Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 12345


    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • 12345
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • 13245

        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • prachtig.

          die velgen, de kleuren, dat Aero-embleempje.
          echte droomkar die niet zo onbereikbaar is als al die Porches en Ferrari's.

          Comment


          • idd, heel lekker vooral die velgen zijn knap!

            Comment


            • net reclame van saab gelezen,
              ze schrijven dat de 1.8/120 pk nu ook een turbo heeft, het zal wel zo zijn, maar had de instap-93 vroeger geen 1.8/125 atmo ??

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                net reclame van saab gelezen,
                ze schrijven dat de 1.8/120 pk nu ook een turbo heeft, het zal wel zo zijn, maar had de instap-93 vroeger geen 1.8/125 atmo ??
                En zelfs een atmosferische tweeliter, zoals die van mijn moeder ... Trekt niet zo lekker, helaas
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • ja das waar, het is een 2-liter !

                  gekke vooruitgang van saab, al zal de 2.0/120 turbo een pak beter rijden dan de 2.0/125 atmo, zoals je zegt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    ja das waar, het is een 2-liter !

                    gekke vooruitgang van saab, al zal de 2.0/120 turbo een pak beter rijden dan de 2.0/125 atmo, zoals je zegt

                    een 2 liter turbo, en dat heeft dan 120 pk

                    Comment


                    • dat zal ongetwijfeld romig rijden
                      en je kan steeds chippen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        dat zal ongetwijfeld romig rijden
                        en je kan steeds chippen

                        hadden turbo's niet de reputatie net niet romig te rijden, maar nogal hoogtoerig en agressief?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                          hadden
                          ja, hadden

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            ja, hadden

                            goed opgemerkt

                            hebben ze dat dezer dagen niet?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                              hebben ze dat dezer dagen niet?
                              de vooruitgang, die stopt voor niets

                              je kan nog altijd zoiets kopen, maar hoe langer hoe minder, kleinere turbo's, lagere druk, veranderende hoek van de schoepen, hoger basisvermogen van de motor maken hem komfortabeler

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                                een 2 liter turbo, en dat heeft dan 120 pk
                                is wat men noemt een LPT, low pressure turbo ...
                                Uit 't zelfde blok puurt Saab erg makkelijk 210 pk, die versie is gekend als de Aero ...
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                                  hadden turbo's niet de reputatie net niet romig te rijden, maar nogal hoogtoerig en agressief?
                                  hoogtoerig zeker niet, dat zijn kleine benzinemotortjes, zoals mijn 1600. Die moet je boven de 4000 toeren houden als je de vaart erin wilt houden .. Bij m'n Saab kon ik makkelijk stampen aan 2000 toeren en ik was in een trek weg
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                    hoogtoerig zeker niet, dat zijn kleine benzinemotortjes, zoals mijn 1600. Die moet je boven de 4000 toeren houden als je de vaart erin wilt houden .. Bij m'n Saab kon ik makkelijk stampen aan 2000 toeren en ik was in een trek weg

                                    weer wat bijgeleerd se.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                      zoals mijn 1600. Die moet je boven de 4000 toeren houden als je de vaart erin wilt houden ..
                                      het is mss leuker leuker om zo te rijden maar eigelijk niet echt nodig - theoretisch - want dat is een lange -slagmotor, die vw, en die hebben het niet met hoge toeren

                                      Comment


                                      • Wat lees ik hier allemaal? Wat een onkunde!

                                        De 2.0 die in de cabrio ligt van Alex zijn moeder heeft 130pk. Dit is een gewone atmosferische blok. Later werd deze uit het gamma geschrapt net zoals de atmosferische 2.3 van 150pk. Deze werden vervangen door een 2.0 LPT (low pressure turbo) van 150pk en 240nm bij 1800o/m. Zoals aangehaald rijden deze motoren dus zeer rustig en romig. Je kan ze vergelijken met een fluister stille diesel waarmee je eens kan doortrekken tot 6000o/m.


                                        Nu heb je in de nieuwe 9-3 idd een 1.8i als instap motor. Deze is werkelijk 1800cc groot en heeft geen turbo. Hij ontwikkeld 122pk.

                                        Dan heb je de 1.8t, 2.0t en 2.0T. Alle drie 2000cc groot en ze ontwikkelen respectievelijk 150, 175 en 210 pk.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
                                          Nu heb je in de nieuwe 9-3 idd een 1.8i als instap motor. Deze is werkelijk 1800cc groot en heeft geen turbo. Hij ontwikkeld 122pk.
                                          deze bedoel ik !
                                          saab beweert in zijn reklame van de sportshatch dat 93 enkel voorzien is van turbomotoren, te beginnen bij een 1.8t/120 pk

                                          hoe zit dat, een foutje van het reclameburo ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X