Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • @ Swede

    sorry, maar voor mij is de classic 900 de allerlaatse "echte" Saab (enfin, op de motor na : Saab heeft uiteraard nooit anders gedaan dan bestaande motoren van andere merken aan te passen (DKW, Triumph...)
    alles wat erna kwam was het resultaat van meestal gedwongen samenwerkingen -wegens geldgebrek- met Fiat en Lancia (9000 en opvolgers) of GM (9,3 en opvolgers),
    na mijn twee 900 (1982-2005) heb ik mijn nog laten doen voor een 9,3 Cab., ik heb er nog vandaag (heel ! ) wat spijt van
    ik had beter mijn geliefkoosde 900 T16 gewoon gedumpt en een cabrio A4 moeten kopen
    liefde verblindt !!!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      @ Swede

      sorry, maar voor mij is de classic 900 de allerlaatse "echte" Saab (enfin, op de motor na : Saab heeft uiteraard nooit anders gedaan dan bestaande motoren van andere merken aan te passen (DKW, Triumph...)
      alles wat erna kwam was het resultaat van meestal gedwongen samenwerkingen -wegens geldgebrek- met Fiat en Lancia (9000 en opvolgers) of GM (9,3 en opvolgers),
      na mijn twee 900 (1982-2005) heb ik mijn nog laten doen voor een 9,3 Cab., ik heb er nog vandaag (heel ! ) wat spijt van
      ik had beter mijn geliefkoosde 900 T16 gewoon gedumpt en een cabrio A4 moeten kopen
      liefde verblindt !!!
      Wat is er mis met je huidige cabrio?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
        swede, is 't zoekertje dat ik gepost had op de vorige pagina niks voor jou? http://nl.kapaza.be/limburg/saab-9-5...t-62202764.htm

        Nee, als ik een Saab neem ipv een Lexus voor Marketa, dan enkel een 9-5 Aero berline.

        En als het voor Finland te doen is, dan kan ik een 9-5 break VEEL goedkoper vinden in UK. Sorry.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
        1. Break : nono for the lady
        2. Deze auto is STERVENSDUUR vergeleken met wat ik hier origineel zette.
        3. Wat moet ik in godsnaam met een getunede Saab? Een auto moet OEM blijven, anders verwatert het direct tot een Marokanenbak.

        Als ik iets getuned wil, dan heb ik al iets dat iets geschikter is daarvoor dan een lompe break ... Remember this beast ?





        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        @ Swede

        sorry, maar voor mij is de classic 900 de allerlaatse "echte" Saab (enfin, op de motor na : Saab heeft uiteraard nooit anders gedaan dan bestaande motoren van andere merken aan te passen (DKW, Triumph...)
        alles wat erna kwam was het resultaat van meestal gedwongen samenwerkingen -wegens geldgebrek- met Fiat en Lancia (9000 en opvolgers) of GM (9,3 en opvolgers),
        na mijn twee 900 (1982-2005) heb ik mijn nog laten doen voor een 9,3 Cab., ik heb er nog vandaag (heel ! ) wat spijt van
        ik had beter mijn geliefkoosde 900 T16 gewoon gedumpt en een cabrio A4 moeten kopen
        liefde verblindt !!!
        Ik kan je volgen daarin, maar waar wij als autofans een "klassieker" appreciëren, doet mijn madame dat niet. Anders had zij al gauw in een Mercedes 190E 2.5-16 of een ander icoon gezeten.

        Ik kan het echter moeilijk verkocht krijgen dat ik al mijn AMG heb, de Evo IX, een motorboot en dat zij dan ook nog eens tegen haar goesting in nog een stuk speelgoed van mij moet gaan rijden ...

        Ben ondertussen trouwens aan het onderhandelen op een zilvergrijze Lexus GS430.
        Last edited by The Swede; 22/01/2012, 18:10.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Update:

          Zoals gezegd, als ik de prijzen van een 9-5 break zie in UK, dan denk ik dat dat wel eens een practisch en goedkoop spul zou kunnen zijn om in Finland de vuile werkjes mee te doen en de karts en zo mee te vervoeren.

          Voor paar honderd GBp heb je d'r één, taks is ginder twee keer niks en verzekering ook niet.

          Dan dacht ik dat dit ding misschien ook wel zo goedkoop is, dat ge het in Finland zou kunnen inschrijven... Juist: Inschrijvingstaks voor een wagen van £800 => 1200 à 1300 Euro !
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Wat is er mis met je huidige cabrio?
            op zich niet zoveel, maar ik heb daar het Saab-gevoel nooit in teruggevonden

            - vering is maar zozo, het is wel zachter dan mijn T16, maar dat vroeg ik ook niet
            - de motor is gewoon een Opel-unit met exact dezelfde cylinderinhoud, en deze klinkt totaal anders en pusht niet veel harder dan mijn eerste 900GLE (was wel een beetje opgefokt)
            - het is een LPT-turbo, en dat voel je onmiddelijk : minder turbo-lag omdat de kracht er van weg is
            - de verhoudingen van de versnellingsbak zijn ongeschikt behalve op snelweg : de 5de is veel te lang en op gewone wegen niet te gebruiken
            - op 6 jaar is de wagen amper 20.000km, dit is een teken dat liever in mijn Q5 zit, behalve bij echt zomerweer (en dan nog...)
            - ondanks een manikaal gebruik en onderhoud (de Cab. zal even lang meegaaan als mijn Spitfire van 1975 (nog steeds in gebruik... ;-) ) , zijn er al rammeltjes die je niet ondervindt in een Audi na tien jaar (ik kan er over spreken, ik hield van A4 12 jaar/175.000km)

            zoals de Swede zegt, de 900 was niet in de smaak gevallen bij madam, zij heeft haar zin gekregen met de Cab. en zij ziet hem wel liever dan een Audi; zo is minstens één van ons wel tevreden !
            Last edited by guyugy; 22/01/2012, 19:34.

            Comment


            • Nieuw bod voor failliet Saab

              Het Chinese autobedrijf Youngman heeft opnieuw een bod uitgebracht op het failliete Zweedse autobedrijf Saab. Dat meldde de Zweedse publieke radio donderdag.

              Volgens de radiozender gaat het om een bod ter waarde van enkele miljarden Zweedse kronen (enkele honderden miljoenen euro). De curatoren van Saab wilden niet reageren.
              Saab ging eind vorig jaar failliet nadat een poging van onder meer Youngman om het bedrijf over te nemen van het Nederlandse Swedish Automobile spaak liep.

              Grootaandeelhouder General Motors blokkeerde de overname omdat het Amerikaanse concern bang was dat belangrijke technologie in handen zou vallen van Chinese concurrenten.

              bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120202_235

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                Het Chinese autobedrijf Youngman heeft opnieuw een bod uitgebracht op het failliete Zweedse autobedrijf Saab. Dat meldde de Zweedse publieke radio donderdag.

                Volgens de radiozender gaat het om een bod ter waarde van enkele miljarden Zweedse kronen (enkele honderden miljoenen euro). De curatoren van Saab wilden niet reageren.
                Saab ging eind vorig jaar failliet nadat een poging van onder meer Youngman om het bedrijf over te nemen van het Nederlandse Swedish Automobile spaak liep.

                Grootaandeelhouder General Motors blokkeerde de overname omdat het Amerikaanse concern bang was dat belangrijke technologie in handen zou vallen van Chinese concurrenten.

                bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120202_235

                Het is zeer de vraag waar Youngman een bod op heeft uitgebracht. Op het machinepark?

                De rechten op de merknaam zitten bij het luchtvaart- en defensiebedrijf Svenska Aeroplan AB.

                De rechten op de technologie in het huidige gamma zitten bij GM, dat geen grootaandeelhouder meer is, maar wel de licenties geeft om die technologie te mogen gebruiken. Probleem is niet zozeer dat via Youngman die technologie in China terecht zou komen, maar wel dat er al twee Chinese joint-ventures van GM zijn die dezelfde technologie gebruiken (en daar veel geld voor betalen). Die kunnen er dus niet mee lachen dat een derde Chinees bedrijf goedkoop aan dezelfde technologie zou geraken, vandaar dat GM geen andere keuze heeft dan het been stijf houden. De opbrengsten uit zijn huidige 2 joint-ventures in China zijn immers cruciaal voor GM.

                En dan is er nog het netelige probleem dat Muller in het laatste jaar zowat alles wat Swedish Automobile zelf nog bezat in pand heeft gegeven (en waarschijnlijk zelfs meer dan één keer, in tweede, derde, enz.... rang) om telkens opnieuw aan geld te komen om de lonen te betalen.

                Kortom: voor zover het faillissement nog iets heeft dat van waarde is om te verkopen, moet eerst nog uitgevist worden wie er als eerste recht heeft op de opbrengst van de verkoop.

                Comment


                • Ik denk dat wij moeten aanvaarden dat het "game over" is voor Saab...
                  degenen die hun wagen zullen behouden langer dan de lease -periode zullen moeten leven met verminderde onderhouds- en herstellingsmogelijkheden, dus geleidelijk aan buiten het vroeger Saab-net
                  Op zich geen ramp, er zijn overal fijne mechaniekers
                  Enkel de wisselstukken kunnen op (lange) termijn een probleem worden, vooral omdat "donnor-wagens" in België vrij vlug zullen verdampen : het buitenland zal onze okkasiemarkt afromen !

                  Comment


                  • Al jaren benut ik (en geloof mij, ook de dealers) buitenlandse onderdelenleveranciers. Elkparts is intussen verdwenen, pfs elferink, j & d, speedparts.......onderdelenleveranciers genoeg. Overigens deelde de dealer mij mee dat Saab Parts niet in het faillissement is begrepen en dat ook second lines opgestart werden..... Hier dus geen paniek.

                    Ik vind nog steeds nieuwe onderdelen voor mijn bijna veertig jarige saab
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

                    Comment


                    • ben weeral helemaal verliefd

                      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                      zondag of maandag proberen gaan kijken.
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

                      Comment


                      • Zus heeft 9-5 gekocht uit 2002. 2.0t, 150pk automaat.
                        zwart met leder interieur
                        zusje heeft smaak (na consultaties )

                        Comment


                        • Blijft toch knap ook zu!

                          AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                          Comment




                          • Lekker!!!


                            Comment


                            • Nog juist een BBS CH erop en BOM!!!

                              Comment


                              • Wat heeft iedereen toch met BBS velgen onder een Saab. Past imo totaal niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                  Past imo totaal niet
                                  ik vind de saabvelgen ook meestal gewoon best ja...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                    Wat heeft iedereen toch met BBS velgen onder een Saab. Past imo totaal niet
                                    je hebt gelijk , past absoluut niet ...





                                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                                    Comment


                                    • Staat wel goed inderdaad!
                                      Daarnet een artikel gezien over de historie van Saab, ik werd er triestig van, zo'n mooi merk

                                      Comment


                                      • die rode SS hierboven is wel vet geil! laser red
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

                                        Comment


                                        • Boah, die BSR's op die Caab vind ik eerlijk gezegd maar niks. Ze blazen de auto volledig uit proportie. Op die SportSedan staat het dan weer wel, maar dit is toch ook wel dankzij die TX-trim.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X