Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Het was inderdaad de bedoeling dat Seat het Alfa van VW zou worden maar ze hebben het wat verkeerd aangepakt, het zijn gewoon rationele familiewagens met een sportieve tint, dus echt in het vaarwater komen zou niet echt geval zijn denk ik.
    Op het scarbforum had iemand daar nog een mooie theorie over:

"Een feit:
    - Een trainer of topvoetballer ontkent eerst ook altijd dat ie een nieuwe club heeft.
    Theorie:
    - Het is al in kannen en kruiken, deal is bijna rond. Dit is pure marketing om het publiek te laten wennen.
    - VAG gaat SEAT slachtofferen in die plaats komt Alfa Romeo. Seat zou het Alfa van VW worden, dat is nooit gelukt. Naast Seat is er geen ruimte voor Alfa. Dus SEAT verdwijnt echt. De naam Alfa Romeo is goud waard. Seats waren natuurlijk spaanse fiatjes.
    Feiten:
    - De huidige Exeo was ultra goedkoop in ontwikkeling, nieuwe Leon??? nog niet gezien. Ibiza was al klaar. Altea? komt echt geen opvolger van.
    - De 159 bloedt dood. Brera/Spider dus al uit productie.
    - Er zit heel wat oud-alfa bloed bij VAG-management, nu een sterke organisatie erachter i.p.v. een zwalkend FGA.
    Theorie;
    - Onderhandelingen VAG-FGA lopen al langer. Daarom ook Giulietta uitgesteld??
    - Ik zie 't als kans voor het merk. FGA zal Alfa niet naar 500.000 kunnen tillen, VW wel. Dealer netwerk is veel en veel sterker, helaas wel zonder de bijzondere en unieke sfeer die bij veel Alfa dealers heerst.
    Tot slot:
    - Wees blij dat er om Alfa gevochten wordt, Alfa is niet dood maar leeft als nooit tevoren.
    - De automarkt is dusdanig veranderd dat er geen plaats meer is voor het romantische "vroeger was alles beter".
    Zoals gezegd,vooral theorie. Niemand, behalve Marchione en VAG, weet echt hoe het zit. We wachten af. "
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Allemaal correct...

Comment

• Toch.. Een Alfa zonder hillarische missers in ergnomie zou maar saai zijn

Comment

• Ik wens Alfa een mooie toekomst maar ik ben bang dat VAG er karakterloze doch kwaliteitsvolle eenheidsworst van zou maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
            Op het scarbforum had iemand daar nog een mooie theorie over
            Er zit wel wat Alfa volk bij VW en Alfa is de perfecte aanvulling om het leven van BMW nog zuurder te maken. Maar dat de productie van de 159/Brera/Spider zo snel is moet stoppen, is omdat ze verlieslatend is.

Dat de Giulietta werd uitgesteld, was om het Fiat DNA er nog meer uit te filteren... ie moest ook sturen als een echte Alfa en daar hebben ze nog hun werk aan gehad.

Dat Fiat zo'n waardevolle naam zou verkopen, zou maar al te zot zijn. Ook al gaat het niet zo goed bij FGA, kan ik me inbeelden dat ze Alfa willen houden, op z'n minst tot het Amerikaans avontuurtje op z'n poten staat.

Kwestie van de specultanten toch wat spek voor hunnen bek te geven, heeft FGA natuurlijk ook nog Maserati. In principe kunnen ze met dat merk momenteel veel meer doen dan met Alfa.

Comment

• Euhm, ik ben niet mee denk ik? Productie 159/Brera/Spider stopgezet?

Comment

• Alleen spider toch ??

Comment

• Ik loop al vooruit op de feiten.

Iedereen weet zich de spin-off van eind vorige maand wel te herinneren waarin de financiële verhoudingen tussen de autodivisie van Marchionne een een tak

Comment

• En ik dacht dat het alleen Spider en Brera was...

159, WHY?!?

Comment

• 159 blijft nog efkes, hoor. Ze hebben alleen wat gesnoeid in de verkrijgbare uitvoeringen (zeker in NL, zie http://www.autoweek.nl/autonieuws/14...mma-uitgekleed)

Edit: maar wordt precies wel sneller vervangen dan eerst gepland:
                      We hebben het al eerder gezegd. De Giulia is er sneller dan wij denken. Inmiddels zijn midden in de nacht al de eerste testexemplaren gesignaleerd rond
                      Last edited by elio; 01/09/2010, 18:17.
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• 75

Comment

• M'n favoriete Alfa

Comment

• Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Wat een apparaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                Hier in de buurt rijdt er zo eentje rond, een echte alfist volgens mij want hij staat heel proper.
                                Hij heeft ook zo een spoiler en er komt een zalig geluid uit, speciale uitvoering ?
                                Dit was zeker ook de laatste echte alfa, met achterwielaandrijving
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ambi Bekijk Berichten
                                  hier in de buurt rijdt er zo eentje rond, een echte alfist volgens mij want hij staat heel proper.
                                  Hij heeft ook zo een spoiler en er komt een zalig geluid uit, speciale uitvoering ?
                                  Dit was zeker ook de laatste echte alfa, met achterwielaandrijving
                                  3.0 v6 qv?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                    3.0 v6 qv?
                                    Kan zijn, ik zal eens een fotoke maken
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                      Wat een apparaat

Doet me toch erg aan Lancia denken.

Comment

• Hahahaha

Comment

• Vet

Comment

Working...
                                          X