Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• edit5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      dat is dus echt gek he.
      Ik heb enkele km gereden met deze van op 't forum hier die naar m'n collega gegaan is en 'k had het al zitten...
      En dat was dan nog niet eens een turbo.
      Ik kan mij dat goed voorstellen, zo'n brok karakter! Hoe dat stuurt, schakelt, die mechanische geluiden (typisch gejank van transmissie dat je ook in het begin van dat turbofilmpje hoort), dat mooie dash, en bij de S, die sound en turboduw,...
      Zo'n 900 turbo cabrio moet heeerlijk rijden!
      Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      43000km

Ondertussen zo'n 74000km en dat onderstuur lag wel degelijk aan de banden. Barum ofzoiet. Tot nu geen problemen gehad, op die 2 jaar dat ik hem heb het reguliere onderhoud, een verse accu ingezet en nieuwe bougies.
      Enkel de brandstofmeter heeft kuren voor de moment. Kunnen 2 zaken zijn, de vlotter van de brandstofpomp. Maar daarvoor moet de volledige pomp vervangen worden. Of dat wijzerke in mijn dashboard is kapot.
      Toch nog 43.000 op 6 jaar dan
      Leuk te horen dat hij zo braaf geweest is en dat het onderstuur aan de cheape banden lag (de garage had die erop gezet). Ik heb af en toe toch spijt dat ik hem niet kon overnemen toen, enkel had het brandstofverbruik me wat te veel geweest. Wie weet koop ik hem nog wel eens terug, hoewel ik zo'n Aero als Winter wel echt heerlijk vind

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
      miljaar hoe vet is dat

Hoeveel gaat nog dat een fatsoenlijke Turbo ?
      Echt hé en da's dan stock! Geen idee, maar cheap zijn de goede exemplaren niet meer en ze hebben vaak veel km's (maar dat kunnen ze wel aan, buiten de versnellingsbak dan).
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      hier nog een foto van mijn toenmalige 900 T16... gepakt de dag dat hij geruild werd :-(
      van 1988 tot 2005 veel plezier (170.000 km) mee gehad
      ook uitgerust met sportuitlaat
      uiteindelijk geruild voor een cab 9.3 wegens geen dshbordverlichting en eerste sporen van roest aan de spatborden (onder de lijsten)
      vrouwtje zag de wagen nooit graag... de cabrio wel !
      Fantastische auto zeg

Comment

• toch morgen even gaan kijken naar die 9-5 die ik hier overlaatst postte. ik vind echt geen andere 9-5 estate 2.0t

in herentals gaan kijken naar eentje: €7500, 3 sterren in de vooruit (onbehandeld), gaat niks van prijs af.
        naar die in wilrijk gaan kijken: €4300: ziet er niet uit qua lakwerk + geen enkele garantie op BS-vrije motor + lelijke aftermarket gps

pff.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• En een 9-3SS zie je niet zitten?
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            toch morgen even gaan kijken naar die 9-5 die ik hier overlaatst postte. ik vind echt geen andere 9-5 estate 2.0t

in herentals gaan kijken naar eentje: €7500, 3 sterren in de vooruit (onbehandeld), gaat niks van prijs af.
            naar die in wilrijk gaan kijken: €4300: ziet er niet uit qua lakwerk + geen enkele garantie op BS-vrije motor + lelijke aftermarket gps

pff.
            en het buitenland??
            Ik heb 2.5jaar geleden een nog geen 4 jaar oude 9-5 2.0t biopower vector met 2005 aerobumpers en 62000km op de teller bij een zweedse dealer gekocht, 9500 euro zonder btw (die we niet hoefden te betalen), goedkoop vluchtje eindhoven nykoping, veel te dure pintjes in norrkoping en in 2d een fantastische road trip terug, invoeren is geen werk en als je op blocket.se kijkt wordt je met 9-5 2.0t of 2.3t rond de oren geslagen...

ik zou het direct opnieuw doen, vraag maar eens aan saabi, die was erbij...

Comment

• nederland tot daar aan toe, maar zweden zelf gaat mij tijdsgebonden iets te ver

een 9-3SS zie ik zeker zitten, maar zou een break moeten hebben en om dat te vinden in belgië... en budgetair zit dat er meestal ook wat over (als ik dan op marktplaats kijk bv.)

edit: 9-3 sport estate vind ik overigens wel in belgië hoor, maar enkel de 1.9TiD...
              2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                vandaag in mijn mailbox gekregen... toch wat gerustellend voor de Saabisten !

Bornem, 23 december 2011

Beste klant,

U heeft ongetwijfeld op 19 december laatstleden, het faillissement vernomen van Saab Automobile, Saab Tools en Saab Powertrain, 3 belangrijke divisies van het Zweedse automerk Saab.
                De 4de divisie, Saab Parts, is niet betrokken in dit faillissement en zal dus doorgaan met de levering van de nodige wisselstukken voor het uitvoeren van onderhoudswerken en herstellingen. De Saab klanten kunnen dus verder hun Saab laten onderhouden en herstellen in het officieel netwerk van Erkende Herstellers Saab (die niet betrokken zijn bij het faillissement van Saab Automobile).
                In België en het Groothertogdom Luxemburg werd Saab tot op heden ingevoerd door Beherman European, die dus niet is betrokken bij het faillissement van Saab Automobile. Beherman European zal uiteraard niet meer in staat zijn de levering te verzekeren van nieuwe bestellingen van Saab personenwagens maar gaat wel verder met het beheer van toelevering van wisselstukken.
                In dit stadium zijn echter nog niet alle gevolgen van dit faillissement gekend. Beherman European is dus, op dit ogenblik, niet in staat een antwoord te geven op alle vragen die U zich stelt. De Erkende Herstellers van Saab en de klanten zullen verder op de hoogte gehouden van informatie die ons wordt medegedeeld, per post of via www.saab.be.
                Wij betreuren uiteraard de ongemakken die deze situatie met zich zou kunnen meebrengen, maar wij zullen verder alles in het werk stellen om de dienst naverkoop zo efficiënt mogelijk verder de verzekeren.

Met vriendelijke groeten,
                Amaury Nobels
                Commercieel Directeur
                Beherman European
                Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat de garantie van twee jaar voor nieuwe exemplaren niet meer gedekt wordt. En laat de mijne nu net 1 jaar oud zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat de garantie van twee jaar voor nieuwe exemplaren niet meer gedekt wordt. En laat de mijne nu net 1 jaar oud zijn...
                  Als je een auto koopt gebeurt dit -contractueel gezien- toch bij de garage? Ik denk dan ook dat zij garantie moeten geven. Wel erg sneu voor hun want zij kunnen hun kosten waarschijnlijk niet verhalen op de fabrikant (maar mag de consument daarvan de dupe zijn?)

Comment

• @ brammelo

wat het eerste jaar niet stuk ging zal wel ook stand houden tot 12/2012, cross your finders !

wat de wisselstukken betreft maak ik het mij niet te druk : de situatie van de eiganaars van 9,3's is niet erger dan deze van de eigenaars van asiatische exoten die om de twee jaar van model én onderdelen grondig veranderen

Comment

nederland tot daar aan toe, maar zweden zelf gaat mij tijdsgebonden iets te ver

een 9-3SS zie ik zeker zitten, maar zou een break moeten hebben en om dat te vinden in belgië... en budgetair zit dat er meestal ook wat over (als ik dan op marktplaats kijk bv.)

edit: 9-3 sport estate vind ik overigens wel in belgië hoor, maar enkel de 1.9TiD...
                      Op welke termijn zoek je? Hier gaan ze eventueel beide weg. Mijn vriendin wil absoluut een kleinere auto. Maar ik wil wel een dikke motor behouden. Een 9-3 cabrio is dan weer ok

Comment

• eigelijk termijn van "dit jaar nog" met die verandering van de BIV...

testrit van gisteren was trouwens zeer positief, zag er echt nog proper uit, reed goed en 2 maanden garantie die van de overige eigenaar op mijn naam kunnen gezet worden + over de prijs kon nog gepraat worden. vriendin is echter niet overtuigd door de hoge kmstand
                        2015 BMW F11 520dA

Comment

eigelijk termijn van "dit jaar nog" met die verandering van de BIV...

testrit van gisteren was trouwens zeer positief, zag er echt nog proper uit, reed goed en 2 maanden garantie die van de overige eigenaar op mijn naam kunnen gezet worden + over de prijs kon nog gepraat worden. vriendin is echter niet overtuigd door de hoge kmstand
                          BIV is verlaat naar maart 2012

Comment

• En voor occasies maakt het zelfs nog niet zoveel uit.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              En voor occasies maakt het zelfs nog niet zoveel uit.
                              was toch een verschil van 500 euro dacht ik toen ik dat uitrekende met die calculator dacht ik. weet wel niet of dat nu rekening hield met de leeftijd van de wagen
                              2015 BMW F11 520dA

Comment

• Voor tweedehands voertuigen is er maar een geleidelijke invoering. Nieuwe BIV zal dan pas in 2014 volledig zijn doorgevoerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  @ brammelo

wat het eerste jaar niet stuk ging zal wel ook stand houden tot 12/2012, cross your finders !

wat de wisselstukken betreft maak ik het mij niet te druk : de situatie van de eiganaars van 9,3's is niet erger dan deze van de eigenaars van asiatische exoten die om de twee jaar van model én onderdelen grondig veranderen
                                  Enkele weken geleden nog overeengekomen dat de hoes van de chaufeurszetel onder garantie vervangen zou worden. Dat zal ik nu toch op mijn buik kunnen schrijven...

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• We are many, we are SAAB

We are many, we are SAAB
                                      MASSALE STEUNBETUIGINGEN SAAB OP 14 EN 15 JANUARI
                                      Als een reactie op het faillissement van Saab, heeft een groep Saab-liefhebbers in het weekend van 14 en 15 januari opgeroepen wereldwijd meetings te organiseren om zo steun te betuigen aan Saab en zijn voormalige werknemers. De enthousiaste reacties laten eens te meer zien, dat ondanks de donkere wolken boven het merk, Saab springlevend is. zaterdag 14 januari komen we naar het jubelpark in Brussel.
                                      meer info op http://www.outside-saab.com

Comment

• Allen met de Saab naar het jubel park zaterdag 14/01 !!!!!!

Comment

• Stef, vind je dat niet een beetje zielig, zo met een failliet merk gaan 'betogen'? Ik weet niet goed wat ik er van moet denken... mij spreekt het alleszins weinig aan...

Comment

Working...
                                          X