Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ????
    al noemt het anders, er zit iets in dat de hoeveelheid lucht meet
    Er zit wel een sensor op de gasklep. Zou het kunnen dat hij daarmee de hoeveelheid lucht kan bepalen? adhv de stand van de gasklep?

Mijn 9000 heeft alleszins geen LMM.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Er zit wel een sensor op de gasklep. Zou het kunnen dat hij daarmee de hoeveelheid lucht kan bepalen? adhv de stand van de gasklep?

Mijn 9000 heeft alleszins geen LMM.

Ja dat zal dan de luchthoeveelheidsmeter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Ja dat zal dan de luchthoeveelheidsmeter zijn.
        Heb net nog met schoonvader gebeld om iets meer info omtrent het probleem.
        Is een klep die inderdaad de hoeveelheid lucht zou regelen.

Problemen doen zich vooral voor bij het nemen van een bocht, traag rijden dus en als hij dan ontkoppelt gaat 'em onder z'n toeren en valt stil.

Als hij op de autostrade rijdt schokt hij soms en als hij dan gas bij geeft lost het zichzelf op, ik vermoed omdat de motor hogere toeren draait en het euvel wel kan opvangen.

Ook zo is het dat de auto op stationair toerental onregelmatig draait en uiteindelijk als het onder de 800 t/m gaat hij ook stilvalt.

Nu heeft mijn schoonvader wel een kennis die hetzelfde met ne Volvo voorhad, daar hadden ze die klep ultrasoon gereinigd en het probleem was van de baan. Die mens hadden ze verteld dat die klep vuil (waardoor de problemen zich voordoen) zou worden door
        euro95 te tanken i.p.v. euro98 hetgeen mijn schoonvader dus ook al 15jr. doet.

Alvast merci voor de reacties/hulp...
        2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
          Saab's Viggen, maar dan als vliegtuig.
          Heb dat ding in actie gezien op de Sanicole Airshow, wat een vliegtuig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fa820373@SKYNET Bekijk Berichten
            Heb net nog met schoonvader gebeld om iets meer info omtrent het probleem.
            Is een klep die inderdaad de hoeveelheid lucht zou regelen.

Problemen doen zich vooral voor bij het nemen van een bocht, traag rijden dus en als hij dan ontkoppelt gaat 'em onder z'n toeren en valt stil.

Als hij op de autostrade rijdt schokt hij soms en als hij dan gas bij geeft lost het zichzelf op, ik vermoed omdat de motor hogere toeren draait en het euvel wel kan opvangen.

Ook zo is het dat de auto op stationair toerental onregelmatig draait en uiteindelijk als het onder de 800 t/m gaat hij ook stilvalt.

Nu heeft mijn schoonvader wel een kennis die hetzelfde met ne Volvo voorhad, daar hadden ze die klep ultrasoon gereinigd en het probleem was van de baan. Die mens hadden ze verteld dat die klep vuil (waardoor de problemen zich voordoen) zou worden door
            euro95 te tanken i.p.v. euro98 hetgeen mijn schoonvader dus ook al 15jr. doet.

Alvast merci voor de reacties/hulp...
            Het belangrijkste is vooral dat de luchthoeveelheidsklep goed gecalibreerd staat. M.a.w. dat hij perfect past in het gat, perfect sluit, maar ook zeker niet vast komt te zitten.

Op zicht kan het probleem dat je beschrijft verschillende oorzaken hebben. Valse lucht aanzuigen lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk gezien de uitleg, of een fout in de ontsteking. (contactpunten ingebrandt, vervroeger niet goed functionerend, versleten bougies, etc?)

Eigelijk weet ik bijna niets over Saabs, maar al het voorgaande lijkt me algemeen van toepassing rekening houdende met je beschrijving.

Khoop dat je schoonvader het opgelost krijgt! Laat het ons ook weten als je verder geraakt.

Comment

• Ik neem aan dat het om een 2.3 turbo gaat?

Dan kan je de AIC (automatic idle control) eens zuivermaken. Heb het vorige week bij mijne ook gedaan omdat hij niet mooi stationair draaide. Nu draait hij mooi 800-900o/m constant.

Hier vindt je hoe het moet:

Verder alle vacuum leidingen eens nalopen om te zien of er geen lekken zijn. Het rubber wordt poreus na een tijdje, vooral goed bij de aansluitingen kijken.

Voor meer (en betere) info kan je altijd op www.saabforum.nl terecht
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• [QUOTE=Jochen;1572983]Ik neem aan dat het om een 2.3 turbo gaat?

[QUOTE]

Nope, het is een nietgeblazen 2.3 ...

Comment

• Ik wacht op reactie van het saabforum...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Allee, kleine update...

Mijn schoonvader heeft zijnen tuut toch bij de garage binnengedaan en laten horen wat er hier op het forum gedacht werd.
                    Nu blijkt het ineens de sensor van de krukas te zijn die moet vervangen worden en zou een 400euro kosten. Zou wel een weekje duren eer da gemaakt is...

Bedankt nog aan iedereen voor de reacties (Jochen, bedank jij die mannen efkes op het Saab-forum).

Ik laat wel horen wat het juist gekost heeft als 'em gemaakt is...

Grtz, Kris

Comment

• Kweet ni of het hier al ergens staat. Kwist ook ni goe waar 't te zetten. Dit leek me de beste plek.

Een trouwe Saab-rijder, die met zijn model uit 1989 een miljoen mijl aflegde, krijgt van de fabrikant een gloednieuwe auto ter waarde van 30.000 euro. Iedere eerste eigenaar van een Saab met een miljoen mijl (1,6 miljoen kilometer) op de teller die zich in 2007 meldt, komt voor dezelfde regeling in aanmerking.

Vrij straf lijkt me.

Comment

Allee, kleine update...

Mijn schoonvader heeft zijnen tuut toch bij de garage binnengedaan en laten horen wat er hier op het forum gedacht werd.
                        Nu blijkt het ineens de sensor van de krukas te zijn die moet vervangen worden en zou een 400euro kosten. Zou wel een weekje duren eer da gemaakt is...

Bedankt nog aan iedereen voor de reacties (Jochen, bedank jij die mannen efkes op het Saab-forum).

Grtz, Kris
                        Krukassensor die 400€ kost?

Bij mijn alfa zijn eens de krukas- en nokkenas sensor vervangen, kostprijs van deze 2 samen is 75€

Zijn die zo duur bij saab? iets speciaals aan?

Comment

• De auto is ondertussen hersteld...kostenplaatje bijna 500eur.

Heb mijn schoonpa nog ni gezien intussen, als ik de faktuur gezien heb post ik wel de juiste info van de herstelling...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Krukassensor die 400€ kost?

Bij mijn alfa zijn eens de krukas- en nokkenas sensor vervangen, kostprijs van deze 2 samen is 75€

Zijn die zo duur bij saab? iets speciaals aan?
                            Ja, het is er ééntje van Saab
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Allee, kleine update...

Grtz, Kris
                              Ze hebben niet eens geholpen, die tamme Hollanders
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Man, wat hou ik van dit kontje.

Comment

• Dank u.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hier wat foto's van mn pa zijn karretje:

kzal er wel eens een topic over opene...
                                    ------------------------------------------>Sander<---------------------------------------------

Comment

• Fantastische Saab! Zeker een topic openen

Al moet ik blijven wennen aan die facelift...

Comment

• Ik niet, ik vind hem geweldig!!

Comment

• Echt wel de moeite, die kleur staat hem perfect!

Kan je wat interieurpics maken?
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X