Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts


  • Zo blij dat Saab niet verdwijnt
    Ben eens benieuwd wat ze ermee van plan zijn.

    Comment


    • dat mag hier wel zeker:
      (bron saabsunited.com)

      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
      Porsche 993 (1994)

      Comment


      • Zalig
        Voor mij de 9-5!

        Comment


        • Die nieuwe 95 is echt af

          Mag zo in mijn garage staan!!!

          Comment


          • goed om te horen dat Saab niet dood is

            Comment


            • hoopgevend zinnetje id tijd IMO: "Het eerste dat het merk nu volgens Muller moet doen, is zijn DNA terugkrijgen dat het in de jaren onder GM is kwijtgeraakt."

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                hoopgevend zinnetje id tijd IMO: "Het eerste dat het merk nu volgens Muller moet doen, is zijn DNA terugkrijgen dat het in de jaren onder GM is kwijtgeraakt."
                juist, want dat was de reden waarom mensen Saab's kochten
                even terug in de tijd : eind jaren zestig kostte een bolle Saab evenveel als de kleinste Mercedes
                wie toen in een Saab investeerde (toen bestond de leasing niet...) moest wel een reden hebben
                eigenzinnige wagens, maar vooral oersterk ondanks de vele onderdelen in bruikleen, motoren in de eerste plaats; dan de komst van de turbo's, weer een reden om iets "anders" te kopen dat de andere merken niet hadden (de turbo's waren trouwens een teken van inventiviteit maar tegelijkertijd ook het bekennen dat ze niets meers zelf konden uitdokteren (en financieren) dan een opdrijfkit voor te zware autos...)
                sinds de jaren negentig mikte Saab op volumes om te overleven, en verloor zijn ziel
                wel nog enkele nostagische (als ik...) en vooral veel gedumpde lease-kontrakten, maar iedereen voelde zich vlug "gepakt" met zijn gebadged Vectra.
                en de 9000 (later 9.5) waren van in het begin gebastardeerde wagens...
                of Saab het nu al dan niet overleeft hangt af van de bocht die ze zullen (of niet) nemen : ofwel wordt een Saab opnieuw iets aparts (en goed genoeg om de meerprijs te betalen die nodig is om de fabrikatie winstgevend te maken), en kan Saab blijven leven. Blijven ze aan badging doen, dan zal niemand meer bereid zijn om verder een vermomde Opel (of merk XYZ) te kopen, niet de particulier in deze prijsklasse, en via de lease-maatschappijen ook niet want telt enkel en aleen de restwaarde. Ik ben matig ... pessimist omdat niemand is eigenlijk op dit ogenblijk aan het wachten voor een zoveelste (zelf zeer goede) wagen : de concurrentie is al moordend !
                Last edited by guyugy; 28/01/2010, 11:15.

                Comment


                • Victor Muller geeft het zelf toe dat de laatste Saab's gewoon Opels waren met een ander embleem. Hij wil dat veranderen. Deels gaan ze wel nog GM-techniek gebruiken want ja ze moeten nu wel eens winst gaan maken: zowel Spyker als Saab. Ik hoop dat de nieuwe 9-5 een schot in de roos wordt zoals de Insignia (en hopelijk nog beter).

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                    dat mag hier wel zeker:
                    (bron saabsunited.com)

                    Overname is idd fantastisch nieuws, hopelijk zien we terug iets meer eigenzinnige wagens ipv Opel kopieen. Ziet die Saab daar staan

                    Comment


                    • Dit word dan de nieuwe naam voor spyker of saab?

                      Saab Spyker Automobiles.

                      Staat zo op het internet

                      Comment


                      • Van zodra elke saab een optielijst heeft waar er maar 5 zaken opstaan, is het weer in orde.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                          Van zodra elke saab een optielijst heeft waar er maar 5 zaken opstaan, is het weer in orde.
                          In dezen tijd niet meer mogelijk denk ik, en een auto moet sterk te individualiseren zijn imo

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            In dezen tijd niet meer mogelijk denk ik, en een auto moet sterk te individualiseren zijn imo
                            een Saab koopt je niet met je kop, als je teveel begint na te denken zal je wel iets anders kopen
                            daarom zou het inderdaad geen verkeerde verkoopspolitiek zijn wagens aan te bieden die standard veel beter uitgerust zijn dan ... de drie Duitse !
                            dan kan een bezoek in een show-room de "coup de coeur" ontketenen die nodig is om meteen een bestelbon te tekenen (nog beter, om de wagen uit de show-room te rollen)
                            het veronderstelt wat stock, maar bij mij zou het wel kunnen lukken : mijn cabrio heb ik zo gekocht, en mijn Q5 ook. Telkens waren dat aantrekkelijk uitgeruste wagen die instantelijk beschikbaar waren, en dat deed het verchil. Telkens heb ik wel meer betaald dan gedacht wegens de vele opties, maar andersom kreeg is een redelijke korting zo de opties graag meegenomen werden (en mij nog steeds plezier leveren i.p.v. later spijt te hebben deze niet te hebben besteld)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Heb de vraag eergisteren per mail gesteld. Ik wacht op haar reply...
                              Ze weet niet goed hoe veel ze er moet voor vragen. Ze heeft er 2 jaar geleden € 14 000 voor betaald (inclusief de nieuwe LPI installatie). Wat denken jullie dat een haalbare kaart is?
                              Alvast bedankt.

                              Comment


                              • zo'n nieuwe 9-5 zien rijden op het autosalon, dik!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                                  zo'n nieuwe 9-5 zien rijden op het autosalon, dik!
                                  Straf!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    een Saab koopt je niet met je kop, als je teveel begint na te denken zal je wel iets anders kopen
                                    daarom zou het inderdaad geen verkeerde verkoopspolitiek zijn wagens aan te bieden die standard veel beter uitgerust zijn dan ... de drie Duitse !
                                    dan kan een bezoek in een show-room de "coup de coeur" ontketenen die nodig is om meteen een bestelbon te tekenen (nog beter, om de wagen uit de show-room te rollen)
                                    het veronderstelt wat stock, maar bij mij zou het wel kunnen lukken : mijn cabrio heb ik zo gekocht, en mijn Q5 ook. Telkens waren dat aantrekkelijk uitgeruste wagen die instantelijk beschikbaar waren, en dat deed het verchil. Telkens heb ik wel meer betaald dan gedacht wegens de vele opties, maar andersom kreeg is een redelijke korting zo de opties graag meegenomen werden (en mij nog steeds plezier leveren i.p.v. later spijt te hebben deze niet te hebben besteld)
                                    Ik configureer m'n nieuwe auto toch liever zelf tot in de kleinste puntjes, zo leuk om je auto een persoonlijke touch te geven, hoewel een Saab op zich al individueel is (of zou moeten zijn).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Ik configureer m'n nieuwe auto toch liever zelf tot in de kleinste puntjes, zo leuk om je auto een persoonlijke touch te geven, hoewel een Saab op zich al individueel is (of zou moeten zijn).
                                      In de glorietijden van de saab 900 waren er bijna geen opties (metalic, automaat, schuifdak ... euhm stop?)
                                      De grootste keuze was atmo, lagedruk of hogedruk.

                                      Maar ... er was wel een enorm aanbod aan individualisering hoor. Velgen, spoilers, blindering, verlaging ... dat bestond wel.

                                      De aankoop van een saab was idd op zichzelf individualisering. Ik herhaal: saab was om te beginnen al gelijk aan 2000cc naft. punt.

                                      Comment


                                      • En toen kwam de 2.3T
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                          In de glorietijden van de saab 900 waren er bijna geen opties (metalic, automaat, schuifdak ... euhm stop?)
                                          De grootste keuze was atmo, lagedruk of hogedruk.

                                          Maar ... er was wel een enorm aanbod aan individualisering hoor. Velgen, spoilers, blindering, verlaging ... dat bestond wel.

                                          De aankoop van een saab was idd op zichzelf individualisering. Ik herhaal: saab was om te beginnen al gelijk aan 2000cc naft. punt.
                                          Zo zou het inderdaad mogen zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X