Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• cool.
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Mooi, maar dat is slecht nieuws voor de tweedehandsprijzen.

Comment

• Ja dat zeg jij omdat je er geen hebt.

Wel goed voor ons thuis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
          Ja dat zeg jij omdat je er geen hebt.

Wel goed voor ons thuis.

Zo is dat.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
              lelijker is moeilijk

Comment

• Saab vraagt uitstel van betaling aan

STOCKHOLM - De Zweedse autobouwer Saab gaat uitstel van betaling aanvragen. Dat heeft de raad van toezicht van de onderneming vrijdag beslist. De productie wordt voortgezet.

Volgens mediaberichten zou een mogelijke redding van Saab bestaan uit een samengaan met Opel, het Duitse automerk dat eveneens tot de noodlijdende Amerikaanse autoproducent General Motors (GM) behoort.

Saab verkocht het afgelopen jaar 94.000 auto's en stelt zowat 4.000 mensen tewerk. De onderneming is al jaren verlieslatend.

BRON: DE STANDAARD

Comment

• Wanneer gaat men hier eindelijk eens beginnen met tankstations voor bio-ethanol klaar te maken ?

Dan wordt Saab hier meteen een stuk aantrekkelijker. Wagens op bio hebben trouwens meer power en zijn properder...

Tenzij men daar weer extra taks zal op aanrekenen, net zoals op LPG, rij proper en betaal daarom tot 200 euro meer per jaar...

Comment

• Spijtige zaak deze gerechtelijk akkoord, vooral voor de verkoop die nu verder zal duiken. De verdelers zullen de gevolgen de hoogbollige politiek van exclusiviteit van Saab dragen : te grote showrooms, weinig renderend ateliers, de lease-maatschappijen die het zullen voor bekeken houden...hoe gaan ze het redden ?
                    Als er snel geen overnemer opduikt (maar wie zou precies nu durven ?) is faillissement voor het merk quasi onvermijdelijk. : Saab is net te klein om Zweden te laten vechten voor het behoud van het merk. De Premier heeft het al gezegd : "ik werd verkozen om het sociaal welzijn van de (hele) bevolking op peil te houden, niet om wagens te bouwen".
                    Zo worden Saab's nog vlugger "klassiekers" dan men dacht...
                    Ik maak dit voor een tweede maal mee : verdwijning van het merk binnen de 5 jaar van mijn (nieuw) aankoop. Met mijn Spitfire (1975) is dat nooit een probleem geweest, want nu nog zijn onderdelen gemakkelijk te vinden. Of er even lang stukken zullen zijn voor mijn "fun" cabrio 9.3 is zeer de vraag. MIsschien komt er een nieuwe tijdperk van autokerkhoven ? ik heb wel nog tijd want ik heb maar 10.000km op de teller !
                    Last edited by guyugy; 20/02/2009, 14:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Spijtige zaak deze gerechtelijk akkoord, vooral voor de verkoop die nu verder zal duiken. De verdelers zullen de gevolgen de hoogbollige politiek van exclusiviteit van Saab dragen : te grote showrooms, weinig renderend ateliers, de lease-maatschappijen die het zullen voor bekeken houden...hoe gaan ze het redden ?
                      Als er snel geen overnemer opduikt (maar wie zou precies nu durven ?) is faillissement voor het merk quasi onvermijdelijk. : Saab is net te klein om Zweden te laten vechten voor het behoud van het merk. De Premier heeft het al gezegd : "ik werd verkozen om het sociaal welzijn van de (hele) bevolking op peil te houden, niet om wagens te bouwen".
                      Zo worden Saab's nog vlugger "klassiekers" dan men dacht...
                      Ik maak dit voor een tweede maal mee : verdwijning van het merk binnen de 5 jaar van mijn (nieuw) aankoop. Met mijn Spitfire (1975) is dat nooit een probleem geweest, want nu nog zijn onderdelen gemakkelijk te vinden. Of er even lang stukken zullen zijn voor mijn "fun" cabrio 9.3 is zeer de vraag. MIsschien komt er een nieuwe tijdperk van autokerkhoven ? ik heb wel nog tijd want ik heb maar 10.000km op de teller !
                      Mijn Saab garage is alvast begonnen met Subaru.

Comment

• STOCKHOLM - Een rechtbank in Zweden heeft het licht op groen gezet voor autobouwer Saab om te herstructureren en een zelfstandig bedrijf te worden. Saab hoopt zo te kunnen ontkomen aan een faillissement. Dat heeft moederbedrijf General Motors (GM) vrijdag bekendgemaakt.

Concreet heeft de rechtbank een vrijwaringsprocedure in gang gezet, die Saab onder voogdij plaatst en deels toelaat zijn activiteiten verder te zetten, terwijl de leveranciers de mogelijkheid krijgen een deel van hun geld te recupereren.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...019&kanaalid=8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                          Mijn Saab garage is alvast begonnen met Subaru.
                          goede zet : Subaru kan de kopers aantrekken die vroeger (toen Saab nog Saab was...) Saab's kochten. Mensen die voor de bruikbaarheid gingen en niet voor de show. Misschien is de nieuwe Legacy een voltreffer met een hedendags design en de beste diesel ?
                          de best bereikbare Saab dealer in mijn streek werd door de Saab-organisatie afgestraft omdat hij met de verkoop van Mazda's niet wou stoppen : hij had het misschien beter voelen aankomen ?

Comment

• Wie stijlvolle ijsblokjes wil deze zomer moet bij Saab zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                              STOCKHOLM - Een rechtbank in Zweden heeft het licht op groen gezet voor autobouwer Saab om te herstructureren en een zelfstandig bedrijf te worden. Saab hoopt zo te kunnen ontkomen aan een faillissement. Dat heeft moederbedrijf General Motors (GM) vrijdag bekendgemaakt.

Concreet heeft de rechtbank een vrijwaringsprocedure in gang gezet, die Saab onder voogdij plaatst en deels toelaat zijn activiteiten verder te zetten, terwijl de leveranciers de mogelijkheid krijgen een deel van hun geld te recupereren.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...019&kanaalid=8
                              (voorlopig) goed nieuws!
                              2015 BMW F11 520dA

Comment

• Dat is idd goed nieuw!

SAAB weer op eigen benen
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Tja , weer een merk dat gedoemd te sterven is .....

Tja,

Ja kan beter nog snel nen saab kopen en vacuum verpakken......

Comment

• Saab stelt in Genève verbeterde versies voor van zijn dieselmotoren. Door de Ecopower-technologie daalt de CO2-uitstoot van de 1.9 TiD en TTiD naar 139 g/km.

Saab, dat volop probeert om zijn toekomst veilig te stellen, past de 9-3 Sport Sedan en Sport Hatch aan om de CO2-uitstoot te reduceren van de 1.9-diesels met 150 en 180 pk (110 en 132 kW). Door de versnellingsbakverhoudingen aan te passen, een langere brugverhouding te monteren, de motorsturing aan te passen (lager stationair toerental) en de wielen en banden aan te passen wist Saab het rendement van de 1.9 TiD en 1.9 TTiD (met gefaseerde drukvoeding) met 7 procent te verhogen. De prestaties blijven onaangeroerd, maar de CO2-uitstoot daalt van respectievelijk 159 en 154 g/km naar 139 g/km. De 1.9 TiD Ecopower (150 pk) is verkrijgbaar vanaf mei 2009, de TTiD Ecopower (180 pk) komt in de herfst van dit jaar op de markt. (www.autogids.be)

Comment

• zie sig!
                                      2015 BMW F11 520dA

Comment

• Ik denk dat het over and out is......Erg spijtig

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Saab herneemt morgenvroeg productie

De Zweedse autobouwer Saab zal zijn productie in de fabriek van Trollhättan morgen vanaf 6 uur hernemen. Dat heeft Umberto Stefani, de Belgische invoerder van het merk, gezegd. Eerder op de dag had een woordvoerder van de Zweedse douane gemeld dat de instanties elke levering van onderdelen voor de Zweedse fabriek hadden verboden, omdat het bedrijf zijn invoerrechten niet betaald heeft.

"De productie werd inderdaad gedurende enkele uren opgeschort wegens problemen met de douane, maar die waren het gevolg van administratieve problemen", legt Stefani uit. Die problemen zijn nu opgelost en dus wordt de productie morgenvroeg hernomen, luidt het. Vorige week nog kreeg autobouwer Saab van een rechtbank in Zweden groen licht om te herstructureren en een zelfstandig bedrijf te worden. (belga/dea)

25/02/09 23u01

zie http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Ec...roductie.dhtml

Saab produziert wieder - Sieben potenzielle Käufer

Saab hat seine Produktion nach eintägiger Unterbrechung wieder aufgenommen. Am Vortag hatte der schwedische Zoll wegen unbezahlter Rechnungen den zeitweiligen Stopp der Produktion herbeigeführt. Konzernchef Jan-Ake Jonsson sagte zu einer schwedischen Zeitung, es gebe derzeit "sieben bis acht seriöse Kaufinteressenten".

Stockholm. Der insolvente schwedische Autohersteller Saab hat seine Produktion nach eintägiger Unterbrechung wieder in vollem Umfang aufgenommen. Wie eine Unternehmenssprecherin in Trollhättan am Donnerstag mitteilte, seien "Schwierigkeiten mit einem Lieferanten" ausgeräumt worden. Nach Medienberichten vom Vortag hatte Schwedens Zoll wegen unbezahlter Rechnungen den zeitweiligen Stopp der Produktion herbeigeführt.

Saab gehört wie Opel in Deutschland zum US-Konzern General Motors (GM) und will mit einem neuen Eigner überleben. Der bisherige Konzernchef Jan-Ake Jonsson sagte in der Zeitung "Svenska Dagbladet", es gebe derzeit "sieben bis acht seriöse Kaufinteressenten". Man müsse aber damit rechnen, dass die bisher angepeilte Frist von drei Monaten zur Neustrukturierung nicht ausreichen werde. Danach werde GM neues Kapital für die Fortsetzung der Produktion bereitstellen müssen.

Saab hat der selbst um ihr Überleben kämpfenden US-Mutter in den letzten Jahren stets hohe Verluste eingebracht. 2008 produzierten die 4000 Beschäftigten nur noch 94.000 Wagen. (dpa/gem)

Last edited by saabi; 26/02/2009, 16:40.
                                          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                          Porsche 993 (1994)

Comment

Working...
                                          X