Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    kleine misverstand
    correction : de wagen 18 jaar lang mijn troetelkind geweest
    in 1988 was ik 43...
    oei, ga je zeggen, wat een oude "pei"...
    Ah zo
    Oude pei zou ik niet zeggen ouwe pee wel
    Nee grapje he
    Jij hebt die dan nieuw gekocht?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      aiflow was de benaming van de plastic-dekplaatjes voor de roostertjes onder de zij-achterruiten
      de achter-ruitenwisser was uiteraard een zeldzaamheid : Saab heeft maar een paar jaren het gat voorzien in het ruit
      wel nuttig met een dergelijke platte achterkant...
      de sproeier heb ik nooit geïnstalleerd omdat te komplex en niet echt nodig : rijdend was de regen meteen weg wegens de goede aerodynamiek, en het diende enkel bij het vertrekken
      Die plaatjes op de roostertjes zijn "ventcovers" volgens mij, Airflow is het spoilerpakket volgens mij. Zoals op deze foto's


      De Red Arrow had dit ook denk ik

      Comment


      • jawel
        als resultaat van een testrit op het autosalon van Brussel, met een fabriekspiloot van Saab-Sweden
        ik had toen al een 900 GLE gekocht in 1982, opgevoerd in 1985, maar dat was een misstap : ik heb nooit de pk's gevoeld die ik betaald had
        enkel kreeg ik een ronkende Saab die aan de rode lichten wat beefde
        ik zal zijn foto opzoeken, die had wel originele minilite-achtige velgen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Die plaatjes op de roostertjes zijn "ventcovers" volgens mij, Airflow is het spoilerpakket volgens mij. Zoals op deze foto's


          De Red Arrow had dit ook denk ik

          juist, jij hebt gelijk !
          de velgen van de zwarte Saab op je foto's had ik ook op mijn groene GLE/1982

          Comment


          • @guyugy : knappe bakken! Tevreden van uw 9-3 cabrio?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten
              @guyugy : knappe bakken! Tevreden van uw 9-3 cabrio?
              jawel, maar eerder omdat het een cabrio is
              het Saab-gevoel is er niet meer, normaal, 't is eigenlijk een Vectra
              open (dat is hoe een cabrio moet zijn) is het prettig omdat de motorklank niet te hoorbaar is
              voor de rest vrij comfortabel op kruisnelheid
              het blijft eigenlijk een 2 zitser, want zonder de windnet is het merkelijk minder aangenaam (de achterplaasten kunnen redelijkerwijze niet boven 70/80 per uur gebruikt worden zonder de volgende dag verkoud te zijn
              per slot van rekening was de cabrio het voorstel van mijn vrouw om afscheid te nemen van de 900, die ze nooit graag heeft gehad en waarin ze kordaat nog weigerde te stappen
              op 3 jaar heb ik net geen 10.000km op de teller : het blijft een fun-auto voor de mooie dagen
              zo zal ze niet vlug slijten... temeer dat de cabrio normaliter niet op het nat rijdt
              het wordt een beetje hetzelfde als met mijn Spitfire : 33 jaar en nog (zogoed als) nieuw...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                zo zal ze niet vlug slijten... temeer dat de cabrio normaliter niet op het nat rijdt
                het wordt een beetje hetzelfde als met mijn Spitfire : 33 jaar en nog (zogoed als) nieuw...
                Amaai, als uw Saab Cabrio 33 jaar is ben jij er .... , nu ja doet niet terzake. Zelf rijd ik ook met praktisch dezelfde (Vector - uitvoering). Heb al verschillende bezoekjes bij de dealer achter de rug voor kleine en grotere probleempjes. Laatste probleem was de krakende voorophanging (rubbers vervangen). Na slechts 55000 km op 4.5 jaar zou dit toch niet mogen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten


                  Amaai, als uw Saab Cabrio 33 jaar is ben jij er .... , nu ja doet niet terzake. Zelf rijd ik ook met praktisch dezelfde (Vector - uitvoering). Heb al verschillende bezoekjes bij de dealer achter de rug voor kleine en grotere probleempjes. Laatste probleem was de krakende voorophanging (rubbers vervangen). Na slechts 55000 km op 4.5 jaar zou dit toch niet mogen.
                  juist, dat zal 96 zijn... dus niet onmogelijk (maar statistisch weinig blijkbaar)
                  wel zal ik wat meer verroest zijn dan mijn cabrios !
                  de grote vraag naar de toekomst toe zal het dealernet zijn
                  Saab als merk doet het al niet meer zo schitterend, en de dealers moeten overleven met een kleine klantenbestand dit wordt nog gevaarlijk voor onze portemonee
                  in de westhoek is er al geen officiele dealer meer...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    jawel
                    als resultaat van een testrit op het autosalon van Brussel, met een fabriekspiloot van Saab-Sweden
                    ik had toen al een 900 GLE gekocht in 1982, opgevoerd in 1985, maar dat was een misstap : ik heb nooit de pk's gevoeld die ik betaald had
                    enkel kreeg ik een ronkende Saab die aan de rode lichten wat beefde
                    ik zal zijn foto opzoeken, die had wel originele minilite-achtige velgen
                    Zalig
                    Kun je eens wat vertellen over die testrit? Waarom een fabriekspiloot? Heb je het gemerkt? Sorry maar ik hou van dat soort verhalen
                    Zo'n GLE is toch zonder Turbo he? Wat hield dat opvoeren dan in?

                    Comment




                    • Kan het nog vetter?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Zalig
                        Kun je eens wat vertellen over die testrit? Waarom een fabriekspiloot? Heb je het gemerkt? Sorry maar ik hou van dat soort verhalen
                        Zo'n GLE is toch zonder Turbo he? Wat hield dat opvoeren dan in?
                        in1988 had Saab en paar sweedse Saab-jongens (testpiloten) opgetrommeld om op het salon potentiele klanten te overtuigen van het ... potentieel van hun beste 900, toen voor het eerst uitgerust met een 16-kleppen cylinderkop.
                        de oefening (toen kon nog dat zonder meteen opgepakt te worden) bestond erin alle mooie, scherpe of verradelijk bochten van de brusselse ring en de verbindingen met de A12 op de hoogst mogelijke snelheid te nemen (en dan nog tussen het normaal verkeer...)
                        de klant zat dan alternatief (letterlijk) ofwel op de deurbekleding, ofwel bijna op de schoot van de testpiloot
                        een rechtuit-test tot max. snelheid (richting Boom) was inbegrepen in het programma
                        voor mij was dat overtuigend genoeg om mijn spaarpot deels te ledigen.. en ik heb het nooit betreurd ondanks alle problempjes (soms niet zo klein...) inherent aan het bezit van een Saab

                        De koop van de GLE was op stuk van vermogen een misstap : ik had beter de meerprijs voor de Turbo 8 meteen betaald, want dat geld heb ik dan later besteed aan een powerkit (andere cylinderkop met snellere nokkenas, + andere uitlaat) ik mocht kiezen tussen een versie "hogere koppel" en en versie "hoger vermogen". Ik koos voor het eerste en heb eigenlijk de 25 bijkomende pk' nooit zozeer aangevoeld.
                        toen bestond chiptuning niet... daar er nog geen chips waren
                        Conclusie : ga steeds voor de ware ding !
                        heb ik ook gedaan door de T16 te kopen; geleerd door deze ervaring, heb alle mogelijkheden (behalve de uitaalt) om deze T16 nog sneller te maken llinks laten liggen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten


                          Kan het nog vetter?
                          vetter, blijkbaar niet
                          eleganter en vooral properder, dan wel...
                          komt dat van Hirsch ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            vetter, blijkbaar niet
                            eleganter en vooral properder, dan wel...
                            komt dat van Hirsch ?
                            Nee, dit is de sportiefste versie van de 9-3, de Turbo X, helemaal van Saab zelf


                            Heb er vorige week ook eentje zien rijden, bijzonder knap!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Nee, dit is de sportiefste versie van de 9-3, de Turbo X, helemaal van Saab zelf


                              Heb er vorige week ook eentje zien rijden, bijzonder knap!

                              allemaal questie van smaak (betekent niet dat de mijne beter is dan deze van anderen)
                              voor mij mocht het bij het oude blijven, ik vind persoonlijk het vroeger model braver, eleganter dus meer tijdloos.
                              de nieuwe achterlichten zijn enkel mooi op het zwart omdat ze dan minder opvallen en de units kleiner maken; voor de rest was de bedoeling zeker op te vallen
                              ik dacht mijn model 2005 ermee uit te rusten tot ik de prijs vernam (meer dan 2.000 euros zonder plaatsing..)
                              tijden zijn veranderd : mijn oude 900 Turbo 16 was onopvallend maar krachtig; nu moet het blijkbaar vooral opvallen (eigenlijk is deze evolutie ook bij Audi merkbaar
                              binnenkort zullen wij in een Mercedes of een BMW moeten rijden om een rustig design te hebben (enfin, een post-Bangle BMW). Mercedes, die vroeger een rooster "à la Rolls" privilegieerde, doet het nu veel braver (mooier ??)
                              Audi en Saab denken dat ze hun roosters moeten vergroten... Gecomplexeerd ??

                              Comment


                              • ik zag pas nu de melding "sexy car" op de afbeelding
                                voor mij kan een vrouw zonder schmink en zeer klassiek gekleed ook sexy zijn...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  in1988 had Saab en paar sweedse Saab-jongens (testpiloten) opgetrommeld om op het salon potentiele klanten te overtuigen van het ... potentieel van hun beste 900, toen voor het eerst uitgerust met een 16-kleppen cylinderkop.
                                  de oefening (toen kon nog dat zonder meteen opgepakt te worden) bestond erin alle mooie, scherpe of verradelijk bochten van de brusselse ring en de verbindingen met de A12 op de hoogst mogelijke snelheid te nemen (en dan nog tussen het normaal verkeer...)
                                  de klant zat dan alternatief (letterlijk) ofwel op de deurbekleding, ofwel bijna op de schoot van de testpiloot
                                  een rechtuit-test tot max. snelheid (richting Boom) was inbegrepen in het programma
                                  voor mij was dat overtuigend genoeg om mijn spaarpot deels te ledigen.. en ik heb het nooit betreurd ondanks alle problempjes (soms niet zo klein...) inherent aan het bezit van een Saab

                                  De koop van de GLE was op stuk van vermogen een misstap : ik had beter de meerprijs voor de Turbo 8 meteen betaald, want dat geld heb ik dan later besteed aan een powerkit (andere cylinderkop met snellere nokkenas, + andere uitlaat) ik mocht kiezen tussen een versie "hogere koppel" en en versie "hoger vermogen". Ik koos voor het eerste en heb eigenlijk de 25 bijkomende pk' nooit zozeer aangevoeld.
                                  toen bestond chiptuning niet... daar er nog geen chips waren
                                  Conclusie : ga steeds voor de ware ding !
                                  heb ik ook gedaan door de T16 te kopen; geleerd door deze ervaring, heb alle mogelijkheden (behalve de uitaalt) om deze T16 nog sneller te maken llinks laten liggen.
                                  Zalig verhaal
                                  Als je nog foto's hebt stuur maar door he!

                                  Comment


                                  • zal even in de copies van mijn vroegere hard disks opzoeken, en in mijn vroegere Mac's (deze gooide ik ook niet weg...sinds 1989) als ik ze wakker krijg
                                    oudere fotos zijn dias, en ik heb geen materiaal om deze de digitaliseren
                                    nu vraag ik mij af wat garage Vanrentergem in Aalst met met 900 T16 gedaan heeft
                                    zou iemand in 2005 daar een prachtige 900 T16 gekocht hebben ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Nee, dit is de sportiefste versie van de 9-3, de Turbo X, helemaal van Saab zelf


                                      Heb er vorige week ook eentje zien rijden, bijzonder knap!

                                      vandaag de tijdschrift van Saab gekregen : geen nieuws van dat nieuw model
                                      configurator op de site : niets te zien
                                      wanneer komt het in de showrooms ?
                                      hoeveel gaan ze er van verkopen ? denk ik evenveel als de sportieve benzine-versie van de Vectra...
                                      Saab verkoopt denk ik niet veel meer aan particulieren, wel als lease-wagens
                                      dus in Belgiê : pure stunt... Saab-zotten gelijk ik (geweest ben) zijn er niet meer

                                      Comment


                                      • No shit dat die niet in de boekjes staat.

                                        Limited edition, lange tijd geleden al aangekondigd etc.


                                        Voor 50 000 euro heb je er eentje.

                                        Comment


                                        • nee, dank je. Ik ga nog mijn cabriotje een tijdje slijten
                                          waar zou ik ook in godsname al dat geweld kunnen gebruiken ?
                                          in mijn gemeente mag al nergens boven de 70 km/u gereden worden, en de Politie is alle dagen op de loer (uiteraard tussen 10 en 11u30, en tussen 14u30 en 16u) dat zijn de uren waarop men iets sneller kàn rijden ('s nachts slaap ik..)
                                          en als de Politie er niet is, dan zijn er nog de flitspalen her en der
                                          liever dan laveren met mijn stomme cabrio ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X