Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ariel: The Ariel company started life making bicycles and in 1870, founder James Starley and William Hillman invented the wire-spoke wheel which allowed them to build a lighter weight bicycle naming it Ariel-the spirit of the air. In 1896 the company began making motorized four-wheeled vehicles followed by a motorized three-wheeled bicycle.
In 1902 Components Ltd., owned by Charles Sangster bought the company and began producing motorcycles but their progression over the next two decades was sluggish. During the 20's, Charles' son Jack Sangster hired some of the best designer/engineers in Britain and the marque was beginning to show promise. To little to late perhaps?
Ariel's parent company went bankrupt in 1932 when Jack Sangster bought the rights to the Ariel name and much of the tooling at a reduced cost and started a new company called Ariel Motors (J.S.) Ltd.. After the Second World War, Ariel voluntarily allowed itself to be absorbed by the BSA empire. One of Ariel's most notable engines was the Square Four, the first prototype emerging in 1930. As the name suggests, the cylinders were configured with two cylinders directly behind the front two cylinders. Starting as a 500cc engine, then increased to 600cc and finally the 1000cc configuration. The 'Squariel' was plagued with heat problems as one might imagine having two cylinders directly behind the front pair. Despite the heat issues it remained in production until 1954.
je hebt drie versies voor het ogenblik, de krachtigste versie heeft inderdaad 300pk. Debussere heeft wel geen 300pk versie staan.
Prijzen dacht ik vanaf 45k
Daarjuist naast een oranje Ariel Atom gestaan aan de lichten op de ring van Turnhout. Blijft toch een speciale verschijnen zo'n Atom, en hoe hij vertrok met slippende banden. Als je echt een funcar wilt voor op zonnige dagen mee te toeren, dan is dit je speelgoed.
De Atom is idd zalig. Das tenminste een wagen waar je op circuit bakken plezier aan kunt hebben! Ik zou er niet meer weg te slaan zijn... MAAR hoe bruikbaar is zo'n ding werkelijk? Is een duur grapje enkel en alleen als circuitspeeltje...
De Atom is idd zalig. Das tenminste een wagen waar je op circuit bakken plezier aan kunt hebben! Ik zou er niet meer weg te slaan zijn... MAAR hoe bruikbaar is zo'n ding werkelijk? Is een duur grapje enkel en alleen als circuitspeeltje...
Vooral op circuit inzetbaar maar je kan er ook perfect mee op de openbare weg dacht ik. De vraag is enkel wie haalt dat met slecht weer buiten, ik zie me daar nog niet in de regen mee rondtoeren ...dus ik zie het vooral als een hebbeding. Een beetje te vergelijken met een Morgan, die haal je ook enkel buiten op een 'mooie lentedag'
Vooral op circuit inzetbaar maar je kan er ook perfect mee op de openbare weg dacht ik. De vraag is enkel wie haalt dat met slecht weer buiten, ik zie me daar nog niet in de regen mee rondtoeren ...dus ik zie het vooral als een hebbeding. Een beetje te vergelijken met een Morgan, die haal je ook enkel buiten op een 'mooie lentedag'
Ik ken iemand die dit als 2de daily heeft. Hij rijdt er zelfs mee naar Vilvoorde in vanuit Brugge, zelfs naar Liechtenstein is hij al geweest!
Comment