Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    nu dat wij Saabisten allemaal in se wezen geworden zijn, zou het fijn zijn dat er wat solidariteit ontstaat onder de Saab-gebruikers...
    even stoppen als een andere Saabist in moeilijkheid blijkt te zijn, waving or diskreet flashing op de baan.. kan dat nog ? Of is dat niet meer van onze tijd van onverschilligheid ?
    als ik naast een classic stond met m'n 9.3 caab (1ste gen) werd ik steeds genegeerd , net als bij de mensen met de jongere leasebakkies , solidariteit is erg mooi in theorie ...
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

    Comment


    • @ Winter :

      Hei ! ik had ook deze ronal-verlgen op mijn 1982 900 GLE, en de whale tail op mijn 1988 900 T16

      binnen een paar jaren zullen de overblijvende 9.3 in handen zijn van echte Saabisten, en niet meer als lease-sletjes rondrijden... dan gaan de eigenaars wel beginnen waven ;-)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        @ Winter :

        Hei ! ik had ook deze ronal-verlgen op mijn 1982 900 GLE, en de whale tail op mijn 1988 900 T16

        binnen een paar jaren zullen de overblijvende 9.3 in handen zijn van echte Saabisten, en niet meer als lease-sletjes rondrijden... dan gaan de eigenaars wel beginnen waven ;-)
        Als er niemand tegenknalt wil ik nog veel jaren met mijn 9-3 rondrijden, die wagen is nu volledig mijn goesting Ik zou niet weten wat ik van ander merk zou moeten kiezen.

        Foto's van die classics?
        Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
        Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
        2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk Berichten
          Toen ik vroeger met een 900 rondreed zwaaiden de mede 900-rijders toch naar elkaar, weet niet of dit nu nog het geval is! De 9-3 rijders doen het toch niet...

          Mijn Scarabee met de Ronal-velgen :
          De gifgroene met de whale-tail :
          Inderdaad, toen ik m'n 900 nog had werd er ook nog vaak gewuifd, heerlijk zo tussen al die grijze massa mensen die door machines met elkaar een band hebben


          Ik zie er mij nog wel eens eentje lopen in lpt of Turbo, eventueel turbo, heerlijk eigenzinnige dingen zijn dat

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk Berichten
            Als er niemand tegenknalt wil ik nog veel jaren met mijn 9-3 rondrijden, die wagen is nu volledig mijn goesting Ik zou niet weten wat ik van ander merk zou moeten kiezen.

            Foto's van die classics?
            Ik mis onze 9-3 nog heel vaak
            Heb je veel problemen gehad? Je hoort spijtig genoeg zoveel slechte ervaringen met SS'en, hoewel er aan de onze nooit iets kapot ging (wel maar 30.000 km ofzo mee gereden). En hoe zit het met het onderstuur (de onze ging nogal vlug rechtdoor, maar ik vermoed dat dat veel met de banden te maken had)?

            Comment


            • Hmmm, zo'n 900 classic doet mijn hartje sneller slaan. Gelijk welkeen....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                Hmmm, zo'n 900 classic doet mijn hartje sneller slaan. Gelijk welkeen....
                Als je dan eens met eentje rijdt wordt dat nog erger (vooral als er ergens een turbo in zit ).
                Dat geluid!
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Ik mis onze 9-3 nog heel vaak
                  Heb je veel problemen gehad? Je hoort spijtig genoeg zoveel slechte ervaringen met SS'en, hoewel er aan de onze nooit iets kapot ging (wel maar 30.000 km ofzo mee gereden). En hoe zit het met het onderstuur (de onze ging nogal vlug rechtdoor, maar ik vermoed dat dat veel met de banden te maken had)?

                  Ik heb nog geen grote problemen gehad, af en toe eens een onnozelheid. Ik rij ook maar 13000km per jaar en het 2.0T is een sterk blok. Twee minpunten: de schokdempers vond ik voor een 'sportsedan' niet stevig genoeg en de luidsprekers vond ik van slechte kwaliteit. Ik heb al die zaken een hele tijd geleden laten vervangen door betere merken.

                  Geen last van onderstuur, de 9-5 had dit wel. Mijn 9-3SS stuurt echt goed, direct en zonder schuiven. (Ook wel door de Koni's.)

                  Enfin, ik hoop er toch vlotjes mee over de 200000km te geraken.
                  Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
                  Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
                  2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

                  Comment


                  • ik blijf de baanligging van mijn 9-3 top vinden. ongetwijfeld dankzij de koni-upgrade en 17", maar toch

                    wat zal ik die kar missen
                    2015 BMW F11 520dA
                    1976 Triumph Spitfire 1500

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk Berichten
                      Ik heb nog geen grote problemen gehad, af en toe eens een onnozelheid. Ik rij ook maar 13000km per jaar en het 2.0T is een sterk blok. Twee minpunten: de schokdempers vond ik voor een 'sportsedan' niet stevig genoeg en de luidsprekers vond ik van slechte kwaliteit. Ik heb al die zaken een hele tijd geleden laten vervangen door betere merken.

                      Geen last van onderstuur, de 9-5 had dit wel. Mijn 9-3SS stuurt echt goed, direct en zonder schuiven. (Ook wel door de Koni's.)

                      Enfin, ik hoop er toch vlotjes mee over de 200000km te geraken.
                      Goed te horen, wie weet koop ik ooit nog wel eens zoiets, ze zijn erg in prijs gezakt de laatste tijd. Hopelijk blijven onderdelen beschikbaar.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Als je dan eens met eentje rijdt wordt dat nog erger (vooral als er ergens een turbo in zit ).
                        Dat geluid!
                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        dat is dus echt gek he.
                        Ik heb enkele km gereden met deze van op 't forum hier die naar m'n collega gegaan is en 'k had het al zitten...
                        En dat was dan nog niet eens een turbo.
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                          Ik mis onze 9-3 nog heel vaak
                          Heb je veel problemen gehad? Je hoort spijtig genoeg zoveel slechte ervaringen met SS'en, hoewel er aan de onze nooit iets kapot ging (wel maar 30.000 km ofzo mee gereden). En hoe zit het met het onderstuur (de onze ging nogal vlug rechtdoor, maar ik vermoed dat dat veel met de banden te maken had)?
                          43000km

                          Ondertussen zo'n 74000km en dat onderstuur lag wel degelijk aan de banden. Barum ofzoiet. Tot nu geen problemen gehad, op die 2 jaar dat ik hem heb het reguliere onderhoud, een verse accu ingezet en nieuwe bougies.
                          Enkel de brandstofmeter heeft kuren voor de moment. Kunnen 2 zaken zijn, de vlotter van de brandstofpomp. Maar daarvoor moet de volledige pomp vervangen worden. Of dat wijzerke in mijn dashboard is kapot.

                          Comment


                          • Ik heb tot mijn spijt enkele jaren terug een 9-3 voor mijn madam gekocht.
                            Vanaf de eerste dag heeft deze wagen gerammeld, ongelooflijk.
                            Bij Saab was dit zogezegd inbeelding !! Nu na enkele jaren is het zo erg geworden dat de mensen zich gewoon omdraaien van het lawaai als je langs hen passeert!
                            Rammelbak werkt me behoorlijk op de zenuwen, van zodra mevrouw akkoord is gaat ie de laan uit .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door clamar Bekijk Berichten
                              Ik heb tot mijn spijt enkele jaren terug een 9-3 voor mijn madam gekocht.
                              Vanaf de eerste dag heeft deze wagen gerammeld, ongelooflijk.
                              Bij Saab was dit zogezegd inbeelding !! Nu na enkele jaren is het zo erg geworden dat de mensen zich gewoon omdraaien van het lawaai als je langs hen passeert!
                              Rammelbak werkt me behoorlijk op de zenuwen, van zodra mevrouw akkoord is gaat ie de laan uit .
                              Vooral bij het op- en afrijden van drempels bij koude temperaturen?

                              Comment


                              • Altijd , zowel zomer als winter vanaf de kleinste oneffenheid in het wegdek ! Zeker op een private oprit of zo (dikwijls gravel) kan je er niet naast.
                                Vaak vragen mensen wat er aan die wagen wel is ? Vlgs Saab dus "inbeelding"

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Als je dan eens met eentje rijdt wordt dat nog erger (vooral als er ergens een turbo in zit ).
                                  Dat geluid!
                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  miljaar hoe vet is dat

                                  Hoeveel gaat nog dat een fatsoenlijke Turbo ?
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door clamar Bekijk Berichten
                                    Altijd , zowel zomer als winter vanaf de kleinste oneffenheid in het wegdek ! Zeker op een private oprit of zo (dikwijls gravel) kan je er niet naast.
                                    Vaak vragen mensen wat er aan die wagen wel is ? Vlgs Saab dus "inbeelding"
                                    had ik ook met men 9000, homokineet kapot, vooral zeker als je met t stuur draaide? knots geluid
                                    of slechte dealer
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door clamar Bekijk Berichten
                                      Altijd , zowel zomer als winter vanaf de kleinste oneffenheid in het wegdek ! Zeker op een private oprit of zo (dikwijls gravel) kan je er niet naast.
                                      Vaak vragen mensen wat er aan die wagen wel is ? Vlgs Saab dus "inbeelding"
                                      Ga gewoon naar een andere garage.

                                      Comment


                                      • hier nog een foto van mijn toenmalige 900 T16... gepakt de dag dat hij geruild werd :-(
                                        van 1988 tot 2005 veel plezier (170.000 km) mee gehad
                                        ook uitgerust met sportuitlaat
                                        uiteindelijk geruild voor een cab 9.3 wegens geen dshbordverlichting en eerste sporen van roest aan de spatborden (onder de lijsten)
                                        vrouwtje zag de wagen nooit graag... de cabrio wel !
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Last edited by guyugy; 23/12/2011, 10:17.

                                        Comment


                                        • wisselstukken

                                          vandaag in mijn mailbox gekregen... toch wat gerustellend voor de Saabisten !

                                          Bornem, 23 december 2011

                                          Beste klant,

                                          U heeft ongetwijfeld op 19 december laatstleden, het faillissement vernomen van Saab Automobile, Saab Tools en Saab Powertrain, 3 belangrijke divisies van het Zweedse automerk Saab.
                                          De 4de divisie, Saab Parts, is niet betrokken in dit faillissement en zal dus doorgaan met de levering van de nodige wisselstukken voor het uitvoeren van onderhoudswerken en herstellingen. De Saab klanten kunnen dus verder hun Saab laten onderhouden en herstellen in het officieel netwerk van Erkende Herstellers Saab (die niet betrokken zijn bij het faillissement van Saab Automobile).
                                          In België en het Groothertogdom Luxemburg werd Saab tot op heden ingevoerd door Beherman European, die dus niet is betrokken bij het faillissement van Saab Automobile. Beherman European zal uiteraard niet meer in staat zijn de levering te verzekeren van nieuwe bestellingen van Saab personenwagens maar gaat wel verder met het beheer van toelevering van wisselstukken.
                                          In dit stadium zijn echter nog niet alle gevolgen van dit faillissement gekend. Beherman European is dus, op dit ogenblik, niet in staat een antwoord te geven op alle vragen die U zich stelt. De Erkende Herstellers van Saab en de klanten zullen verder op de hoogte gehouden van informatie die ons wordt medegedeeld, per post of via www.saab.be.
                                          Wij betreuren uiteraard de ongemakken die deze situatie met zich zou kunnen meebrengen, maar wij zullen verder alles in het werk stellen om de dienst naverkoop zo efficiënt mogelijk verder de verzekeren.

                                          Met vriendelijke groeten,
                                          Amaury Nobels
                                          Commercieel Directeur
                                          Beherman European

                                          Comment

                                          Working...
                                          X