Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de dag dat ik met een diesel moet rijden, neem ik terug 't openbaar vervoer.
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
      de dag dat ik met een diesel moet rijden, neem ik terug 't openbaar vervoer.
      Dat meent ge niet en ge weet het!
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • alleen als 't een bedrijfswagen + tankkaart is.

        én dan koop ik mijzelf een Lotus voor in 't weekend om te compenseren
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

        Comment


        • Ook maar even hier posten..

          Saab 9-3 turbo (2.0T of 2.8T Aero) icm LPG(of LPI?) icm remap (hirsch, sbr, of een andere deftige tuner) en vlotte rijstijl met regelmatig hoge toeren en hoge snelheden, aan te raden of niet ?

          Als ik niet zeker ben dat het te vertrouwen is zal m'n nieuwe daily volgend jaar dan mss toch maar weer een (snelle) kak diesel worden

          Comment


          • op het saabforum.nl zijn toch een aantal aero lpg/lpi rijders, al dan niet getuned. Zelfs een 2.8 aero lpg als ik me niet vergis. Probeer daar misschien even op de zoekfunctie...
            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
            Porsche 993 (1994)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
              op het saabforum.nl zijn toch een aantal aero lpg/lpi rijders, al dan niet getuned. Zelfs een 2.8 aero lpg als ik me niet vergis. Probeer daar misschien even op de zoekfunctie...

              Yep, heb me daar reeds ingeschreven.. wacht nu op een goedkeuring van de admin ofzo.

              Comment


              • Bestaat er voor Saab iets zoals de VAGCOM? Ik wil bijvoorbeeld dat bij onze 9-3 de "sfeerlichtjes" automatisch aangaan wanneer ik de auto open doe. ( de standlichten en pinkers die constant branden )

                Nu moet ik daarvoor eerst op dat streepje duwen op de afstandsbediening.
                AutoMinded.be

                Comment


                • Bij Saab noemt dat een Tech2. Even bij de dealer langsgaan, we lop voorhand even vragen wat dat gaat kosten want sommige dealers...
                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Bij Saab noemt dat een Tech2. Even bij de dealer langsgaan, we lop voorhand even vragen wat dat gaat kosten want sommige dealers...
                    Trouwens iemand een lijstje wat zoal in te stellen valt via Tech2?

                    Comment


                    • Nope geen flauw idee.
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • Btw, gebruikt Opel dat ook niet Tech2, dan ben je daar misschien iets goedkoper af?

                        Comment


                        • Die gebruiken ook Tech2 ja, of het goedkoper is gee nidee. Hangt vaak af van de goodwill van de garage denk ik. Die van mij doet dat gratis.
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • Vandaag met de Saab 9-3 1.8t met Hirsch performance (zou moeten 200pk en 315Nm gegeven hebben) op de testbank geweest.. Helaas, slechts 179PK en 300Nm.. Als je weet welk prijskaartje er aan Hirsch software hangt (mede ook door het behoudt van de fabrieksgarantie) vind ik dit wel een beetje schandalig, maarja..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                              Vandaag met de Saab 9-3 1.8t met Hirsch performance (zou moeten 200pk en 315Nm gegeven hebben) op de testbank geweest.. Helaas, slechts 179PK en 300Nm.. Als je weet welk prijskaartje er aan Hirsch software hangt (mede ook door het behoudt van de fabrieksgarantie) vind ik dit wel een beetje schandalig, maarja..


                              Eens met de gegevens van de testbank naar de dealer gaan, moet misschien eens opnieuw ingeladen worden.
                              Ik wil die Hirsch wel eens voelen op een 1.8t trouwens.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten


                                Eens met de gegevens van de testbank naar de dealer gaan, moet misschien eens opnieuw ingeladen worden.
                                Ik wil die Hirsch wel eens voelen op een 1.8t trouwens.

                                Los van de gegevens vind ik de wagen wel goed rijden (echt mooi en verspreidt koppel).. Het rijdt zeker en vast beter als stock maarja, blijkbaar toch niet wat het zou moeten zijn Ik zie even of ik de uitdraai hier op krijg.

                                Organiseer een saab meeting en je krijgt een ritje van me

                                Comment


                                • Gelukt

                                  Saab 9-3 1.8t (2.0) met hirsch software

                                  Piek: 179PK (131,5kW) en 300Nm
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • Die waarder die zo opgeven zijn uiteraard in optimale omstandigheden. Genoeg luchttoevoer speelt al een grote rol. En Hirsch geeft ook 195pk op en niet 200pk.

                                    Die 179pk zijn dat de pk's aan de wielen gemeten of zijn die al terug gerekend naar de krukas? Waarschijnlijk geeft Hirsch ook krukas pk's hè. 179pk aan de wielen = +197pk aan de krukas als ik streng reken.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Die waarder die zo opgeven zijn uiteraard in optimale omstandigheden. Genoeg luchttoevoer speelt al een grote rol. En Hirsch geeft ook 195pk op en niet 200pk.

                                      Die 179pk zijn dat de pk's aan de wielen gemeten of zijn die al terug gerekend naar de krukas? Waarschijnlijk geeft Hirsch ook krukas pk's hè. 179pk aan de wielen = +197pk aan de krukas als ik streng reken.

                                      Het zijn motorpk's hoor

                                      En indertijds heeft die Hirsch kerel zelfs gemaild naar ons dat onze software "ietsje stravver" zou zijn en 'ie boven de 200pk zou hebben.. Heb de kopie van die mail hier nog ergens liggen.

                                      Enfin ja, auto is nu 6 jaar oud (wel nog maar 49.000km's ) en er komt binnenkort toch een vervanger denk ik, 't is tijd voor eens wat anders weer.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        Trouwens iemand een lijstje wat zoal in te stellen valt via Tech2?


                                        Morgen eens naar de dealer gaan.
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                                          op het saabforum.nl zijn toch een aantal aero lpg/lpi rijders, al dan niet getuned. Zelfs een 2.8 aero lpg als ik me niet vergis. Probeer daar misschien even op de zoekfunctie...
                                          Ik dacht dat er ergens een richtlijn bestaat die de meeste LPG-installateurs en -fabrikanten respecteren, iets van max. 50pk per cilinder op LPG. Dus 2L met 4 cilinder tot 200pk op LPG is geen probleem. 6 cilinder met 300pk op LPG is evenmin een probleem.

                                          Er zouden echter wel technische truckjes bestaan om toch meer te halen per cilinder op LPG (extra inspuiting voorzien of zoiets in de aard) maar weinig installateurs zouden zich daar aan wagen. Ik heb echter eveneens horen zeggen dat de recentste systemen van Vialle (of Prins ?) wel al probleemloos tot 60pk per cilinder zouden kunnen gaan.

                                          Ik zou zeggen, bel eens gewoon een (deftige) LPG-installateur op en vraag het hem. Die mannen zouden daar in principe van op de hoogte moeten zijn.

                                          Ik heb enkel ervaring met een vialle LPI-systeem en ik moet zeggen dat ik daar wreed content van was. Nooit geen problemen mee gehad en de auto liep, naar mijn gevoel precies toch, zelfs beter op LPG als op naft. Een LPI-systeem zou ook bepaalde technische voordelen hebben (iets in de aard van betere smering/koeling omdat de LPG er als vloeistof wordt ingespoten ipv als gas) maar van de details dienaangaande ben ik niet op de hoogte.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X