at nürburgring
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Waaom niet in de Karoussel gegaan?
Oorspronkelijk geplaatst door nico156ti Bekijk Berichtenat nürburgring
Comment
-
Iemand hier die wat italiaans kan?
Ben wel eens benieuwd wat ze te zeggen hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenIemand hier die wat italiaans kan?
Ben wel eens benieuwd wat ze te zeggen hebben
http://www.147virtualclub.it/forum/v...?f=38&t=100104
Heeft deze 147 1.6 volgens jullie een vlakke luchtfilter, of een konische?
Aan het gegrom te horen lijkt het wel een wagen met een zwaardere motor (kwijl), vooral vanaf 6.55 minuten.
Konisch, maar wees gerust dat er wel meer is gewijzigd dan alleen de filter
Zoals? Uitlaat denk ik niet, want het geluid komt van vooraan, en lijkt me ook geen typisch uitlaatgeluid
K&N 57i kit
Waarschijnlijk is ie gechipt
Een konische dus, los van het feit dat het illegaal is en verlies oplevert in de lage toeren, lijkt dat “groot lawaai” waar iedereen het over heeft, nog wel mee te vallen, ik vind de sound zelfs mooi
Volgens mij steekt daar zelfs geen filter meer op
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, of zie ik het verkeerd dat hij niet in de toeren geraakt? Ik denk ook dat hij een andere uitlaat heeft. De camera staat vlakbij de motor opgesteld, maar een luchtfilter, zelfs een konische, geeft nooit zo’n geluid.
Kweenie, is er iemand met een youtube-account die de vraag eens kan stellen aan de eigenaar? Dan zijn we ineens zeker...
*Offtopic gezever*
Ik denk dat je voor zo’n sound een andere midden- en einddemper nodig hebt. Ik denk dat het geluid gelijk blijft met een CDA (carbon dynamic airbox)
Ja, maar met een CDA verlies je vermogen, en win je aan geluid.
Op mijn vorige auto had ik een CDA, en het leek wel alsof je geen vermogen verloor.
Ja, de indruk van vermogen zal veroorzaakt zijn door het luidere aanzuiggeluid, maar meer geluid is nog niet gelijk aan betere prestaties. Vermogen wordt gemeten op een rollenbank, dan ben je pas zeker of je ingreep effect heeft gehad. Hou er rekening mee dat metingen op onze twinspark aantoonden dat het monteren van een CDA minder effect had dan een bewerkte luchtfilter en GTA buis.
Vlakke luchtfilter for life, konisch en CDA zijn enkel voor het geluid. PS uiteraard win je geen 10 pk met een sportieve filter.
Nee, maar je verliest er ook geen 10.
Inderdaad, en je hebt geen problemen met de politie als ze je tegenhouden, bekijk de video, ik denk dat hij naast de konische filter nog wel iets anders heeft voor dat geluid
Een biconische filter volstaat om een racegeluid te hebben. Ik had dat op mijn 145, dat gaf niets qua prestaties, maar het geluid was echt verslavend.
Ik heb dat ook op mijn 145 gehad, wat een sound! Maar een vlakke filter is beter, de konische geeft teveel verlies in de lage toeren.
Het probleem is omgekeerd, op een ts wil je juist meer power onderin, niet minder. Daarbij, x euro uitgeven voor wat meer geluid, iets meer power bovenin en illegaal bezig zijn, is niet de max... Uit de video blijkt ook dat de auto niet geweldig optrekt, hij stikt nogal, mijn filosofie is: weinig lawaai, veel power.
*Offtopic gezwets*
Ik monteer de BMC filter, geen CDA en ook geen konische filters, de beste oplossing voor onze ts qua rendement / prestaties is een vlakke luchtfilter. Voor het geluid hebben we een standaard middendemper, een gehomologeerde aftermarket einddemper en nog een paar kleine ingreepjes, dat geeft een sound die mooi is maar niet overdreven.
Ja, toen ik alleen een vlakke filter had, was het geluid maar lichtjes gewijzigd tov in het begin, was alleen hoorbaar voor wie een geoefend gehoor had, en de wagen reageerde beter in de lage toeren. Nu herinner ik me niet eens meer hoe de wagen oorspronkelijk klonk...
Ik ook niet
Je moet gewoon niet overdrijven, zoals met alles
Inderdaad, origineel lijkt hij wel zo’n electrisch wagentje
Ja, zoiets voor bejaarden zonder rijbewijs
Dit geluid maakt een 1.6 ts 120 pk zonder modificaties: http://www.youtube.com/watch?v=K9U6cplvO3s&feature=channel_page
Klinkt niet verkeerd, alleszins beter dan een JTD
Volgens mij is dat alleen maar rook
Je voelt dat hij origineel is, hij versmacht niet zoals die met de konische filterOpenbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
LOL
'k Ga mij straks eens registeren op dat forum om de boel uit te klaren
't zijn er echt véél die denken dat er daar een zware motor inligt, heb al eens iemand gehad die ook stopte aan de benzinepomp om te vragen "wat er daar in lag "
Merci Elio
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten10w40 denk ik, voor zover mijn oliekennis gaat... Dan maar eens dat ander spul ingieten
begin eens te rijden met een 10w60 olie
dat wordt trouwens door alfa zelf aangeraden bij sportief gebruik
castrol edge sport of tws bijv... of in de garage selenia racing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenDie kar wordt niet sportief gebruikt
Eerst de reserve 10w40 er maar doorjagen die hier nog staat, daarna overschakelen.
Mag dat zomaar gemengeld worden?
Comment
-
Mij stoort die achterkant van de Mito toch wel een beetje, een bumper op nen bumper op nen bumper... en dan zijn we eindelijk tot de achterklep. De snuit is in feite erg mooi, maar de proporties kloppen niet 100%... denk dat ze beter het design van de Mito hadden gebruikt voor de Milano (of diens proporties). Dan was de snuit wat breder, en de overhang van de snuit wat kleiner. Maja... nuff said. Toen ik de 147 de eerste keer zag, vond ik het de perfectie. Zelden of nooit voel je dat voor een auto.
Comment
Comment