Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    Volgens mijn werden er al geen echte SAAB's meer gebouwd toen jij geboren werd, of het waren de nadagen van echte SAAB's.
    Een SAAB bordje op een auto maakt het nog geen SAAB.
    SAAB is overleden toen de motor richting veranderd werd, samen met het mooie geluid die echte SAAB motoren maakte.
    Er zijn geen echte Saab-motoren, nooit geweest. Op misschien de tweetakt na, maar zelfs daar ben ik niet zeker van.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
      Er zijn geen echte Saab-motoren, nooit geweest. Op misschien de tweetakt na, maar zelfs daar ben ik niet zeker van.
      Uitgaande van wat je zegt waar is, wat voor motoren werden er dan gebruikt.
      Ik ben er altijd van uit gegaan dat dit een echte SAAB motor is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Uitgaande van wat je zegt waar is, wat voor motoren werden er dan gebruikt.
        Ik ben er altijd van uit gegaan dat dit een echte SAAB motor is.

        Gebaseerd op een Triumph blok

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Gebaseerd op een Triumph blok
          OK THX, weer wat geleerd.
          "Britisch Leyland" dus.

          Comment


          • als iemand nog op een berg geld zit en een Saab 9-5 Estate wil kopen...

            autofans.be

            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

            Comment


            • Beestig mooie wagen,maar of ze ook een GVA hebben?


              Sent from my iPad using Tapatalk HD

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Gebaseerd op een Triumph blok
                Enkel het onderblok als ik me niet vergis.

                Comment





                • Foto's van op de oldtimerbeurs in Antwerpen.

                  Comment




                  • Comment




                    • Comment


                      • Comment


                        • WTF ???????????



                          reanimation!?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Uitgaande van wat je zegt waar is, wat voor motoren werden er dan gebruikt.
                            Versta me niet verkeerd: Saab heeft die "leen"-blokken na verloop van tijd altijd naar hun hand weten te zetten. Het is trouwens waar Saab goed in was: iets bestaand verbeteren. Maar een echt vanaf scratch door Saab ontwikkeld blok, dat heeft nooit in de productiemodellen gezeten. Het B-blok was gebaseerd op de gekantelde 4-in-lijn van Triumph. Van dat B-blok is dan een H-blok afgeleid. Zelfs de experimenten met hun eigen V8 en het blok met variabele compressie waren op basis van bestaande blokken. Maar die experimenten zijn afgevoerd door GM, ten voordele van de GM-blokken. Die op zich ook niet verkeerd presteren: kijk maar wat ze momenteel uit het tweeliterblok van een Astra OPC weten te persen. Of wat MapTun er mee aanvangt (nog nét iets meer "zing" dan bij een af-fabriek OPC).

                            Met het verbeteren van iets bestaand, een van de kernwaardes van Saab, is niets mis. Het is de realiteit bij de meeste autobedrijven. Ik krijg de "wubbes" van de Duitse marketing die iedere keer aan komt melken met kretologie als "volledig nieuw platform", terwijl het er eigenlijk op neerkomt dat ze datgene wat goed genoeg was hebben behouden, datgene waarmee ze kosten konden uitsparen hebben geïmplementeerd, en datgene dat aan verbetering toe was ofwel hebben vervangen door iets nieuws, ofwel verbeterd hebben door het ontwerp wat te wijzigen. Geen kat die bij het ontwikkelen van een nieuw platform alle opgedane kennis en ervaring en investering overboord gooit en vanaf een wit blad begint. Op een bedrijf als Tesla na, misschien, maar die hadden dan ook niet veel om van te vertrekken. En zelfs zij zijn begonnen met leentjebuur te spelen bij Lotus. But I digress...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten

                              Knap!

                              Comment


                              • waanzin, die 9-3. maar of ik het echt mooi vind?
                                2015 BMW F11 520dA
                                1976 Triumph Spitfire 1500

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                  waanzin, die 9-3. maar of ik het echt mooi vind?
                                  Nogal Audi TT-achtig, dat zou een vreemde beslissing geweest zijn voor hun middenklasse model 9-3 dat toch een breder publiek moest aanspreken...
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                  Comment


                                  • Mooi omschrijving (met dezelfde foto's als op de vorige pagina).
                                    What the Saab 9-3 could have been


                                    Ben benieuwd of het echt waar is dat NEVS deze zomer de productielijn weer opstart.

                                    Comment




                                    • Comment


                                      • Comment


                                        • leuke verrassing voor de (hotel)deur in amsterdam:


                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X