Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
    Subaru zonder het armzalige design, beste van twee werelden dus
    euhm wat bedoel je?
    veel liever een echte saab, dan de lelijke sub plus naar mijn bescheiden mening.
    Saab blijft knappe wagens maken (al is de nieuwe 95 wel lelijk)
    de 93 is zalig met zijn nieuwe snuit en die dashboards zijn knap met al die knopjes.

    Comment


    • de laatste geruchten en nieuwtjes

      Laatste nieuwtjes over de nieuwe 9-5 :

      De instapmotor zou een 1.6 benzine van 180pk worden.

      Iets anders : eerst werd gesteld dat de nieuwe 9-5 op het verlengde onderstel van de insignia, dat ook zou worden gebruikt voor de breakversie van de insignia, zou staan.

      De insignia-break staat blijkbaar echter op het gewone insignia-onderstel. Komt de nieuwe 9-5 ook op het gewone insignia-onderstel (wat volgens mij op zich groot genoeg is; de s80 staat ook op het normale mondeo-onderstel dacht ik) ? Zeker nu de 9-3 definitief niet op het insignia-onderstel komt ...

      Het is immers definitief : de nieuwe 9-3 komt op het astra-onderstel en de nieuwe 9-1 (waarvan de komst nog niet officieel werd bevestigd) zou op het corsa-onderstel worden gekwakt (was eerst gepland op het astra-onderstel).

      Vanuit economisch en ecologisch oogpunt goed gezien : downsizing is nu eenmaal de trend en hoe kleiner, hoe goedkoper en zuiniger. De vraag is alleen of dat kwalitatieve auto's gaat geven ...

      Plus : van astra naar groter dan insignia : zit daar niet een te groot gat tussen ? Of is het de bedoeling dat de 9-4x dat gat opvult ?

      Hmmm, dat is een mogelijkheid :

      van 9-1 naar 9-3 dan 9-4x en uiteindelijk de 9-5. Als ze die modellenreeks nu eens binnen de paar jaar zouden kunnen uitbrengen (en de auto's op zich goed zijn), heeft Saab terug een kans.

      Maar wedden dat GM het weeral verknoeit ...

      Ik blijf echter met 1 groot probleem zitten : ik zoek mij tegen 2010 een nieuwe wagen te kopen en had graag de nieuwe 9-3 cabrio gekocht. Zou die tegen dan al beschikbaar zijn ?

      Comment


      • Is het normaal dat (bijna) mijn 900 classic al 5 werkdagen in de garage staat om een alternator te vervangen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Is het normaal dat (bijna) mijn 900 classic al 5 werkdagen in de garage staat om een alternator te vervangen?
          als die garage intussen in verlof is, dan wel
          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
          Porsche 993 (1994)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
            als die garage intussen in verlof is, dan wel
            ik zat het ook al te denken
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

            Comment


            • Het was een verrassing van mijn ouders blijkbaar. Ik stond op vanmorgen kwam beneden en plots stond de 900 er met een rode strik rond
              Vandaag al serieus wat gekuist maar hij is nog niet helemaal klaar. Ook moet hij nog gekeurd worden en dan wordt hij ingeschreven normaal
              Heb er al mee mogen rijden met garageplaten en hij rijdt echt wel goed. Stuurt leuk, hangt niet heel veel over in bochten, maakt een leuk geluid, de motor is vlot genoeg en hij zit gewoon heel goed. En wat is hij mooi

              Wel nog wat kleine probs; als de motor aanstaat en ik draai aan het stuur krijg ik telkens een soort zuigend geluid (pomp ofzo), iemand een idee wat het probleem kan zijn? Heb al eens gekeken bij power steering olie maar daar zat nog genoeg in

              Als de motor stationair draait, draait hij niet constant (wel altijd mooi in de buurt van 1000rpm) en soms begint hij een paar seconden te koelen als hij warm staat. Is dit normaal?

              Volgens mij werkt de dashboardverlichting niet of is er ergens een knop waarmee je die kunt regelen?

              Ik ga er eens pics van maken en nog wat op en af de oprit rijden

              Comment


              • ik hoop dat je 'n lange oprit hebt

                bij mijn saab is er wel een regeling om 't dashboardverlichting zachter of feller te zetten, links van 't stuur, bij de mistlampknoppen en de hoogteregeling. jouw 900 is wel wat ouder natuurlijk, dus ik weet niet of die dat ook al had

                edit: ow! proficiat
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

                Comment


                • proficiat.

                  is het de servopomp niet dat je hoort bij het draaien?

                  en misschien staat het nightpanel functie op. al dacht ik dat die telkens bij het uitzetten van de motor automatisch zichzelf uitschakelde.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Het was een verrassing van mijn ouders blijkbaar. Ik stond op vanmorgen kwam beneden en plots stond de 900 er met een rode strik rond
                    Vandaag al serieus wat gekuist maar hij is nog niet helemaal klaar. Ook moet hij nog gekeurd worden en dan wordt hij ingeschreven normaal
                    Heb er al mee mogen rijden met garageplaten en hij rijdt echt wel goed. Stuurt leuk, hangt niet heel veel over in bochten, maakt een leuk geluid, de motor is vlot genoeg en hij zit gewoon heel goed. En wat is hij mooi

                    Wel nog wat kleine probs; als de motor aanstaat en ik draai aan het stuur krijg ik telkens een soort zuigend geluid (pomp ofzo), iemand een idee wat het probleem kan zijn? Heb al eens gekeken bij power steering olie maar daar zat nog genoeg in

                    Als de motor stationair draait, draait hij niet constant (wel altijd mooi in de buurt van 1000rpm) en soms begint hij een paar seconden te koelen als hij warm staat. Is dit normaal?

                    Volgens mij werkt de dashboardverlichting niet of is er ergens een knop waarmee je die kunt regelen?

                    Ik ga er eens pics van maken en nog wat op en af de oprit rijden
                    Very leuk zo'n c900

                    Dat geluid, is dat zo'n sissend geluid? Dat is normaal bij oudere auto's met servo. Je kan de servo eens (laten) flushen.

                    Stationaire toerental word geregeld door de stappenmotor. Een soort luchtventiel met een magneet en een plunjer. Als je deze can localiseren zou ik die er eens afhalen en was zuivermaken met wat remreiniger en smeren met WD40. 9/10 is het probleem dan verholpen.

                    Dat de ventilator aanspringt is normaal. Als hij iet aanspringt eerder niet

                    Dachbord herinner ik me niet meer. Als het er is staat dat op de plaats die M3'er aangeeft

                    Veel plezier ermee!
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                      ik hoop dat je 'n lange oprit hebt

                      bij mijn saab is er wel een regeling om 't dashboardverlichting zachter of feller te zetten, links van 't stuur, bij de mistlampknoppen en de hoogteregeling. jouw 900 is wel wat ouder natuurlijk, dus ik weet niet of die dat ook al had

                      edit: ow! proficiat
                      Bedankt
                      Nee heb ze nergens gevonden

                      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                      proficiat.

                      is het de servopomp niet dat je hoort bij het draaien?

                      en misschien staat het nightpanel functie op. al dacht ik dat die telkens bij het uitzetten van de motor automatisch zichzelf uitschakelde.
                      Nightpanel heeft de C900 nog niet dus dat zal het niet zijn, ik denk dat ze gewoon kapot is

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Very leuk zo'n c900

                      Dat geluid, is dat zo'n sissend geluid? Dat is normaal bij oudere auto's met servo. Je kan de servo eens (laten) flushen.

                      Stationaire toerental word geregeld door de stappenmotor. Een soort luchtventiel met een magneet en een plunjer. Als je deze can localiseren zou ik die er eens afhalen en was zuivermaken met wat remreiniger en smeren met WD40. 9/10 is het probleem dan verholpen.

                      Dat de ventilator aanspringt is normaal. Als hij iet aanspringt eerder niet

                      Dachbord herinner ik me niet meer. Als het er is staat dat op de plaats die M3'er aangeeft

                      Veel plezier ermee!
                      Sissend geluid idd zowat pssssssssssjjjjj bedankt gerust gesteld dan
                      Thx voor de tip ivm toerental ik zal er eens naar kijken

                      Comment


                      • Pics


                        Comment



                        • Comment


                          • vette kar ga je dingen aanpassen?
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

                            Comment


                            • Gatver die is lekker! Echt heel mooi. De juiste kleur, Aero pakketje

                              Enkel een setje leer en hij is af!
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Het was een verrassing van mijn ouders blijkbaar. Ik stond op vanmorgen kwam beneden en plots stond de 900 er met een rode strik rond
                                Vandaag al serieus wat gekuist maar hij is nog niet helemaal klaar. Ook moet hij nog gekeurd worden en dan wordt hij ingeschreven normaal
                                Heb er al mee mogen rijden met garageplaten en hij rijdt echt wel goed. Stuurt leuk, hangt niet heel veel over in bochten, maakt een leuk geluid, de motor is vlot genoeg en hij zit gewoon heel goed. En wat is hij mooi

                                Wel nog wat kleine probs; als de motor aanstaat en ik draai aan het stuur krijg ik telkens een soort zuigend geluid (pomp ofzo), iemand een idee wat het probleem kan zijn? Heb al eens gekeken bij power steering olie maar daar zat nog genoeg in

                                Als de motor stationair draait, draait hij niet constant (wel altijd mooi in de buurt van 1000rpm) en soms begint hij een paar seconden te koelen als hij warm staat. Is dit normaal?

                                Volgens mij werkt de dashboardverlichting niet of is er ergens een knop waarmee je die kunt regelen?

                                Ik ga er eens pics van maken en nog wat op en af de oprit rijden
                                Hola !!! Fantastisch !

                                Dat sissend geluid bij het sturen moet zelfs aanwezig zijn, als je het niet hoort, dan is er pas een probleem;
                                De normale bedrijfstemeratuur hangt tussen 1/3 en 2/3 van de wijzerschaal, onder 1/3 staat hij te koud boven 2/3 moet de koeling in gang schieten. Maar de koeling regelmatig in het oog houden op eigenaardigheden, die blokjes durven snel heet, te heet worden.
                                Dashboardverlichting, het rechtse zwart knopje aan de wijzerplaten, daar kan je aan draaien. Dient om de helderheid van de achtergrondverlichting in te stellen en je kan die inderdaad helemaal uit zetten.


                                Veel plezier ermee!
                                Last edited by ; 20/08/2008, 21:01.

                                Comment


                                • Dat cassette rekje

                                  Ik eis een topic van die kar.

                                  Comment


                                  • Shit zeg stradge, mooie auto!!!!

                                    Echt , DE auto gewoon. Moet je die lijn zien .

                                    Ik hoop dat je er geen problemen mee gaat hebben!



                                    En ik vind night panel best leuk, als je boven de 140km/h ging dan sprong hij weer aan (als ik het me goed herinner, of de teller werd verlicht tot ...km/h).

                                    Ik wil terug onze 9-5.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Om Saabforum noemen ze dit wijven-Aero's ( velgen ) , je moet die van de vooras trouwens nog wisselen ze staan verkeerd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        Om Saabforum noemen ze dit wijven-Aero's ( velgen ) , je moet die van de vooras trouwens nog wisselen ze staan verkeerd.
                                        waarom wijven-aero's?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                          waarom wijven-aero's?
                                          Geen idee. Ik vind er niets wijf aan. Eigenlijk noemen ze assymetrische of geschoepte - aero's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X