Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    zal even in de copies van mijn vroegere hard disks opzoeken, en in mijn vroegere Mac's (deze gooide ik ook niet weg...sinds 1989) als ik ze wakker krijg
    oudere fotos zijn dias, en ik heb geen materiaal om deze de digitaliseren
    nu vraag ik mij af wat garage Vanrentergem in Aalst met met 900 T16 gedaan heeft
    zou iemand in 2005 daar een prachtige 900 T16 gekocht hebben ?
    Het zou echt geweldig zijn moest je deze kunnen vinden en posten. Ik ben benieuwd! Desnoods foto's maken van de foto's met de digicam?

    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    nee, dank je. Ik ga nog mijn cabriotje een tijdje slijten
    waar zou ik ook in godsname al dat geweld kunnen gebruiken ?
    in mijn gemeente mag al nergens boven de 70 km/u gereden worden, en de Politie is alle dagen op de loer (uiteraard tussen 10 en 11u30, en tussen 14u30 en 16u) dat zijn de uren waarop men iets sneller kàn rijden ('s nachts slaap ik..)
    en als de Politie er niet is, dan zijn er nog de flitspalen her en der
    liever dan laveren met mijn stomme cabrio ...
    Ik zou weldegelijk iets kunnen aanvangen met dat geweld hoor
    Gewoon de fun van af en toe eens lekker te hernemen en in de zetels gedrukt worden. En je zal wel baantjes kunnen vinden waar je de paardjes eens lekker kunt uitlaten.
    Dat geluid alleen al

    Comment


    • Voor mijn 4000e post eens een specialleke doen se

      SAAB 900 SPG Prototype
      (Ook "Turbo 16 Aero prototype" buiten Amerika)




      Saab Automobile introduced the Saab 900 Turbo 16 Aero which was the prelude and prototype to the Special Performance Group (SPG), at the Brussels Motor Show in Belgium in 1984. The Saab 900 Turbo 16 Aero known in Europe or Saab 900 SPG Prototype in the U.S. came equipped with a new engine which marked the 3rd generation Turbo and had 175 horsepower.
      The Saab 900 Turbo 16 Aero or SPG Prototype arrived with a unique “Mother of Pearl” exterior paint job on the body and skirts and a Colorado red leather interior and same colored steering wheel and dash and A-pillars, body colored steer. In addition, the notable aerodynamic styling was first introduced in this vehicle known as an aerodynamic skirt kit, rear whale-tail spoiler, vent covers all also painted in “Mother of Peark” paint, combined with unique three-pronged wheels that continued throughout all SPG models up until 1991.
      The photo above is the European version of the vehicle, however the photograph in color recently taken at the 2008 Saab Owners Convention indicates the U.S. spec. Saab 900 SPG Prototype complete with the whale-tail, and vent covers.



      Special features on the prototypes were:
      Pearl White Paint extending into the fairings
      Whale Tail rear spoiler (the bigger spoiler)
      Colorado Red Leather interior
      Red dashboard and 'A' pillar covers
      6.5 x 16" AERO wheels

      The prototypes were all painted in the Saab color "Pearl White". This is the same color Saab Saab used for its frist 99 Turbo cars as well as the first protoypes of Saab first convertible back in 1986.


      http://home.swipnet.se/danny/saabspg.htm


      Foto's

      www.saabforum.nl

      Comment


      • Nog foto's van deze speciale 900


        Comment


        • De kleur is eigelijk echt lelijk en de combinatie met het donkerrode leer is "speciaal"
          Maar toch is het zooooon lekkere bak hé

          Comment


          • [quote=stradge;2939871]Het zou echt geweldig zijn moest je deze kunnen vinden en posten. Ik ben benieuwd! Desnoods foto's maken van de foto's met de digicam?

            ik heb de techniek getest : het is niet echt scherp maar wel doenbaar

            Comment


            • In de buurt staat een uber 9-3 aero met subliéme velgen, kzal eens proberen enkele fotos te nemen. Niks, maar dan ook niks anders in die prijsklasse komt in zijn buurt. Wat een pareltje

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Nog foto's van deze speciale 900


                Ik wou dat ik 10 van deze auto's had, 1tje voor jou

                en de rest voor mij, zo kan ik heel mijn leven in stijl rondrijden

                Comment


                • @guyugy
                  Yeeeessss! Posten die handel

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                    Ik wou dat ik 10 van deze auto's had, 1tje voor jou

                    en de rest voor mij, zo kan ik heel mijn leven in stijl rondrijden
                    Wat ben jij toch een schat van een jongen

                    Comment


                    • Hoe nice is dit?


                      Comment





                      • Spijtig van dat hout wel, maar voor de rest
                        91 900 turbo aero 16S. Kun 82500 km (!). Odoardogrå metallic. El soltakspeilvinduantenne. Stor hekkspoiler. Norsk bil, original turbo S utgave med 185 hk fra fa...

                        Comment


                        • Omgerekend kost deze ongeveer 12.500€, wat volgens mij niet eens zo gek duur is, heeft maar 82k op de teller en zeldzame opties (3e remlicht, achterruitenwisser, hout, cross spokes enz.)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            Omgerekend kost deze ongeveer 12.500€, wat volgens mij niet eens zo gek duur is, heeft maar 82k op de teller en zeldzame opties (3e remlicht, achterruitenwisser, hout, cross spokes enz.)
                            jaja, ge hebt een miskoop gedaan, geef maar toe


                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Omgerekend kost deze ongeveer 12.500€, wat volgens mij niet eens zo gek duur is, heeft maar 82k op de teller en zeldzame opties (3e remlicht, achterruitenwisser, hout, cross spokes enz.)
                              opties zijn niet zo belangrijk. Kilometerstand en motor (185pk!) eerder wel. Het zijn natuurlijk wel schone velgen :-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                opties zijn niet zo belangrijk. Kilometerstand en motor (185pk!) eerder wel. Het zijn natuurlijk wel schone velgen :-)
                                trekt vreselijk op mijn vroeger wagen (model 1988, fabrikatie december 1987)
                                dit is wel een Turbo S (met rode electronica-box)
                                3de stoplicht was nooit standard, en vrij moeilijk mooi te installeren; ik had het op de hoedenplank vastgemaakt
                                ik weet niet wat de wagen geworden is (bij Saab-Aalst achtergelaten voor 2300 euros (177.000 werkelijke kms op de teller, geen dashbordverlichting meer, toch wat beginnende roestplekjes onder de plastic-spatborden). In, se deel van mijn korting op mijn huidige cabrio (2005)
                                ik denk niet dat een particulier mij meer had gegeven, want ze vertrouwen (vaak ten onrechte een garagist)
                                Dat een 900, in welke staat ook, een half miljoen oude BF moet kosten, lijkt mij onwaarschijnlijk, net als een kilometrage van 82k op 20 jaar... maar alles kan. Mijn cabrio viert volgende maand zijn 3de verjaardag een heeft nog net geen 10.000 op de teller.

                                Comment


                                • saab 9-x air

                                  Ik las vandaag op de beste Saab-blog ter wereld (www.trolhattansaab.net) dat op de motorshow van Parijs, Saab een cabrioversie van hun 9-x concept zullen voorstellen, de zgn. 9-x air.

                                  Op hogervernoemde blog vind je een impressie op basis van "interne" informatie. De 9-x air concept zou bepaalde boot-elementen in zich hebben.

                                  Ik las ook dat het definitieve design van de nieuwe 9-3 onlangs werd goedgekeurd. Daar de 9-x - ingevolge de doorgevoerde platformwissels - de facto een concept is geworden voor de volgende 9-3, hoop ik dat de 9-x air ook de ondertussen definitief geworden styling van de 9-3 zal weerspiegelen.

                                  Enfin, meer nieuws binnenkort dus.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
                                    Ik las vandaag op de beste Saab-blog ter wereld (www.trolhattansaab.net) dat op de motorshow van Parijs, Saab een cabrioversie van hun 9-x concept zullen voorstellen, de zgn. 9-x air.

                                    Op hogervernoemde blog vind je een impressie op basis van "interne" informatie. De 9-x air concept zou bepaalde boot-elementen in zich hebben.

                                    Ik las ook dat het definitieve design van de nieuwe 9-3 onlangs werd goedgekeurd. Daar de 9-x - ingevolge de doorgevoerde platformwissels - de facto een concept is geworden voor de volgende 9-3, hoop ik dat de 9-x air ook de ondertussen definitief geworden styling van de 9-3 zal weerspiegelen.

                                    Enfin, meer nieuws binnenkort dus.
                                    juiste link:
                                    投資において、騙されない為の知識や優良案件の見極め方も共有していきます。

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • ondertussen is er meer informatie en zijn er foto's : http://www.autointernationaal.nl/art...hp?id=8156&n=3

                                        Scoop: Saab 9-X Air Concept! 15-09-2008 23:33

                                        Het had een verrassing moeten blijven tot de start van de autosalon van Parijs, maar Autointernationaal.nl kan u voortijdig de eerste beelden tonen van de 9-X Air Concept, een studiemodel van Saab voor de volgende generatie 9-3 Cabriolet.
                                        .

                                        .
                                        Zoals bekend broedt het Zweedse merk al enige tijd op een nieuw instapmodel. Op de autosalon van Genève (afgelopen maart) werd reeds de gewone 9-X gepresenteerd, een 3-deurs hatchback ter grootte van de Astra. Maar Saab gaat downsizen en dat betekent dat de volgend generatie 9-3 op de genoemde Opel gebaseerd gaat worden. Het belangrijkste volumemodel van Saab wordt hierdoor iets compacter, met als doel hem lichter, zuiniger en schoner te maken.
                                        .

                                        .
                                        Anders dan het huidige model zal de nieuwe 9-3 niet meer met V6 motor aangeboden worden. Dankzij turbotechnologie en directe inspuiting kan een 2 liter unit (264 pk, 353 Nm) makkelijk de 2.8T (255 pk, 350 Nm) vervangen.
                                        .

                                        .
                                        De 9-X Air Concept toont hoe de cabrioletuitvoering van de nieuwe Saab 9-3 er uit zou kunnen gaan zien. Heel anders dan de huidige versie en eerder Speedsterachtig van karakter. Een uitstekend idee, want dat is het ideale recept op jonge autoconsumenten binnen te halen! Autointernationaal.nl kan niet wachten tot het 2012 is, want dan staat de 9-X Air Concept bij groen licht als 9-3 Cabrio in de showroom.
                                        .

                                        Ziet er fantastisch uit (zoals alle concepts van saab) maar ...

                                        ik zie echter 1 heel groot probleem : volgens mij valt deze concept in de categorie van bv. de 308, de a3 cabrio, megane cabrio, ... en is het dus geen volwaardige 4-zitter.

                                        Stom van Saab/GM : er bestaan momenteel nog maar 4 echte 4-zitscabrio's, nl. de bmw 3, de audi a4/a5, de mercedes c cabrio en de volvo c70 (allé, we rekenen de vw eos er ook nog bij, 5 dus).

                                        Saab gaat zich nu met zijn 9-3 cabrio echter positioneren in een overvol marktsegment met een premiumprijskaartje mààr achterhaalde techniek (starre achteras ...). Ik vraag mij af wie daar in gaat trappen ...

                                        Ze hadden beter de 9-3 cabrio groot genoeg gemaakt om er een volwaardige 4-zitter van te maken (bv. de grootte van de chevy cruze, staat op hetzelfde platform, dus een 9-3 met koffer; cfr. opel astra twintop) maar met een stukken aantrekkelijker prijskaartje dan bmw, audi, mercedes (ter compensatie van de mindere techniek).

                                        Dan zou de 9-3 veel meer kans op succes hebben. Just my 2 cents ...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X