Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Buried among its other massive news announced earlier today in Detroit, General Motors confirmed the long-speculated and rumored delays of a handful of its key products. Formerly set to be released during 2009 as 2010 model-year cars, the Cadillac CTS Coupe, Saab 9-5 wagon and sedan, 9-4x and Chevroelt Cruze have all been pushed back a year.
The most notable of that quintet of new models is the Chevrolet Cruze - Chevy’s upcoming Cobalt replacement - which will go on sale overseas a year before production begins at Lordstown, Ohio. GM is banking on the Cruze as a high-volume, high-profit premium compact car.
Also important to note is that the Saab 9-5 replacements have been pushed back yet another year. The current 9-5 dates to 1998 (1999 in the United States), though it was subject to a fairly extensive 2006 update. This leaves Saab with a small product portfolio since the Chevrolet TrailBlazer-based 9-7x SUV will go out of production when the Moraine, Ohio, assembly plant shuts its doors on December 23.
Though the CTS coupe was delayed, the CTS wagon will still debut as a 2010 model in 2009
Ik denk niet dat saab dit gaat overleven, en al zeker de dealers niet.
De dealers moeten in de praktijk dus nog een jaar of 2 voort met slechts 2 modellen, één model dat uit 1998 stamt en één model dat uit 2002 (dacht ik) stamt ...
tegen dat de 9-5 en/of de 9-4x wordt gepresenteerd (laat staan op de markt komt), blijft er van saab niets meer over.
Aub GM, verkoop saab ... voor het niet meer bestaat.
De dealers verdienen meer op onderhoud dan op verkoop denk ik dus die zullen niet meteen in de problemen komen. Hoewel veel mensen nu al wegblijven van de dealers... Maar het is gewoon ronduit triestig.
Er zijn toen een aantal merken in aanmerking gekomen, weet niet meer juist welke allemaal. Renault was er zeker bij.
Ik zou zeker niet kwaad zijn Renault Saab overnemen. Ze hebben ook een beetje die 'tegen de wind in' filosofie, dat appart zijn. I like that.
Maar hoe langer ze wachten om het te verkopen des te moeilijk het gaat worden om een koper te vinden voor het steeds verder zinkende schip.
Met de introductie van de 9-3SS in 2003 zag ik de toekomst rooskleurig in maar dat werd elk jaar minder...
Het aantal prototypes die ze in al die jaren voorgesteld hebben kan je niet eens op 2 handen tellen denk ik, maar geen enkel die in productie ging...
De dealers verdienen meer op onderhoud dan op verkoop denk ik dus die zullen niet meteen in de problemen komen. Hoewel veel mensen nu al wegblijven van de dealers... Maar het is gewoon ronduit triestig.
Idd: GM, verkoop Saab!
Inderdaad een dealer verdient meer met onderhoud dan aan verkoop van wagens. Maar je moet ze wel eerst verkopen alvorens je ze kan onderhouden.
Echt, Saab lijkt me wel iets voor Renault. Een merk dat al eens een eigenzinnige wagen op de markt durft brengen en bovendien kan Renault wel een label gebruiken om hun grote wagens te slijten.
Goh ja... geen echte Saab is natuurlijk veel gezegd ja. Maar stap eens van jouw 900 in een NG900. Of als ik van mijn 9000 in mijn pa zijn 9-5 stap. Echt een wereld van verschil qua afwerking en degelijkheid hoor. Gewoon anders, niet dat meer. Waarom heb ik anders mijn 9-3 ingeruild voor een 9000?
Persoonlijk denk ik dat Saab beter past bij PGA. Ze hebben met citroën al bewezen dat ze weten hoe ze een eigenzinning merk moeten managen.
+ PGA heeft geen "premiummerk" noch een merk dat wereldwijd en in de usa te koop is. Saab kan dat zijn voor PGA.
Renault heeft al Nissan en Infiniti (al lijkt Renault/Nissan mij ook een goede moederonderneming hoor).
Het zou voor PGA ook nuttig zijn om saab te hebben zodat ze de investeringen in hun topmodellen (motoren, elektronica, ...) kunnen spreiden over meer merken en modellen, zeker nu de opvolger van de 607 blijkbaar geschrapt is.
Goh ja... geen echte Saab is natuurlijk veel gezegd ja. Maar stap eens van jouw 900 in een NG900. Of als ik van mijn 9000 in mijn pa zijn 9-5 stap. Echt een wereld van verschil qua afwerking en degelijkheid hoor. Gewoon anders, niet dat meer. Waarom heb ik anders mijn 9-3 ingeruild voor een 9000?
ik heb van 1982 tot eind 2005 in 2 opeenvolgende 900 gereden (een GLE en een T16)
qua rijgedrag vind ik dat mijn huidige cabrio 9.3 een minder veilig gevoel op de baan geeft, ook kan dat een gevolg zijn van de minder grote stifheid van het koetswerk
het algemeen comfort is uiteraard beter (voor wie soepel verkiest) in de 9.3
afwerking is iets beter, maar de stevigheid ging achteruit op alle vlakken
eigenlijk heb ik in 2005 een wagen afgestaan die ondanks een design uit de jaren '70 nog perfekt bruikbaar was; dit om te zeggen dat degenen die een dergelijke wagen in de jaren 70/80 mocht gebruiken héél goed gediend waren
Goh ja... geen echte Saab is natuurlijk veel gezegd ja. Maar stap eens van jouw 900 in een NG900. Of als ik van mijn 9000 in mijn pa zijn 9-5 stap. Echt een wereld van verschil qua afwerking en degelijkheid hoor. Gewoon anders, niet dat meer. Waarom heb ik anders mijn 9-3 ingeruild voor een 9000?
Ik meen mij te herinneren dat een 9000 ook niet "echt" een SAAB is.... Onderstel als de fiat croma, alfa 164 en lancia.... Zelfs het contactslot zat op de foute plaats.
De 9-5 was wel een echte SAAB, eigen platform, eigen motoren enz... Oja en dat contactslot zat nog op de juiste plaats ook.
En neen ik zeg niet dat de 9000 een slechte of lelijke wagen is.... als ik er eentje zie, kijk ik steeds om en kwijl ik.
Als Saab te koop komt gaat het volgens mij iets oosters zijn dat het koopt. In de US en Europa is er geen kapitaal voor dergelijke overnames bij de grote autobouwers.
Ik meen mij te herinneren dat een 9000 ook niet "echt" een SAAB is.... Onderstel als de fiat croma, alfa 164 en lancia.... Zelfs het contactslot zat op de foute plaats.
De 9-5 was wel een echte SAAB, eigen platform, eigen motoren enz... Oja en dat contactslot zat nog op de juiste plaats ook.
En neen ik zeg niet dat de 9000 een slechte of lelijke wagen is.... als ik er eentje zie, kijk ik steeds om en kwijl ik.
Got me there
Maar toch vind ik het een echte Saab. Het heeft wel even geduurd voor ik de 9000 aanvaart heb als echte Saab. Tis pas de laatste jaren dat ik er echt "zot" van werd.
Dat kwam eigenlijk vooral door het Saabforum. Het viel me op dat andere modellen altijd wel ergens last van hadden, en de 9000 eigenlijk zelden ernstoge problemen vertoonden. Ze noemen hem niet voor niets "de beste Saab ooit"
Ja het is een samenwerking met, ja de sleutel staat niet tussen de stoelen (net zoals de 96) maar toch, eens je erin zit zie je die zetels, dat dashboard, de klokken... => Saab
Dat het onderstel niet van GM is voel je ook, maar dan positief. Een 9000 is minder onderstuurd dan bvb een OG9-3
I still love it!
Maar de toekomst ziet er igg niet rooskleurig uit, daarom verzorg ik die van mijn goed
Ter gelegenheid van de vijfentwintigste verjaardag van de concept-car Saab 900 Turbo Convertible heeft het Zweedse merk een speciale, champagnekleurige editie voorgesteld van de 9-3 Cabrio.
In 1983 lanceerde Saab op het salon van Frankfurt de 900 Turbo Convertible Concept, een prototype voor een vierseizoens- en vierzitscabriolet, zonder veiligheidsbeugel. Ter ere van deze auto, die destijds iedereen verraste, heeft Saab op het salon van Los Angeles een speciale serie voorgesteld van de 9-3 Cabrio.
Saab, een groot cabriospecialist, zal, uitsluitend op de Amerikaanse markt, een verjaardagseditie aanbieden. Deze 9-3 2.0 T Convertible wordt aangedreven door de drukgevoede tweeliter-viercilinder van 210 pk, gekoppeld aan een vijftrapsautomaat of een manuele zesversnellingsbak. De champagnekleur kan worden vervangen door de koetswerkkleur Jet Black of Carbon Grey. De auto neemt ook elementen over die geïnspireerd zijn op de Turbo X, meer bepaald de voorbumper en de binnenafwerking (stuur, vloermatjes en inlegstukken van koolstofvezel). Hij heeft ook recht op lichtmetalen zeventienduimvelgen met vijf spaken. En net als de Aero-versie pakt hij uit met een dubbele uitlaat.
GM zit zwaar in de knoei en moet dus op welke manier ook aan geld weten te raken. Saab verkopen zou daarbij één van de mogelijke opties zijn.
GM had een tijd geleden al aangegeven dat het Hummer voor de juiste prijs wel van de hand wou doen. En als we Bloomberg News mogen geloven, geldt dat nu ook voor Saab.
Nu goed, eigenlijk zijn die geruchten niet nieuw meer. De Zweden draaien al een tijdje met verlies en de opvolgers van zowel de 9-5 als de 9-3 zijn met een paar jaar uitgesteld. De achterstand met de concurrentie dreigt dan ook onoverbrugbaar te worden als er niet snel wordt ingegrepen. Aangezien de enige oplossing vers kapitaal is, en moederhuis GM nu net dat niet heeft, zouden de Amerikanen dus aan het uitkijken zijn naar een nieuwe thuis voor Saab. Zou, want officiële commentaar wou GM nog niet kwijt. ( www.autowereld.be )
Comment