Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij deze enkele snelle GSM foto's ( de kans nog niet gehad om hem te wassen ) :











    Comment


    • Zalig!!






      Comment


      • goeiedag,
        ik heb helemaal geen ervaring met saab. Vindt ze over het algemeen wel mooi; ik denk er aan om er eentje aan te schaffen: nl een 9.3 2,2 tid Vektor van 2002.
        Maar ik las ergens een review in autoweek van mensen die nogal wat kosten aan dat model gehad hebben.

        iemand ervaring mee ? Die opel motor daar heb ik ook wat m'en bedenkingen bij. maar vind het model wel mooi, zeker met een sportinterieur.

        Comment


        • Zeer betrouwbare auto, de 2.2 is niets mis mee. Ik heb er 3 jaar probleemloos en tevreden mee rondgereden (25.000km -> 100.000km)
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • Saab in zeventien jaar klokkie rond bij één miljoen mile



            Herinner je je nog de Duitser die 300.000 km op zijn teller dacht te zetten? Niet helemaal hetzelfde, maar daar moest ik wel als eerste aan denken bij dit bericht. In dit geval heeft de Amerikaan Peter Gilbert in de afgelopen zeventien jaar maar liefst 1 miljoen mile afgelegd in zijn 1989 Saab 900 SPG. Dat komt overeen met ruim 1,6 miljoen kilometer, wat weer overeenkomt met zo’n 40 keer de omtrek van onze aarde.
            Van beroep is Gilbert is verkoper van financiële producten. In die zeventien jaar is slechts de motorkap samen met wat kleine onderdelen vervangen, als gevolg van een aanrijding met een hert en bij 320.000 kilometer werd de versnellingsbak vervangen. Voor de rest zijn de meeste onderdelen nog origineel.
            Volgens Gilbert begon zijn Saab pas bij 960.000 kilometer motorolie te verbruiken. Hij is zelfs van mening dat de auto best nog een keer klokkie rond zou kunnen, zij het dat de strenge winters nu toch echt hun tol beginnen te eisen op het frame en body van de auto.









            bron: saabnet.com

            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
              goeiedag,
              ik heb helemaal geen ervaring met saab. Vindt ze over het algemeen wel mooi; ik denk er aan om er eentje aan te schaffen: nl een 9.3 2,2 tid Vektor van 2002.
              Maar ik las ergens een review in autoweek van mensen die nogal wat kosten aan dat model gehad hebben.

              iemand ervaring mee ? Die opel motor daar heb ik ook wat m'en bedenkingen bij. maar vind het model wel mooi, zeker met een sportinterieur.
              de diesel motor is aan de basis een (goede) Fiat motor
              de benzinemotor is van opel (veel van de rest van de wagen ook...)
              in okkasie koop je beter een ware vectra , en als een Saab moet zijn, koop dan een goede (echte) 900 : niet goedkoop in onderhoud, maar nog een echte Saab
              ik kan ervan spreken : ik heb er een 18 jaar lang gehad

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Saab in zeventien jaar klokkie rond bij één miljoen mile



                Herinner je je nog de Duitser die 300.000 km op zijn teller dacht te zetten? Niet helemaal hetzelfde, maar daar moest ik wel als eerste aan denken bij dit bericht. In dit geval heeft de Amerikaan Peter Gilbert in de afgelopen zeventien jaar maar liefst 1 miljoen mile afgelegd in zijn 1989 Saab 900 SPG. Dat komt overeen met ruim 1,6 miljoen kilometer, wat weer overeenkomt met zo’n 40 keer de omtrek van onze aarde.
                Van beroep is Gilbert is verkoper van financiële producten. In die zeventien jaar is slechts de motorkap samen met wat kleine onderdelen vervangen, als gevolg van een aanrijding met een hert en bij 320.000 kilometer werd de versnellingsbak vervangen. Voor de rest zijn de meeste onderdelen nog origineel.
                Volgens Gilbert begon zijn Saab pas bij 960.000 kilometer motorolie te verbruiken. Hij is zelfs van mening dat de auto best nog een keer klokkie rond zou kunnen, zij het dat de strenge winters nu toch echt hun tol beginnen te eisen op het frame en body van de auto.









                bron: saabnet.com
                uiteraard een Saab-reklame....
                mijn (goede) ervaring met een 900 toont minder prettige kanten : een versnellingsbak geexplodeerd op 30.000km, cylinderkoppakking op 120.000km, kardans iets later, allemaal ondanks een zacht gebruik en een onberispelijk (duur) onderhoud
                ik heb die wagen toch heeeel graag gehad en heb maar opgegeven na uitvallen van de boordverlichting (stuk onvindbaar) en een hangend dakbekleding (ook moeilijk te herstellen)
                geruild tegen een Cabrio 9.3, maar dat is geen Saab meer.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  de diesel motor is aan de basis een (goede) Fiat motor Isuzu bedoel je, de 1.9TiD is van Fiat
                  de benzinemotor is van opel (veel van de rest van de wagen ook...)De T5 en T7 zijn echt wel Saabblokken hoor. De nieuwe benzine motoren (T hebben idd een Opel-basis
                  in okkasie koop je beter een ware vectra , en als een Saab moet zijn, koop dan een goede (echte) 900 : niet goedkoop in onderhoud, maar nog een echte Saab
                  ik kan ervan spreken : ik heb er een 18 jaar lang gehad
                  De OG9-3 blijft een prachtige wagen maar idd, geen echte Saab meer. Daarom deed ik mijn 9-3 weg en kocht een 9000
                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    De OG9-3 blijft een prachtige wagen maar idd, geen echte Saab meer. Daarom deed ik mijn 9-3 weg en kocht een 9000
                    oeps, ietwat vlug geantwoord...
                    die Izuzu's krachtbronnen was ik vergeten, maar die zullen wel via Opel in de Saab's beland zijn
                    in diesels ben ik uiteraard geen te groot licht
                    bij het ruilen van mijn 900 T16 voor een cabrio 9.3 was is eerst in de waan dat de 2,0 benzine de oude Saab krachtbron was behouden (zelfde cylinder inhoud -1985- en zelfde vermogen/koppel) pas bij het ingebruikname stelde ik vast dat er een groot verschil was : vergeleken met mijn vroegere wagen is de Opel krachtbron weel rauwer
                    ook de verhoudingen van de versnellingsbak zijn totaal anders : de 5de is bijna onbruikbaar behalve op snelweg (veel te lang)
                    ik heb deze 5de zo goed als niet gebruikt tijdens de eerste 3/4000 km
                    al bij al mag ik niet zeggen dat ik de wagen niet lust, maar het heeft temaken met het feit dat een cabrio is. Met plezier grijp ik na een fun-rit met de Saab naar mijn oude trouwe A4 met V6-motor

                    Comment


                    • De 9-3 was idd geen hoogvlieger op gebied van weggedrag nee

                      Heb je al een topic over je cabrio? I'll love to see it!
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • zal ik even doorsturen
                        eerst het bestand naar behoorlijke formaat brengen
                        ik zal ook mijn oude 900 bijvoegen en mijn Spitfire


                        .
                        Last edited by guyugy; 07/09/2008, 22:35.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          zal ik even doorsturen
                          eerst het bestand naar behoorlijke formaat brengen
                          ik zal ook mijn oude 900 bijvoegen en mijn Spitfire


                          .

                          here we are...
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • Wow die 900 is zalig
                            Heb je nog pics? Wat voor uitlaat is dat? Staat wel mooi. En hoe vond je de 900 in bochten?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Wow die 900 is zalig
                              Heb je nog pics? Wat voor uitlaat is dat? Staat wel mooi. En hoe vond je de 900 in bochten?
                              was 18 jaar mijn troetelkind
                              uitlaat was origineel Saab
                              heerlijk maar iets lawaaiig : sound afgestemd op de "low grow" van een V8 (echt !!! )
                              de bassen waren zo hevig dat de glazen van mijn buurvrouw in haar kast trilden (zei ze...)
                              en toch goed voor 7pk
                              nooit problemen in bochtwerk
                              nu nog geenszins hetzelfde veilig gevoel in mijn Audi en (uiteraard) niet in mijn 9,3 cabrio
                              ik mis hij... (zucht)

                              andere fotos op mijn site
                              ik geef je het adres door per e-mail

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                here we are...
                                Amai, knap ding precies! Ik zie een whail tail, vent covers, een schuifdakje, air flow, mooie velgjes en wie weet wat nog allemaal
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  was 18 jaar mijn troetelkind
                                  uitlaat was origineel Saab
                                  heerlijk maar iets lawaaiig : sound afgestemd op de "low grow" van een V8 (echt !!! )
                                  de bassen waren zo hevig dat de glazen van mijn buurvrouw in haar kast trilden (zei ze...)
                                  en toch goed voor 7pk
                                  nooit problemen in bochtwerk
                                  nu nog geenszins hetzelfde veilig gevoel in mijn Audi en (uiteraard) niet in mijn 9,3 cabrio
                                  ik mis hij... (zucht)

                                  andere fotos op mijn site
                                  ik geef je het adres door per e-mail
                                  Zalig ook een 900 op je 18
                                  Idd geweldige bakken! Ik zal je een PM sturen via het forum

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Amai, knap ding precies! Ik zie een whail tail, vent covers, een schuifdakje, air flow, mooie velgjes en wie weet wat nog allemaal
                                    Schatteke, is dat wel Airflow? Is toch gewoon een Aerokit?
                                    Achterruitenwisser is wel zeldzaam geloof ik

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Zalig ook een 900 op je 18
                                      Idd geweldige bakken! Ik zal je een PM sturen via het forum
                                      kleine misverstand
                                      correction : de wagen 18 jaar lang mijn troetelkind geweest
                                      in 1988 was ik 43...
                                      oei, ga je zeggen, wat een oude "pei"...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                        Schatteke, is dat wel Airflow? Is toch gewoon een Aerokit?
                                        Achterruitenwisser is wel zeldzaam geloof ik
                                        aiflow was de benaming van de plastic-dekplaatjes voor de roostertjes onder de zij-achterruiten
                                        de achter-ruitenwisser was uiteraard een zeldzaamheid : Saab heeft maar een paar jaren het gat voorzien in het ruit
                                        wel nuttig met een dergelijke platte achterkant...
                                        de sproeier heb ik nooit geïnstalleerd omdat te komplex en niet echt nodig : rijdend was de regen meteen weg wegens de goede aerodynamiek, en het diende enkel bij het vertrekken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Amai, knap ding precies! Ik zie een whail tail, vent covers, een schuifdakje, air flow, mooie velgjes en wie weet wat nog allemaal
                                          velgen waren origineel
                                          whale tail echt uitzonderlijk
                                          ook binnen was het niet mis : sportstuur, bijkomende klokken met oliedruk, olietemperatuur en voltmeter, een van de best kenwood, hi-fi luidspekers
                                          spijtig geen leder noch airco : deze waren beloofd in naverkoop, maar de dealer heeft mij laten zitten (ik had een stockwagen na een uitgebreide test niet meer willen afgeven... en onmiddellijk betaald)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X