Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Individual Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
    Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    Je zou verschieten hoeveel er dat doen ...
    Ervaring?
    Ik persoonlijk niet, neen. Maar ik ken de demowagens van onze jaguardealer, en ik ken de nummerplaten. Heb het al meermaals voorgehad dat je dan een nieuwe XJ ziet in Knokke, waar dan heel protserig een blondine met spiegelglas-Diorbril en Vuitton'tje (liefst eentje met een gekleurd monogram op zwarte achtergrond, de zwarte zijn beperkter dan de witte) komt uit te stappen alsof ze op haar vijfentwintigste (nou, zo oud is ze werkelijk niet, maar zo ziet ze eruit na de vier operaties) al zo'n mooie auto kon betalen. Ten eerste al geen Jaguar-type, en ten tweede een showsteler tot en met.

Nog plezanter; ik zag eens op place m'as-tu vu een Cayenne V6 opdraaien ... Met turbo-front, turbo-velgen, en vier uitlaten. Maar hij klónk geenszins als een turbo, en de remklauwen ... Laat ons zeggen dat hij vergeten was dat de remklauwen bij een Turbo normaliter róód zijn
    Toen hij uitstapte heb ik 'm dan ook gefeliciteerd met z'n knappe Cayenne V6. Had je die kerel z'n ogen moeten zien
    "Psst, zegt ne keer eerlijk, waaraan ziede da nu "

=)
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Zoals die testritjes met de 1 series. Je reed meer in Knokke zelf rond tegen 20km/h om wat reclame te maken (wat niet onlogisch is) dan er wat deftig mee te rijden.
      Was ook m'n eerste gedacht. Nou ja... ... we reden er toch maar lekker mee, niet ?
      Het is dat, het eerste deel, die kleine baantjes, kon je wel ff de baanligging en het optrekken testen . Vooral als je achteraan reed.
      En zelfs dat vond ik maar matig.

'k Heb 's avonds nog 'es een 40-tal minuutjes met de 120i gereden, en de dag erna (zondag) nog 'es met de 120dA. Vooral de rit met de 120i ligt me nog héél vers in 't geheugen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Zoals die testritjes met de 1 series. Je reed meer in Knokke zelf rond tegen 20km/h om wat reclame te maken (wat niet onlogisch is) dan er wat deftig mee te rijden.
        Was ook m'n eerste gedacht. Nou ja... ... we reden er toch maar lekker mee, niet ?
        Het is dat, het eerste deel, die kleine baantjes, kon je wel ff de baanligging en het optrekken testen . Vooral als je achteraan reed.
        En zelfs dat vond ik maar matig.

'k Heb 's avonds nog 'es een 40-tal minuutjes met de 120i gereden, en de dag erna (zondag) nog 'es met de 120dA. Vooral de rit met de 120i ligt me nog héél vers in 't geheugen.
        Ik zal nu ik mijn rijbewijs heb ook is aan mijn connecties moeten werken . Want ik zie dat ook wel zitten, BMWkes testen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Oorspronkelijk geplaatst door azerty
          Zijn er veranderingen voor de 3serie berline en break ook?
          Niet as such. Er stond niks vermeld in het communiqué van vorige donderdag, in ieder geval.

Lijkt me ook logisch : de berline en touring lopen binnen een jaar uit productie, en ze hebben hun Editions (of "Lines" bij ons) al een tijdje.
          BMW maakt meestal nog wel een Final Edition of een Highline Edition. In Duitsland zijn die al verkrijgbaar op de touring en de limousine : Highline Edition Lifestyle, Highline Edition Exclusive, en Highline Edition Sport. Mooi hoor, met Individual-kleuren en -interieurlijsten en zo. Maar die versies geraken doorgaans nooit tot in België, so don't set your hopes on it...
          't Is een beetje off-topic, maar waar moet ik ze anders gaan plaatsen ?

Hier dus de Highline Exclusive :
          - carbonzwart metallic
          - uitgebreid leder kaneel
          - edelhout antraciet berken

Bovenstaande foto's tonen zoals vermeld de Highline Exclusive uitvoering van de E46 touring. Dit is een "Line" (zoals 't bij ons zou heten) die enkel in Duitsland te krijgen is.

De wagen krijgt dus uitrusting mee die eigenlijk typische Individual-uitrusting is :
          - carbonzwart metallic (M-Technic kleur)
          - leder Walknappa kaneel (M-Technic kleur)
          - interieurlijsten berkenhout antraciet (Individual standaardgamma)

De leder-uitvoering is wat in de Duitse prijslijsten wordt omschreven als "erweiterte Lederausstattung" (of : uitgebreide lederuitvoering) : naast de standaardzaken die altijd in leder zijn uitgevoerd (inzetten in de deuren, zitting en voorkant van de rugleuningen, hoofdsteunen ; bij de coupé en cabrio ook de kussentjes op de zijdelingse armsteunen), zijn bij die uitvoering ook de achterkant van de voorzetels in leder uitgevoerd, net als de centrale armsteun, en bij de limousine en touring ook de ganse zijdelingse armsteunen.
          Een hogere uitvoering betreft het volledig lederen interieur ("Vollleder" in 't Duits), waarbij de centrale console en de onderkant van het dashboard ook in leder is uitgevoerd. Foto's daarvan volgen.

Bovendien heeft deze Highline Exclusive ook wat in de Duitse prijslijsten wordt omschreven als "Schalthebelgriff und -balg sowie Handbremsgriff und -balg beledert" (of : pook en pookbalg, en handremgreep en -balg in leder), én het Individual bicolor stuurwiel (enkel te krijgen met het M-Technic sportstuurwiel in de E46). Als je evenwel interieurlijsten neemt in Individual-hout, worden de pookknop en handremgreep in die houtsoort geleverd, zoals op de foto te zien is, en is bij die laatst vermelde extra lederuitvoering enkel de pookbalg en de handrembalg in het Individual-leder.
          Tenslotte heeft de Highline Exclusive ook wat in de Duitse prijslijsten wordt omschreven als "Einfassband für Fußmatten beledert" (of : omzoming voetmatten in leder), wat inhoudt dat de rand van de uitneembare voetmatten in het leder van de zetels uitgevoerd is (goed te zien op de eerste foto).
          Nog eentje.

Comment

• BMW E60 in diamant metallic.

Comment

• 320d in de Duitse "Special Edition Sport"-uitvoering
              - Individual nachtblauw metallic
              - interieurbekleding alcantara antraciet / alcantara online antraciet

Comment

• 320d touring in de Duitse "Special Edition Exclusive"
                - Individual stratusgrijs metallic
                - Individual uitgebreid leder kaneel
                - interieurlijsten Individual berkenhout antraciet

Comment

• 320Ci Cabrio Individual
                  - carbonzwart metallic
                  - uitgebreid leder platinawit
                  - interieurlijsten pianolak zwart

Comment

• 745Li Individual
                    - carbonzwart metallic
                    - Individual leder merino caramel

Comment

• X5 4.6is Individual
                      - carbonzwart metallic
                      - Walknappa champagne
                      - interieurlijsten populier licht

Comment

• X5 4.6is
                        - carbonzwart metallic
                        - Walknappa champagne

Comment

• M3 cabrio
                          - stratusgrijs metallic (Individual)
                          - compleetleder Walknappa arizonasun (Individual)
                          - interieurlijsten arizonasun (Individual)

Comment

• 525d Individual
                            - carbonzwart metallic
                            - uitgebreid leder Merino poolgrijs

Comment

• E60 in diamant metallic

-> leder Merino amaronz, interieurlijsten wortelnotenhout amarone

Comment

• Nice pics

Comment

• Interieur van die X5 individual is helemaal mijn ding... Knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                    Interieur van die X5 individual is helemaal mijn ding... Knap!
                                    Enkel het hout stoort mij.

Maar wat ik soms toch maar raar vind ... Die mensen betalen extra om eens een ander lakje te hebben, of een kleur van leder dat iemand anders niet heeft, maar voor volledig electrische zetels of comfortzetels willen ze dan weer niet bijbetalen ... Terwijl die comfortzetels toch maar bijdragen tot het comfort en dat lijkt mij toch iets belangrijker dan een kleur lak die een ander niet heeft maar waar 95% van de mensen niet weet dat het iets speciaal is.

Rare jongens ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                      Interieur van die X5 individual is helemaal mijn ding... Knap!
                                      Enkel het hout stoort mij.

Maar wat ik soms toch maar raar vind ... Die mensen betalen extra om eens een ander lakje te hebben, of een kleur van leder dat iemand anders niet heeft, maar voor volledig electrische zetels of comfortzetels willen ze dan weer niet bijbetalen ... Terwijl die comfortzetels toch maar bijdragen tot het comfort en dat lijkt mij toch iets belangrijker dan een kleur lak die een ander niet heeft maar waar 95% van de mensen niet weet dat het iets speciaal is.

Rare jongens ...
                                      Inderdaad. En zeggen dat BMW doorgaans meer dan voldoende ledertinten aanbiedt om "exclusief" te zijn. Neem nu een E39 die thuis nog rondtuft :

vermontgroen metallic, leder Montana steengroen, interieurkleur donkerdonkergroen (dus alles groen i.p.v. zwart), wortelnotenhout. En comfortzetels. Héél erg speciaal, érg exclusief, 't is eens wat anders (niet mijn smaak want véél te klassiek, maar bon).

Of bij de 3-reeks compact : dat Montana-leder in de kleur "poetic blue" -> schitterend !! Het was zelfs bedoeld om in de gewone E46's te komen ook, maar noy way José, de mensen willen het niet.

Idem bij de '5 : leder amethyst of kastanjebruin ... nauwelijks iemand neemt het.

Hetzelfde geval bij de '7 : het steengroene leder, of dat crèmebeige ... niemand wil het.

't Is alsof zo'n specialere ledertinten pas verkopen als je er écht moet voor bijbetalen.

Comment

• Voor zij die toch zo'n specialere standaardtint willen, is dat natuurlijk een zegen. Bij Mercedes-Benz, en tot voor kort ook Audi (en in zekere zin nog altijd), zijn ze "slimmer" : wil je iets anders dan de cliché-kleuren (zwart, grijs, beige, soms blauw en bij sportievere modellen ook 'es rood), dan mag je meteen bijleggen. Verschrikkelijk. Ze dwingen ons gewoon om grijze muizen te worden !!

Comment

• Die 3 cabrio vind ik ook zeer mooi! :o

Comment

Working...
                                          X