Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn gevoel is eerder dat een flink aantal dealers een ferme middelvinger heeft opgestoken naar FIAT nv en gezegd heeft dat ze de pot op kunnen met hun 'eisen' mbt tot showroom, minimum aantal bestellingen, uitstraling etc
Ben gisteren een 147 bouwjaar 2002 gaan rijden (1.6 benzine 105pk). Waarop moet ik letten bij die karren?
Distributieriem om de 60.000km vervangen, nog iets..?
Op het dashboard brande een oranje waarschuwingslampje ( één of ander rondje met een symbooltje in, uitroepteken dacht ik, ben niet zeker). Wat kan dit zijn? Olie die vervangen moet worden? Onderhoud dat nodig is? Remmen die op zijn? ...
Ben gisteren een 147 bouwjaar 2002 gaan rijden (1.6 benzine 105pk). Waarop moet ik letten bij die karren?
Distributieriem om de 60.000km vervangen, nog iets..?
Op het dashboard brande een oranje waarschuwingslampje ( één of ander rondje met een symbooltje in, uitroepteken dacht ik, ben niet zeker). Wat kan dit zijn? Olie die vervangen moet worden? Onderhoud dat nodig is? Remmen die op zijn? ...
Distributieriem moet om de 60000 km OF 3 jaar vervangen worden, verder moet het oliepeil hoog genoeg staan (anders krijg je onmiddellijk lagerschade), verder zijn klapperende draagarmen ook een zwak punt.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Distributieriem moet om de 60000 km OF 3 jaar vervangen worden, verder moet het oliepeil hoog genoeg staan (anders krijg je onmiddellijk lagerschade), verder zijn klapperende draagarmen ook een zwak punt.
Ok, bedankt!
Heb je enig idee wat dat oranje lampje op het dashboard kan zijn?
Indien er "lagerschade" zou zijn, hoeveel kan me dat dat kosten? En die klapperende draagarmen... wat moet ik me daarbij inbeelden? Hoe kan ik dat checken?
Ok, bedankt!
Heb je enig idee wat dat oranje lampje op het dashboard kan zijn?
Indien er "lagerschade" zou zijn, hoeveel kan me dat dat kosten? En die klapperende draagarmen... wat moet ik me daarbij inbeelden? Hoe kan ik dat checken?
Lampje weet ik niet, maar zou je zo in het instructieboekje moeten kunnen opzoeken.
Lagerschade hoor je, als de auto bij stationair draaien een ratelend geluid maakt onderin de motor. Mocht dat het geval zijn, reken dan toch op een paar duizend euro aan kosten. En om de draagarmen te checken, kan je best eens over een stuk kasseien rijden, als je dan geen verdachte geluiden voelt in de ophanging, zit je safe.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Ik bedenk me net dat er bij mijn 166 ook zo'n lampje brandt, check eens of alle lichten werken, bij de mijne is er een lampje van de nrplaatverlichting defect.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Ik denk dat dat het lampje van ESP is. Als dat brandt, staat je ESP uit.
Nope, lampje van de esp is het niet. Esp(en asr) moet je bij mijn weten echt iedere rit gaan uitzetten. En dat hebben we niet gedaan.
Denk trouwens dat die kar geen esp heeft
Nope, lampje van de esp is het niet. Esp(en asr) moet je bij mijn weten echt iedere rit gaan uitzetten. En dat hebben we niet gedaan.
Denk trouwens dat die kar geen esp heeft
Ik herinner die beschrijving enkel van mijn kar, voor de rest had ik geen idee. Kijk maar eens wat elio zegt, daar zal wel meer waarheid in zitten
Je bent gaan testrijden? Wat zei de eigennaar over het lampje?
Verder:
Als je de vorige pagina's van dit topic leest, zal je zien dat een waarschuwingslampje bij een 147 normaal is en niet hoofdzakelijk een reden tot zorgen is.
Je bent gaan testrijden? Wat zei de eigennaar over het lampje?
Het waren Italianen: Geen enkel probleem dus!! Dat waarschuwingslampje is eigenlijk geen waarschuwingslampje! Heel relatief! Eigenlijk moet je daar niet naar kijken! Welk lampje? Eigenlijk beeld je je dat lampje een beetje in!
Is het het meest rechtse lampje? Dat is het teken dat er ergens een lamp kapot zou kunnen zijn, of een vals contactje is.
Dat tweede deel moet je steeds in het achterhoofd houden als je Alfa rijdt
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment