Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    als dat motor-lampje maar af en toe pinkt zou ik niet ongerust worden
    op mijn vroegere 900T16 had ik geregeld kort na een felle acceleratie (bv optrekken met max. tubodruk, en dan plots gaspedaal lossen)
    naast een kapote cilindrkoppakking na 125.000km heeft de motor nooit gehapert
    Ok thx!
    Toch voor de zekerheid donderdag even langsgaan waar ik de chip heb laten steken. Die man kent er alles van dus zou in orde moeten komen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
      Ok thx!
      Toch voor de zekerheid donderdag even langsgaan waar ik de chip heb laten steken. Die man kent er alles van dus zou in orde moeten komen
      Echt hè
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
        Ok thx!
        Toch voor de zekerheid donderdag even langsgaan waar ik de chip heb laten steken. Die man kent er alles van dus zou in orde moeten komen
        mijn 900 was niet chip-tuned (bestond toen niet behalve de originele "red box" van Saab zelf)
        met een after-market chiptuning kan ik wel denken dat de originele besturing eventueel tilt kan slaan...
        persoonlijk vertrouw ik de chip-tuning niet zozeer : de ingreep meestal bestaat erin de veiliheidsmarge die een constructeur inbouwt te gaan gebruiken (en vooral uitbuiten...)
        op een wegwerp lease-wagen zou ik het nog begrijpen, om mijn persoonlijke wagen doe ik het niet, tenzij eerst een down-tuning (door de constructeur) gebeurde
        (bv 190pk's gereduceerd tot 163pk's, en dan chip aanpassen tot ... max 190pk)
        een 136pk (ex 143..) tot 180pk's opvoeren kan niet lang zonder gevolgen blijven...
        dit is te vergelijken met het sleutelen aan de turbodruk of de turboklep

        Comment


        • saab 93 22tid

          saab 93 22tid bouwjaar 2003

          bbs ch velgen 18 duim
          eibach verlagingset
          deurgrepen en sierstrips in koetswerkkleur
          buitenspiegels in metaalkleur
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 29/09/2008, 12:13.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door vertigo5 Bekijk Berichten
            saab 93 22tid bouwjaar 2003

            bbs ch velgen 18 duim
            eibach verlagingset
            deurgrepen en sierstrips in koetswerkkleur
            buitenspiegels in metaalkleur
            zalig! wel een tractormotor CH'en staan er prachtig op!
            je hebt je sierstrips laten spuiten? was dat een kostelijke zaak als ik vragen mag?
            Last edited by ; 29/09/2008, 23:22. Reden: typfout

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
              zalig! wel een tractormotor CH'en staan er prachtig op!
              je hebt je sierstrips laten spuiten? was dat een kostelijke zaak als ik vragen mag?
              vind ik ook mooier dan in het zwart
              was misschien voorzien samen met handgrepen ook in koetswerkkleur ?
              deze strips brengen wat leven in de bumpers, wat in de nieuwe modellen ontbreekt (en de achterkant lomp maakt)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door vertigo5 Bekijk Berichten
                saab 93 22tid bouwjaar 2003

                bbs ch velgen 18 duim
                eibach verlagingset
                deurgrepen en sierstrips in koetswerkkleur
                buitenspiegels in metaalkleur

                die BBS velgen maken elke wagen mooier
                alleen iets minder voor het kuisen... (ik had deze op een vroegere VR6 als standardvelg)
                spijtig zien wij deze bijna niet meer in het aanbod

                Comment


                • Alvast bedankt voor de goede kritiek.

                  Deurgrepen had ik al vorige jaar laten spuiten in koetswerkkleur.

                  Om sierstrips in koetskleur te laten spuiten heb ik ongeveer 300,00 € betaald.

                  Het kuisen valt best mee hoor. Kwestie van regelmatig te reinigen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door vertigo5 Bekijk Berichten
                    Alvast bedankt voor de goede kritiek.

                    Deurgrepen had ik al vorige jaar laten spuiten in koetswerkkleur.

                    Om sierstrips in koetskleur te laten spuiten heb ik ongeveer 300,00 € betaald.

                    Het kuisen valt best mee hoor. Kwestie van regelmatig te reinigen.
                    300euros vind ik niet bepaald goedkoop
                    gelukkig is mijn cabrio zwart en valt het niet op dat de strips en de deurgrepen matzwart bleven
                    ik overweeg zelfs de deurdorpels ook matzwart te herspuiten, wat dat zijn plastic-onderdelen die niet perfekt vlak zijn

                    Comment


                    • Samenvatting van een interview met de baas van Saab Zweden over de 9-1 en de (model)toekomst van Saab. Bron : http://www.trollhattansaab.net/archi...-saab-9-1.html



                      Jan-Ake Jonsson on the Saab 9-1

                      Posted by swade on October 1st, 2008 2 Comments Printer-Friendly



                      Auto Motor and Sport in Sweden have published a series of items drawn from a press engagement with Saab Sweden chief, Jan-Ake Jonsson.
                      Following is a translation of the article, which I’ve tried to tidy up as best I can. There’s a lot of good stuff in there, most notably about the proposed Saab 9-1, which Saab still want to build if they can only nail down a platform to build it on.
                      ——
                      “Our new model does not necessarily have to be based on GM’s global Gamma platform.”
                      So says Saab’s CEO Jan-Ake Jonsson, and indirectly admits that Saab is working on its own platform for the new smaller 9-1 model likely to be built in Trollhattan.
                      A lot depends on the size of the 9-3.
                      “We want to create a model for 9-3, but the question is how to do it,” said Jonsson. General Motors has produced a new global platform, developed by GM’s Korean division of GM-DAT. It is called Gamma II and will form the basis of several models from Chevrolet, Daewoo and Opel/Vauxhall. It is about the size of the Opel Corsa.
                      The architecture is, therefore, an option for Saab’s technicians. But the Saab chief is not convinced that it is the right basis on which to build. “Our new car should not necessarily be built on the global Gamma,” he says. “It may not have everything we want, for example, four-wheel drive.”
                      Another option is to use a shorter version of GM platform Delta II, as the next generation of the Opel Astra is based. Delta II is the platform that the next Saab 9-3 will be built on.
                      But none of the options appear to speak the Saab language properly, which is why people in Trollhattan are also working on a full-fledged solution for the Saab 9-1. The model is supposed to be between BMW’s Mini and 1-series and the Audi A1 and A3.
                      The next generation of 9-3 was originally supposed to be built on the same platform as the new 9-5, namely GM Epsilon II, but Saab changed and chose the smaller Delta II instead. Production of the new 9-3 is scheduled to start in Trollhattan late 2012 or early 2013.
                      Saab will premiere the 9-X Air cabriolet concept at the Paris Salon this week, which it is relatively safe to assume is a fairly complete specimen of the new 9-3 convertible. One could therefore assume from the dimensions of the concept, that the new 9-3 will be shortened from the current 460 to around 443 cm. At the same time the width may be increased by 5 cm and axle distance from 267 to 270 cm.
                      “If we take fuel economy and carbon dioxide seriously, we can not make cars bigger for each new generation”, has Jan-Ake Jonsson said earlier.
                      In the case of Saab’s continued production, Jonsson is careful. He believes that the volume should be between 150,000 and 175,000 cars per year. However, the distribution between the models will change. Today, the 9-3 comprises two-thirds of Saab Sales and the 9-5 makes up the remaining third.
                      The change starts next year, when the new compact SUV 9-4X commences construction in Mexico. Jan-Ake Jonsson explains that the SUV is expected to take just over 22% of Saab’s total volume, while the new luxurious 9-5 takes about the same proportion. Thus the proportion for the 9-3 will drop to about 55% of the entire Saab cake, according to Jan-Ake Jonsson.
                      Ook de 9-3 zal dus langer dan 10 jaar in producite moeten blijven

                      Comment


                      • Ik heb gisteren een Saab 9000 CSE 3.2 turbo gezien, een niet alledaags model lijkt me?
                        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                          Ik heb gisteren een Saab 9000 CSE 3.2 turbo gezien, een niet alledaags model lijkt me?
                          2.3 bedoel je?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            2.3 bedoel je?
                            oeps idd 2.3
                            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                            2009 Mazda 2 1.5 Sport

                            Comment


                            • De volgende 9-3 zou - in tegenstelling tot eerder gemeld - in 2011 worden voorgesteld.

                              Comment


                              • 3.2 is idd niet zo alledaags

                                Een 2.3 dan weer wel.
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • Ongelooflijk lekkere 9-3 op de F1 in Franco



                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                  Comment




                                  • Prachtige velgen


                                    Saab = velgen met 3 spaken
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • Ik vind dit echt WAAAAAUUUUUWWWWW..... more please :-)

                                      Comment


                                      • knap maar de hirsch velgen vind ik niet echt mooi op deze

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                                          Ik vind dit echt WAAAAAUUUUUWWWWW..... more please :-)
                                          That's all folks

                                          *start jingle*



                                          Sorry
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X