uit .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichtenik denk dat ik het leuk ga vinden dat neger 53 een alfist is geworden.
Ik vind het ook leuk dat knutselneger degioke en techniekneger matteus hier vertoeven. Kwestie van toch een beetje te weten welke vijzen ik los draai aan die kar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenIk vind het momenteel ook nog leuk.
Ik vind het ook leuk dat knutselneger degioke en techniekneger matteus hier vertoeven. Kwestie van toch een beetje te weten welke vijzen ik los draai aan die kar.
Comment
-
nog een typ-je ... @negerman53
als je koelvloeistof toevoegt in dat leuke bakje waar de bruine smurrie zit, best doen wanneer de motor koud is ...
ofwel van verre erin proberen mikken ...
ivm je uitlaat, die ziet er nog heel mooi uit ... no worries mate,
maar je zou toch je motorblok een keertje moeten laten nakijken, bruine smurrie means votre join-de-cullasse zit niet meer 100% en voor Alfa-naftjes kan je dat beter op tijd checken.
moet je regelmatig water bijkappen ? if yes => you have a problem, if no => drive further and check with garage at next service-interval.
ciao
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Passione166 Bekijk Berichtennog een typ-je ... @negerman53
als je koelvloeistof toevoegt in dat leuke bakje waar de bruine smurrie zit, best doen wanneer de motor koud is ...
ofwel van verre erin proberen mikken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEenmaal de overdruk eruit is gekomen tijdens het openen staat daar geen druk meer op hoor, dan kan je perfect bijvullen met warme motor. Althans, zo lukt mij dat toch tussen de 5 en de 10 keer per dag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichtende dag dat jij je iets aantrekt van wat mogelijk verkeerd kan lopen moet natuurlijk ook nog steeds komen
Als je motor op bedrijfstemperatuur is geweest en je wilt daarna je reservoir openen...geen enkel probleem. 't Is alleen gevaarlijk als je echt een té warm blok hebt gehad, dan kan je water beginnen koken => danger.
Als je koelwater gewoon heel de 80 à 90°C is geweest...no prob.
Comment
-
Waar met je alfa te gaan voor onderhoud/ eventuele herstellingen? Officiële alfa garage? Plaatselijke pizzeria? Niet officiële alfa liefhebber/knutseldudes?
Distributieriem moet bijvoorbeeld vervangen worden. Bij alfa dealer kost dat +500 euro. Zijn er goedkopere gasten die kwalitatief even goed werk leveren? En waar te zoeken naar alfa onderdelen tegen zachte prijsjes (nieuw of tweedehands).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenWaar met je alfa te gaan voor onderhoud/ eventuele herstellingen? Officiële alfa garage? Plaatselijke pizzeria? Niet officiële alfa liefhebber/knutseldudes?
Distributieriem moet bijvoorbeeld vervangen worden. Bij alfa dealer kost dat +500 euro. Zijn er goedkopere gasten die kwalitatief even goed werk leveren? En waar te zoeken naar alfa onderdelen tegen zachte prijsjes (nieuw of tweedehands).Voor gewoon onderhoud ga ik bij iemand na de officiële uren.
Onderdelen koop ikzelf ook bij Alfa, maar op eBay of tuynder.nl // alfisti.net // alfa147club.nl passeren er ook wel interessante zaken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenVoor gewoon onderhoud ga ik bij iemand na de officiële uren.
Waar kan ik adressen/linkjes vinden naar niet officiële alfa-knutselaars?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenWaar met je alfa te gaan voor onderhoud/ eventuele herstellingen? Officiële alfa garage? Plaatselijke pizzeria? Niet officiële alfa liefhebber/knutseldudes?
Distributieriem moet bijvoorbeeld vervangen worden. Bij alfa dealer kost dat +500 euro. Zijn er goedkopere gasten die kwalitatief even goed werk leveren? En waar te zoeken naar alfa onderdelen tegen zachte prijsjes (nieuw of tweedehands).
Alle "speciale en specifieke" onderdelen (draagarmen, handremkabels,...) komen van bij de Alfaboer, maar de andere dingen (oliefilter enzo) zijn niet van Alfa zelf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenOf gewoon iemand die bouten kan losdraaien?
Aan specifieke adressen kan ik je niet helpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk zie precies geen lichtjes of foutmeldingen?
Waarschijnlijk plakband erover gedaan ofzo
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenIs dat dezelfde V6 Turbo die ook in de GTV ligt?
Ik wist niet dat die ook in de 166 beschikbaar was
Meeste mensen kozen voor de ongeveer bullet-proof 3.0 ipv de iets kwetsbaardere 2.0Turbo
Comment
Comment