Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
    Want ik vind het nog steeds schitterend dat jongeren voor Alfa kiezen , ondanks het algemeen fout imago .
    Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
    Een originele 8C competizione doet mijn hart echt wel overslaan , ondanks het verschrikkelijk lelijk achteruitrijlicht . Maar de Spider vind ik eerlijk gezegd ook maar een afgezaagde badkuip .
    Nochtans de ideale poserbak voor de jeugd

Voor de rest van je verhaal moet ik je, zoals gewoonlijk, gelijk geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Jij bent dan ook uitstekend opgevoed zoon .
      Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Ik wil gewoon weer betaalbare, pruttelende boxers. In een lichte carosserie, waarin ge laag weggedoken in een semikuipje zit. Met het contactslot links, met kromtrekkende ventilatieroosters, met verlichting die een eigen leven heeft.
        Ik wil weer geen gat kunnen zien door de achteruit(kijkspiegel) omdat een spoiler het zicht verspert. Die spoiler zorgt er overigens ook voor dat de achteruitwisser bijna niet te vervangen is.

Ik word gewoon wat ouder geloof ik en wil mijn ouwe 33 terug Dat is nu de merde geloof ik. Als ik was begonnen met een 'plompe' 145/146 met een TS, dan was het misschien anders geweest

Comment

Voor mij is en blijft dit de mooiste Alfa ooit . Afgelopen weekend eindelijk eens IRL kunnen zien en aanraken .

Let vooral op het verschil in formaat tussen de twee diva's .

Maar Alfa Romeo is inderdaad niet goed bezig .

Ik heb hier al voor sommigen tot vervelens toe gepleit naar een " back to basics" - strategie . Helaas ...
          Ik ben blij voor jou dat ge ze eindelijk eens gezien hebt.
          Alle auto´s zijn veel groter tegenwoordig hé,een polo is nu ook groter dan de eerste Golf´s.
          Zie hier eens naar het verschil.

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Die 8c is idd enorm!
          En serieus, 't is het enige wat me een beetje stoort aan die auto. Een Audi R8 is dan in tegenstelling tot deze zeker geen natuurlijke schoonheid, maar IRL maakt dat toch iets meer indruk.

Ik zou u uiteindelijk eens voor de keuze willen zien staan,en op het forum is er hier toch ook al eentje niet meer te spreken over zijn "fantastische" R8.

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
          Nooit vergeten dat Italianen een ras apart zijn hé .

Maar met al die zwierelier en tierelier , ben je in de gewiekste zakenwereld natuurlijk niet echt veel . Alweer jammer maar helaas . En niet vergeten dat Alfa vroeger ook al meermaals bijna falliet is gegaan .

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld met mijn drie ouwe knarren , maar ik heb toch niet meer het idee dat dit nu nog het geval is .

Het is een keuze natuurlijk . Maar als je met zo'n gepassioneerde klanten te doen hebt , mag je die niet plots uit het oog gaan verliezen en mensen , die geen Siciliaanse worst begrijpen van het virus , auto's proberen aansmeren .

Gewoon mijn mening hoor . Want ik vind het nog steeds schitterend dat jongeren voor Alfa kiezen , ondanks het algemeen fout imago .

BTW : Fiat en Alfa zijn tegenwoordig helaas hetzelfde . Dus worden ze strategiegewijs wel degelijk samen ontworpen en verspreid .

Zusje toch wat een weemoed.
          1. Zonder Fiat bestond Alfa mogelijks al 20 jaar niet meer.
          2. Jou hart ligt wat te veel bij die oude knarren,ze zijn fantastisch,maar de nieuwe zijn zeker even goed.Uw merk een beetje verdedigen hé.
          3. Inderdaad,spijtig genoeg zijn jongeren blijkbaar liever eenheidsworsten die een BMW,Audi of een ander duits bakbeest moeten hebben,omdat hun omgeving dat meestal ook vind.

Kijk ook vooral op mijn foto wie van de twee ik in de spotlight heb gezet .

Een originele 8C competizione doet mijn hart echt wel overslaan , ondanks het verschrikkelijk lelijk achteruitrijlicht . Maar de Spider vind ik eerlijk gezegd ook maar een afgezaagde badkuip .
          De originele 8C Competizione heeft ook nog steeds mijn voorkeur,omdat die daklijn gewoon perfeckt is.
          Ik "vond" dan ook dat je die niet mocht afzagen,tot deze week. Vanaf post nr 65

Hij zou ook prachtig staan naast jullie witten.

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Weet jij nu nog niet dat je je moeder niet altijd gelijk mag geven.

.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
            Ik word gewoon wat ouder geloof ik en wil mijn ouwe 33 terug
            Nostalgie!

Ik herinner me mijn allereerste ervaring met een Alfa 33 nog goed... nooit gereden met een auto zonder servo... met als resultaat dat ik bij de eerste bocht al bijna in de sloot stak. Vinnig ding wel, maar wat was er nu eigenlijk goed aan die auto? Er stak een boxermotor in... the end? Zeg nu niet dat de remmen goed werkten eh... want vooral daardoor kwam de sloot akelig dichtbij.

Je moet trouwens eens bij Subaru kijken hoeveel zo'n boxermotor (nog steeds) verbruikt. Hoe prettig het geluid dan ook moge zijn, om aan de hedendaagse milieu- en veiligheidsnormen te voldoen (laat staan de eisen van de consument), kan je ze nooit meer maken zoals vroeger. Zo gemakkelijk is het niet meer eh.

Comment

• Jama !
              Dien 33, ok, die was allesbehalve perfect. maar die had dan weer zoveel eigenaardigheden dat ik het een geweldig ding vond. Ik had dan wel stuurbekrachtiging, maar ik herinner mij als gisteren de steken in mijn schouder door de nukkige vitessenbak Dat was nog rijden, dat was sensatie, op alle vlak. Dat was spannend rijden Als ik nu rondkar met de 118d van mijne wederhelft: ok, het stuitert (sportkit), ik heb geen enkel vulling meer, het verbruikt 6,5l diesel, het steekt prima in elkaar en het kostte veel te veel Maar écht met plezier een bocht nemen ? Met plezier eens goed doortrekken omdat at moteurke zo lekker klinkt ? NOT
              En verbruik ? Ik had een 1.4 maar hé, en ik zat rond de 8 à 8,5l/100km. Zeker met mijne 'jonge' rijstijl van toen zeker niet slecht ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                Ik zou u uiteindelijk eens voor de keuze willen zien staan,en op het forum is er hier toch ook al eentje niet meer te spreken over zijn "fantastische" R8.
                Laat jij je daardoor beïnvloeden... ? 'k Zal het anders zeggen, ik volg Alfaforum.nl / Alfaowner.com al van zolang ze bestaan, dus ik zou heel veel schrik moeten hebben om opnieuw een Alfa te kopen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Comment

Als ik nu rondkar met de 118d van mijne wederhelft: ok, het stuitert (sportkit), ik heb geen enkel vulling meer, het verbruikt 6,5l diesel, het steekt prima in elkaar en het kostte veel te veel Maar écht met plezier een bocht nemen ? Met plezier eens goed doortrekken omdat at moteurke zo lekker klinkt ? NOT
                  LOL, de beste alternatieve beschrijving voor een 1-serie. Ge kunt er eens mee lachen, maar 't triestige is dat Alfa zelfs dat niet te bieden heeft (geen RWD, steekt minder prima in elkaar, kost niet genoeg )

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                  En verbruik ? Ik had een 1.4 maar hé, en ik zat rond de 8 à 8,5l/100km. Zeker met mijne 'jonge' rijstijl van toen zeker niet slecht ?
                  Dat is een feit, maar qua uitstootnorm... welke Euro norm haalde dat? Als ze de normen willen halen, wordt de auto iet wat dichtgeknepen en stijgt het verbruik. Idem wanneer het gewicht van de wagen toeneemt.

Comment

Jama !
                    Dien 33, ok, die was allesbehalve perfect. maar die had dan weer zoveel eigenaardigheden dat ik het een geweldig ding vond. Ik had dan wel stuurbekrachtiging, maar ik herinner mij als gisteren de steken in mijn schouder door de nukkige vitessenbak Dat was nog rijden, dat was sensatie, op alle vlak. Dat was spannend rijden Als ik nu rondkar met de 118d van mijne wederhelft: ok, het stuitert (sportkit), ik heb geen enkel vulling meer, het verbruikt 6,5l diesel, het steekt prima in elkaar en het kostte veel te veel Maar écht met plezier een bocht nemen ? Met plezier eens goed doortrekken omdat at moteurke zo lekker klinkt ? NOT
                    tis dan ook een diesel, da klinkt ni goed :p
                    mijn alfa bromt toch lekker imo

Comment

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld met mijn drie ouwe knarren , maar ik heb toch niet meer het idee dat dit nu nog het geval is .
                      slechts 3 oude knarren ??

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                          Ik ben blij voor jou dat ge ze eindelijk eens gezien hebt.

Ik ben ook blij voor mezelf .

De originele 8C Competizione heeft ook nog steeds mijn voorkeur,omdat die daklijn gewoon perfeckt is.
                          Ik "vond" dan ook dat je die niet mocht afzagen,tot deze week. Vanaf post nr 65

Hij zou ook prachtig staan naast jullie witten.

Dat laatste zal zeker zijn en de brul die de babybedjesblauwe op het MECC produceerde , was ook om warm van te worden .

En toch vind ik het maar niets in vergelijking met het originele ontwerp .

Zusje toch wat een weemoed.
                          1. Zonder Fiat bestond Alfa mogelijks al 20 jaar niet meer.
                          2. Jou hart ligt wat te veel bij die oude knarren,ze zijn fantastisch,maar de nieuwe zijn zeker even goed.Uw merk een beetje verdedigen hé.
                          3. Inderdaad,spijtig genoeg zijn jongeren blijkbaar liever eenheidsworsten die een BMW,Audi of een ander duits bakbeest moeten hebben,omdat hun omgeving dat meestal ook vind.
                          Mijn hart ligt eerst bij Manu en dan bij andere prachtige dingen , waaronder ook Alfa Romeo . De nieuwe zijn uiteraard niet slecht , integendeel : Ze zijn zelfs betrouwbaarder geworden . Maar voor mij is de ziel verdwenen .
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk Berichten
                          slechts 3 oude knarren ??
                          Hij komt ook nog eens langs zeg .

Ik zal hem de boodschap straks overbrengen .
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Hallo Alfisti,
                            Ik ben op zoek naar een goed boek over alle Alfa Romeo modellen, van de begin dagen tot nu en als het kan met alle mogelijke specificaties.
                            Wat kunnen jullie me aanraden ?!
                            Alvast bedankt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                              Hallo Alfisti,
                              Ik ben op zoek naar een goed boek over alle Alfa Romeo modellen, van de begin dagen tot nu en als het kan met alle mogelijke specificaties.
                              Wat kunnen jullie me aanraden ?!
                              Alvast bedankt !
                              Deze zijn zeker aanraders :

Zachte kaft of gebonden
                              Bladzijden: 274
                              Afmetingen (hxb): 30 x 23
                              Foto's: kleur en z/w
                              Teksten: Nederlands
                              Uitgever: Mondial Media BV
                              Jaar v. uitgifte: 2004

De laatste lag onlangs nog in de Slegte voor een prijsje .

En als je de echte Alfabijbel wil , dan moet je deze hebben :

Hier staat echt alles in , zelf alle chassisnummers . Maar die zijn redelijk prijzig .

En nog een linkje naar het Alfaforum : KLik .
                              Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

En als je de echte Alfabijbel wil , dan moet je deze hebben :
                                obvious, het rooster van een 147 op de cover ipv zo'n afgeragde ouwe ketel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                  obvious, het rooster van een 147 op de cover ipv zo'n afgeragde ouwe ketel
                                  Je hebt nog het hele weekend om deze uitspraak goed te maken , want de notaris nam niet meer op vandaag . Anders zal er maandag een testamentaanpassing gebeuren .
                                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Je hebt nog het hele weekend om deze uitspraak goed te maken , want de notaris nam niet meer op vandaag . Anders zal er maandag een testamentaanpassing gebeuren .
                                    Afstammelingen zijn reservataire erfgenamen en hebben dus steeds recht op een deel van de nalatenschap.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Afstammelingen zijn reservataire erfgenamen en hebben dus steeds recht op een deel van de nalatenschap.
                                      Dus : Maandag naar de notaris .

Ben jij naar het MECC geraakt vorig weekend ?
                                      Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Dus : Maandag naar de notaris .
                                        Zolang ik erin mag blijven staan, moogt ge doen wat ge wilt

Ben jij naar het MECC geraakt vorig weekend ?
                                        Neen.
                                        't Is dan ook zo ver voor mij he...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• @ SPIDERVELOCE1750

Bedankt voor de snelle reactie !
                                          Titels zijn genoteerd, wat opzoekwerk doen en eerstdaags naar de boekenwinkel ! Thanks !

Comment

Working...
                                          X