Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
    Ja, prachtig! Eén van de twee mooiste kleuren. In het rood is hij ook mooi.
    Alleen ne zwarte is rapper vuil, en ziet ge de kleine blutskes harder van mense die hun deur nogal hard ope zwaaie. We hebbe zo onze deur late uitlepele want ge zag da veel te hard
    ------------------------------------------>Sander<---------------------------------------------

Comment

• Ik heb nu al een paar 95's gezien, en oh djee, wat hebben die toch een lelijke chromen band rond de voorlichten ?

Wat hebben ze uitgestoken bij Saab ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
        Ik heb nu al een paar 95's gezien, en oh djee, wat hebben die toch een lelijke chromen band rond de voorlichten ?

Wat hebben ze uitgestoken bij Saab ?
        idd die chromen band is nogal breed uitgevalle, drmé da ge ne licht grijse moe pakke
        ------------------------------------------>Sander<---------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sander
          idd die chromen band is nogal breed uitgevalle, drmé da ge ne licht grijse moe pakke
          Ja inderdaad, ik dacht bij de eerste die ik zag, die kerel heeft echt geen smaak qua tuning, tot ik er nog zag, toen viel mijnen euro

Het is echt niet mooi !

Leve de 93

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
            Ja inderdaad, ik dacht bij de eerste die ik zag, die kerel heeft echt geen smaak qua tuning, tot ik er nog zag, toen viel mijnen euro

Het is echt niet mooi !

Leve de 93
            mja pasop ze zoude die 9-3 bij de volgende facelift ook zo'n chromé dingeskes der durve op kleve
            Last edited by Sander; 07/02/2006, 00:10.

Comment

• Saab brengt de 9-5 2,0t BioPower op de markt in Nederland. Die auto loopt op E85, een mengsel van ethanol en benzine. De directieleden van Kroymans Corporation, waaronder de Nederlandse Saab-importeur valt, nemen als eersten de auto in gebruik.

De Saab 9-5 2,0t Biopower heeft een meerprijs van 1.000 euro ten opzichte van de normale 2,0t. Daarmee komt de prijs op 39.990 euro. Volgens Saab liggen de jaarlijkse kosten van de milieuvriendelijke 9-5 op hetzelfde niveau als een normaal model.
              Ethanol wordt gewonnen uit plantaardig afval, zoals landbouwoogsten en bosbouwresten. De brandstof zorgt niet voor een stijging van CO2 in de atmosfeer. Wanneer er geen E85 kan worden getankt, kan de Saab gewoon op Euro95 lopen.
              Prettige bijkomstigheid is dat met deze techniek het vermogen toeneemt met twintig procent. De 9-5 2,0t op ethanol heeft een vermogen van 180 pk en het koppel bedraagt 280 Nm; zestien procent meer dan de benzineversie. De sprint van 0 naar 100 van de ´groene´ Saab gaat in 8,5 seconden.
              Vooralsnog kan geen E85 worden getankt in Nederland. “Het is het verhaal van de kip en het ei. Wij proberen met deze 9-5 een vraag naar ethanol te creëren,� aldus de woordvoerster van het merk. Inmiddels is Kroymans bezig met gesprekken met oliemaatschappijen. Wanneer er geen ethanolstations komen, wil Kroymans zelf een aantal pompen neerzetten. In Rotterdam loopt overigens al enige tijd een project met de Ford Focus Flex-Fuel, die eveneens op E85 loopt, en ook Volvo heeft plannen met deze brandstof in ons land.

€ 1000 is echt niet veel zou ik zo denken, leuk initiatief, hopen dat de andere constructeurs beginnen volgen zodat onze bruine broeders in het midden-oosten hun kraan wat moeten dichtdraaien.

bron: www.autoweek.nl

Comment

• Is België zal die ook gelevrerd worden. In Zweden rijden er al een heel aantal rond. Ook hebben ze daar al 300 stations waar je ethanol kan tanken.
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ethanol

Zijn er tankstations in belgië die ethanol verkope? en wat is de prijs per liter?

Comment

• Nee in België is ethanol nog niet verkrijgbaar aan de tank. Het is meer een statement van Saab om de auto's hier te verkopen. Die prijs was een stuk lager dan die van diesel. Weet niet juist hoeveel.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• February 2006. 2005 a new record year for Saab in the UK
                      Saab Smashes All-Time UK Sales Record !

Read the whole article here:www.carpages.co.uk

1 February 2006. Saab in Sweden of to a great start in 2006

Read the whole article here: www.bilsport.se

2 February 2006. 34% increase in US Saab sales for January

Read the whole article here:
                      www.bilsport.se

Alleen deze maand al zijn er 4.200 saabs verkocht en dat is een vooruitgang met 61 %
                      -----
                      Last edited by ; 07/02/2006, 18:50.

Comment

• Mischien gaan ze dan toch genoeg geld hebben om de opvolger van de 9-5 optijd te kunne lanceren!!!

Comment

• Of een 9-1?

投資において、騙されない為の知識や優良案件の見極め方も共有していきます。
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Of beide

Comment

• Een collega van me zou de aankoop van een 9-3 1.9TiD 150pk wel eens kunnen overwegen.

Hij vroeg zich af hoe het zat met het motorblok? Is dat eerder een oude generatie? Of is dat een blok dat helemaal nieuw is ontwikkeld toendat de 9-3 het licht zag?

Hoe zit het juist?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                Een collega van me zou de aankoop van een 9-3 1.9TiD 150pk wel eens kunnen overwegen.

Hij vroeg zich af hoe het zat met het motorblok? Is dat eerder een oude generatie? Of is dat een blok dat helemaal nieuw is ontwikkeld toendat de 9-3 het licht zag?

Hoe zit het juist?
                                't Is zeker geen "oude generatie".
                                De 1.9TiD in de Saab 9-3 is afkomstig van Fiat (1.9 JTD).

Ik citeer even uit AutoGids Koopwijzer 2005-2006 over de Saab 9-3 1.9 TiD 150:

"(...) Kortom, deze Zweedse berline is veel beter af met de Italiaanse 1.9, uitgerust met common rail van de tweede generatie en een turbo met varibabele geometrie. De versie met 150 pk (...) verleent de 9-3 goede prestaties. (...) Toch is niet alles perfect, want onder de 2.000 o/m komt de 1.9 nogal slap voor de dag, wat vervelend is in de stad en waardoor je op de weg best een versnelling terugschakelt om vlot in te halen."

Comment

• De 1.9TiD neem je het best met automaat denkek

Comment

De 1.9TiD neem je het best met automaat denkek
                                    En de reden is?

Comment

• Het is jammer dat SAAB zijn 3deurs en coupé projecten(noodgewongen) niet meer hebben(mogen)uitgevoerd op de 9-3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                        En de reden is?
                                        Da was gwn mijn mening

Comment

Da was gwn mijn mening
                                          Je moet toch één of ander argument hebben om te verantwoorden waarom je denkt dat zo'n 1.9TiD best met een automaat word gekozen....

Als mijn collega vraagt: "...en waarom raden ze op dat forum van u een automaat aan bij die motor...", dat ik dan niet hoef te zeggen:..."oh gewoon, iemand van dat dat zo moest...."

Snap je?

Comment

Working...
                                          X