Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Originally Posted by edo
No, these are not the dimensions of what Santa’s about to bring. These are the three most prominent figures of the new edo LP600/4. 600 stands for its power output, 340 for its top speed and 3.5 seconds is how long it takes to accelerate to 100 km/h (62 mph) from a dead stop.
edo competition has managed to improve performance by increasing power output to 600 horsepower at 7,970 rpm and the torque output to 572 Nm (422 ft-lb) at 6,845 rpm.
Another priority was to upgrade the suspension in order to improve drivability, driving dynamics and precision. edo competition achieved this by employing a newly developed sport suspension system, which is adjustable in compression and rebound damping. This technology allows for custom suspension setups that are ideally matched to a wide range of needs. The low friction shock absorbers and new spring rates were tested extensively on race tracks and high speed ovals, as well as on the road, because handling is not an area for compromise. The result has to be experienced to be believed…
Rounding off the sporty concept are 19 in. three-piece racing wheels with artificially-aged cast center-sections, hand-polished outer rims and 39 stainless steel screws. For the front axle the customer can specify stock tire dimensions or 235/35 ZR 19, while the rear wheels are shod with 305/30 ZR 19 Dunlop Sport Maxx rubber. With this solution edo competition enables its customers to reuse the factory tires on their new wheels.
Another, ever-intriguing topic at edo competition: „The voice“.
The new stainless steel high-performance exhaust system with butterfly valves is an attractive proposition. Not only is the sound level adjustable via remote, the exhaust also frees up 15 horsepower and lets the driver enjoy a whole new aural experience. As a welcome side effect, the edo exhaust system weighs 12 kg (26 lb) less than the original piece.
As a result of years of experience with high speed tests, edo competition has reinforced the front end of the edo LP600/4 with a new front spoiler lip, making 340 km/h (211 mph) runs into a relaxing affair.
As promised, lots of extra spice …
As with all edo competition models, we set no limit to our customers’ imaginations. Special interiors or lavish leather upholstery, individual requests are accommodated and executed with quality.
All modifications are carried out exclusively at edo competition Motorsport GmbH in Ahlen.
Ey Rami, als ik ooit mijne Porsche weg doe koop ik zo'n super auto ! Wat een lekker stuk die LP-560 ! Is dat nog te doen qua onderhoudskosten ?
Hangt er allemaal van af hoeveel KM je doet, en hoe je je KM rijdt
Kost allemaal te veel voor wat het is, maar dat hoort erbij.
Koop je 2e hands, kan je bij kleine onafhankelijke garages terecht, die meer op het niveau van merkgarages van normale merken (VAG, BMW, ...) zitten qua uurlonen. Stukken blijven altijd peperduur.
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Er is een ENORM verschil tussen het onderhoud en de stukken van bvb een LP640 en een LP560. Het V-10 broertje leunt meer aan bij bvb Porsche ed. Qua werkuur is het natuurlijk hetzelfde (dacht zo'n 80 euro ex BTW) maar de prijs van de stukken van een LP640 zijn simpelweg exuberant te noemen (bvb 12500 euro ex BTW voor een bumper en toestanden).
Er is een ENORM verschil tussen het onderhoud en de stukken van bvb een LP640 en een LP560. Het V-10 broertje leunt meer aan bij bvb Porsche ed. Qua werkuur is het natuurlijk hetzelfde (dacht zo'n 80 euro ex BTW) maar de prijs van de stukken van een LP640 zijn simpelweg exuberant te noemen (bvb 12500 euro ex BTW voor een bumper en toestanden).
Eén van de eigenaars met 'n nieuwe SV heeft zijn voorspoiler stukgereden op de oprit van 'n hotel...
De manager was snel om te zeggen dat zij het zouden vergoeden... Resultaat, 18.000£ "OEPS"
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Eén van de eigenaars met 'n nieuwe SV heeft zijn voorspoiler stukgereden op de oprit van 'n hotel...
De manager was snel om te zeggen dat zij het zouden vergoeden... Resultaat, 18.000£ "OEPS"
Eén van de eigenaars met 'n nieuwe SV heeft zijn voorspoiler stukgereden op de oprit van 'n hotel...
De manager was snel om te zeggen dat zij het zouden vergoeden... Resultaat, 18.000£ "OEPS"
Eén van de eigenaars met 'n nieuwe SV heeft zijn voorspoiler stukgereden op de oprit van 'n hotel...
De manager was snel om te zeggen dat zij het zouden vergoeden... Resultaat, 18.000£ "OEPS"
I guess this shouldn't be a surprise given the initial cost of the car, but in a chatty moment over coffee with the Lambo dealer we had a look at some of the prices for parts:
- Rear end carbon diffuser EUR 27,000
- Front splitter EUR 15,000 (lifting system on, boys!)
- Hexagonal glass on engine bay EUR 3500 (that's each by the way)
My splitter got damaged going into a hotel gateway and has now been replaced with a new one, the hotel was very nice and admitted it was their fault and it paying for it (the previous week they had the same thing happen to a Scuderia, hidden dip just before entrance gate, no warning signs)
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Echt belachelijk, eigenlijk veel hardere afzetterij dan porsche met zijn batterij. Wat moet zo een lambo wel niet in losse onderdelen kosten Zou volgens mij nog een mooi beeld van de absurditeit van die prijzen geven
Amai... ja stukken en opties die achteraf bijgekocht worden zijn inderdaad abnormaal duur. Simpelweg de (originele) PSE op mijn Targa heb ik laten monteren bij een niet erkende "Porsche Dealer" en op die manier enkele honderden euros uitgespaard. Had eerst prijs gevraagd bij een officiële . Ik twijfel daarom serieus om mijn eerste onderhoud te laten doen bij een officiële... waarom ? De stempel in de OHB ? Ik weet het niet maar volgens mij zijn er andere oplossingen....
Echt belachelijk, eigenlijk veel hardere afzetterij dan porsche met zijn batterij. Wat moet zo een lambo wel niet in losse onderdelen kosten Zou volgens mij nog een mooi beeld van de absurditeit van die prijzen geven
Al eens bij Ferrari gechecked? Die zijn daar nog steeds heer en meester in
Comment