Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zalig idd maar je moet er gvd chance mee hebben zu... Ik wacht nog op dat geluk...

Comment

• idem... ik ging naar g-ice van saabforum om wat te "programmeren" en toen ik naar daar reed begon hij ineens heel hard te schokken bij het optrekken + ce-lampje. bij g-ice computer er aan gehangen en continu misfires op cilinder 1 en 4. op benzine ook wat lichtere schokken, maar computer gaf geen problemen. heb nieuwe bougies besteld op aanraden van de gas-installateur, hopelijk is het dat maar...
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Had dat ook geregeld bij het rijden op lpg. Beste oplossing was de bougies nauwer te stellen, tot 0.7 als ik mij dat goed herinner. Trouwens, geen enkele lpg boer wist raad, enkel konden zij dit gebrek aan raad aanrekenen :-(
        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
        Porsche 993 (1994)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
          idem... ik ging naar g-ice van saabforum om wat te "programmeren" en toen ik naar daar reed begon hij ineens heel hard te schokken bij het optrekken + ce-lampje. bij g-ice computer er aan gehangen en continu misfires op cilinder 1 en 4. op benzine ook wat lichtere schokken, maar computer gaf geen problemen. heb nieuwe bougies besteld op aanraden van de gas-installateur, hopelijk is het dat maar...
          Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
          Had dat ook geregeld bij het rijden op lpg. Beste oplossing was de bougies nauwer te stellen, tot 0.7 als ik mij dat goed herinner. Trouwens, geen enkele lpg boer wist raad, enkel konden zij dit gebrek aan raad aanrekenen :-(
          Idd, bougies moeten -0.2mm staan op gas. En soms zelfs wat meer, is ee nbeetje testen soms.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• raar wel dat hij 3 maanden lang perfect loopt, en dan ineens begint tegen te pruttelen, nee?? de bougies/di-cassette zijn er na de lpg-installatie bij mijn weten niet meer uit geweest.
            2015 BMW F11 520dA

Comment

• overigens, hoe stel ik die bougies af? google zegt met "voelplaatjes" er op kloppen met een hamer??
              2015 BMW F11 520dA

Comment

• Idd met voelplaatsjes. Je steekt het juiste plaatje ertussen en dan zachtjes met de hamer op tikken. Ik tikte altijd met de bougie zelf op iets hards (schroefbank of hamer ofzo) en dat telkens meten of het goed was.

Mss is je die cassette gaar. Doet hij het altijd of enkel bij hogere belasting?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• bij licht accelereren is het minder... eerst bougies vervangen, DI is de volgende stap als het niet opgelost is. en de turbo mag volgens g-ice van saabforum ook vervangen worden
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

• 2015 BMW F11 520dA

Comment

• de ex van Lotti , veronderstel ik ?

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Die kleur verziekt hem helemaal spijtig.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                          Die kleur verziekt hem helemaal spijtig.

ik zie mezelf daar toch ook niet in rijden
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
                            ik zie mezelf daar toch ook niet in rijden
                            Kzie daar zo enkel een meid in rijden die perse een roze cabrio wilt. En die gekregen heeft van de papie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              Kzie daar zo enkel een meid in rijden die perse een roze cabrio wilt. En die gekregen heeft van de papie.

zou idd het doelpubliek kunnen zijn

Comment

• Echte SAAB's blijven mooi.

Comment

• Damn dikke foto. En dan die Aero velgen eronder
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• vorige week eens kunnen meerijden met een rode saab 900 turbo cabrio uit 89'. Heerlijkheid

Comment

• De echte SAAB's met motor in de lengte richting vind ik wel gaaf.
                                      Maar die veredelde GM's mogen ze houden.
                                      Alleen een echte SAAB klinkt als een SAAB.

Comment

• En deze is niet standaard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                                          de ex van Lotti , veronderstel ik ?

Waarschijnlijk wel. Hij had die toch verkocht? En als ik me niet vergis voor het goede doel; Music For Life?

Comment

Working...
                                          X