Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hoopgevend zinnetje id tijd IMO: "Het eerste dat het merk nu volgens Muller moet doen, is zijn DNA terugkrijgen dat het in de jaren onder GM is kwijtgeraakt."
hoopgevend zinnetje id tijd IMO: "Het eerste dat het merk nu volgens Muller moet doen, is zijn DNA terugkrijgen dat het in de jaren onder GM is kwijtgeraakt."
juist, want dat was de reden waarom mensen Saab's kochten
even terug in de tijd : eind jaren zestig kostte een bolle Saab evenveel als de kleinste Mercedes
wie toen in een Saab investeerde (toen bestond de leasing niet...) moest wel een reden hebben
eigenzinnige wagens, maar vooral oersterk ondanks de vele onderdelen in bruikleen, motoren in de eerste plaats; dan de komst van de turbo's, weer een reden om iets "anders" te kopen dat de andere merken niet hadden (de turbo's waren trouwens een teken van inventiviteit maar tegelijkertijd ook het bekennen dat ze niets meers zelf konden uitdokteren (en financieren) dan een opdrijfkit voor te zware autos...)
sinds de jaren negentig mikte Saab op volumes om te overleven, en verloor zijn ziel
wel nog enkele nostagische (als ik...) en vooral veel gedumpde lease-kontrakten, maar iedereen voelde zich vlug "gepakt" met zijn gebadged Vectra.
en de 9000 (later 9.5) waren van in het begin gebastardeerde wagens...
of Saab het nu al dan niet overleeft hangt af van de bocht die ze zullen (of niet) nemen : ofwel wordt een Saab opnieuw iets aparts (en goed genoeg om de meerprijs te betalen die nodig is om de fabrikatie winstgevend te maken), en kan Saab blijven leven. Blijven ze aan badging doen, dan zal niemand meer bereid zijn om verder een vermomde Opel (of merk XYZ) te kopen, niet de particulier in deze prijsklasse, en via de lease-maatschappijen ook niet want telt enkel en aleen de restwaarde. Ik ben matig ... pessimist omdat niemand is eigenlijk op dit ogenblijk aan het wachten voor een zoveelste (zelf zeer goede) wagen : de concurrentie is al moordend !
Victor Muller geeft het zelf toe dat de laatste Saab's gewoon Opels waren met een ander embleem. Hij wil dat veranderen. Deels gaan ze wel nog GM-techniek gebruiken want ja ze moeten nu wel eens winst gaan maken: zowel Spyker als Saab. Ik hoop dat de nieuwe 9-5 een schot in de roos wordt zoals de Insignia (en hopelijk nog beter).
In dezen tijd niet meer mogelijk denk ik, en een auto moet sterk te individualiseren zijn imo
een Saab koopt je niet met je kop, als je teveel begint na te denken zal je wel iets anders kopen
daarom zou het inderdaad geen verkeerde verkoopspolitiek zijn wagens aan te bieden die standard veel beter uitgerust zijn dan ... de drie Duitse !
dan kan een bezoek in een show-room de "coup de coeur" ontketenen die nodig is om meteen een bestelbon te tekenen (nog beter, om de wagen uit de show-room te rollen)
het veronderstelt wat stock, maar bij mij zou het wel kunnen lukken : mijn cabrio heb ik zo gekocht, en mijn Q5 ook. Telkens waren dat aantrekkelijk uitgeruste wagen die instantelijk beschikbaar waren, en dat deed het verchil. Telkens heb ik wel meer betaald dan gedacht wegens de vele opties, maar andersom kreeg is een redelijke korting zo de opties graag meegenomen werden (en mij nog steeds plezier leveren i.p.v. later spijt te hebben deze niet te hebben besteld)
Heb de vraag eergisteren per mail gesteld. Ik wacht op haar reply...
Ze weet niet goed hoe veel ze er moet voor vragen. Ze heeft er 2 jaar geleden € 14 000 voor betaald (inclusief de nieuwe LPI installatie). Wat denken jullie dat een haalbare kaart is?
Alvast bedankt.
een Saab koopt je niet met je kop, als je teveel begint na te denken zal je wel iets anders kopen
daarom zou het inderdaad geen verkeerde verkoopspolitiek zijn wagens aan te bieden die standard veel beter uitgerust zijn dan ... de drie Duitse !
dan kan een bezoek in een show-room de "coup de coeur" ontketenen die nodig is om meteen een bestelbon te tekenen (nog beter, om de wagen uit de show-room te rollen)
het veronderstelt wat stock, maar bij mij zou het wel kunnen lukken : mijn cabrio heb ik zo gekocht, en mijn Q5 ook. Telkens waren dat aantrekkelijk uitgeruste wagen die instantelijk beschikbaar waren, en dat deed het verchil. Telkens heb ik wel meer betaald dan gedacht wegens de vele opties, maar andersom kreeg is een redelijke korting zo de opties graag meegenomen werden (en mij nog steeds plezier leveren i.p.v. later spijt te hebben deze niet te hebben besteld)
Ik configureer m'n nieuwe auto toch liever zelf tot in de kleinste puntjes, zo leuk om je auto een persoonlijke touch te geven, hoewel een Saab op zich al individueel is (of zou moeten zijn).
Ik configureer m'n nieuwe auto toch liever zelf tot in de kleinste puntjes, zo leuk om je auto een persoonlijke touch te geven, hoewel een Saab op zich al individueel is (of zou moeten zijn).
In de glorietijden van de saab 900 waren er bijna geen opties (metalic, automaat, schuifdak ... euhm stop?)
De grootste keuze was atmo, lagedruk of hogedruk.
Maar ... er was wel een enorm aanbod aan individualisering hoor. Velgen, spoilers, blindering, verlaging ... dat bestond wel.
De aankoop van een saab was idd op zichzelf individualisering. Ik herhaal: saab was om te beginnen al gelijk aan 2000cc naft. punt.
In de glorietijden van de saab 900 waren er bijna geen opties (metalic, automaat, schuifdak ... euhm stop?)
De grootste keuze was atmo, lagedruk of hogedruk.
Maar ... er was wel een enorm aanbod aan individualisering hoor. Velgen, spoilers, blindering, verlaging ... dat bestond wel.
De aankoop van een saab was idd op zichzelf individualisering. Ik herhaal: saab was om te beginnen al gelijk aan 2000cc naft. punt.
Comment