Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uit .

Comment

• Shit, dat wil zeggen dat dat geratel/gebrom als ik boven de 3500 toeren ga, of ff doortrek, ergens anders vandaan komt... ?

Comment

• Dat is normaal vanaf 3500 rpm

naft hé

Comment

• Dat lage niveau van koelvloeistof is niet bepaald een goed teken

Comment

• ik denk dat ik het leuk ga vinden dat neger 53 een alfist is geworden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
              ik denk dat ik het leuk ga vinden dat neger 53 een alfist is geworden
              Ik vind het momenteel ook nog leuk .
              Ik vind het ook leuk dat knutselneger degioke en techniekneger matteus hier vertoeven. Kwestie van toch een beetje te weten welke vijzen ik los draai aan die kar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                Ik vind het momenteel ook nog leuk .
                Ik vind het ook leuk dat knutselneger degioke en techniekneger matteus hier vertoeven. Kwestie van toch een beetje te weten welke vijzen ik los draai aan die kar.
                't zal eerder een zaak zijn van vijzen vastdraaien

Comment

• nog een typ-je ... @negerman53
                  als je koelvloeistof toevoegt in dat leuke bakje waar de bruine smurrie zit, best doen wanneer de motor koud is ...
                  ofwel van verre erin proberen mikken ...

ivm je uitlaat, die ziet er nog heel mooi uit ... no worries mate,
                  maar je zou toch je motorblok een keertje moeten laten nakijken, bruine smurrie means votre join-de-cullasse zit niet meer 100% en voor Alfa-naftjes kan je dat beter op tijd checken.
                  moet je regelmatig water bijkappen ? if yes => you have a problem, if no => drive further and check with garage at next service-interval.

ciao

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Passione166 Bekijk Berichten
                    nog een typ-je ... @negerman53
                    als je koelvloeistof toevoegt in dat leuke bakje waar de bruine smurrie zit, best doen wanneer de motor koud is ...
                    ofwel van verre erin proberen mikken ...
                    Eenmaal de overdruk eruit is gekomen tijdens het openen staat daar geen druk meer op hoor, dan kan je perfect bijvullen met warme motor. Althans, zo lukt mij dat toch tussen de 5 en de 10 keer per dag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Eenmaal de overdruk eruit is gekomen tijdens het openen staat daar geen druk meer op hoor, dan kan je perfect bijvullen met warme motor. Althans, zo lukt mij dat toch tussen de 5 en de 10 keer per dag
                      de dag dat jij je iets aantrekt van wat mogelijk verkeerd kan lopen moet natuurlijk ook nog steeds komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                        de dag dat jij je iets aantrekt van wat mogelijk verkeerd kan lopen moet natuurlijk ook nog steeds komen
                        Carlo heeft gelijk hoor

Als je motor op bedrijfstemperatuur is geweest en je wilt daarna je reservoir openen...geen enkel probleem. 't Is alleen gevaarlijk als je echt een té warm blok hebt gehad, dan kan je water beginnen koken => danger.
                        Als je koelwater gewoon heel de 80 à 90°C is geweest...no prob.

Comment

• Zoek de vaut

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Voor de rest wel dikke ketel
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Waar met je alfa te gaan voor onderhoud/ eventuele herstellingen? Officiële alfa garage? Plaatselijke pizzeria? Niet officiële alfa liefhebber/knutseldudes?

Distributieriem moet bijvoorbeeld vervangen worden. Bij alfa dealer kost dat +500 euro. Zijn er goedkopere gasten die kwalitatief even goed werk leveren? En waar te zoeken naar alfa onderdelen tegen zachte prijsjes (nieuw of tweedehands).

Comment

Waar met je alfa te gaan voor onderhoud/ eventuele herstellingen? Officiële alfa garage? Plaatselijke pizzeria? Niet officiële alfa liefhebber/knutseldudes?

Distributieriem moet bijvoorbeeld vervangen worden. Bij alfa dealer kost dat +500 euro. Zijn er goedkopere gasten die kwalitatief even goed werk leveren? En waar te zoeken naar alfa onderdelen tegen zachte prijsjes (nieuw of tweedehands).
                              Voor de "grote" dingen zoals distributieriem ga ik naar de Alfa dealer, al is het maar voor mijn mentale rust Voor gewoon onderhoud ga ik bij iemand na de officiële uren.

Onderdelen koop ikzelf ook bij Alfa, maar op eBay of tuynder.nl // alfisti.net // alfa147club.nl passeren er ook wel interessante zaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                Voor gewoon onderhoud ga ik bij iemand na de officiële uren.
                                Iemand die zich specifiek met alfa bezig houdt? Of gewoon iemand die bouten kan losdraaien?

Waar kan ik adressen/linkjes vinden naar niet officiële alfa-knutselaars?

Comment

Waar met je alfa te gaan voor onderhoud/ eventuele herstellingen? Officiële alfa garage? Plaatselijke pizzeria? Niet officiële alfa liefhebber/knutseldudes?

Bij ons is het altijd bij een bevriende (niet-Alfa-)garagist, tenzij de wagen moet uitgelezen worden.
                                  Alle "speciale en specifieke" onderdelen (draagarmen, handremkabels,...) komen van bij de Alfaboer, maar de andere dingen (oliefilter enzo) zijn niet van Alfa zelf.

Comment

Of gewoon iemand die bouten kan losdraaien?

Aan specifieke adressen kan ik je niet helpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Zoek de vaut

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Voor de rest wel dikke ketel
                                      Ik zie precies geen lichtjes of foutmeldingen?

Comment

• Is dat dezelfde V6 Turbo die ook in de GTV ligt?

Ik wist niet dat die ook in de 166 beschikbaar was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Ik zie precies geen lichtjes of foutmeldingen?

Aap!

Waarschijnlijk plakband erover gedaan ofzo

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Is dat dezelfde V6 Turbo die ook in de GTV ligt?

Ik wist niet dat die ook in de 166 beschikbaar was
                                          Jup, is dezelfde motor maar is hier nauwelijks verkocht.
                                          Meeste mensen kozen voor de ongeveer bullet-proof 3.0 ipv de iets kwetsbaardere 2.0Turbo

Comment

Working...
                                          X