edit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Vandaag eentje tegengekomen, onmiddelijk glimlach op het gezicht toen ik hem zag.
(al zou ik dat autootje liever voor weekends houden, kwestie van ze een beetje te sparen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Vandaag eentje tegengekomen, onmiddelijk glimlach op het gezicht toen ik hem zag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jules_w Bekijk Berichtencool
Op het stuur vind ik het wel knap, maar op de middenconsole vind ik het wat overdone
Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenLes goûts et les couleurs zeker.
Nee, een BMW is op de limiet consistent in zijn reacties, sportophanging of niet. Als ik me niet vergis heeft een coupé altijd sportophanging (toch op de E46). Mijn ervaring met Alfa is anders: die zijn goed tot pakweg zo'n 95% van hun capaciteiten en dan beginnen ze wat inconsequent te reageren. Groffe veralgemening ok, maar bon. RWD is niet hetzelfde als FWD. En als je het niet gelooft, altijd welkom op mijn passagierszetel, dan gaan we het na als ervaringsdeskundigen!
Pas op, ik begrijp uw fixatie met RWD wel, per definitie heb ik dat 95% van de tijd ook liever. Dat kan doorwegen, maar 't is ook maar één facet van de wagen. De openbare weg is geen circuit, en dan zijn er andere criteria van belang. Dat maakt het al minder belangrijk hoe die (pakweg) 150pk's op de weg gezet worden. Wat is dan de definitie van beter rijden? Net zoals je struikelt over één punt, namelijk het type aandrijving. Kan een ander struikelen over de demping/veercomfort van de wagen. Ik zou trouwens eerder willen vergelijken met generatiegenoten, die op vlak van milieu- en veiligheidsnormen op mekaars niveau staan. Dan moet je een E90 erbij halen en dan heeft een 159 imho een betere mix van veercomfort/sport. Maar bon, dat is wederom slechts één facet van het totale plaatje, en zo stellen we allemaal andere criteria voorop. Dus ik zou het allemaal toch nuanceren, zeker als je er niet mee gereden hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenIk zie te weinig carbonOp het stuur vind ik het wel knap, maar op de middenconsole vind ik het wat overdone
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenDat stuurwieltje daar kan BMW inderdaad nog wat van leren... rrrrrrrrrrrr
Zo'n 75 heeft het helemaal voor mij: transaxle, RWD, laag gewicht. Uitstekende ringtool lijkt me.
Nog nooit mee gereden helaas. Maar dat allemaal gecombineerd met zo'n heerlijk emotionele V6-brul. Splendid!
Weliswaar onder een 155 Q4, maar toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNu spreek je over een grensbereik van de wagen, die je in de praktijk nooit zal benutten.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn dan zaken claimen zonder ervaringsdeskundige te zijn... Jammer dat mensen dat vaak doen, het kan uw leven flink verrijken om af en toe eens vooroordelen overboord te gooien!
Op de rest ga'k niet reageren. Ieder zijn mening. Ik vraag enkel om de mijne te respecteren. Je hoeft je niet aangevallen te voelen, dat is nooit mijn bedoeling.
Tot slot moet je mijn eerste zin nog maar eens herlezen, daarin zat alles samengevat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenHet hang ervanaf waarvan je ervaringsdeskundige zou moeten zijn.
Ik respecteer uw mening hoor, ik geef zelf ook aan dat ik ze volg voor wat betreft de aandrijving, maar niet wat betreft het 'beter' rijden voor een auto van dit kaliber. Smaken verschillen... dat had je direct mogen zeggen, ik doel dan op uw eerste antwoord hier. Als alfist ken je zo'n reacties, vandaar dat ook de relevante vraag volgde of je er al wel mee gereden had.
Comment
-
Weet er iemand wat het verbruik ongeveer is van een 75 of een 155? (1.8 ts, 2.0 ts 16V, V6?) Ik kan niets concreet terugvinden hierover en zou het toch graag weten (vooral dan van mensen die een van die auto's in gebruik heeft of heeft gehad, ik weet dat het fors is, maarja, je moet er iets voor over hebben ^^ )
WANT misschien mag ik binnenkort eentje kopen!Bij mijn grootmoeder mag ik de garage gebruiken wanneer mijn nonkel klaar is met de restauratie van zijn Ford Escort!
Dus ik zou graag een kostenraming maken van de aankoop en het gebruik van zo'n wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk BerichtenWeet er iemand wat het verbruik ongeveer is van een 75 of een 155? (1.8 ts, 2.0 ts 16V, V6?) Ik kan niets concreet terugvinden hierover en zou het toch graag weten (vooral dan van mensen die een van die auto's in gebruik heeft of heeft gehad, ik weet dat het fors is, maarja, je moet er iets voor over hebben ^^ )
WANT misschien mag ik binnenkort eentje kopen!Bij mijn grootmoeder mag ik de garage gebruiken wanneer mijn nonkel klaar is met de restauratie van zijn Ford Escort!
Dus ik zou graag een kostenraming maken van de aankoop en het gebruik van zo'n wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk BerichtenWeet er iemand wat het verbruik ongeveer is van een 75 of een 155? (1.8 ts, 2.0 ts 16V, V6?) Ik kan niets concreet terugvinden hierover en zou het toch graag weten (vooral dan van mensen die een van die auto's in gebruik heeft of heeft gehad, ik weet dat het fors is, maarja, je moet er iets voor over hebben ^^ )
WANT misschien mag ik binnenkort eentje kopen!Bij mijn grootmoeder mag ik de garage gebruiken wanneer mijn nonkel klaar is met de restauratie van zijn Ford Escort!
Dus ik zou graag een kostenraming maken van de aankoop en het gebruik van zo'n wagen
Daarnaast heb ik ook twee 155's gehad, allebei met een 1.8 16v motor. Het verbruik lag daar ook rond de 8 à 10 liter, maar de motor is wel een pak vinniger dan bij de 75, zeker bij hogere toeren. Nadeel aan de 16v motoren, is dat ze een distributieriem hebben die zeker om de drie jaar moet vervangen worden (soms begeeft ze het zelfs vroeger, helaas zelf meegemaakt), en da's een dure grap. De 155 is echter ook geleverd met een 1.8 en 2.0 met 8 kleppen en distributieketting, ik zou eerder naar zoiets uitkijken.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Thuis een 2.0ts gehad (in een 166 weliswaar), idem qua verbruik als de rest eigenlijk.
Pakweg rond de 9 liter gemiddeld (rijstijl van papa: rustig, geen toeren maken), als er sportief gereden werd ging dat toch naar de 10 liter en hoger
Als ik mij niet vergis ligt in de 75 nog een 2.0 met distributieketting ipv riem (riem kwam er vanaf de laatste 155's dacht ik?).
Redelijk stevige motoren al durven ze soms een slok olie te drinken (bij de onze niet het geval, maar heb al andere dingen gehoord)
75 staat ook nog op het "ooit"-lijstje
Comment
-
Bedankt voor jullie snelle reacties! Nu weet ik al dat verbruik op zich betaalbaar zal zijn. Mijn huidige fiesta verbruikt ook tussen 8 en 10 liter (wel stevig 'doortrekken' wanneer hij warm is) dus dat ligt ongeveer op dezelfde lijn.
Van de distririem - ketting heb ik inderdaad hier en daar al wat gelezen. Maar misschien wordt dit probleem beperkt door het feit dat ik dit soort onderhoud binnenkort (hopelijk) zelf zal kunnen doen? Ik volg nl lessen automechanica op Syntra, de komende 3 weken gaan we bezig zijn me distributie. Maar buiten dat is een ketting natuurlijk wel beter.
Een nadeel is wel dat als ik de fiesta weg doe, ik alle verzekering/taksen zelf ga moeten betalen terwijl dit nu niet het geval is. En ik denk dat men leeftijd daar problemen mee geeft? De BIV voor die wagens (vanaf 15 jr) ligt als ik me het goed herinner rond de €64. Verzekering en taksen ben ik minder van op de hoogte.
Indien deze kost te hoog zou zijn, zie ik het ook wel zitten om een niet-rijdend exemplaar op de kop te tikken en dit op eigen tempo op te knappen om dan mee te kunnen rijden als ik eenmaal werk (over +- een jaar). Hiervoor kan ik dan de garage bij men grootmoeder gebruiken (ze heeft ook een bos dus testritten zou ik daar kunnen doen ipv op de weg). Door dit dan op eigen tempo te doen, zal ik ook weinig problemen hebben met de kosten die aan dit soort werk verbonden zijn.
Bv: €250
Of lijkt dit in jullie ogen een onrealistische opgave?Last edited by Inferno51; 10/02/2011, 15:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk BerichtenBv: €250
Als je een 155 zoekt van een liefhebber, voor 1200 euro is hij de uwe: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.p...er=asc&start=0
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenLos van het feit dat de advertentie al van 2009 dateert, lijkt me dat wel een interessante als je op eigen tempo aan de auto wil prutsen, om hem weer in orde te brengen. Het is wel geen 16v maar een 8v (te zien aan het interieur zonder airbag, de "smalle" spatborden, de eerste serie velgen enz). Dus met ketting. Hij is niet gepimpt, wat voor een 155 ook nogal zeldzaam is. De mechanische onderdelen zijn ook vlot te vinden voor weinig geld.
Als je een 155 zoekt van een liefhebber, voor 1200 euro is hij de uwe: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.p...er=asc&start=0
Om op jouw getoonde advertentie in te gaan: zeer knappe 155! En zeker voor die prijs denk ik ! Superkans... Al weet ik niet zeker of ik die auto zou kunnen onderhouden zoals ie tot nu toe onderhouden is. Dealerbezoekjes zullen er al niet bij zijn door mijn beperkt budget, en ergens vind ik het dan spijtig om deze auto te aanvaarden. Misschien dat ik dan liever uitkijkt naar iets waar een beetje werk aan is (lees: die ik tijdens mijn studentenperiode opknap). Hoe meer ik nadenk, hoe harder ik twijfel of ik een auto wel degelijk op de baan kan houden wat kosten van onderhoud betreft
Daarbij komt dan nog eens dat ze thuis totaal niet achter mijn manier van denken staan en er dus alles aan zullen doen om me tegen te houden. + de garage van men grootmoeder is ook nog een tijdje bezet..
pff
Comment
-
Iets heel anders, wat denk je van zoiets? http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-rome...8-50814722.htm
Je zou die zelf, op je eigen tempo, rijklaar kunnen maken, en om te beginnen als oldtimer inschrijven (33 euro taks en 100 euro verzekering per jaar). Geleidelijkaan kan je hem dan verder in orde brengen, en dan inschrijven met gewone platen (nog steeds 33 euro taks, enkel de verzekering gaat dan omhoog), waardoor je hem ook voor dagelijkse ritten kan inzetten. Technisch is dat een vroege 75, klinkt prachtig, heeft ook distributieketting, ... De verkoper is een kerel met een goede reputatie in het alfawereldje trouwens.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
Comment