Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ieman die weet hoe het komt dat Alfa garage Godderis te Brugge geen officiele merkverdeler niet meer is.
    Het is nu garage Deboo uit Brugge.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
      Ieman die weet hoe het komt dat Alfa garage Godderis te Brugge geen officiele merkverdeler niet meer is.
      Het is nu garage Deboo uit Brugge.
      Ik heb de indruk dat men het laatste jaar flink aan het snoeien is geweest in de officiele dealerships, zou ook wel weten hoe dat komt...

Comment

• Mijn gevoel is eerder dat een flink aantal dealers een ferme middelvinger heeft opgestoken naar FIAT nv en gezegd heeft dat ze de pot op kunnen met hun 'eisen' mbt tot showroom, minimum aantal bestellingen, uitstraling etc

Comment

• Comment

• Blijft toch een prachtige auto en ook heel mooie foto's
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• OMG wat is die nummerplaat fout.

Comment

• Ben gisteren een 147 bouwjaar 2002 gaan rijden (1.6 benzine 105pk). Waarop moet ik letten bij die karren?

Distributieriem om de 60.000km vervangen, nog iets..?

Op het dashboard brande een oranje waarschuwingslampje ( één of ander rondje met een symbooltje in, uitroepteken dacht ik, ben niet zeker). Wat kan dit zijn? Olie die vervangen moet worden? Onderhoud dat nodig is? Remmen die op zijn? ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                  Ben gisteren een 147 bouwjaar 2002 gaan rijden (1.6 benzine 105pk). Waarop moet ik letten bij die karren?

Distributieriem om de 60.000km vervangen, nog iets..?

Op het dashboard brande een oranje waarschuwingslampje ( één of ander rondje met een symbooltje in, uitroepteken dacht ik, ben niet zeker). Wat kan dit zijn? Olie die vervangen moet worden? Onderhoud dat nodig is? Remmen die op zijn? ...
                  Distributieriem moet om de 60000 km OF 3 jaar vervangen worden, verder moet het oliepeil hoog genoeg staan (anders krijg je onmiddellijk lagerschade), verder zijn klapperende draagarmen ook een zwak punt.
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    Distributieriem moet om de 60000 km OF 3 jaar vervangen worden, verder moet het oliepeil hoog genoeg staan (anders krijg je onmiddellijk lagerschade), verder zijn klapperende draagarmen ook een zwak punt.
                    Ok, bedankt!
                    Heb je enig idee wat dat oranje lampje op het dashboard kan zijn?
                    Indien er "lagerschade" zou zijn, hoeveel kan me dat dat kosten? En die klapperende draagarmen... wat moet ik me daarbij inbeelden? Hoe kan ik dat checken?

Comment

Ok, bedankt!
                      Heb je enig idee wat dat oranje lampje op het dashboard kan zijn?
                      Indien er "lagerschade" zou zijn, hoeveel kan me dat dat kosten? En die klapperende draagarmen... wat moet ik me daarbij inbeelden? Hoe kan ik dat checken?
                      Lampje weet ik niet, maar zou je zo in het instructieboekje moeten kunnen opzoeken.
                      Lagerschade hoor je, als de auto bij stationair draaien een ratelend geluid maakt onderin de motor. Mocht dat het geval zijn, reken dan toch op een paar duizend euro aan kosten. En om de draagarmen te checken, kan je best eens over een stuk kasseien rijden, als je dan geen verdachte geluiden voelt in de ophanging, zit je safe.
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Ik denk dat dat het lampje van ESP is. Als dat brandt, staat je ESP uit.

Comment

• Ik bedenk me net dat er bij mijn 166 ook zo'n lampje brandt, check eens of alle lichten werken, bij de mijne is er een lampje van de nrplaatverlichting defect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            Ik denk dat dat het lampje van ESP is. Als dat brandt, staat je ESP uit.
                            Nope, lampje van de esp is het niet. Esp(en asr) moet je bij mijn weten echt iedere rit gaan uitzetten. En dat hebben we niet gedaan.
                            Denk trouwens dat die kar geen esp heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                              Lampje weet ik niet, maar zou je zo in het instructieboekje moeten kunnen opzoeken.
                              Probleem is dat ik geen instructieboekje heb. Heb al zitten zoeken op internet, maar vind niet direct iets.

Comment

Nope, lampje van de esp is het niet. Esp(en asr) moet je bij mijn weten echt iedere rit gaan uitzetten. En dat hebben we niet gedaan.
                                Denk trouwens dat die kar geen esp heeft
                                Ik herinner die beschrijving enkel van mijn kar, voor de rest had ik geen idee. Kijk maar eens wat elio zegt, daar zal wel meer waarheid in zitten

Comment

• iemand? Het is nogal dringend

Comment

• Je bent gaan testrijden? Wat zei de eigennaar over het lampje?

Verder:
                                    Als je de vorige pagina's van dit topic leest, zal je zien dat een waarschuwingslampje bij een 147 normaal is en niet hoofdzakelijk een reden tot zorgen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      Je bent gaan testrijden? Wat zei de eigennaar over het lampje?

Het waren Italianen: Geen enkel probleem dus!! Dat waarschuwingslampje is eigenlijk geen waarschuwingslampje! Heel relatief! Eigenlijk moet je daar niet naar kijken! Welk lampje? Eigenlijk beeld je je dat lampje een beetje in!

Zalige gasten!

Comment

• Ik dacht wel dat alfisten iets meer vertrouwd gingen zijn met waarschuwingslampjes

Echt niemand die weet wat het kan zijn?

Comment

• Is het het meest rechtse lampje? Dat is het teken dat er ergens een lamp kapot zou kunnen zijn, of een vals contactje is.
                                          Dat tweede deel moet je steeds in het achterhoofd houden als je Alfa rijdt

Comment

Working...
                                          X