Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
    Is dit een wat aangepaste Ruby, of zie ik de kleur verkeerd?
    Ik denk wel dat hij aangepast is maar ik ben nie zeker.

Comment

• Jaja aangepast is hij zeker: bumper, pinkers, velgen.

Maar de vraag was of dit een Ruby was. Dit is een speciale versie van de 900 aero/spg/T16S in speciaal rood kleurtje met wat extra vermogen.
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Heeft meer weg van een Carlsson. Maar wel moeilijk te zien op die foto of ie rood of ruby is, dus wie weet...

Comment

• Denk dat het een roode is
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• 96 V6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jochen
              Mijn garagist heeft in zijn 9-3 cabrio (oud model) een 2.3 blok van een 9-5 gelepelt en een beetje opgekietelt. Resultaat: 400pk. . Nu nog weg geraken zonden de banden op te branden...
              Bij Nordic hebben ze ook een leuk projectje lopen:

Een 9-3 met 2.3 gietijzeren Saab-blok, dit uitgeboord tot 2.5 en dan lekker wat tunen.
              Resultaat: 560pk en 720 Nm koppel en dit op de voorwielen. Goed zot!! De voorbandjes verliezen continu grip (zie maar op de filmpjes).
              The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Damn wat een intercooler

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                  Oorspronkelijk geplaatst door jochen
                  Mijn garagist heeft in zijn 9-3 cabrio (oud model) een 2.3 blok van een 9-5 gelepelt en een beetje opgekietelt. Resultaat: 400pk. . Nu nog weg geraken zonden de banden op te branden...
                  Bij Nordic hebben ze ook een leuk projectje lopen:

Een 9-3 met 2.3 gietijzeren Saab-blok, dit uitgeboord tot 2.5 en dan lekker wat tunen.
                  Resultaat: 560pk en 720 Nm koppel en dit op de voorwielen. Goed zot!! De voorbandjes verliezen continu grip (zie maar op de filmpjes).
                  Zotte bak en chicke filmpjes :shocked!:

Comment

• Prachtige Saab 9-3 AERO Cabrio

Comment

• hier in st-niklaas rijdt er af en toe zo één rond! een gele 9-3 cabrio aero! prachtig gewoon!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                        hier in st-niklaas rijdt er af en toe zo één rond! een gele 9-3 cabrio aero! prachtig gewoon!
                        Ja die is inderdaad prachtig, alleen jammer van de prijs alhoewel ie in vergelijking met z'n concurrenten nog meevalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijver
                          Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                          hier in st-niklaas rijdt er af en toe zo één rond! een gele 9-3 cabrio aero! prachtig gewoon!
                          Ja die is inderdaad prachtig, alleen jammer van de prijs alhoewel ie in vergelijking met z'n concurrenten nog meevalt
                          heb je em ook al gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                            Oorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijver
                            Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                            heb je em ook al gezien?
                            nee, maar in die kleurencombinatie staat hij op die bovenstaande foto's

Comment

• Een paar leuke filmpje van de Nordic Tuning site:

Vergelijking tussen standaard 9-3 Turbo en wanneer hij getuned is tot stage 2

9-3 Viggen Stage 3

9-3 2.5 V6 (lichtjes getuned) tegen Sierra Cossworth - let op de gigantische intercooler

Al deze leuke filmpje en nog veel meer vindt je op http://nordictuning.com/
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• deze blijft toch mooi, een klassieker onder de Saabs:

[/img]

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Ik heb eigenlijk een vraag voor de kenners:In de nieuwe saab 9-3 cabrio zijn er 3 motorversies de 1.8t,2.0t en de 2.0T met hoofdletter(de Aero in feite).Maar toch gaat het altijd om hetzelfde blok alleen een verschillende turbodruk, in het geval van de Aero gaat het wel om een Mitsubishiturbo. Nu is mijn vraag of je niet gewoon de 1.8t kunt kopen en de turbodruk kan laten verhogen tot een hoger vermogen of is dit toch niet echt aan te raden :

Comment

• Lijkt me niet aan te raden. Waarschijnlijk is er meer aan dan alleen de turbodruk te verhogen. Bij en verhoogde turbodruk horen ook andere injectoren, intercooler, krukassen, koppeling, versnellingsbak enz... denk ik.

Ben zelf een leek op gebied van techniek hoor maar je hoort het zo vaak:

mijn Corsa kan toch ook 100pk hebben als ik de software aan pas?!

Inwendig zijn er ook nog verstevegingen uitgevoerd om met het verhoogde vermogen en koppel om te gaan...
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X