Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
    Dikke 166 Quadrifoglio!
    Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
    Dat ook ja .

Ben jij trouwens niet vrij op Paasmaandag ?
    Merci, ik zal het doorgeven aan de ondertussen ex-eigenaars.
    Ik dacht dat de term "allerlaatste foto" samen met een gebrek aan nummerplaten duidelijk genoeg zouden zijn.

De 166 is dus weg sinds vorige vrijdag, na 193d km en 11 jaar hadden we hem laten controleren door de garagist om te kijken wat vervangen moest worden in de komende tijd. De combinatie van distributieriem + onderhoud + wiellager die begon te zingen + mogelijk nieuwe koppeling + achterophanging vervangen (niet de schokdempers, de prijs voor het onderdeel bestond uit 4 cijfers, zonder werkuren) zou zorgen voor een rekening die (bijna) hoger was dan de waarde van de auto (en ).
    Ik mis hem toch een beetje alhoewel ik er nauwelijks mee reed...was toch de eerste auto waar ik mee gereden heb (Ford Scorpio op 5-jarige leeftijd niet meegeteld, dat heeft ook maar 3 meter geduurd...tot tegen de dichtsbijzijnde muur).

De vervanger rijdt op satansvloeistof (copyright Spidertje) en komt van bij onze Oosterburen.

Edit: Hmmm, Paasmaandag durf ik nu nog niet te zeggen...but I'll keep it in mind
    Last edited by quadrifoglio; 08/02/2010, 23:02.
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
      Miljaar
      Uw ma heeft toch niks ?
      Nee gelukkig niet, ze had het ongeluk nog proberen te ontwijken, maarja dat ging dus niet...

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Fak, ik zou al erg kritisch tegenover dat 'repareren' staan.

Zeker met zo'n cabrio.
      Ja ik vraag me ook af hoe het gaat aflopen, maar pertotal zal ze wel niet verklaard worden denk ik eh?

Comment

• @ Michelin,gelukkig zijn er geen gewonden gevallen,en jullie verder ook nog een leuk wagenpark hebben.

@ Klavertje-vier,spijtig dat jullie schone Italiaanse moet gaan voor een Duitse bitch.

Hier nog wat lekkers voor het slapengaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
          Bon : Antwerpen - Wachtebeke is maar 50 km . Dat moet die A112 dus nog aankunnen .

Iets te doen op paasmaandag ?
          Normaal zitten wij dan in Frankrijk... Moesten we later vertrekken/eerder terug zijn, mag ik u dan PM-en voor verdere info ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Ik dacht dat de term "allerlaatste foto" samen met een gebrek aan nummerplaten duidelijk genoeg zouden zijn.
            Ik was het gisteren nog aan het denken, is die 166 nu ook al weg?
            Zonde, was een vet exemplaartje!
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Zie hierboven .

Vorig jaar heb je dat wegens vers vaderschap net gemist , als ik mij niet vergis .
              Da`s juist.

Normaal gezien hebben we dan niets te doen, en het is niet absurd ver rijden dus de kans bestaat dat we langskomen met de 156. Maar beloven doe ik niets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                @ Michelin,gelukkig zijn er geen gewonden gevallen,en jullie verder ook nog een leuk wagenpark hebben.
                Ook al voelt het nu waarschijnlijk verschrikkelijk rot om de auto zo te zien, de bestuurder+passagiers zijn het belangrijkste.
                Hopelijk wordt hij fatsoenlijk hersteld zodat het achteraf niet meer aan de wagen te merken is.

@ Klavertje-vier,spijtig dat jullie schone Italiaanse moet gaan voor een Duitse bitch.
                Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                Ik was het gisteren nog aan het denken, is die 166 nu ook al weg?
                Zonde, was een vet exemplaartje!
                Ach, de 166 is zeer toevallig gekocht ongeveer 7,5 jaar geleden (waren bij een bmw-dealer aan het rondkijken voor een E39 toen een goede kennis van m'n ouders aankwam, ook op zoek naar een bmw omdat de Alfa (2 maanden in zijn bezit) te veel dronk om dagelijks het traject Limburg-Leuven te doen... de rest is geschiedenis. 1 week later heeft die kennis zich een 166 jtd gehaald btw).
                Als we hem toen niet toevallig van een kennis konden kopen...was hier waarschijnlijk geen 166 gekomen... en als gevolg misschien ook geen 147.

Voordeel van de nieuwe kar is trouwens dat ik terug op de achterbank kan zitten zonder 1 knie in het deurpaneel te steken en de andere ongeveer boven de middentunnel. Alfa's dienen dan ook niet om op de achterbank te zitten, daarvoor bestaan taxi's.

Comment

• Wat is de vervanger geworden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                    Normaal zitten wij dan in Frankrijk... Moesten we later vertrekken/eerder terug zijn, mag ik u dan PM-en voor verdere info ?
                    U krijgt direct een uitgebreide PM van mij .

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                    Da`s juist.

Normaal gezien hebben we dan niets te doen, en het is niet absurd ver rijden dus de kans bestaat dat we langskomen met de 156. Maar beloven doe ik niets.
                    Ik stuur je ook onze gegevens door . Dan zien jullie maar .
                    Last edited by SPIDERVELOCE1750; 09/02/2010, 23:44.
                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                      Wat is de vervanger geworden?
                      Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      Alfa's dienen dan ook niet om op de achterbank te zitten, daarvoor bestaan taxi's.

zoiets als hierboven dus, 200 CDI, cubaniet-zilver met zwart leder en mooiere velgen.
                      En het stuur aan de juiste kant.

Comment

U krijgt direct een uitgebreide PM van mij .
                        Als ge dan toch pm's aan het rondsturen zijt, in de mijne is ook nog wel wat plaats.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                          Nee gelukkig niet, ze had het ongeluk nog proberen te ontwijken, maarja dat ging dus niet...

Ja ik vraag me ook af hoe het gaat aflopen, maar pertotal zal ze wel niet verklaard worden denk ik eh?
                          En ondertussen wordt ze wss toch pertotal verklaard, maarja liever een nieuwe auto dan een gerepareerde auto he... (expert is langsgeweest)

Comment

• Zonde... Maar het belangrijkste is wel dat je moeder ongedeerd is gebleven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                              @ Michelin,gelukkig zijn er geen gewonden gevallen,en jullie verder ook nog een leuk wagenpark hebben.

Hier nog wat lekkers voor het slapengaan.

Oeaah

Linksonder, zo'n Alfetta, was de kar van mijn eerste (serieuze) lief. Ik ben de naam van de kleur kwijt, maar 't was een metallic grijsblauw (meer blauw dan grijs), op stalen wieletjes met chroomdopje op, enkele koplampen vooraan. Ik had zelfs m'n rijbewijs nog niet, zij moést rijden. Daarmee uit gaan naar zee, met die oude auto.

Zo'n auto's zijn levende wezens. Met gevoelens, bloed dat door aderen vloeit, en telepathische gaven ook.

Oh Lord ... won't you make it ... that such cars come back.

Comment

• Nieuwe concept van Bertone op basis van de 8C

I like

Comment

• Misschien het nieuwe snuitje voor de facelift van een 159?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

-> http://www.kapaza.be/Autos/Alfa_Rome...6_benzine.html

deze advertentie zou een foto kunnen gebruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      -> http://www.kapaza.be/Autos/Alfa_Rome...6_benzine.html

deze advertentie zou een foto kunnen gebruiken
                                      Moh, kijk eens aan!
                                      Vraagprijs ligt een pak hoger dan wat wij kregen (niet meer dan logisch, die prijs werd trouwens bepaald door een opkoper...), maar ik ben benieuwd of ze alles dat eraan scheelde vervangen/opgelost hebben...

Nog steeds op uw gemak op zoek naar een 164/166? (Als wij hem niet hadden weggedaan uit vrees voor grote kosten in de toekomst, had ge een pm gekregen.)

Edit: Hij had trouwens geen gps. en dat is niet het enige "foutje"
                                      Last edited by quadrifoglio; 18/02/2010, 21:22.

Comment

• Heel op het gemakske ja

Ik zit momenteel nog teveel in de rationele periode Vier auto's en bijhorende verzekeringen en taksen is wat van het goede teveel. Toch ga ik op een moment niet anders kunnen want ik heb echt wel die vierdeurs auto nodig! Ik zou beter m'n hart volgen en een 164/166 kopen

Kijk bijna dagelijks of er geen mooie 164 of 166 bijgekomen is op kapaza. Ik betrap mezelf er wel op dat ik dan ook altijd op dezelfde exemplaren zit te dromen De witte 164 van Riemst staat er ook nog altijd op: raakt maar niet verkocht. Misschien wacht hij wel op mij? Is het een teken?

De rode 166 van bij gta-automobili het zelfde laken een broek. Toch een knappe wagen die blijkbaar niet weg geraakt. Ik vind de prijs wel een tikje hoog. En dan zou je verwachten dat ze die na vele maanden eens doen zakken. Niets is echter minder waar... .

Is het trouwens al iemand anders opgevallen dat ze u met nieuwe 159's naar het hoofd smijten? Het zijn allemaal 1.8 benzine's in Sport-uitvoering. Zo staat er in Geel een knappe rode te koop. 18.000 euro voor zo'n nieuwe grote auto. Lijkt mij een hele mooie deal, nee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Ik zit momenteel nog teveel in de rationele periode
                                          Rationaliteit hoort niet thuis in een Alfa-topic.

Comment

Working...
                                          X