Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
    Achja, een bus meer of minder

Ik vrees enkel dat er ook olie in m'n openluchtfilter is gelopen, morgen eens tegoei bekijken in het daglicht

Kan geen kwaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
      Zoek de vaut

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Voor de rest wel dikke ketel

lancia stuur...

Comment

Wat een auto

Vette foto's Jeroen Colpaert!

Comment

MO HOW ZEG

Vandaag afgesproken met een maat voor wat foto's te nemen, afspraakpunt was bij de Alfa dealer.

Ik sta te wachten op hem en ik zie plots een olievlek. Hmm. Ik ga naar de andere kant: olievlek. Ik leg mij onder de auto: FAK, heel dat blok staat nat

Ik doe m'n motorkap open en zie:

Blijkbaar had m'n vader het oliepeil gecontroleerd, olie moeten bijvullen maar vergeten de dop er terug op te zetten

En dan zie je alle passanten RRD gewijs staan lachen van "ahaha, ALFA LOSER", zeer aangenaam.

Wanneer de motor olie of koelvloeistof lekt die op de distributieriem terecht komt en dit langere tijd zo wordt gelaten kan de riem (en daarmee de motor!) daar uiteindelijk ook de dupe van worden. "Het gedeelte van de riem waar de vertanding zit is van rubber, een natuurproduct dat nog steeds het best geschikt is om als stille en zekere verbinding tussen de verschillende riemschijven te dienen, maar niet bestand is tegen langdurige inwerking van chemicaliën."

wel opletten dat er geen olie aan u db riem is geweest.

Comment

• Erg veel olie is er niet uitgelopen, deze morgen nog eens het oliepeil gecheckt bij koude motor en het valt erg goed mee.

Maja bon, toch maar ff controleren want ik heb geen zin om dat spel in de soep te draaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              Het leuke is dat de 105pk, itt de 120pk, GEEN nokkenasversteller heeft. (goed omdat die tamelijk vaak problemen geven, en zorgt ervoor dat hij begint te klinken als een diesel...OOOOh the horror!)
              Ben je daar zeker van? Waar kan ik dat ergens checken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                Je kan altijd je motor opendraaien om te checken, maar het is effectief zo

Comment

Je kan altijd je motor opendraaien om te checken, maar het is effectief zo
                  Ok, vond het nogal raar dat die gasten van alfastrada me dan mailen dat eventueel de nokkenasversteller vervangen kan worden, terwijl ik in mn vorige mail duidelijk vermeld had om welke motor het ging.

Comment

100%

de 105 pk heeft geen nokkenasversteller...de 120pk wel

Comment

Ok, vond het nogal raar dat die gasten van alfastrada me dan mailen dat eventueel de nokkenasversteller vervangen kan worden, terwijl ik in mn vorige mail duidelijk vermeld had om welke motor het ging.

standaard mails

btw 53, hoe oud ben jij?

Comment

• Godverdomme, ik wil dat

Met de 2.4 JTD. In eerste en tweede niet hypersnel maar daarboven toch écht niet te onderschatten.

We kwamen onderweg nog een 159 SW Ti tegen in het zwart. Staat hem ook zeer goed, maar dat rood springt er toch megahard uit.

Anderzijds is de kwaliteit van de rode lak ook wel ondermaats, ma bon... I'd still go for it

Comment

• Die looks, dat is toch priceless.

Ik dacht dat die CD-159 een 3.2 was?

Comment

• Knap duo! Parking shopping center Wijnegem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Die looks, dat is toch priceless.

Ik dacht dat die CD-159 een 3.2 was?
                              Nope, 'ie wilde de V6 maar dat was/is in zijn ogen geen "echte" Alfa motor

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Knap duo! Parking shopping center Wijnegem?
                              Nee, een parking in Roeselare

Ook nog leuk om lezen: rijtest met de 159 Ti met de nieuwe 1750 TBI motor

Sinds 2006 is de 159 Alfa’s wapen in de strijd tegen de BMW 3-Reeks, ondertussen zijn we vier jaar en enkele onderhuidse facelifts verder en kreeg de 159 er zonet de 1750TB bij in het motorenaanbod. De Alfa Romeo 159 is voor niemand onbekend, de wagen gooit moeiteloos hoge ogen op de weg en de […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Zwart is ook waterverf hoor
                                ja maar de metaalkleuren bestaan toch allemaal uit een extra laagje

Comment

• Vorig weekend onze 147 gaan terughalen van bij de dealer. Wij hadden die daar een maand of 5 (ofzo?) geleden naartoe gebracht omdat de auto niet meer startte. Hij gaf foutmeldingen dat hij de keycode niet herkende, en daarnaast nog een heleboel andere meldingen.

Auto is naar daar gegaan, ze hebben hem 'onderzocht', en zijn tot de conclusie gekomen dat "WE DENKEN dat de ECU kapot is meneer!". Dat kost 1400 euro, en ze konden niet garanderen dat het op daarmee opgelost zou zijn.
                                  Dus wij gezegd: neen, fix die kar niet, en probeer die gewoon te verkopen aan een opkoper.

Nu, 5 maand later, auto stond nog altijd in de stockageruimte van de alfadealer. Omdat 'ie nog steeds niet verkocht was, hadden we besloten om hem terug te gaan halen.

Vorig weekend dus die alfa daar gaan wegslepen. Thuis aan de lader gehangen, maar tevergeefs, batterij is volledig kapot.

Dan maar even aan de startkabels. Sleutel erin, omdraaien, en dat ding start zonder enig probleem, alsof 'ie een minuut daarvoor nog had staan draaien.

Niets van foutcodes, narigheden, etc. Auto bolt perfect (afgezien dan van de 4de versnelling).

Dus die mannen hebben een foute diagnose gesteld, uiteindelijk de herstelling niet uitgevoerd, en 4 maanden later start die kar perfect normaal.

Waarschijnlijk zat er gewoon wat vocht in enkele stekkers, en is dat opgedroogd door daar binnen te staan.

Comment

• Welke garage was dat?

Comment

• Knappe diagnose inderdaad
                                      "dat van de 4de versnelling": wat was het probleem daar ook alweer mee?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• tanden zijn versleten en daardoor kan je niet optrekken in die versnelling. Hij 'schiet' er letterlijk uit vanaf je gas geeft.

Comment

• i love it int zwart

Comment

Working...
                                          X