Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Smaken verschillen zeker? Het Saab van vroeger (voor GM) waren duidelijk de hoogdagen, maar lelijke auto's hebben ze nooit gemaakt imo. Die nieuwe 9-5 sprong er toch nog uit en was erg stijlvol, zo moet dat.

Comment

• Volgens mijn werden er al geen echte SAAB's meer gebouwd toen jij geboren werd, of het waren de nadagen van echte SAAB's.
      Een SAAB bordje op een auto maakt het nog geen SAAB.
      SAAB is overleden toen de motor richting veranderd werd, samen met het mooie geluid die echte SAAB motoren maakte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Er zijn afbeeldingen gelekt van wat de opvolger van de 9-3 had kunnen worden.

Echt evenwichtig oogt het niet op deze afbeeldingen, maar ik ben er zeker van dat hij in de finale fase een pareltje had kunnen worden.
        Impressie:
        Spijtig dat dit er niet door gekomen is. Ziet er super goed uit vind ik. Heeft wat weg van de 900 sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Volgens mijn werden er al geen echte SAAB's meer gebouwd toen jij geboren werd, of het waren de nadagen van echte SAAB's.
          SAAB is overleden toen de motor richting veranderd werd, samen met het mooie geluid die echte SAAB motoren maakte.
          Ik denk dat ik beter dan jou weet wat een echte Saab is en wat een GM Saab is. Ik heb zelf een 900 classic gehad, thuis hadden we een 9-3 ss en de bompa heeft een 9-3 1. Het verschil is inderdaad aanwezig, de GM's voelen niet meer zo solide aan en zijn minder gedurfd, maar dat maakt ze geen slechte auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
            Spijtig dat dit er niet door gekomen is. Ziet er super goed uit vind ik. Heeft wat weg van de 900 sedan.
            Een echte 900 sedan is toch 10x mooier.

Comment

Een echte 900 sedan is toch 10x mooier.
              Akkoord maar de achterkant heeft er in profiel toch veel van weg vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Je vindt de laatste 9-5 ook niks dan?
                Die laatste nieuwe 9-5 vind ik mooi, maar dit is echt mottig
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik ben vooral geen fan van die doorlopende lijn in de koffer..
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Deze laatste versie was toch echt in de lijn van een SAAB zoals een SAAB moest zijn en wat ze zo onderscheidend maakte met de rest.

Jammer voor SAAB en zijn liefhebbers!

Comment

• En ik keek eigenlijk wel uit naar een eventuele 9-2

Comment

• SAAB heeft ook de fout gemaakt om eerst met een grote SAAB 9 5 te komen inplaats van met een kleine 9 1 en 9 2.
                        Het A en B segment hadden ze moeten gebruiken om er weer bovenop te komen en niet met dat lelijke slagschip 9 5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                          Ik vind vooral dat het veel weg heeft van de nieuwe 9-5.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Volgens mijn werden er al geen echte SAAB's meer gebouwd toen jij geboren werd, of het waren de nadagen van echte SAAB's.
                            dus afgaande op jouw redenering... is BMW nu ook dood omdat ze 4 cilinder turbo's hebben ipv de fameuze 6-in-lijn...
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                              dus afgaande op jouw redenering... is BMW nu ook dood omdat ze 4 cilinder turbo's hebben ipv de fameuze 6-in-lijn...
                              Bij mijn heeft een echte SAAB de motoren in noord zuid richting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                btw, vroeger maakte BMW ook al 4 cilinder turbo's. ;0

Comment

• Je kunt niet in het verleden blijven leven hé. Dwars is nu eenmaal eenvoudiger en ik zie geen voordelen van de motor in lengterichting. Wat wel een probleem is bij het nieuwe Saab, is de bouwkwaliteit en design dat erop achteruit ging.

Comment

• Gaan we hier nu nog te weten komen wat die 4-deurs cabrio op de vorige pagina was?

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat het een aangepaste 900 sedan is.

Comment

• Comment

Working...
                                          X