Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vandaag afgesproken met een maat voor wat foto's te nemen, afspraakpunt was bij de Alfa dealer.
Ik sta te wachten op hem en ik zie plots een olievlek. Hmm. Ik ga naar de andere kant: olievlek. Ik leg mij onder de auto: FAK, heel dat blok staat nat
Ik doe m'n motorkap open en zie:
Blijkbaar had m'n vader het oliepeil gecontroleerd, olie moeten bijvullen maar vergeten de dop er terug op te zetten
En dan zie je alle passanten RRD gewijs staan lachen van "ahaha, ALFA LOSER", zeer aangenaam.
Wanneer de motor olie of koelvloeistof lekt die op de distributieriem terecht komt en dit langere tijd zo wordt gelaten kan de riem (en daarmee de motor!) daar uiteindelijk ook de dupe van worden. "Het gedeelte van de riem waar de vertanding zit is van rubber, een natuurproduct dat nog steeds het best geschikt is om als stille en zekere verbinding tussen de verschillende riemschijven te dienen, maar niet bestand is tegen langdurige inwerking van chemicaliën."
wel opletten dat er geen olie aan u db riem is geweest.
Het leuke is dat de 105pk, itt de 120pk, GEEN nokkenasversteller heeft. (goed omdat die tamelijk vaak problemen geven, en zorgt ervoor dat hij begint te klinken als een diesel...OOOOh the horror!)
Ben je daar zeker van? Waar kan ik dat ergens checken?
Je kan altijd je motor opendraaien om te checken, maar het is effectief zo
Ok, vond het nogal raar dat die gasten van alfastrada me dan mailen dat eventueel de nokkenasversteller vervangen kan worden, terwijl ik in mn vorige mail duidelijk vermeld had om welke motor het ging.
Ok, vond het nogal raar dat die gasten van alfastrada me dan mailen dat eventueel de nokkenasversteller vervangen kan worden, terwijl ik in mn vorige mail duidelijk vermeld had om welke motor het ging.
Sinds 2006 is de 159 Alfa’s wapen in de strijd tegen de BMW 3-Reeks, ondertussen zijn we vier jaar en enkele onderhuidse facelifts verder en kreeg de 159 er zonet de 1750TB bij in het motorenaanbod. De Alfa Romeo 159 is voor niemand onbekend, de wagen gooit moeiteloos hoge ogen op de weg en de […]
Vorig weekend onze 147 gaan terughalen van bij de dealer. Wij hadden die daar een maand of 5 (ofzo?) geleden naartoe gebracht omdat de auto niet meer startte. Hij gaf foutmeldingen dat hij de keycode niet herkende, en daarnaast nog een heleboel andere meldingen.
Auto is naar daar gegaan, ze hebben hem 'onderzocht', en zijn tot de conclusie gekomen dat "WE DENKEN dat de ECU kapot is meneer!". Dat kost 1400 euro, en ze konden niet garanderen dat het op daarmee opgelost zou zijn.
Dus wij gezegd: neen, fix die kar niet, en probeer die gewoon te verkopen aan een opkoper.
Nu, 5 maand later, auto stond nog altijd in de stockageruimte van de alfadealer. Omdat 'ie nog steeds niet verkocht was, hadden we besloten om hem terug te gaan halen.
Vorig weekend dus die alfa daar gaan wegslepen. Thuis aan de lader gehangen, maar tevergeefs, batterij is volledig kapot.
Dan maar even aan de startkabels. Sleutel erin, omdraaien, en dat ding start zonder enig probleem, alsof 'ie een minuut daarvoor nog had staan draaien.
Niets van foutcodes, narigheden, etc. Auto bolt perfect (afgezien dan van de 4de versnelling).
Dus die mannen hebben een foute diagnose gesteld, uiteindelijk de herstelling niet uitgevoerd, en 4 maanden later start die kar perfect normaal.
Waarschijnlijk zat er gewoon wat vocht in enkele stekkers, en is dat opgedroogd door daar binnen te staan.
Comment