Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• leuke velgen, dewelke saab eerder had dan porsche

night panel

Comment

• Comment

• zeer mooi dat stiksel

Comment

• Comment

• Iemand heeft de smaak te pakken!

Zalige velgen van de aero-x, turboschoepen!

Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
              Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
              2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

• Komt van een artikel uit Car Magazine
                The 9-5 – the first all-new Saab since 2001 – is inching closer. Due in autumn 2008, the 9-5 is clean sheet of paper design, with a sleek look, new chassis and new engines. Codenamed SB650, the new 9-5 will be sold as an estate and wagon. And it won't come a moment too soon. Today's saloon was launched in 1997, which makes it a pensioner in car years...
                ...The architecture also supports four-wheel drive, to help Saab keep up with increasingly ballistic German outputs. Aside from the latest four-cylinder petrol and diesel engines, the 9-5 will get a new V6 common rail diesel that's under development, while the blown petrol V6 should reach the 350bhp mark to raise the Aero bar. Saab will also step up its biofuel push with the new model...

Ziet er wel heel erg goed uit!
                Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
                Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
                2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo

Wat een heerlijke auto toch! Ik vind het enkel jammer van het drukke middenconsole.

Comment

• Knappe concept van de 9-5
                    nls2000

Comment

• In 1998, geloof ik, werd de 900 opgevolgd door de 9³ maar als ik zo eens effe die modellen nader bekijk, mag ik dan concluderen dat het hier eerder om een faclift ging?
                      Wat veranderde er nu eigenlijk bij de modelwissel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                        In 1998, geloof ik, werd de 900 opgevolgd door de 9³ maar als ik zo eens effe die modellen nader bekijk, mag ik dan concluderen dat het hier eerder om een faclift ging?
                        Wat veranderde er nu eigenlijk bij de modelwissel?
                        Klopt, was in '98 ...

het is een beetje hetzelfde als de nieuwe E-klasse facelift nu .. ziet er bijna exact hetzelfde uit, maar is in feite volledig vernieuwd.
                        onderhuids zit de technologie van een Opel (zie je mooi aan de boordcomputer ) .. interieur werd wat opgefrist, nieuwe motoren, nieuwe koets, etc etc ...

op zich verschillen ze idd niet zoveel.
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                          Klopt, was in '98 ...

het is een beetje hetzelfde als de nieuwe E-klasse facelift nu .. ziet er bijna exact hetzelfde uit, maar is in feite volledig vernieuwd.
                          onderhuids zit de technologie van een Opel (zie je mooi aan de boordcomputer ) .. interieur werd wat opgefrist, nieuwe motoren, nieuwe koets, etc etc ...

op zich verschillen ze idd niet zoveel.
                          thx
                          Is de 900 al een "GM-product" of enkel de 9³?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Winter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Winter

Komt van een artikel uit Car Magazine
                              The 9-5 – the first all-new Saab since 2001 – is inching closer. Due in autumn 2008, the 9-5 is clean sheet of paper design, with a sleek look, new chassis and new engines. Codenamed SB650, the new 9-5 will be sold as an estate and wagon. And it won't come a moment too soon. Today's saloon was launched in 1997, which makes it a pensioner in car years...
                              ...The architecture also supports four-wheel drive, to help Saab keep up with increasingly ballistic German outputs. Aside from the latest four-cylinder petrol and diesel engines, the 9-5 will get a new V6 common rail diesel that's under development, while the blown petrol V6 should reach the 350bhp mark to raise the Aero bar. Saab will also step up its biofuel push with the new model...

Ziet er wel heel erg goed uit!

Ik heb uw gevonden foto's gebruikt om een nieuwe draad te openen bij scoops. Hopelijk vind je dat niet erg...

Comment

thx
                                Is de 900 al een "GM-product" of enkel de 9³?
                                ik zou het niet durven zeggen ... ben er niet zeker van, maar ik denk van niet
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                  ik zou het niet durven zeggen ... ben er niet zeker van, maar ik denk van niet

De 900 staat op het onderstel van de oude (de eerste denk ik) Vectra
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Bewijs daarvoor gevonden in een test van de 900 uit 1996:

Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl

Het 900-model is een goed voorbeeld van de nieuwe Saab-filosofie: zijn bodemgroep is ontleend aan die van de Opel Vectra, maar de Zweedse technici werd genoeg vrijheid gegund om de wielophanging naar eigen inzicht te wijzigen. Ook de carrosserie is, afgezien van de basismaten en -elementen, helemaal een Zweedse onderneming geworden; als gevolg daarvan weegt een 2-liter Saab 900 dan ook zo’n 150 kilo meer dan een overeenkomstige Opel Vectra...
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                                      De 900 staat op het onderstel van de oude (de eerste denk ik) Vectra
                                      En de 9-3, heeft die in '98 een nieuw onderstel gekregen?
                                      Want de uiterlijke verschillen (ook het interieur) tussen de 900 en de 9-3 zijn echt miniem...

Comment

En de 9-3, heeft die in '98 een nieuw onderstel gekregen?
                                        Want de uiterlijke verschillen (ook het interieur) tussen de 900 en de 9-3 zijn echt miniem...

Daar vind ik niet meteen uitsluitsel over... Ik denk geen nieuw onderstel, maar eventueel wat detailveranderingetjes
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• De 9-3 heeft idd de 900 in 1998 afgelost. Beide zijn het GM producten en staan ze beide op hetzelfde platform.

De 9-3 is meer dan een facelift van de 900. Er is zoveel aangepast dat ze er een nieuwe naam aan hebben gegeven.
                                          Ik weet niet wat er juist allemaal is aangpast maar zeker het interieur, ophanging, koetswerk, koetsstijfheid, veiligheid, ... . Ik dacht dat het iets ven een 3000 veranderingen waren.
                                          Ook nieuwe motoren waaronder de 2.0 t 150pk die de nog even geleverde 2.3i vervangt, de 2.0T 205pk en natuurlijk de 2.3T uit de Viggen met 225pk
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X