Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Actie in de tent van Saab
38131015264_.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk BerichtenActie in de tent van Saab
[ATTACH=CONFIG]98665[/ATTACH]
http://www.autowereld.com/autonieuws...?artikel=18771
Ze gaan er maar 999 maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichtennog iemand problemen gehad met DPF en EGR klep op zijn/haar 1.9d?
Met de egr klep heb ik nog geen problemen gehad.
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk BerichtenIk heb bij mijn TTID de DPF laten verwijderen, soms ging hij goed vooruit, soms minder, en ik stoorde me meer en meer aan het extra verbruik tijdens het regenereren.
Met de egr klep heb ik nog geen problemen gehad.
mvg
Geen problemen gehad na verwijdering DPF? Al naar de keuring geweest ondertussen? Geraak je er door? Mag in PM
Comment
-
Vandaag een oude Saab 900i zien staan. Die voorruit is zalig.
Als volgende auto mss een Saab?
4-deurs dan wel.
Of nog beter: 5-deurs, heb ik ook zo'n gigantische koffer zoals bij de 3d.
*gaat nu naar 2dehands sites kijken of er geen Saabs te koop staan *
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Ik ben in tussentijd al naar de keuring geweest, en eerst was hij afgekeurd door te veel roet,
maar dit lag niet aan de lege DPF,
maar er zat een klein scheurtje in één van de darmen van de intercooler (ik had toen al een vermoede dat hij minder vlot ging, maar dacht dat ik me dit in beelde)
Na nieuwe intercooler darm is hij zonder problemen goed gekeurd.
Maar ik moet wel toegeven, dat ik volgend jaar terug met een bang hartje naar de keuring zal rijden,
het is toch steeds afwachten wie en hoe die roet test gedaan word hoor, de ene geeft even gas, de andere houd de gas 5 seconden onder...
Ik denk dat je daar gewoon een beetje geluk mee moet hebben, met of zonder dpf element.
Maar wat zeker is, de TTID rijd vele beter zonder DPF!!! (wel sneller last van zwarte uitlaatsierstukjes maarja, dat nemen we er wel bij)
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk BerichtenThx voor de reactie!
Geen problemen gehad na verwijdering DPF? Al naar de keuring geweest ondertussen? Geraak je er door? Mag in PM
Comment
-
Is een oude foto uit het Muller-tijdperk.
Het nieuwe logo is wit.
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk BerichtenActie in de tent van Saab
[ATTACH=CONFIG]98665[/ATTACH]
http://www.autowereld.com/autonieuws...?artikel=18771
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk BerichtenIk ben in tussentijd al naar de keuring geweest, en eerst was hij afgekeurd door te veel roet,
maar dit lag niet aan de lege DPF,
maar er zat een klein scheurtje in één van de darmen van de intercooler (ik had toen al een vermoede dat hij minder vlot ging, maar dacht dat ik me dit in beelde)
Na nieuwe intercooler darm is hij zonder problemen goed gekeurd.
Maar ik moet wel toegeven, dat ik volgend jaar terug met een bang hartje naar de keuring zal rijden,
het is toch steeds afwachten wie en hoe die roet test gedaan word hoor, de ene geeft even gas, de andere houd de gas 5 seconden onder...
Ik denk dat je daar gewoon een beetje geluk mee moet hebben, met of zonder dpf element.
Maar wat zeker is, de TTID rijd vele beter zonder DPF!!! (wel sneller last van zwarte uitlaatsierstukjes maarja, dat nemen we er wel bij)2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenVandaag een oude Saab 900i zien staan. Die voorruit is zalig.
Als volgende auto mss een Saab?
4-deurs dan wel.
Of nog beter: 5-deurs, heb ik ook zo'n gigantische koffer zoals bij de 3d.
*gaat nu naar 2dehands sites kijken of er geen Saabs te koop staan *
Ik heb een 900i 16v in de aanbieding.
Comment
-
knapste Classic 900 blijft wel de 3-deurs, zeker in profiel : enkel dat model heeft mooie proporties
groot voordeel was ook dat het zicht van op de bestuurderstoel lateraal onbeperkt was, wegens de breede deur
andersom waren deze lange deuren soms lastig in ondergrondse parkings met enge plaatsen
Comment
-
Ik vind Saab cabrio's één van de coolst uitziende auto's op de baan maar, op het gevaar af hier te vloeken in de kerk, hoe betrouwbaar zijn ze eigenlijk zeker nu ze failliet zijn?
Je ziet ze vaak staan op tweedehands voor niet veel geld, 2-3000 euro heb je al redelijke, maar Saab garages bestaan niet meer en het valt mij ook op dat ze niet echt goedkoop zijn in belastingen en verzekering...
Welke Saab Cabrio is de meest betrouwbare en betaalbare? (de mooiste vind ik de oudste, 900, maar die zal waarschijnlijk niet verkozen worden?)
Comment
-
Eerste ‘nieuwe’ Saab 9-3 geproduceerd
Mensen die hoopten dat er nooit meer een Saab gebouwd zou worden moeten we teleurstellen. Zojuist is in het Zweedse Trollhättan de eerste pre-productie 9-3 sinds het faillissement in 2011 gepresenteerd.NEVS claimt dat ze inmiddels gereed zijn met het GM-vrij maken van de 9-3. Dit is de eerste uit een serie pre-productie auto’s, voordat later dit jaar de productie van start kan gaan. Hoewel NEVS over een facelift spreekt kunnen wij geen verschillen ontdekken met de Saab 9-3 Griffin uit 2011, op een nieuwe badge na dan.
Bij NEVS werken momenteel zo’n 500 mensen, die zijn bezig met het faceliften en GM-vrij maken van de oude 9-3. Daarnaast wordt gewerkt aan een opvolger van de 9-3 op basis van het Phoenix platform en er wordt gewerkt aan een elektrische 9-3.
Het plan van NEVS is nog steeds dat ze dit jaar willen beginnen met het produceren van de gefacelifte 9-3 zonder GM onderdelen, maar ze geven ook toe dat ze nog niet met alle 500 toeleveranciers een overeenkomst hebben gesloten. Dat kan dus nog wel eens een moeilijk verhaal worden.
Een elektrische Saab zou volgend jaar op de markt verschijnen volgens NEVS. We houden het in de gaten. (via: saabsunited.com & sverigesradio.se)
bron:autoblog.nl
Comment
-
Comment