Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En Merinsky in Sint-Truiden heeft nog net een volledig nieuwe showroom gezet
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Auch...
Maar anderzijds, gokje gewaagd en fout gegokt ? Want t'is nu geen nieuws van gisteren dat SAAB in de problemen zat hé ?
Hij heeft er wel al een tijdje terug Nissan bij gepakt.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Goei gokje, die heeft Hyundai en Nissan erbij gepakt.
Ah hyundai ook, dat wist ik niet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Noem het een blond moment, maar ik begrijp de uitleg niet voor wat betreft het afspringen van de deal met de Chinezen (dus dat GM niet wilde dat Pang Da/Youngman hun techniek in handen zouden krijgen)
Dat wisten ze toch al de moment dat ze Saab in de vitrine hadden gezet ?
Of wilde GM enkel de merknaam Saab verkopen ?
En dan vraag ik mij af voor wat ze bang hebben, want zo'n vooruitstrevende nieuwigheden zitten toch niet meer in de huidige modellenreeks van Saab ?
GM/Opel tout court doet mij nu niet direct denken aan 'technisch vooruitstrevend' eigenlijk...
De huidige Saab 9-5 staat op het modernste onderstel dat GM heeft en dat ook de basis vormt voor de meerderheid van de productie bij Buick (in China hun absolute paradepaardje). De 9-3 is GM-technologie van een generatie geleden, da's waar, maar ook die is nog volop in gebruik in de Chinese productie van GM. En daar ligt het kalf gebonden.
Het probleem is immers niet zozeer dat GM niet wil dat de Chinezen hun technologie in handen zouden krijgen, maar wel dat GM al met twee andere Chinese bedrijven joint-ventures heeft. Die betalen grof geld voor die technologie, en die zouden er dus niet mee kunnen lachen dat een busbouwer uit de provincie (Youngman) en een megadealer (Pang Da) voor een appel en een ei krak dezelfde technologie zouden kunnen gaan gebruiken in eigen auto's.
Als GM dat had toegelaten, had het heel zijn Chinese omzet op zijn buik kunnen schrijven, omdat zijn partners dan hun vrienden bij de overheid hadden ingeschakeld om GM op alle denkbare en ondenkbare wijzen te kwellen.
Vandaar ook dat GM bij de verkoop van Saab aan Muller en zijn duistere Russische associés bedongen heeft dat alle intellectuele eigendomsrechten bij GM bleven, dat het Muller-Saab slechts een tijdelijk gebruiksrecht kreeg, dat niet overgedragen kan worden zonder toestemming van GM. Bovendien is het zo goed als zeker dat bedongen is dat de gebruiksrechten bij faillissement automatisch vervallen. Svenska Auto AB is dus momenteel zo goed als niets meer waard, want het beschikt niet meer over de nodige intellectuele eigendomsrechten of gebruiksrechten om auto's te bouwen. De gebouwen en terreinen zitten al in een sale-and-lease-back (en zijn dus ook niet meer van SAAB).
En de naam is eigendom van Svenska Aeroplan AB, het oorspronkelijke Saab, dat in de vliegtuig- en defensie-industrie actief is. Dat heeft destijds een gebruiksrecht toegekend aan de auto-afdeling die aan GM verkocht is, en heeft er bij de overdracht aan Muller mee ingestemd dat Muller de naam verder mocht gebruiken. Het is onwaarschijnlijk dat Svenska Aeroplan nog zal instemmen met enig gebruik van de naam door wie dan ook om auto's te fabriceren, omdat het nu zelf volop negatieve publiciteit krijgt van een naam die verbonden is aan een faillissement, waar het voor de rest zelf niets mee te maken heeft.
De situatie van de curatele van Svenska Auto AB is uitzichtloos: ze hebben geen intellectuele rechten die nodig zijn om auto's te bouwen, ze hebben geen fabriek, ze hebben geen merknaam, de onderdelenhandel is al verkocht en het museum is in beslag genomen.
De huidige Saab 9-5 staat op het modernste onderstel dat GM heeft en dat ook de basis vormt voor de meerderheid van de productie bij Buick (in China hun absolute paradepaardje). De 9-3 is GM-technologie van een generatie geleden, da's waar, maar ook die is nog volop in gebruik in de Chinese productie van GM. En daar ligt het kalf gebonden.
Het probleem is immers niet zozeer dat GM niet wil dat de Chinezen hun technologie in handen zouden krijgen, maar wel dat GM al met twee andere Chinese bedrijven joint-ventures heeft. Die betalen grof geld voor die technologie, en die zouden er dus niet mee kunnen lachen dat een busbouwer uit de provincie (Youngman) en een megadealer (Pang Da) voor een appel en een ei krak dezelfde technologie zouden kunnen gaan gebruiken in eigen auto's.
Als GM dat had toegelaten, had het heel zijn Chinese omzet op zijn buik kunnen schrijven, omdat zijn partners dan hun vrienden bij de overheid hadden ingeschakeld om GM op alle denkbare en ondenkbare wijzen te kwellen.
Vandaar ook dat GM bij de verkoop van Saab aan Muller en zijn duistere Russische associés bedongen heeft dat alle intellectuele eigendomsrechten bij GM bleven, dat het Muller-Saab slechts een tijdelijk gebruiksrecht kreeg, dat niet overgedragen kan worden zonder toestemming van GM. Bovendien is het zo goed als zeker dat bedongen is dat de gebruiksrechten bij faillissement automatisch vervallen. Svenska Auto AB is dus momenteel zo goed als niets meer waard, want het beschikt niet meer over de nodige intellectuele eigendomsrechten of gebruiksrechten om auto's te bouwen. De gebouwen en terreinen zitten al in een sale-and-lease-back (en zijn dus ook niet meer van SAAB).
En de naam is eigendom van Svenska Aeroplan AB, het oorspronkelijke Saab, dat in de vliegtuig- en defensie-industrie actief is. Dat heeft destijds een gebruiksrecht toegekend aan de auto-afdeling die aan GM verkocht is, en heeft er bij de overdracht aan Muller mee ingestemd dat Muller de naam verder mocht gebruiken. Het is onwaarschijnlijk dat Svenska Aeroplan nog zal instemmen met enig gebruik van de naam door wie dan ook om auto's te fabriceren, omdat het nu zelf volop negatieve publiciteit krijgt van een naam die verbonden is aan een faillissement, waar het voor de rest zelf niets mee te maken heeft.
De situatie van de curatele van Svenska Auto AB is uitzichtloos: ze hebben geen intellectuele rechten die nodig zijn om auto's te bouwen, ze hebben geen fabriek, ze hebben geen merknaam, de onderdelenhandel is al verkocht en het museum is in beslag genomen.
De huidige Saab 9-5 staat op het modernste onderstel dat GM heeft en dat ook de basis vormt voor de meerderheid van de productie bij Buick (in China hun absolute paradepaardje). De 9-3 is GM-technologie van een generatie geleden, da's waar, maar ook die is nog volop in gebruik in de Chinese productie van GM. En daar ligt het kalf gebonden.
Het probleem is immers niet zozeer dat GM niet wil dat de Chinezen hun technologie in handen zouden krijgen, maar wel dat GM al met twee andere Chinese bedrijven joint-ventures heeft. Die betalen grof geld voor die technologie, en die zouden er dus niet mee kunnen lachen dat een busbouwer uit de provincie (Youngman) en een megadealer (Pang Da) voor een appel en een ei krak dezelfde technologie zouden kunnen gaan gebruiken in eigen auto's.
Als GM dat had toegelaten, had het heel zijn Chinese omzet op zijn buik kunnen schrijven, omdat zijn partners dan hun vrienden bij de overheid hadden ingeschakeld om GM op alle denkbare en ondenkbare wijzen te kwellen.
Vandaar ook dat GM bij de verkoop van Saab aan Muller en zijn duistere Russische associés bedongen heeft dat alle intellectuele eigendomsrechten bij GM bleven, dat het Muller-Saab slechts een tijdelijk gebruiksrecht kreeg, dat niet overgedragen kan worden zonder toestemming van GM. Bovendien is het zo goed als zeker dat bedongen is dat de gebruiksrechten bij faillissement automatisch vervallen. Svenska Auto AB is dus momenteel zo goed als niets meer waard, want het beschikt niet meer over de nodige intellectuele eigendomsrechten of gebruiksrechten om auto's te bouwen. De gebouwen en terreinen zitten al in een sale-and-lease-back (en zijn dus ook niet meer van SAAB).
En de naam is eigendom van Svenska Aeroplan AB, het oorspronkelijke Saab, dat in de vliegtuig- en defensie-industrie actief is. Dat heeft destijds een gebruiksrecht toegekend aan de auto-afdeling die aan GM verkocht is, en heeft er bij de overdracht aan Muller mee ingestemd dat Muller de naam verder mocht gebruiken. Het is onwaarschijnlijk dat Svenska Aeroplan nog zal instemmen met enig gebruik van de naam door wie dan ook om auto's te fabriceren, omdat het nu zelf volop negatieve publiciteit krijgt van een naam die verbonden is aan een faillissement, waar het voor de rest zelf niets mee te maken heeft.
De situatie van de curatele van Svenska Auto AB is uitzichtloos: ze hebben geen intellectuele rechten die nodig zijn om auto's te bouwen, ze hebben geen fabriek, ze hebben geen merknaam, de onderdelenhandel is al verkocht en het museum is in beslag genomen.
Bedankt voor de uitgebreide info. Je bent precies goed op de hoogte
nu dat wij Saabisten allemaal in se wezen geworden zijn, zou het fijn zijn dat er wat solidariteit ontstaat onder de Saab-gebruikers...
even stoppen als een andere Saabist in moeilijkheid blijkt te zijn, waving or diskreet flashing op de baan.. kan dat nog ? Of is dat niet meer van onze tijd van onverschilligheid ?
Toen ik vroeger met een 900 rondreed zwaaiden de mede 900-rijders toch naar elkaar, weet niet of dit nu nog het geval is! De 9-3 rijders doen het toch niet...
Comment