Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deze middag eens gaan kijken bij saab voor offerte te laten maken voor de 9-3 aangezien deze wel in aanmerking komt als opvolger voor de huidige wagen. Het zou gaan om een 9-3 TTiD Aero (sedan). Optioneel is er nog een performance pack beschikbaar dat naast betere remmen, een 'ultra sport chassis' en de 19 duims turbo X velgen ook voorziet in een sperdifferentieel 'eLSD'. Bij de omschrijving van dit pack stond echter wel expliciet eLSD 'achteraan'. Misschien een domme vraag maar welk nut heeft dit eLSD achteraan op een voorwielaangedreven wagen?
Dank voor uw bijdrage maar gelieve uw beklag te doen bij Saab dat ervoor kiest de TTiD direct in de hoogste uitvoering aan te bieden, in dit geval dus de aero uitrusting. En 40000 km/jaar maakt diesel ook de rationelere keuze. Zoals elke petrolhead zou ik zonder twijfel de Turbo X kiezen indien mogelijk, het zijn echter de ouders die betalen en beslissen.
Edit: allé dat denk ik toch, Nu begin ik zelf te twijfelen
Nope, de TTiD is jammer genoeg niet beschikbaar in XWD hoewel zijn evenwaardig potente benzinebroertjes (koppelgewijs) dit systeem wel toebedeeld krijgen. Er zijn ook geen plannen om de TTiD in XWD uitvoering op de markt te brengen wat er nochtans een uitstekende combo van zou maken imho. Vandaar dus mijn vraag hoe het nu zit met de eLSD achteraan op de voorwielaangedreven TTiD.
Verkoper had nog maar net de info ontvangen over het 'performance pack' en wist er nog niet veel meer over te zeggen dus daar zal wss het probleem liggen. En internet levert ook nog niet veel op over het performance pack en het eLSD. Verkoper ging nog eens contact opnemen volgende week dus misschien weet hij dan meer.
Dank voor uw bijdrage maar gelieve uw beklag te doen bij Saab dat ervoor kiest de TTiD direct in de hoogste uitvoering aan te bieden, in dit geval dus de aero uitrusting. En 40000 km/jaar maakt diesel ook de rationelere keuze. Zoals elke petrolhead zou ik zonder twijfel de Turbo X kiezen indien mogelijk, het zijn echter de ouders die betalen en beslissen.
Nope, de TTiD is jammer genoeg niet beschikbaar in XWD hoewel zijn evenwaardig potente benzinebroertjes (koppelgewijs) dit systeem wel toebedeeld krijgen. Er zijn ook geen plannen om de TTiD in XWD uitvoering op de markt te brengen wat er nochtans een uitstekende combo van zou maken imho. Vandaar dus mijn vraag hoe het nu zit met de eLSD achteraan op de voorwielaangedreven TTiD.
Denk dat de Turbo X al uitverkocht is hoor. Hebben ze maar 2000 exemplaren van gemaakt.
Turbo X bij Crivaco stond nog te koop maar afgaande op de reviews is het nogal een drinkebroer. En LPG vind ik, hoewel misschien technisch haalbaar, gewoon not done op een dergelijke wagen maar dat is natuurlijk maar mijn mening.
De Opel-fabriek in het Duitse Rüsselsheim bouwt vanaf 2012 de volgende generatie van de Saab 9-3. Het management van General Motors Europe heeft de knoop eindelijk doorgehakt. De Saab 9-3 komt dus niet langer uit Zweden. De fabriek in Trollhättan blijft (net als de Opel-vestiging in Bochum) met lege handen achter. Nu ja: de Zweden krijgen wel de productie van het nieuwe instapmodel 9-1 en de Opel Astra waarmee de nieuwe 9-3 zijn technische basis deelt.
Door al het getwijfel over de productielocatie en het te gebruiken platform, komt de nieuwe 9-3 later op de markt dan eerst voorzien. Het huidige model moet nog vier jaar meegaan, terwijl aflossing feitelijk voor 2010 bedoeld was.
Voor Rüsselsheim, dat binnenkort begint met de productie van de Opel Insignia, is de toekenning van de 9-3 goed nieuws. Het mag later wellicht ook de 9-5 bouwen op het platform van de Insignia. Om de Saabs te kunnen assembleren neemt GM 500 extra medewerkers in dienst. Vanaf 2012 komt er een drieploegensysteem. ( www.autoscoops.eu )
Comment