Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Da eerste filmke...

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jochen
      dat wijzerke vliegt gewoon omhoog

Comment

• Eigenlijk een koopje. Hoeveel km zou die hebben en zou er een onderhoudsboekje bij zitten?

Maakt Saab eigenlijk nog vliegtuigen? Ja toch, niet?
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• The Saab Display at the 1976 Chicago Auto Show

Bron: http://www.saabnet.com/tsn/photo/
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Bonneville Nationals: 103.56 mph.
            Yet a SAAB engine has only 3 cylinders
            and takes oil in the gas tank. Strange

All cars that race at Bonneville have specially prepared engines. So did SAAB. Basically, though, the engine is the same. It is a 2-stroke engine with no valves and only 7 basic moving parts. That's hundreds fewer than conventional engines have; and hundreds fewer sources of friction, wear and potential trouble.
            And because SAAB's 3-cylinder engine delivers a power stroke for every revolution, it is comparable to a 6-cylinder engine in torque, pickup and hill climb. But unlike a "6", it gets 28 to 38 mpg. It also grows old gracefully, with a minimum of maintenance. Strange powerplant. But very sensible.

With a SAAB, you put oil right in the gas tank (there is no crankcase). And no problem. The engine likes it that way because it continually receives a fresh bath of uncontaminated oil. There are fewer things to worry about: No oil pump. No oil filter. No clogged oil lines. No acids. No sludge. And, of course, no oil change. Strange powerplant? Ingenious powerplant! If you've never driven a car with a 2-stroke engine, see your SAAB dealer. And test-drive a 1964 SAAB. Only $1895, P.O.E. Shopping imports? Write for full descriptive literature on SAAB. SAAB Overseas, Inc., Department 111, 405 Park Ave., New York, N.Y.

*Engine, transmission and differential warranted for 2 years or 24,000 miles.

Bron: http://www.saabnet.com
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• de saab 900 voor mij de een van de mooiste saabs die er zijn, liefst de aero

Comment

• De classic 900 is idd een zeer knappe verschijning. Persoonlijk is zijn exterieur design vrij tijdloos.
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Ff een hernemingske van 45-100 opgenomen met de 9-5 Aero (met automatische versnellingsbak) van mijn vader. Spijtig dat hij niet de volle turbodruk gaf op dat moment.

Klik hier (1.6 MB)
                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                    Ff een hernemingske van 45-100 opgenomen met de 9-5 Aero (met automatische versnellingsbak) van mijn vader. Spijtig dat hij niet de volle turbodruk gaf op dat moment.

Klik hier (1.6 MB)
                    wow dat gaat lekker snel en tof geluid! de versnellingsbak laat je gelukkig ook diep genoeg in de toeren gaan

Comment

• Hier nog enkele mooie wallpapers:

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Die Saab 9-3 Aero Cabriolet vind ik toch wel mooi, zeker nadat ik er zondag een donkergrijze met een zwarte kap ben tegengekomen.

Comment

• Die achterkant van de 9-3 cabrio blijf ik zo mooi vinden

Comment

• Da Scandinavisch design blijft altijd mooi en verbazen, keer op keer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                                        Da Scandinavisch design blijft altijd mooi en verbazen, keer op keer !
                                        Eensgelijk

Volvo en Saab, man man die hebben toch écht iets wat niemand anders heeft (als we dan Porsche ff buiten laten)

Zet daar een BMW naast en ik pis tegen zijn klink

Comment

Working...
                                        X