Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenWaar vind je'r eentje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenBij de dealer of op het salon http://www.ilovesaab.be/nl/
Das al zo erg als "Nissan Forever"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenDat plak je toch niet op uw auto, toch?
Das al zo erg als "Nissan Forever"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenDat plak je toch niet op uw auto, toch?
Das al zo erg als "Nissan Forever"
Saab sticker > Nissan sticker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenEr zou vandaag een bijeenkomst met een lange konvooi hebben plaats gehad in Nederland. Hier waren ook vele Belgische SAAB rijders bij die vertrokken vanuit Bornem.
Iemand daar al foto's van?
Comment
-
-
Ik en mijne pa hebben meegedaan met het convoy, elk met onze eigen Saab. Het was gewoon schitterend: alle modellen waren er in alle versies en kleuren, op de autosnelweg rijden met voor en achter u alleen maar Saabs, een parking met +500 Saabs, toeschouwers die zot werden altijd als er een hoop Saabs passeerde, ...
Bijna elke brug stond vol met toeschouwers
Cabrio rijden zoals het moet
Het typische beeld
Een 400-tal Saabs (nog lang niet het drukste moment) op het eindpunt: het Maxisterrein in Muiden
2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
1998 Saab 9-3 TiD (sold)
1993 Saab 900i aero (sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenPrachtig ding. Enig idee van de prijs?Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichtenwat is de vraagprijs? Contactgegevens?....
mooie auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenHeb de vraag eergisteren per mail gesteld. Ik wacht op haar reply...
Indrukwekkende foto's Dessel2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenDe nieuwe 9-5 is een ferm machien . Hopelijk krijgen we hem te zien op onze wegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenZoals beloofd volgen hier de foto's:
Dit is waarlijk een übergeile bak ! Pure automotive porn.
Ik moet toegeven dat ik lichtjes seksueel opgewonden geraak bij het bekijken van de foto's.
Voor hoeveel gaat dat bakske ?
Comment
-
- De toekomst van Saab
Talrijk waren de reacties bij het nieuws over de ontmanteling van Saab door General Motors. We willen u hierbij de reële situatie uiteenzetten en zo alle verwarring wegnemen Om te beginnen willen we een aantal berichten nuanceren die her en der in de pers verschenen zijn. Om te beginnen betekent een procedure van liquidatie geenszins het faillissement van Saab. GM heeft ervoor gekozen om een stopzetting van de activiteiten te programmeren over verschillende maanden om zo alle betrokken partijen (klanten, concessiehouders en leveranciers) maximaal te beschermen. Ten bewijze hiervan heeft Saab de productie vandaag 11 januari hervat.
Terzelfdertijd steken GM en Saab, in een gemeenschappelijk streven naar de best mogelijke oplossing, al hun energie in het evalueren en optimaliseren van steeds concreter wordende overnamebiedingen. We kunnen u trouwens bevestigen dat we goede hoop hebben dat één van deze kandidaturen zeer binnenkort met positief resultaat afgerond kan worden. Meer dan ooit lijkt het ons fundamenteel dat Saab zich opnieuw kan concentreren op de essentie. Op u, met andere woorden. Op u, uw verwachtingen en de wel heel bijzondere emoties die Saab steeds al heeft opgeroepen.
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Saab, wat doen jullie toch ?
Eerlijk gezegd, ik begin toch wel een beetje gefrustreerd te geraken in Saab.
Ben gisteren naar het salon geweest en prijs gevraagd voor een 9-3 1.9TTID aero cabrio (voor echt, om ene binnen dit en een paar weken te bestellen in principe).
We beginnen samen te stellen :
Verkoper : Welke kleur had je graag gehad ?
Ik : van dat heel licht blauw vind ik wel leuk.
Verkoper : Ah ja, dat gaat niet meer, nog slechts 6 kleuren : wit, lichtgrijs, donkergrijs, zwart (al vier kleuren die ik echt niet wil), donkerblauw en rood (rood moet ik ook echt niet hebben, dus maar donkerblauw gepakt, valt eigenlijk nog wel best mee).
Maar komaan, 6 kleuren ? Ben ik hier bij Lada in de jaren '80 ? Bij elk ander merk kan je kiezen uit 15 kleuren, bij Saab slechts 6 kleuren.
Bon, uiteindelijk een prijs offerte : ongeveer 46.500 EUR. Ik vraag beleefd naar eventuele salonacties. Reactie : geen officiële salonacties op (behalve een TX-pakket voor een paar honderd euro maar waarom zou ik zo'n lelijk namaak carbon in mijn interieur willen ?) dus in principe volle pot te betalen. Ok, ik weet ook wel dat de dealer uiteraard altijd iets kan/zal doen maar toch, commercieel gezien toch niet echt slim.
Plus, waarom zou ik dan een offerte laten maken, dan kan ik evengoed even op de car configurator zelf wat klikken.
Soit, groot bijkomend probleem : ik heb het dashboard van de 9-3 nog eens bekijken (in de SH die vlakbij stond, bij de cabrio op de stand waren ze toch zo slim geweest om daar een lederen hirsch dash in te zetten) : die plastics dat is dus echt nissan primera '92 kwaliteit. Keiharde, blinkende zwarte plastic en die oh zo duidelijke plastic "aluminium" rand, brengt echt geen verbetering.
Sorry, maar een auto waar je een prijs op plakt van 46.500 EUR daar steek je toch zo geen rommel in.
Bovendien, het bedieningspaneel van die 9-3 is (nog steeds) gelijk aan het paneel van mijn 9-5 van 2006 ... een paneel dat trouwens toen al niet echt het toonbeeld van moderniteit en klasse was (ik heb de auto 2de hands gekocht ondanks het paneel omdat hij voor de rest perfect was wat ik zocht en de prijs scherp was).
Op 10 meter van de 9-3 cabrio staat ook de BMW 320d cabrio. Ook een offerte gevraagd (gelijk uitgerust, daar heb ik speciaal op gelet + reeds het facelift model, dus met 185pk en 380nm) : ongeveer 47.500 EUR en er kon nog over geklapt worden (saloncondities al wel afgetrokken maar die zijn er bij Saab dus blijkbaar niet op de 9-3 aero ttid cabrio).
+ de BMW is zuiniger, kan officieel met 163pk worden geleverd (scheelt ook weeral 1.250 EUR BIV) en valt in 75% aftrekbaarheid (Saab 9-3 70%).
Kan er mij iemand een rationeel argument geven waarom ik voor de Saab 9-3TTID cabrio zou moeten kiezen ? Een Saab cabrio is voor mij een jongensdroom en ík ben al serieus aan het twijfelen ... Hoe verkopen ze die bakken dan aan niet saabliefhebbers, aan de gemiddelde autoconsument ? Dan mogen ze nog korting geven bij de dealer zelf, de mensen worden afgeschrikt en gaan niet meer tot aan de dealer.
Ik bedoel, ik wil dus eigenlijk een Saab 9-3 kopen en zelfs ik kan er mijzelf niet meer toe overtuigen ... Ben ik nu een moeilijke mens of herkennen nog saabliefhebbers mijn frustratie en ergernis ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk BerichtenEerlijk gezegd, ik begin toch wel een beetje gefrustreerd te geraken in Saab.
Ben gisteren naar het salon geweest en prijs gevraagd voor een 9-3 1.9TTID aero cabrio (voor echt, om ene binnen dit en een paar weken te bestellen in principe).
We beginnen samen te stellen :
Verkoper : Welke kleur had je graag gehad ?
Ik : van dat heel licht blauw vind ik wel leuk.
Verkoper : Ah ja, dat gaat niet meer, nog slechts 6 kleuren : wit, lichtgrijs, donkergrijs, zwart (al vier kleuren die ik echt niet wil), donkerblauw en rood (rood moet ik ook echt niet hebben, dus maar donkerblauw gepakt, valt eigenlijk nog wel best mee).
Maar komaan, 6 kleuren ? Ben ik hier bij Lada in de jaren '80 ? Bij elk ander merk kan je kiezen uit 15 kleuren, bij Saab slechts 6 kleuren.
Bon, uiteindelijk een prijs offerte : ongeveer 46.500 EUR. Ik vraag beleefd naar eventuele salonacties. Reactie : geen officiële salonacties op (behalve een TX-pakket voor een paar honderd euro maar waarom zou ik zo'n lelijk namaak carbon in mijn interieur willen ?) dus in principe volle pot te betalen. Ok, ik weet ook wel dat de dealer uiteraard altijd iets kan/zal doen maar toch, commercieel gezien toch niet echt slim.
Plus, waarom zou ik dan een offerte laten maken, dan kan ik evengoed even op de car configurator zelf wat klikken.
Soit, groot bijkomend probleem : ik heb het dashboard van de 9-3 nog eens bekijken (in de SH die vlakbij stond, bij de cabrio op de stand waren ze toch zo slim geweest om daar een lederen hirsch dash in te zetten) : die plastics dat is dus echt nissan primera '92 kwaliteit. Keiharde, blinkende zwarte plastic en die oh zo duidelijke plastic "aluminium" rand, brengt echt geen verbetering.
Sorry, maar een auto waar je een prijs op plakt van 46.500 EUR daar steek je toch zo geen rommel in.
Bovendien, het bedieningspaneel van die 9-3 is (nog steeds) gelijk aan het paneel van mijn 9-5 van 2006 ... een paneel dat trouwens toen al niet echt het toonbeeld van moderniteit en klasse was (ik heb de auto 2de hands gekocht ondanks het paneel omdat hij voor de rest perfect was wat ik zocht en de prijs scherp was).
Op 10 meter van de 9-3 cabrio staat ook de BMW 320d cabrio. Ook een offerte gevraagd (gelijk uitgerust, daar heb ik speciaal op gelet + reeds het facelift model, dus met 185pk en 380nm) : ongeveer 47.500 EUR en er kon nog over geklapt worden (saloncondities al wel afgetrokken maar die zijn er bij Saab dus blijkbaar niet op de 9-3 aero ttid cabrio).
+ de BMW is zuiniger, kan officieel met 163pk worden geleverd (scheelt ook weeral 1.250 EUR BIV) en valt in 75% aftrekbaarheid (Saab 9-3 70%).
Kan er mij iemand een rationeel argument geven waarom ik voor de Saab 9-3TTID cabrio zou moeten kiezen ? Een Saab cabrio is voor mij een jongensdroom en ík ben al serieus aan het twijfelen ... Hoe verkopen ze die bakken dan aan niet saabliefhebbers, aan de gemiddelde autoconsument ? Dan mogen ze nog korting geven bij de dealer zelf, de mensen worden afgeschrikt en gaan niet meer tot aan de dealer.
Ik bedoel, ik wil dus eigenlijk een Saab 9-3 kopen en zelfs ik kan er mijzelf niet meer toe overtuigen ... Ben ik nu een moeilijke mens of herkennen nog saabliefhebbers mijn frustratie en ergernis ?
Neen, je hebt echt wel een punt. GM heeft heel hard hun best gedaan om het gamma te laten verouderen. Het dashboard in mijn 9-3 is echt wel veroudert, en dat was het misschien al in 2003 ook toen hij op de markt kwam. Maar ik kruip toch liever achter dat van een 9-3 dan dat van pakweg een Audi dat eigenlijk een opéénhoping is van flashy displays e.d.
Dat van die kleuren wist ik ook niet
Wat mij opviel gisteren op het salon, er was gigantisch veel volk op de stand van Saab.
Comment
Comment