Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hmmm, zo zou ik de spider wel lusten, en dan terug met RWD: http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • Daar zou ik mijn Fiatje nog wel op inruilen haha Die turbinevelgen blijven zo mooi !
      De laatste mooie Spider was voor mij de 916, die gebaseerd op de Brera ben ik nooit echt zot van geweest (puur looks he)

      Comment




      • Comment


        • De neus vind ik (heel) mooi, maar de rest is er voor mij behoorlijk over. Waar de 8C een vrij intgetogen en sobere 'poep' had, vind ik dit eerder een vrij hoog kermisgehalte hebben

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
            De neus vind ik (heel) mooi, .....
            Ja, maar zo als altijd bij Alfa Romeo is er geen plaats voor een kentekenplaat.
            De enige plek die ik kan bedenken is in het midden boven het Alfa Romeo embleem.

            Comment


            • Italia a Zandvoort.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                Het is geweten dat 'nieuws' van autoweek een beetje met een korrel zout (van ne kilo of zo) moet genomen worden, maar zo veel gezever ? Waart haalt gij uw informatie dan ? Niet uit achterdocht hoor, gewoon curiositeit
                Dus de nieuwe Spider gaat terug achterwielaandrijving krijgen dan ? Of klopt dat ook niet ?

                Want dit pluk ik zomaar van een andere website, en daar staat toch in grote lijnen hetzelfde, behalve dat ze inderdaad het chassis overnemen van Mazda. (www.drivr.be)

                Omtrent de samenwerking stuurden beide constructeurs intussen volgend persbericht de wereld in:
                Mazda and Fiat announce co-operation program
                “Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) have signed a non-binding Memorandum of Understanding (MoU) for the development and manufacturing of a new roadster for the Mazda and Alfa Romeo marques based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.”
                The study calls for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific light weight, roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
                The project assumption is that both vehicles will be manufactured at Mazda’s Hiroshima, Japan, plant with production for Alfa Romeo envisaged starting in 2015.



                In de tekst staat er nochtans wel

                """ based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.” """

                De nieuwe Alfa zal dus gebaseerd worden op de mazda mx-5 ND.
                Het is geen nieuwe te ontwerpen basis maar een dat mazda al ontwikkeld heeft.
                De chassis van mazda bestaat al
                als een achterwielaandrijbving (zoals alle mx-5)en dus wordt de Alfa ook een achterwielaandrijving.

                De motoren blijven eigen aan elke merken, alsook de design.

                De enige samenwerking is dat mazda beide wagen zal produceren,maar niet de motoren natuurlijk
                2014 Porsche Boxster 981
                2015 BMW serie 2 Cab 220d

                Comment


                • Maar er staat toch ook letterlijk in de tekst op AW dat

                  “Het is daarnaast bijzonder mooi dat we zullen samenwerken met zo’n prestigieus merk als Alfa Romeo bij de ontwikkeling van een nieuwe roadster, gebaseerd op de MX-5 van de nieuwe generatie.

                  En eigenlijk al de rest ook, dus ik snap niet goed wat er dan 'compleet verkeerd' is aan dat artikeltje van Autoweek


                  Soit, doet er niet toe, het ziet er naar uit dat hij een leuk onderstel gaat krijgen en de achterwielaandrijving waar al sinds het verdwijnen van de 75 voor gebeden werd haha

                  Hoewel mijn Fiatje gebaseerd op een 'ordinaire voorwiel aangedreven Punto' ook vermakelijk sjeest hoor

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    Hmmm, zo zou ik de spider wel lusten, en dan terug met RWD: http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/
                    Die foto is wel overduidelijk een gephotoshopte BMW Z3.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                    Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.
                    http://www.autoweek.nl/autonieuws/19...or-mx-5-spider
                    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                    Het is geweten dat 'nieuws' van autoweek een beetje met een korrel zout (van ne kilo of zo) moet genomen worden, maar zo veel gezever ? Waart haalt gij uw informatie dan ? Niet uit achterdocht hoor, gewoon curiositeit
                    Dus de nieuwe Spider gaat terug achterwielaandrijving krijgen dan ? Of klopt dat ook niet ?

                    Want dit pluk ik zomaar van een andere website, en daar staat toch in grote lijnen hetzelfde, behalve dat ze inderdaad het chassis overnemen van Mazda. (www.drivr.be)

                    Omtrent de samenwerking stuurden beide constructeurs intussen volgend persbericht de wereld in:
                    Mazda and Fiat announce co-operation program
                    “Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) have signed a non-binding Memorandum of Understanding (MoU) for the development and manufacturing of a new roadster for the Mazda and Alfa Romeo marques based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.”
                    The study calls for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific light weight, roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
                    The project assumption is that both vehicles will be manufactured at Mazda’s Hiroshima, Japan, plant with production for Alfa Romeo envisaged starting in 2015.
                    Wat de styling van de nieuwe Spider betreft, komt meteen de bloeidmooie 2uettottana-concept op onze radar. Het was een van de laatste wapenfeiten bij Pininfarina onder de leiding van onze landgenoot Lowie Vermeersch, en werd bijna overal op succes onthaald. Een winner van formaat, ware het niet dat ze bij Alfa minder enthousiast waren. Hun motto is immers vooruit kijken op het vlak van ontwerp, en semi-retro-ontwerpen horen daar volgens hen niet bij. Afwachten dus. Het belangrijkste is dat de volgende Spider een van de eerste Alfa’s in lange tijd zal zijn die over achterwielaandrijving en eenstate of the art lichtgewicht chassisconstructie zal beschikken. En dat alleen al is een bescheiden viering waard.



                    Toch liever een MX5 dan. De "heritage" van een MX5 is voor mij persoonlijk al groter van de MX5 dan die van de Spider, mede dankzij de laatste 2 Spiders die Alfa geproduceerd heeft en de MX5 die alsmaar beter wordt (en volgens mij ook knapper). Ik dacht altijd dat die 2uettottana een Opel GT/Pontiac Solstice was die wat Alfa-toetsen meegekregen had dus ik denk niet dat de toekomstige Spider er zo zal uitzien omdat de wagens die de basis vormen hiervoor ondertussen al niet meer gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                      Maar er staat toch ook letterlijk in de tekst op AW dat

                      “Het is daarnaast bijzonder mooi dat we zullen samenwerken met zo’n prestigieus merk als Alfa Romeo bij de ontwikkeling van een nieuwe roadster, gebaseerd op de MX-5 van de nieuwe generatie.

                      En eigenlijk al de rest ook, dus ik snap niet goed wat er dan 'compleet verkeerd' is aan dat artikeltje van Autoweek


                      Soit, doet er niet toe, het ziet er naar uit dat hij een leuk onderstel gaat krijgen en de achterwielaandrijving waar al sinds het verdwijnen van de 75 voor gebeden werd haha

                      Hoewel mijn Fiatje gebaseerd op een 'ordinaire voorwiel aangedreven Punto' ook vermakelijk sjeest hoor

                      De tweede zin was al foutief
                      Er staat letterlijk het tegengesteld van de werkelijkhied. Ze pretenderen dat ze SAMEN zullen de chassis ontwikkelen, wat niet waar is.

                      """"Het maken van een platform voor één roadster is een kostentechnische nachtmerrie voor elke autofabrikant.
                      Om dit probleem voor de opvolger van de huidige MX-5 te verkleinen, heeft Mazda een niet-bindende intentieovereenkomst getekend met Alfa Romeo voor de ontwikkeling en productie van nieuwe roadsters."""
                      2014 Porsche Boxster 981
                      2015 BMW serie 2 Cab 220d

                      Comment


                      • Zucht... Zijn er hier mensen die denken/weten dat er nog iets komt? Opvolger 159 weeral uitgesteld naar 2014 ten vroegste. 169 wordt al helemaal niet meer over gerept... Mijn laatste Alfa was en GT en dateert al weer van bijna 3 jaar geleden. Ondertussen Range Rover Sport gehad en nu BMW F10 520d... Wanneer kan ik weer naar zo een lekkere Alfa overschakelen?

                        Deze bvb...

                        Comment


                        • Fiat baas Marchionne heeft geen auto-hart maar is een pure cijferaar. Dit is nefast voor Alfa Romeo en ook voor Lancia dat zijn ziel volledig is kwijtgeraakt. Ik vind het triest.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Fiat baas Marchionne heeft geen auto-hart maar is een pure cijferaar. Dit is nefast voor Alfa Romeo en ook voor Lancia dat zijn ziel volledig is kwijtgeraakt. Ik vind het triest.
                            Ja en nee. Hoe belangrijk die hart & ziel ook zijn (zeker bij 'gevoelsmerken' als Alfa Romeo & Lancia) zijn het uiteindelijk wel de cijfers (lees: de centen) die uiteindelijk bepalen of een merk blijft voortbestaan. Op wat liefhebbers alleen overleeft een merk niet meer tegenwoordig
                            Ge kunt u ook de vraag stellen of zonder Marchionne beiden nog hadden bestaan cq verkocht waren.

                            Comment


                            • Lancia bestaat voor mij al niet meer sinds het Chrysler klonen zijn geworden. En Alfa moet dringend gemoderniseerd worden of het gaat dezelfde weg op. Een alliantie met een ander merk en klonen bouwen met een Alfa-logo. Ik mag er niet aan denken! De hakbijl bovenhalen en blind besparen kan iedereen. Dat zijn volgens mij geen kwaliteiten van een goede manager. Als er 1 ding is waar je niet mag op besparen als constructeur dan is het wel de ontwikkeling van nieuwe modellen. Desnoods 1 segment laten voor wat het is. Is feitelijk al gebeurd door geen opvolger voor de 166 te maken.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Dat is toch al jaar en dag het geval bij Alfa ? 155/tempra/dedra/delta/145-146/tipo ? punto/mito ? Weliswaar elk met een eigen kleedje en interieur maar met toch wel heel erg veel gemeenschappelijke delen ?
                                Op zich niet zo heel erg, zolang ze maar voldoende verschillen.
                                Wat Lancia betreft, er staan twee grote modellen van Chrysler in hun vitrine (ben niet zeker wat er van die Flavia cabrio gekomen is ?), de Delta en de Ypsilon zijn toch nog van de Italianen zelf ? En laat nu met name die laatste een gedrocht van formaat zijn, én een knaller qua verkoop. Not ! :s
                                Voor zover ik het begrepen heb zijn zowel de Thema als de Voyager tijdelijke showroom-vul-modellen, die na hun cyclus vervangen worden door meer 'eigen werk'. Of ik moest echt fout gelezen hebben indertijd

                                Comment


                                • Alfa Romeo 1300 Junior Zagato.

                                  Auto kopen? Ontdek het ruime aanbod occasions. Snel & gemakkelijk. Check. AutoTrack!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                    Dat is toch al jaar en dag het geval bij Alfa ? 155/tempra/dedra/delta/145-146/tipo ? punto/mito ? Weliswaar elk met een eigen kleedje en interieur maar met toch wel heel erg veel gemeenschappelijke delen ?
                                    Op zich niet zo heel erg, zolang ze maar voldoende verschillen.
                                    Wat Lancia betreft, er staan twee grote modellen van Chrysler in hun vitrine (ben niet zeker wat er van die Flavia cabrio gekomen is ?), de Delta en de Ypsilon zijn toch nog van de Italianen zelf ? En laat nu met name die laatste een gedrocht van formaat zijn, én een knaller qua verkoop. Not ! :s
                                    Voor zover ik het begrepen heb zijn zowel de Thema als de Voyager tijdelijke showroom-vul-modellen, die na hun cyclus vervangen worden door meer 'eigen werk'. Of ik moest echt fout gelezen hebben indertijd
                                    Wat Lancia betreft, heb je gelijk. De huidige toestand is niet optimaal, maar dankzij de Chrysler-deal staat er tenminste nog iets in de showroom, en vooral, is er hoop dat er nieuwe producten ontwikkeld zullen worden. Het is immers moeilijk denkbaar dat het merk Chrysler zal worden opgegeven, omdat dit politiek extreem lastig te verkopen zou zijn in de VS (ongeacht wie er op 20 januari 2013 in de Oval Office gaat zitten). Die auto's zullen geen pure Lancia's zijn, maar die bestaan op de keper beschouwd sinds 1969 (overname door Fiat) niet meer. Op dit vlak doet Marchionne dus geen slecht werk.

                                    Wat Alfa betreft - om terug on topic te komen - volgt Marchionne toch een héél vreemd parcours. Er is klaarblijkelijk helemaal géén productontwikkeling bezig momenteel. Er zijn wat geruchten over een SUV, over de Giulia, over wat weet ik nog allemaal, maar er zijn geen concrete data, er zijn geen prototypes die gespot worden, er is helemaal niets, op de "halo car" 4C na. Van de facelift van de MiTo - die er onderhand zou moeten komen, want het model bestaat ook al enkele jaren - is er geen spoor. De Giulietta is nog relatief nieuw (alhoewel, twee jaar op de markt), maar krijgt als vanouds nauwelijks publicitaire aandacht, en wordt in klassieke Fiat-stijl volledig aan haar lot overgelaten. Als het de bedoeling is om Alfa te doen afsterven, zou er niet anders gehandeld worden.

                                    Het lijkt er dus meer en meer op dat het toekomstige Fiatsler-gamma zal bestaan uit Fiat (wereldwijd, zij het als niche-product in de VS en Canada), Dodge+Ram (Noord-Amerika, maar met recyclage van sommige modellen onder de naam Fiat in de rest van de wereld), Jeep (wereldwijd), Chrysler/Lancia (wereldwijd als subpremium-merk, maar met keuze voor het ene of het andere merk naargelang de markt) en Maserati (wereldwijd, als premium-merk van de groep). Ferrari staat buiten deze structuur.

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Comment

                                        Working...
                                        X