Kom kom, een 900 is toch wel een aparte rij-ervaring. Not mainstream, karakterbak en bovendien kleine details die het verschil in beleving maken tov de modale tupperwaredoos op wielen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zeker wel, heb hem uiteindelijk niet gekocht omdat hij traag en log aanvoelde voor een fpt, kon aan de betreffende auto gelegen hebben. Maar t design is helemaal men ding, eigenlijk alle saabs, maar zou de rwd van men lexus niet meer willen missen.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenHeb je al met 1 gereden, mijne anni 9000 had 225 pk en die bleef maar trekken, ni normaal, mijne lexus heeft er 215, maar de 225 pk leken wel 300 pk tav de 215 pk nu. Heeft natuurlijk met de turbo te maken mis hem nog. Heb ooit testrit gedaan met een saab 900 classic en vond het niet speciaal rijden, wel mooi natuurlijk. Ieder zijn voorkeur
Comment
-
Ik zou naast mijn 900 FPT heeel graag een 9000 hebben, ongelofelijke klassebakken... .
Mijn vroegere favoriet was de 9000CD Griffin (FPT) zalmneus in een donkere kleur, maar ik denk dat ik nu zou gaan voor een zalmneus aero 5deurs (rood met een reflectorplaat tussen de achterlichten)... prachtig, gigantisch ruim en inderdaad een van de allersnelste saabs. En heel goedkoop aan te schaffen doordat ze iets minder als klassieker worden aangeprezen dan de 900 classic.
En voor mijn kinderen, een 90... (jammer dat er nog geen rijbewijs op 12j wordt uitgereikt)
PS, heb gisteren onze 9-5 gewassen, zodat ze alletwee wat staan te blinken na de aankondiging van de heropstart van het merk... (heb wel al nachtmerries gehad van de nieuwe saabs, zo van die ligier achtige elektrische wagentjes, maar dan wel met een saab embleem-blij met een eventuele overname, maar toch nog wat afwachten wat ze ermee van plan zijn...)
Dus, 90-900-9000 is de allercoolste saabreeks in de heeeele wereld.
Comment
-
De 9000 is idd de beste SAAB ooit maar een mooi exemplaar vinden is echt niet makkelijk. Een mooie Anni of Aero manueel ... zoek ze maar eens... . Of je moet er meteen 5000-8000€ tegenaan gooien.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Mijn eerste 9000 2.3 NA was 2000 euro, met 30.000 echte km's (en echte blutsen van een bejaarde bestuurder ) Men 2de 9000 was een anni 2.0 lpt met alle opties en perfecte staat, gekocht voor 2200 euro. Zijn de prijzen zo gestegen dan?Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenGeen kwaad woord over je voorkeur, maar ik zal het nooit begrijpen, die voorliefde voor de 9000.
maar de happy few liked their cookie very much
De 9000 is de ultieme "engineer saab. Sexy door ontwerp en techniek".
Ik ben zot van die karren, een w124 heeft dat ook wat. Het is de antipode van bv een alfa of een fiat 500. Die zijn sexy door sexy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenMijn eerste 9000 2.3 NA was 2000 euro, met 30.000 echte km's (en echte blutsen van een bejaarde bestuurder ) Men 2de 9000 was een anni 2.0 lpt met alle opties en perfecte staat, gekocht voor 2200 euro. Zijn de prijzen zo gestegen dan?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk BerichtenIk zou naast mijn 900 FPT heeel graag een 9000 hebben, ongelofelijke klassebakken... .
Mijn vroegere favoriet was de 9000CD Griffin (FPT) zalmneus in een donkere kleur, maar ik denk dat ik nu zou gaan voor een zalmneus aero 5deurs (rood met een reflectorplaat tussen de achterlichten)... prachtig, gigantisch ruim en inderdaad een van de allersnelste saabs. En heel goedkoop aan te schaffen doordat ze iets minder als klassieker worden aangeprezen dan de 900 classic.
En voor mijn kinderen, een 90... (jammer dat er nog geen rijbewijs op 12j wordt uitgereikt)
PS, heb gisteren onze 9-5 gewassen, zodat ze alletwee wat staan te blinken na de aankondiging van de heropstart van het merk... (heb wel al nachtmerries gehad van de nieuwe saabs, zo van die ligier achtige elektrische wagentjes, maar dan wel met een saab embleem-blij met een eventuele overname, maar toch nog wat afwachten wat ze ermee van plan zijn...)
Dus, 90-900-9000 is de allercoolste saabreeks in de heeeele wereld.
Walter dacht om de 5000km of jaarlijks, maar is dat om de 5 een klein onderhoud en om de 10 een groot?__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Hallo Bompa,
Ik heb de auto 3.5jaar gehad, auto werd onderhouden (oliewissels ed) om de 7000km ongeveer (omdat hij er slechts 7000 per jaar deed en ik zowiezo een jaarlijks onderhoud rond de keuring laat doen), aangekocht op 162000 en op 169000 al een drijfstangbreuk, door Retroll een vervangmotor zijn toen alle slijtagedelen, riemen ed ook vervangen. Na de wissel bij Retroll aanvankelijk problemen gehad met olieverlies zijn deze in eerste fase opgelost door Deboo in Brugge (vervangen van oliekeerringen), en in tweede instantie door mijn huidige garage Callens in Waregem, die de wagen de laatste 1.5 (of iets langer) onder zijn hoede had. Bij de verkoop zijn alle facturen of kopie van facturen meegegeven... .
Mijn FPT gaat minstens 1x per jaar binnen, ook ongeveer om de 7000-10000, Callens bekijkt dan alles en wat moet worden vervangen, wordt vervangen... . Ik hou me zelf niet zo bezig met klein, groot of middelmatig onderhoud, wat moet worden vervangen, wordt vervangen.
Comment
-
-
Ooit eens zo een 225 pk versie als vervangwagen gehad. Zalige ervaringsaab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
de laatste echte Saab
5/2/1988 - 13/10/2005
afscheidsdag...Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk BerichtenHallo Bompa,
Ik heb de auto 3.5jaar gehad, auto werd onderhouden (oliewissels ed) om de 7000km ongeveer (omdat hij er slechts 7000 per jaar deed en ik zowiezo een jaarlijks onderhoud rond de keuring laat doen), aangekocht op 162000 en op 169000 al een drijfstangbreuk, door Retroll een vervangmotor zijn toen alle slijtagedelen, riemen ed ook vervangen. Na de wissel bij Retroll aanvankelijk problemen gehad met olieverlies zijn deze in eerste fase opgelost door Deboo in Brugge (vervangen van oliekeerringen), en in tweede instantie door mijn huidige garage Callens in Waregem, die de wagen de laatste 1.5 (of iets langer) onder zijn hoede had. Bij de verkoop zijn alle facturen of kopie van facturen meegegeven... .
Mijn FPT gaat minstens 1x per jaar binnen, ook ongeveer om de 7000-10000, Callens bekijkt dan alles en wat moet worden vervangen, wordt vervangen... . Ik hou me zelf niet zo bezig met klein, groot of middelmatig onderhoud, wat moet worden vervangen, wordt vervangen.
Ik zie de wagen nog vaak, en 't blijft een speciale, coole bak
In Brugge rijdt er trouwens nog een jongedame met een groene 900 classic.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende laatste echte Saab
5/2/1988 - 13/10/2005
afscheidsdag...
Mijn 18e verjaardagscadeau:
Zo blij dat ik daarmee was
Comment
Comment