Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind die 159 in bijna elk opzicht in het voordeel , enkel de afschrijving . Die alfa zakt verschrikkelijk snel in waarde in tegenstelling tot de bmw .
pfo ja ik zou echt graag zo'n 159 hebben, al vrees ik dat dat de komende jaren buiten mijn bereik zal zijn .. Gelukkig zijn er meerdere Alfa's waar ik verliefd op ben...
pff ik kan echt niet wachten tot ik zo'n alfa in men bezit heb.. spijtig dat ik zo lang moet wachten, de aankoop zou thans snel kunnen gaan.. ochja, bezorgde moeders
pfo ja ik zou echt graag zo'n 159 hebben, al vrees ik dat dat de komende jaren buiten mijn bereik zal zijn .. Gelukkig zijn er meerdere Alfa's waar ik verliefd op ben...
Als ik jou was , zou ik geen seconde twijfelen om een 155 te kopen .
Zeer lekkere wagens om mee te rijden en ze worden haast gratis aangeboden dezer dagen .
Wij hebben ons exemplaar nu 10 jaar in bezit en buiten een paar kleine godverdommemomentjes , die uiteindelijk nooit tot grote herstellingsbedragen hebben geleid , was en is het alleen maar genieten met ons Koerstomat .
Als ik jou was , zou ik geen seconde twijfelen om een 155 te kopen .
Zeer lekkere wagens om mee te rijden en ze worden haast gratis aangeboden dezer dagen .
Wij hebben ons exemplaar nu 10 jaar in bezit en buiten een paar kleine godverdommemomentjes , die uiteindelijk nooit tot grote herstellingsbedragen hebben geleid , was en is het alleen maar genieten met ons Koerstomat .
Succes !
Goh ja ik twijfel ook geen seconde hoor, mocht ik er een kopen.. maar het feit dat ik nog student ben zorgt ervoor dat ik thuis nog geen auto mag kopen (tot mijn overgrote ergernis ) omdat ze denken dat ik de kosten niet kan betalen. Misschien hebben ze hier wel gelijk in. Als ik zo'n auto zou hebben wil ik dat ding maniakaal onderhouden, en daar heb je denk ik inkomsten voor nodig .
Daarbij komt nog dat ze thuis heel conservatief zijn wat auto's betreft. Volgens hun is het enkel 'materiaal' en er mag geen overbodig geld in gepompt worden (daarom dat de fiesta nu zeer snel aan't verslijten is). Het gehele gezin probeert dus al jaren het woord 'auto' uit mijn hoofd te praten (dit is nog altijd niet gelukt, het 'me wants-gehalte' wordt alleen maar erger )
Onlangs ben ik ook gestart met de opleiding 'automechanica' op syntra, dus ik hoop het onderhoud zelf te kunnen doen wanneer ik er eentje kan/mag kopen.
Er staat er eentje in de buurt, 2.0 T.S. 16v, enkel ontsteking kapot, voor de rest compleet in orde, 250 €. Zou ideaal zijn om beetje aan te sleutelen en zelf mee te rijden wanneer hij hersteld is. Achja
Vraagje, kennis van mij heeft een alfa romeo 147 1.6 van het jaar 08/2004, kleur zwart, stoffen zetels, 16 inch velgen, wat schade aan de deur (schreven). En 50 000 km.
Nu heeft hij 2000 euro kosten, distributieriem vervangen,onderhoud en iets die moet vervangen worden aan de remmen of zo ietske.
Hij vraagt zich nu af of het dit nog waard is, aangezien hij volgend jaar normaal een nieuwe wagen zou kopen. Hoeveel is een alfa romeo zoals deze nog waard zonder die 2000 euro kosten? Anders laat hij hem niet herstellen en verkoopt hem zo. Wel spijtig want is een vinnig wagentje en geen verouderd design en een knap dashboardinterior.
Neen, maar om een BMW E46 te overtreffen in rijplezier moet je minstens met achter of evt. vierwielaandrijving afkomen. Daar valt hij dus al door de mand voor mij. En BMW's heb ik al genoeg, wat zeg ik... nooit genoeg gereden natuurlijk!
De 156 1,9 jtd, 146 1,4TS & 147 1,6TS heb ik wel compleet uitgetest. De 147 sprong erboven uit. De reputatie van de Coupé GT is ook niet mis. Maar van de 159 en Brera herinner ik me vooral kritieken van teveel massa en te weinig emotie uit de pers. Van alle voorwielaandrijvers waar ik mee reed vond ik de Focus2 ST (met volvomotor) de beste, en ver daarna de Peugeot 407 qua rijgedrag. Ik kan me dus wel best inbeelden dat de 159 bij de beste FWD auto's behoort. Da's dan ook niet voor niets, Alfa heeft op zijn testterrein een drietal Lotus Elans ter beschikking waar ze het weggedrag van hun voorwielaandrijvers op benchmarken (bron: interview Autovisie).
Bon de essentie van deze post was dus: als iemand zich geroepen voelt om me zijn 159 ti even uit te lenen voor een weekend wil ik daar graag de nodige tijd voor uittrekken!
Dat stuurwieltje daar kan BMW inderdaad nog wat van leren... rrrrrrrrrrrr
Zo'n 75 heeft het helemaal voor mij: transaxle, RWD, laag gewicht. Uitstekende ringtool lijkt me.
Nog nooit mee gereden helaas. Maar dat allemaal gecombineerd met zo'n heerlijk emotionele V6-brul. Splendid!
Neen, maar om een BMW E46 te overtreffen in rijplezier moet je minstens met achter of evt. vierwielaandrijving afkomen. Daar valt hij dus al door de mand voor mij. En BMW's heb ik al genoeg, wat zeg ik... nooit genoeg gereden natuurlijk!
Toch nog even op terugkomen...
Ik reed met een Alfa GT en heb deze verkocht en een E46 320cd facelift gekocht. En ik ga je moeten tegenspreken wat betreft rijplezier, want voor mij komt mn 320 niet eens in de buurt van mn vorige GT
Voor mij is Freude Am Fahren niet meer en niet minder dan een verkoopsslogan
Nee, een BMW is op de limiet consistent in zijn reacties, sportophanging of niet. Als ik me niet vergis heeft een coupé altijd sportophanging (toch op de E46). Mijn ervaring met Alfa is anders: die zijn goed tot pakweg zo'n 95% van hun capaciteiten en dan beginnen ze wat inconsequent te reageren. Groffe veralgemening ok, maar bon. RWD is niet hetzelfde als FWD. En als je het niet gelooft, altijd welkom op mijn passagierszetel, dan gaan we het na als ervaringsdeskundigen!
Comment