Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
saab = naft + nightpanelknopje + sleutel in de middenconsole + krakende voorophanging + rammelend dashboard
Bwa ja, die krakende voorophanging is typisch, maar da's toch niet zo erg? Rammelend dash idd niet leuk, wat kan het zijn? De 9-3 SS en cab's staan niet bekend als rammelvrije karren idd, die krakende voorophanging heeft de onze ook (als het koud is), maar voor de rest klaag ik niet, ik vind het echt leuk rijden
Waarom eigenlijk niet voor een lpt gekozen? Da's maar een 2.0 en voelt minstens even krachtig aan denk ik
1. omdat ik eerst en vooral niet veel van Saabs (ivm de verschillende motoren dan) kende toen ik hem kocht
2. een 2.3 mij krachtig genoeg leek + icm met de bijna nieuwe LPG-installatie was dat ideaal voor mij
3. de wagen mij voor de rest enorm aansprak
feit is wel dat ik nu met 478 euro aan taks zit voor die 2.3 liter (+148 LPG uiteraard)
1. omdat ik eerst en vooral niet veel van Saabs (ivm de verschillende motoren dan) kende toen ik hem kocht
2. een 2.3 mij krachtig genoeg leek + icm met de bijna nieuwe LPG-installatie was dat ideaal voor mij
3. de wagen mij voor de rest enorm aansprak
feit is wel dat ik nu met 478 euro aan taks zit voor die 2.3 liter (+148 LPG uiteraard)
btw: een 2.0 LPT is zelfs net wat sneller normaal
Mja het zal wel een goede kar zijn, maar een lpt is beter denk ik
Tevreden van de prestaties?
turbo is weer iets extra dat kan kapot gaan denk ik dan
(voorlopig ) ben ik nog tevreden van de prestaties, niet zozeer de 0-100, wel de soepelheid om te hernemen (in de juiste versnelling uiteraard) en tussensprintjes van de motor vind ik geweldig! uit de kennedytunnel komen in 3e en gaan
Waarom twijfel je? Een Saab is u op het lijf geschreven.
150pk is zwaar voor een jonge gast, BIV nog niet op minimum (beide vergelijkbaar met de 9-3, maar da's een auto waar we de afkomst van weten, daar is er nog een kleiiiine kans dat de papa akkoord gaat met 150pk), volgende week "onderhandelingen" met de papa over de 9-3 en is zo'n 9000 wel wat sportief te rijden? Het is weer een grote, zware auto natuurlijk, maar hij spreekt me wel aan
Ik weet het ook niet meer, de 190 moet zowiezo de deur weer uit, rijdt superleuk, maar mijn exemplaar is niet goed. Als het de 9-3 niet doorgaat (kans is groot dat het niet lukt), en ik zelf moet betalen wordt het waarschijnlijk terug een 190E, maar de papa wil dat ik een veilige auto met airbags koop, en Saabs spreken me echt aan, dus dan maakt zo'n 9000 ook wel kans, of een 900S, ik weet het niet meer
vraagje trouwens: ik heb gemerkt dat als ik m'n ACC af zet (dus met de knop off ), de aircocompressor nog altijd van zich laat horen enkel als ik eerst het contact opzet, op off duw en dan de motor start, blijft hij uit... normaal?
Comment