Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • at nürburgring

    Comment


    • Waaom niet in de Karoussel gegaan?

      Oorspronkelijk geplaatst door nico156ti Bekijk Berichten
      at nürburgring

      Comment




      • Comment



        • Comment


          • Giulia . Ooit...

            Comment


            • En er is er net één gepasseerd. Toeval of niet?

              Nog een leuke foto gevonden op flickr:

              Comment


              • net een 146 in gang geduwd van een knappe vriendin

                Comment


                • Iemand hier die wat italiaans kan?

                  Ben wel eens benieuwd wat ze te zeggen hebben

                  Comment


                  • @Simoni: waar heb je deze foto's gevonden?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                      Iemand hier die wat italiaans kan?

                      Ben wel eens benieuwd wat ze te zeggen hebben

                      http://www.147virtualclub.it/forum/v...?f=38&t=100104
                      Bekijk deze video: http://www.youtube.com/watch?v=qmWjzJTIR00
                      Heeft deze 147 1.6 volgens jullie een vlakke luchtfilter, of een konische?
                      Aan het gegrom te horen lijkt het wel een wagen met een zwaardere motor (kwijl), vooral vanaf 6.55 minuten.

                      Konisch, maar wees gerust dat er wel meer is gewijzigd dan alleen de filter

                      Zoals? Uitlaat denk ik niet, want het geluid komt van vooraan, en lijkt me ook geen typisch uitlaatgeluid

                      K&N 57i kit

                      Waarschijnlijk is ie gechipt

                      Een konische dus, los van het feit dat het illegaal is en verlies oplevert in de lage toeren, lijkt dat “groot lawaai” waar iedereen het over heeft, nog wel mee te vallen, ik vind de sound zelfs mooi

                      Volgens mij steekt daar zelfs geen filter meer op

                      Volgens mij rijdt dat voor geen meter, of zie ik het verkeerd dat hij niet in de toeren geraakt? Ik denk ook dat hij een andere uitlaat heeft. De camera staat vlakbij de motor opgesteld, maar een luchtfilter, zelfs een konische, geeft nooit zo’n geluid.

                      Kweenie, is er iemand met een youtube-account die de vraag eens kan stellen aan de eigenaar? Dan zijn we ineens zeker...

                      *Offtopic gezever*

                      Ik denk dat je voor zo’n sound een andere midden- en einddemper nodig hebt. Ik denk dat het geluid gelijk blijft met een CDA (carbon dynamic airbox)

                      Ja, maar met een CDA verlies je vermogen, en win je aan geluid.

                      Op mijn vorige auto had ik een CDA, en het leek wel alsof je geen vermogen verloor.

                      Ja, de indruk van vermogen zal veroorzaakt zijn door het luidere aanzuiggeluid, maar meer geluid is nog niet gelijk aan betere prestaties. Vermogen wordt gemeten op een rollenbank, dan ben je pas zeker of je ingreep effect heeft gehad. Hou er rekening mee dat metingen op onze twinspark aantoonden dat het monteren van een CDA minder effect had dan een bewerkte luchtfilter en GTA buis.

                      Vlakke luchtfilter for life, konisch en CDA zijn enkel voor het geluid. PS uiteraard win je geen 10 pk met een sportieve filter.

                      Nee, maar je verliest er ook geen 10.

                      Inderdaad, en je hebt geen problemen met de politie als ze je tegenhouden, bekijk de video, ik denk dat hij naast de konische filter nog wel iets anders heeft voor dat geluid

                      Een biconische filter volstaat om een racegeluid te hebben. Ik had dat op mijn 145, dat gaf niets qua prestaties, maar het geluid was echt verslavend.

                      Ik heb dat ook op mijn 145 gehad, wat een sound! Maar een vlakke filter is beter, de konische geeft teveel verlies in de lage toeren.

                      Het probleem is omgekeerd, op een ts wil je juist meer power onderin, niet minder. Daarbij, x euro uitgeven voor wat meer geluid, iets meer power bovenin en illegaal bezig zijn, is niet de max... Uit de video blijkt ook dat de auto niet geweldig optrekt, hij stikt nogal, mijn filosofie is: weinig lawaai, veel power.

                      *Offtopic gezwets*

                      Ik monteer de BMC filter, geen CDA en ook geen konische filters, de beste oplossing voor onze ts qua rendement / prestaties is een vlakke luchtfilter. Voor het geluid hebben we een standaard middendemper, een gehomologeerde aftermarket einddemper en nog een paar kleine ingreepjes, dat geeft een sound die mooi is maar niet overdreven.

                      Ja, toen ik alleen een vlakke filter had, was het geluid maar lichtjes gewijzigd tov in het begin, was alleen hoorbaar voor wie een geoefend gehoor had, en de wagen reageerde beter in de lage toeren. Nu herinner ik me niet eens meer hoe de wagen oorspronkelijk klonk...

                      Ik ook niet

                      Je moet gewoon niet overdrijven, zoals met alles

                      Inderdaad, origineel lijkt hij wel zo’n electrisch wagentje

                      Ja, zoiets voor bejaarden zonder rijbewijs

                      Dit geluid maakt een 1.6 ts 120 pk zonder modificaties: http://www.youtube.com/watch?v=K9U6cplvO3s&feature=channel_page
                      Klinkt niet verkeerd, alleszins beter dan een JTD

                      Volgens mij is dat alleen maar rook

                      Je voelt dat hij origineel is, hij versmacht niet zoals die met de konische filter
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                      Comment


                      • LOL

                        'k Ga mij straks eens registeren op dat forum om de boel uit te klaren

                        't zijn er echt véél die denken dat er daar een zware motor inligt, heb al eens iemand gehad die ook stopte aan de benzinepomp om te vragen "wat er daar in lag "


                        Merci Elio

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          10w40 denk ik, voor zover mijn oliekennis gaat... Dan maar eens dat ander spul ingieten

                          begin eens te rijden met een 10w60 olie

                          dat wordt trouwens door alfa zelf aangeraden bij sportief gebruik


                          castrol edge sport of tws bijv... of in de garage selenia racing

                          Comment


                          • Die kar wordt niet sportief gebruikt

                            Eerst de reserve 10w40 er maar doorjagen die hier nog staat, daarna overschakelen.

                            Mag dat zomaar gemengeld worden?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                              Die kar wordt niet sportief gebruikt

                              Eerst de reserve 10w40 er maar doorjagen die hier nog staat, daarna overschakelen.

                              Mag dat zomaar gemengeld worden?
                              Van 10W40 naar 10W60 is geen probleem, andersom moet je wel eerst blok spoelen.

                              Comment


                              • Hmmm...

                                Dunno what to choose...







                                Comment


                                • Qua uiterlijk vind ik de 147 nog steeds een PAK knapper dan een Mito.
                                  Tijdloos model

                                  Comment


                                  • Leuk om ze zo naast elkaar te zien... en de 147 is precies plotsklaps mooier dan voorheen. (Mooier dan de Mito)

                                    Comment


                                    • Ik neig ook meer naar de 147, hoewel ik het ook een erg knappe MiTo vond

                                      Comment


                                      • Mij stoort die achterkant van de Mito toch wel een beetje, een bumper op nen bumper op nen bumper... en dan zijn we eindelijk tot de achterklep. De snuit is in feite erg mooi, maar de proporties kloppen niet 100%... denk dat ze beter het design van de Mito hadden gebruikt voor de Milano (of diens proporties). Dan was de snuit wat breder, en de overhang van de snuit wat kleiner. Maja... nuff said. Toen ik de 147 de eerste keer zag, vond ik het de perfectie. Zelden of nooit voel je dat voor een auto.

                                        Comment


                                        • komt kristal nog online ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X