Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
goeiedag,
ik heb helemaal geen ervaring met saab. Vindt ze over het algemeen wel mooi; ik denk er aan om er eentje aan te schaffen: nl een 9.3 2,2 tid Vektor van 2002.
Maar ik las ergens een review in autoweek van mensen die nogal wat kosten aan dat model gehad hebben.
iemand ervaring mee ? Die opel motor daar heb ik ook wat m'en bedenkingen bij. maar vind het model wel mooi, zeker met een sportinterieur.
Comment
-
Zeer betrouwbare auto, de 2.2 is niets mis mee. Ik heb er 3 jaar probleemloos en tevreden mee rondgereden (25.000km -> 100.000km)2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Saab in zeventien jaar klokkie rond bij één miljoen mile
Herinner je je nog de Duitser die 300.000 km op zijn teller dacht te zetten? Niet helemaal hetzelfde, maar daar moest ik wel als eerste aan denken bij dit bericht. In dit geval heeft de Amerikaan Peter Gilbert in de afgelopen zeventien jaar maar liefst 1 miljoen mile afgelegd in zijn 1989 Saab 900 SPG. Dat komt overeen met ruim 1,6 miljoen kilometer, wat weer overeenkomt met zo’n 40 keer de omtrek van onze aarde.
Van beroep is Gilbert is verkoper van financiële producten. In die zeventien jaar is slechts de motorkap samen met wat kleine onderdelen vervangen, als gevolg van een aanrijding met een hert en bij 320.000 kilometer werd de versnellingsbak vervangen. Voor de rest zijn de meeste onderdelen nog origineel.
Volgens Gilbert begon zijn Saab pas bij 960.000 kilometer motorolie te verbruiken. Hij is zelfs van mening dat de auto best nog een keer klokkie rond zou kunnen, zij het dat de strenge winters nu toch echt hun tol beginnen te eisen op het frame en body van de auto.
bron: saabnet.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichtengoeiedag,
ik heb helemaal geen ervaring met saab. Vindt ze over het algemeen wel mooi; ik denk er aan om er eentje aan te schaffen: nl een 9.3 2,2 tid Vektor van 2002.
Maar ik las ergens een review in autoweek van mensen die nogal wat kosten aan dat model gehad hebben.
iemand ervaring mee ? Die opel motor daar heb ik ook wat m'en bedenkingen bij. maar vind het model wel mooi, zeker met een sportinterieur.
de benzinemotor is van opel (veel van de rest van de wagen ook...)
in okkasie koop je beter een ware vectra , en als een Saab moet zijn, koop dan een goede (echte) 900 : niet goedkoop in onderhoud, maar nog een echte Saab
ik kan ervan spreken : ik heb er een 18 jaar lang gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenSaab in zeventien jaar klokkie rond bij één miljoen mile
Herinner je je nog de Duitser die 300.000 km op zijn teller dacht te zetten? Niet helemaal hetzelfde, maar daar moest ik wel als eerste aan denken bij dit bericht. In dit geval heeft de Amerikaan Peter Gilbert in de afgelopen zeventien jaar maar liefst 1 miljoen mile afgelegd in zijn 1989 Saab 900 SPG. Dat komt overeen met ruim 1,6 miljoen kilometer, wat weer overeenkomt met zo’n 40 keer de omtrek van onze aarde.
Van beroep is Gilbert is verkoper van financiële producten. In die zeventien jaar is slechts de motorkap samen met wat kleine onderdelen vervangen, als gevolg van een aanrijding met een hert en bij 320.000 kilometer werd de versnellingsbak vervangen. Voor de rest zijn de meeste onderdelen nog origineel.
Volgens Gilbert begon zijn Saab pas bij 960.000 kilometer motorolie te verbruiken. Hij is zelfs van mening dat de auto best nog een keer klokkie rond zou kunnen, zij het dat de strenge winters nu toch echt hun tol beginnen te eisen op het frame en body van de auto.
bron: saabnet.com
mijn (goede) ervaring met een 900 toont minder prettige kanten : een versnellingsbak geexplodeerd op 30.000km, cylinderkoppakking op 120.000km, kardans iets later, allemaal ondanks een zacht gebruik en een onberispelijk (duur) onderhoud
ik heb die wagen toch heeeel graag gehad en heb maar opgegeven na uitvallen van de boordverlichting (stuk onvindbaar) en een hangend dakbekleding (ook moeilijk te herstellen)
geruild tegen een Cabrio 9.3, maar dat is geen Saab meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende diesel motor is aan de basis een (goede) Fiat motor Isuzu bedoel je, de 1.9TiD is van Fiat
de benzinemotor is van opel (veel van de rest van de wagen ook...)De T5 en T7 zijn echt wel Saabblokken hoor. De nieuwe benzine motoren (T hebben idd een Opel-basis
in okkasie koop je beter een ware vectra , en als een Saab moet zijn, koop dan een goede (echte) 900 : niet goedkoop in onderhoud, maar nog een echte Saab
ik kan ervan spreken : ik heb er een 18 jaar lang gehad2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDe OG9-3 blijft een prachtige wagen maar idd, geen echte Saab meer. Daarom deed ik mijn 9-3 weg en kocht een 9000
die Izuzu's krachtbronnen was ik vergeten, maar die zullen wel via Opel in de Saab's beland zijn
in diesels ben ik uiteraard geen te groot licht
bij het ruilen van mijn 900 T16 voor een cabrio 9.3 was is eerst in de waan dat de 2,0 benzine de oude Saab krachtbron was behouden (zelfde cylinder inhoud -1985- en zelfde vermogen/koppel) pas bij het ingebruikname stelde ik vast dat er een groot verschil was : vergeleken met mijn vroegere wagen is de Opel krachtbron weel rauwer
ook de verhoudingen van de versnellingsbak zijn totaal anders : de 5de is bijna onbruikbaar behalve op snelweg (veel te lang)
ik heb deze 5de zo goed als niet gebruikt tijdens de eerste 3/4000 km
al bij al mag ik niet zeggen dat ik de wagen niet lust, maar het heeft temaken met het feit dat een cabrio is. Met plezier grijp ik na een fun-rit met de Saab naar mijn oude trouwe A4 met V6-motor
Comment
-
De 9-3 was idd geen hoogvlieger op gebied van weggedrag nee
Heb je al een topic over je cabrio? I'll love to see it!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenzal ik even doorsturen
eerst het bestand naar behoorlijke formaat brengen
ik zal ook mijn oude 900 bijvoegen en mijn Spitfire
.
here we are...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenWow die 900 is zalig
Heb je nog pics? Wat voor uitlaat is dat? Staat wel mooi. En hoe vond je de 900 in bochten?
uitlaat was origineel Saab
heerlijk maar iets lawaaiig : sound afgestemd op de "low grow" van een V8 (echt !!! )
de bassen waren zo hevig dat de glazen van mijn buurvrouw in haar kast trilden (zei ze...)
en toch goed voor 7pk
nooit problemen in bochtwerk
nu nog geenszins hetzelfde veilig gevoel in mijn Audi en (uiteraard) niet in mijn 9,3 cabrio
ik mis hij... (zucht)
andere fotos op mijn site
ik geef je het adres door per e-mail
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhere we are...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwas 18 jaar mijn troetelkind
uitlaat was origineel Saab
heerlijk maar iets lawaaiig : sound afgestemd op de "low grow" van een V8 (echt !!! )
de bassen waren zo hevig dat de glazen van mijn buurvrouw in haar kast trilden (zei ze...)
en toch goed voor 7pk
nooit problemen in bochtwerk
nu nog geenszins hetzelfde veilig gevoel in mijn Audi en (uiteraard) niet in mijn 9,3 cabrio
ik mis hij... (zucht)
andere fotos op mijn site
ik geef je het adres door per e-mail
Idd geweldige bakken! Ik zal je een PM sturen via het forum
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenAmai, knap ding precies! Ik zie een whail tail, vent covers, een schuifdakje, air flow, mooie velgjes en wie weet wat nog allemaal
Achterruitenwisser is wel zeldzaam geloof ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenZalig ook een 900 op je 18
Idd geweldige bakken! Ik zal je een PM sturen via het forum
correction : de wagen 18 jaar lang mijn troetelkind geweest
in 1988 was ik 43...
oei, ga je zeggen, wat een oude "pei"...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenSchatteke, is dat wel Airflow? Is toch gewoon een Aerokit?
Achterruitenwisser is wel zeldzaam geloof ik
de achter-ruitenwisser was uiteraard een zeldzaamheid : Saab heeft maar een paar jaren het gat voorzien in het ruit
wel nuttig met een dergelijke platte achterkant...
de sproeier heb ik nooit geïnstalleerd omdat te komplex en niet echt nodig : rijdend was de regen meteen weg wegens de goede aerodynamiek, en het diende enkel bij het vertrekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenAmai, knap ding precies! Ik zie een whail tail, vent covers, een schuifdakje, air flow, mooie velgjes en wie weet wat nog allemaal
whale tail echt uitzonderlijk
ook binnen was het niet mis : sportstuur, bijkomende klokken met oliedruk, olietemperatuur en voltmeter, een van de best kenwood, hi-fi luidspekers
spijtig geen leder noch airco : deze waren beloofd in naverkoop, maar de dealer heeft mij laten zitten (ik had een stockwagen na een uitgebreide test niet meer willen afgeven... en onmiddellijk betaald)
Comment
Comment