 bagger-pic genomen
Merken-lovers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichtenheb die €200 er af gedaan en 2 nieuwe voorbanden "gekregen" (Vredesteins), die moesten er immers op, anders geraakte hij niet door de keuring
merci voor die link, maar op saabforum.nl (merci voor de tip saabi ) hebben een paar mannen hun SID naar hier gestuurd: http://www.clusterrepairsuk.co.uk/
'k ga een van de volgende dagen eens wat verder opzoeken daarover.
'k heb nog een vraagje over de boxen in de 9-3... vooraan op het dashboard zitten speakers, maar er is ook ruimte voorzien in de deuren, zitten daar boxen en zijn die niet aangesloten? of is die ruimte voor als je een betere geluidsinstallatie nam?
en als ik een aftermarket setje neem... moet ik letten op wattages, voltages, bevestigingspunten...?
edit: Timo, is er iets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenIemand die SID-herstelling doet in NL
http://link.marktplaats.nl/144423301
hmm, dit is interessant! ik ga na werchter eens mailen naar die kerel2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Alles beter dan GM
Hoe heilig is Saab? 26-06-2008 18:31
General Motors kwam vorige week in het nieuws met de mededeling dat zij 1, mogelijk zelfs 2, merken van de hand zou willen doen. Eén werd met name genoemd (Hummer) maar naar het 2e merk was het gissen. Diverse media, waaronder Autointernationaal.nl , speculeerde op GMC of Pontiac maar het zou wel eens om Saab kunnen gaan. Meer nog dat Ford zit General Motors in geldnood. De Bank of America schat in dat General Motors op korte termijn 8 miljard dollar aan vers kapitaal nodig heeft. Het aandeel bereikte vandaag op Wall Street de laagste waarde van de afgelopen 53 jaar. Ondanks dit letterlijke en figuurlijke dieptepunt geven de analisten van investeringsbank Goldman Sachs het advies: "sell!".
Alle hens aan denk dus, maar GMC is vanwege de naam per definitie onverkoopbaar door General Motors. Pontiac valt amper nog een zelfstandig merk te noemen: een bak met logo’s, meer is het feitelijk niet. Saab is nog steeds een kostenpost voor de Amerikanen en nog redelijk zelfstandig. De tamelijk abrupte beslissing, eveneens vorige week genomen, om de Saab fabriek in Trollhättan de productieorder voor de nieuwe 9-3 te gunnen, bevestigd het vermoeden dat dit Zweedse merk voor General Motors niet heilig is. Immers, het merk Saab is een stuk moeilijker verkoopbaar als men in Trollhättan alleen nog maar de 9-3 Cabrio en een verdwaalde Opel Astra zou bouwen. Een eventuele koper voor Saab krijgt (bij effectuering van de vorige week genomen beslissing) naast een handdruk zowel de fabriek in Trollhättan als de productielijn voor de nieuwe 9-3 en wordt veel succes gewenst.
General Motors liet vorige week tamelijk onverwacht weten dat de Opel Astra ook in de hoofdfabriek van dit merk in Rüsselheim gebouwd zal gaan worden. Vanuit het perspectief van een eventuele verkoop van Saab niet onlogisch: zou de productie van de nieuwe 9-5, die voor Rüsselheim ingepland staat, door de nieuwe eigenaar van het Zweedse merk weggehaald worden, dan kan General Motors dit gat in de productie eenvoudig opvangen door meer exemplaren van de Astra in Rüsselheim te gaan bouwen. Waar die vandaan moeten komen? Gewoon, door te stoppen met de productie van de Astra in Trollhättan. Die fabriek wordt immers volgens dit scenario verkocht.
Bron : http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=7256&n=10
Ik vraag mij alleen af wie, buiten een of ander chinees bedrijf, interesse heeft in Saab ... Saab is momenteel immers op sterven na dood.
Ze hebben maar 2 modelreeksen waarvan 1 reeks binnenkort (eindelijk) wordt vernieuwd (9-5) maar hun belangrijkste modelreeks (9-3) dateert ondertussen van - ik dacht - 2002 en gaat ten vroegste worden vervangen in 2012 ...
Comment
-
Dedju.... Gisteren op slag verliefd geworden op Saab..... Op de Turbo X bedoel ik dan.
Vrienden van ons rijden met Saab 9-5 stationcar, tot gisteren ineens mevrouw op de oprit stond met een 'andere' Saab. Leek mij wat kleiner te zijn dan de 9-5, dus moest het de 9-3 hatchback zijn. Nieuwe wagen? Ja. Vervanger van de 9-5? Neen, maar meneer vond dat mevrouw ook met een 'veilige wagen' moest rijden. (De Smart staat nu te koop...) Dus terug een dieseltje (want is bedrijfswagen)? Neen, niet echt.... En toen zette ze de motor aan...... En ik was verloren, dat geluid, die brul !!!!!!!!!! Ja, dit moest zeker en vast de Aero zijn. Maar 'iets' klopte niet... Die lelijke velgen, die LED verlichting, die verduisterde ramen..... En toen zag ik die achterkant. Turbo X XWD...... Had de wagen nog nooit gezien, maar hij is oooooooooh zo mooi.
En ja : mevrouw had één oplerking : hij drink zoals ne ouden Belg!!!!! Ze krijgt hem niet onder de 10 liter, en om aan 16 liter te geraken moet zo ook niet 'teveel' moeite doen....
Ah ja, de bedoeling was om de nieuwe 9-5 te bestellen, maar met het uitstel tot 2009 voor de introductie, en aangezien de 9-4 ook nog niet voor morgen is, moesten ze toch iets beslissen....
Comment
-
Weet er iemand nog ergens testverslagen van de 900 classic staan?
Ik hoop er binnenkort eentje te kunnen kopen, een 900i met 236000 km ongeveer.
Echt een zalige bak, hij is Lemans blauw en heeft een Aero bodykit, uiterlijk is hij identiek aan de blauwe op volgende foto
Enkel mijn vader ziet het nog niet zitten omdat er geen airbags inzitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenSaab is misschien nog iets voor Renault. Die durven tenminste nog eens een eigenzinnig model van de band laten rollen en bovendien heeft Renault wel nood aan een beter imago om zijn grotere wagens te slijten.
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenDedju.... Gisteren op slag verliefd geworden op Saab..... Op de Turbo X bedoel ik dan.
Vrienden van ons rijden met Saab 9-5 stationcar, tot gisteren ineens mevrouw op de oprit stond met een 'andere' Saab. Leek mij wat kleiner te zijn dan de 9-5, dus moest het de 9-3 hatchback zijn. Nieuwe wagen? Ja. Vervanger van de 9-5? Neen, maar meneer vond dat mevrouw ook met een 'veilige wagen' moest rijden. (De Smart staat nu te koop...) Dus terug een dieseltje (want is bedrijfswagen)? Neen, niet echt.... En toen zette ze de motor aan...... En ik was verloren, dat geluid, die brul !!!!!!!!!! Ja, dit moest zeker en vast de Aero zijn. Maar 'iets' klopte niet... Die lelijke velgen, die LED verlichting, die verduisterde ramen..... En toen zag ik die achterkant. Turbo X XWD...... Had de wagen nog nooit gezien, maar hij is oooooooooh zo mooi.
En ja : mevrouw had één oplerking : hij drink zoals ne ouden Belg!!!!! Ze krijgt hem niet onder de 10 liter, en om aan 16 liter te geraken moet zo ook niet 'teveel' moeite doen....
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
Enkel mijn vader ziet het nog niet zitten omdat er geen airbags inzitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenWeet er iemand nog ergens testverslagen van de 900 classic staan?
Ik hoop er binnenkort eentje te kunnen kopen, een 900i met 236000 km ongeveer.
Echt een zalige bak, hij is Lemans blauw en heeft een Aero bodykit, uiterlijk is hij identiek aan de blauwe op volgende foto
Enkel mijn vader ziet het nog niet zitten omdat er geen airbags inzitten
Kopersgids Saab 900 classic
Voor specifieke informatie van een 900 ben je beter hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenNiet, dan schrap ik die ook al van mijn lijstje
Dat ziet er zo uit
Maar het ziet (en voelt waarschijnlijk) niet zo leuk als het 3 spakig sportstuurtje
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
Nog altijd tevreden van je 900?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk heb er al een draadje lopen, maar toch bedankt
Nog altijd tevreden van je 900?
Modellen met airbag, zouden die niet enkel voor de US markt bestemd zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichtenals saab deze auto precies opnieuw maakte, ik zou hem zo kopen
Kunnen we al een kleine meetinkje beginnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenSuper tevreden zelfs ! Rijd echt plezant, ioets wat je met een moderne wagen die minstens een tienvoud kost niet hebt. Straks een afspraak gaan maken voor een onderhoud, 190.000km.
Modellen met airbag, zouden die niet enkel voor de US markt bestemd zijn?
Is hij duur om te onderhouden?
Ja ik denk dat de airbags idd vooral voor Amerikaanse markt bestemd waren, maar ik weet dat er in Nederland ook enkele met airbag rondrijden, en het airbagstuur op volgende foto
komt uit een Nederlandstalige brochure
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenWeet er iemand nog ergens testverslagen van de 900 classic staan?
Ik hoop er binnenkort eentje te kunnen kopen, een 900i met 236000 km ongeveer.
Echt een zalige bak, hij is Lemans blauw en heeft een Aero bodykit, uiterlijk is hij identiek aan de blauwe op volgende foto
Enkel mijn vader ziet het nog niet zitten omdat er geen airbags inzitten
Volgens een oude brochure die ik hier liggen heb is dat geen standaarduitrusting en op het eerste zicht ook niet als optie te verkrijgen geweest.
Comment
Comment