Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaja aangepast is hij zeker: bumper, pinkers, velgen.
Maar de vraag was of dit een Ruby was. Dit is een speciale versie van de 900 aero/spg/T16S in speciaal rood kleurtje met wat extra vermogen.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jochenMijn garagist heeft in zijn 9-3 cabrio (oud model) een 2.3 blok van een 9-5 gelepelt en een beetje opgekietelt. Resultaat: 400pk. . Nu nog weg geraken zonden de banden op te branden...
Een 9-3 met 2.3 gietijzeren Saab-blok, dit uitgeboord tot 2.5 en dan lekker wat tunen.
Resultaat: 560pk en 720 Nm koppel en dit op de voorwielen. Goed zot!! De voorbandjes verliezen continu grip (zie maar op de filmpjes).The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door WutputtOorspronkelijk geplaatst door jochenMijn garagist heeft in zijn 9-3 cabrio (oud model) een 2.3 blok van een 9-5 gelepelt en een beetje opgekietelt. Resultaat: 400pk. . Nu nog weg geraken zonden de banden op te branden...
Een 9-3 met 2.3 gietijzeren Saab-blok, dit uitgeboord tot 2.5 en dan lekker wat tunen.
Resultaat: 560pk en 720 Nm koppel en dit op de voorwielen. Goed zot!! De voorbandjes verliezen continu grip (zie maar op de filmpjes).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijverOorspronkelijk geplaatst door desert IIhier in st-niklaas rijdt er af en toe zo één rond! een gele 9-3 cabrio aero! prachtig gewoon!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijverOorspronkelijk geplaatst door desert IIhier in st-niklaas rijdt er af en toe zo één rond! een gele 9-3 cabrio aero! prachtig gewoon!
Comment
-
Een paar leuke filmpje van de Nordic Tuning site:
Vergelijking tussen standaard 9-3 Turbo en wanneer hij getuned is tot stage 2
9-3 Viggen Stage 3
9-3 2.5 V6 (lichtjes getuned) tegen Sierra Cossworth - let op de gigantische intercooler
Al deze leuke filmpje en nog veel meer vindt je op http://nordictuning.com/2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik heb eigenlijk een vraag voor de kenners:In de nieuwe saab 9-3 cabrio zijn er 3 motorversies de 1.8t,2.0t en de 2.0T met hoofdletter(de Aero in feite).Maar toch gaat het altijd om hetzelfde blok alleen een verschillende turbodruk, in het geval van de Aero gaat het wel om een Mitsubishiturbo. Nu is mijn vraag of je niet gewoon de 1.8t kunt kopen en de turbodruk kan laten verhogen tot een hoger vermogen of is dit toch niet echt aan te raden :
Comment
-
Lijkt me niet aan te raden. Waarschijnlijk is er meer aan dan alleen de turbodruk te verhogen. Bij en verhoogde turbodruk horen ook andere injectoren, intercooler, krukassen, koppeling, versnellingsbak enz... denk ik.
Ben zelf een leek op gebied van techniek hoor maar je hoort het zo vaak:
mijn Corsa kan toch ook 100pk hebben als ik de software aan pas?!
Inwendig zijn er ook nog verstevegingen uitgevoerd om met het verhoogde vermogen en koppel om te gaan...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment