Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
langs de ene kant, moet je zien hoe prachtig dit model nog is na al die jaren
Das waar maar tov de concurrentie is hij verouderd en de vele facelifts hebben hem ook niet goed gedaan. En dan zagen ze bij GM dat Saab niet genoeg opbrengt
Enkel mijn vader ziet het nog niet zitten omdat er geen airbags inzitten
Ik weet niet of het een goed tegenargument is voor je vader. Maar ik heb zo mijn twijfels of een airbag nog correct werkt bij een auto van minstens 16 jaar oud.
Ik weet niet of het een goed tegenargument is voor je vader. Maar ik heb zo mijn twijfels of een airbag nog correct werkt bij een auto van minstens 16 jaar oud.
Da's ook waar, maar daarom wilt hij ook geen oude auto
Maar hij heeft een boete gehad omdat hij een glaasje te veel op had tijdens het rijden, ik ga hem daar op pakken denk ik...
Saab gaat een nieuw modeljaar in met enkele aanpassingen aan de 9-3. Zo is het vierwielaandrijvingssysteem XWD (Cross Wheel Drive) nu ook verkrijgbaar met een 2.0 turbomotor. De 9-5 verandert niet. Het XWD-systeem dat eerder gelanceerd werd in combinatie met de 2.8 V6 turbomotor (280 pk) is nu ook beschikbaar met de 210 pk viercilinder in de 9-3 sedan en break (of 'Sport Sedan' en 'Sport Hatch' in Saab-jargon). XWD verdeelt het motorkoppel permanent over de voor-en achterwielen.
Bovendien wordt in modeljaar 2009 het Aero-uitrustingsniveau uitgebreid met een BioPower-motor voor de 9-3 en wordt de 2.8T V6 (nu 280 pk) turbomotor met voorwielaandrijving aangeboden.
Saab stelt zijn nieuwe gamma (nu ja...) voor tijdens de British International Motor Show in Londen later deze maand.
The Saab 600 was a rebadged Lancia Delta motor car, sold by Saab after a deal with Lancia.
The deal was a part of the 1980s co-operation between Swedish Saab Automobile and the Italian Fiat Group (which included Lancia and Alfa Romeo in addition to Fiat). The co-operation also resulted in the 'Type 4' project, which provided the common platforms for the Saab 9000, the Lancia Thema, the Fiat Croma and the Alfa Romeo 164).
The 600 was developed because, at the time, Saab did not have the finances to support the production of entirely new models and looked to other companies in order to provide a new model line-up.
Versions available were 1500 base, 1500 GL and 1500 GLS, as per Saab nomenclature of the era. The first years it was sold as GLS and the exclusive GLE, but due to poor sales because of the high price tag the GLE-model was later dropped from the lineup.
The Saab 600 was designed by Giorgetto Giugiaro and, in common with the company's other models, was a front-wheel drive and a hatchback, with a rallying pedigree. Saab helped with the design of the 600/Delta. As a result of this Scandinavian input, both the Saab-Lancia 600 and the Lancia Delta had better resistance to rust than most Italian cars and were better suited to a cold climate.[citation needed] The Lancia Delta earned the European Car of the Year Award in 1980.
The Saab 600 was sold in Sweden and Norway only.
Comment