Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SAAB 99 (1977)

Saab produceerde tussen 1968 en 1984 588.643 exemplaren van de 99. Ondanks dat is het inmiddels een zeldzame verschijning. Vooral in de staat waarin dit exemplaar uit 1977 verkeert.

Het hart van deze auto is een bijna twee liter grote viercilinder die met behulp van brandstofinjectie 118 pk produceert. Dat vermogen wordt via een drietraps automaat naar de voorwielen gebracht. De 99 had een aantal technische snufjes die onder andere de veiligheid ten goede kwamen. Kreukelzones zorgden voor veiligheid, terwijl de auto door de relatief grote spoorbreedte en gestroomlijnde vormgeving vrijwel geen last had van zijwind en tóch ruim was. Leuk detail: de 99 had, na de 96, als tweede model van Saab koplampwissers (zie weerszijden grille). Een voorziening die Saab als eerste naar de Europese automarkt bracht, nadat Chevrolet in '69 de eerste koplampwissers aanbood.

Na zestien jaar productie was het in 1984 over voor de 99. De kenmerkende vorm van de auto bleef echter voortbestaan met de Saab 90, die van '85 tot '87 werd geproduceerd. Deze had de voorkant van de 99 en de achterkant van de 900: de plaatsvervanger van de 90 en tevens de populairste Saab ooit. Het bleek een waardige opvolger, want van de 900 zouden over de jaren meer dan 900.000 exemplaren geproduceerd worden. Cijfers die bij velen heimwee oproepen; in 2011 ging het merk helaas failliet.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

Comment

• Saab Sonett III (1972)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nog nooit zo'n SAAB in het echt gezien.
              There are Pretenders among us.....

Comment

• ik ook niet, vind het ook niet mooi eigenlijk

had ook maar 55pk uit een v4 van ford, de 17m

het is een legende

Comment

• dit is pure sex

ik raakte niet met tapatalc in de saab draad, heb de pic eerst in benz-lovers gezet en dan gekopieerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                    Nog nooit zo'n SAAB in het echt gezien.
                    Gaan al behoorlijk wat geld, ken iemand met zo een sonett, ik heb het meer voor de tweetaktjes
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Comment

• Knap
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De meest gevreesde Saab van België in de jaren 80. 900 Turbo die de BVN zo hard hadden opgedreven dat op km stand 1230 de blok ontploft is.

Comment

• Saab 9000i ( 1988 )

Comment

Working...
                            X