Hmmm, zo zou ik de spider wel lusten, en dan terug met RWD: http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenDe neus vind ik (heel) mooi, .....
De enige plek die ik kan bedenken is in het midden boven het Alfa Romeo embleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenHet is geweten dat 'nieuws' van autoweek een beetje met een korrel zout (van ne kilo of zo) moet genomen worden, maar zo veel gezever ? Waart haalt gij uw informatie dan ? Niet uit achterdocht hoor, gewoon curiositeit
Dus de nieuwe Spider gaat terug achterwielaandrijving krijgen dan ? Of klopt dat ook niet ?
Want dit pluk ik zomaar van een andere website, en daar staat toch in grote lijnen hetzelfde, behalve dat ze inderdaad het chassis overnemen van Mazda. (www.drivr.be)
Omtrent de samenwerking stuurden beide constructeurs intussen volgend persbericht de wereld in:Mazda and Fiat announce co-operation program
“Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) have signed a non-binding Memorandum of Understanding (MoU) for the development and manufacturing of a new roadster for the Mazda and Alfa Romeo marques based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.”
The study calls for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific light weight, roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
The project assumption is that both vehicles will be manufactured at Mazda’s Hiroshima, Japan, plant with production for Alfa Romeo envisaged starting in 2015.
In de tekst staat er nochtans wel
""" based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.” """
De nieuwe Alfa zal dus gebaseerd worden op de mazda mx-5 ND.
Het is geen nieuwe te ontwerpen basis maar een dat mazda al ontwikkeld heeft.
De chassis van mazda bestaat al als een achterwielaandrijbving (zoals alle mx-5)en dus wordt de Alfa ook een achterwielaandrijving.
De motoren blijven eigen aan elke merken, alsook de design.
De enige samenwerking is dat mazda beide wagen zal produceren,maar niet de motoren natuurlijk2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Maar er staat toch ook letterlijk in de tekst op AW dat
“Het is daarnaast bijzonder mooi dat we zullen samenwerken met zo’n prestigieus merk als Alfa Romeo bij de ontwikkeling van een nieuwe roadster, gebaseerd op de MX-5 van de nieuwe generatie.
En eigenlijk al de rest ook, dus ik snap niet goed wat er dan 'compleet verkeerd' is aan dat artikeltje van Autoweek
Soit, doet er niet toe, het ziet er naar uit dat hij een leuk onderstel gaat krijgen en de achterwielaandrijving waar al sinds het verdwijnen van de 75 voor gebeden werd haha
Hoewel mijn Fiatje gebaseerd op een 'ordinaire voorwiel aangedreven Punto' ook vermakelijk sjeest hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenHmmm, zo zou ik de spider wel lusten, en dan terug met RWD: http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenBen benieuwd wat hiervan gaat komen.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/19...or-mx-5-spiderOorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenHet is geweten dat 'nieuws' van autoweek een beetje met een korrel zout (van ne kilo of zo) moet genomen worden, maar zo veel gezever ? Waart haalt gij uw informatie dan ? Niet uit achterdocht hoor, gewoon curiositeit
Dus de nieuwe Spider gaat terug achterwielaandrijving krijgen dan ? Of klopt dat ook niet ?
Want dit pluk ik zomaar van een andere website, en daar staat toch in grote lijnen hetzelfde, behalve dat ze inderdaad het chassis overnemen van Mazda. (www.drivr.be)
Omtrent de samenwerking stuurden beide constructeurs intussen volgend persbericht de wereld in:Mazda and Fiat announce co-operation programWat de styling van de nieuwe Spider betreft, komt meteen de bloeidmooie 2uettottana-concept op onze radar. Het was een van de laatste wapenfeiten bij Pininfarina onder de leiding van onze landgenoot Lowie Vermeersch, en werd bijna overal op succes onthaald. Een winner van formaat, ware het niet dat ze bij Alfa minder enthousiast waren. Hun motto is immers vooruit kijken op het vlak van ontwerp, en semi-retro-ontwerpen horen daar volgens hen niet bij. Afwachten dus. Het belangrijkste is dat de volgende Spider een van de eerste Alfa’s in lange tijd zal zijn die over achterwielaandrijving en eenstate of the art lichtgewicht chassisconstructie zal beschikken. En dat alleen al is een bescheiden viering waard.
“Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) have signed a non-binding Memorandum of Understanding (MoU) for the development and manufacturing of a new roadster for the Mazda and Alfa Romeo marques based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.”
The study calls for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific light weight, roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
The project assumption is that both vehicles will be manufactured at Mazda’s Hiroshima, Japan, plant with production for Alfa Romeo envisaged starting in 2015.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenMaar er staat toch ook letterlijk in de tekst op AW dat
“Het is daarnaast bijzonder mooi dat we zullen samenwerken met zo’n prestigieus merk als Alfa Romeo bij de ontwikkeling van een nieuwe roadster, gebaseerd op de MX-5 van de nieuwe generatie.
En eigenlijk al de rest ook, dus ik snap niet goed wat er dan 'compleet verkeerd' is aan dat artikeltje van Autoweek
Soit, doet er niet toe, het ziet er naar uit dat hij een leuk onderstel gaat krijgen en de achterwielaandrijving waar al sinds het verdwijnen van de 75 voor gebeden werd haha
Hoewel mijn Fiatje gebaseerd op een 'ordinaire voorwiel aangedreven Punto' ook vermakelijk sjeest hoor
De tweede zin was al foutief
Er staat letterlijk het tegengesteld van de werkelijkhied. Ze pretenderen dat ze SAMEN zullen de chassis ontwikkelen, wat niet waar is.
""""Het maken van een platform voor één roadster is een kostentechnische nachtmerrie voor elke autofabrikant.
Om dit probleem voor de opvolger van de huidige MX-5 te verkleinen, heeft Mazda een niet-bindende intentieovereenkomst getekend met Alfa Romeo voor de ontwikkeling en productie van nieuwe roadsters."""
2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Zucht... Zijn er hier mensen die denken/weten dat er nog iets komt? Opvolger 159 weeral uitgesteld naar 2014 ten vroegste. 169 wordt al helemaal niet meer over gerept... Mijn laatste Alfa was en GT en dateert al weer van bijna 3 jaar geleden. Ondertussen Range Rover Sport gehad en nu BMW F10 520d... Wanneer kan ik weer naar zo een lekkere Alfa overschakelen?
Deze bvb...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenFiat baas Marchionne heeft geen auto-hart maar is een pure cijferaar. Dit is nefast voor Alfa Romeo en ook voor Lancia dat zijn ziel volledig is kwijtgeraakt. Ik vind het triest.
Ge kunt u ook de vraag stellen of zonder Marchionne beiden nog hadden bestaan cq verkocht waren.
Comment
-
Lancia bestaat voor mij al niet meer sinds het Chrysler klonen zijn geworden. En Alfa moet dringend gemoderniseerd worden of het gaat dezelfde weg op. Een alliantie met een ander merk en klonen bouwen met een Alfa-logo. Ik mag er niet aan denken! De hakbijl bovenhalen en blind besparen kan iedereen. Dat zijn volgens mij geen kwaliteiten van een goede manager. Als er 1 ding is waar je niet mag op besparen als constructeur dan is het wel de ontwikkeling van nieuwe modellen. Desnoods 1 segment laten voor wat het is. Is feitelijk al gebeurd door geen opvolger voor de 166 te maken.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Dat is toch al jaar en dag het geval bij Alfa ? 155/tempra/dedra/delta/145-146/tipo ? punto/mito ? Weliswaar elk met een eigen kleedje en interieur maar met toch wel heel erg veel gemeenschappelijke delen ?
Op zich niet zo heel erg, zolang ze maar voldoende verschillen.
Wat Lancia betreft, er staan twee grote modellen van Chrysler in hun vitrine (ben niet zeker wat er van die Flavia cabrio gekomen is ?), de Delta en de Ypsilon zijn toch nog van de Italianen zelf ? En laat nu met name die laatste een gedrocht van formaat zijn, én een knaller qua verkoop. Not ! :s
Voor zover ik het begrepen heb zijn zowel de Thema als de Voyager tijdelijke showroom-vul-modellen, die na hun cyclus vervangen worden door meer 'eigen werk'. Of ik moest echt fout gelezen hebben indertijd
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenDat is toch al jaar en dag het geval bij Alfa ? 155/tempra/dedra/delta/145-146/tipo ? punto/mito ? Weliswaar elk met een eigen kleedje en interieur maar met toch wel heel erg veel gemeenschappelijke delen ?
Op zich niet zo heel erg, zolang ze maar voldoende verschillen.
Wat Lancia betreft, er staan twee grote modellen van Chrysler in hun vitrine (ben niet zeker wat er van die Flavia cabrio gekomen is ?), de Delta en de Ypsilon zijn toch nog van de Italianen zelf ? En laat nu met name die laatste een gedrocht van formaat zijn, én een knaller qua verkoop. Not ! :s
Voor zover ik het begrepen heb zijn zowel de Thema als de Voyager tijdelijke showroom-vul-modellen, die na hun cyclus vervangen worden door meer 'eigen werk'. Of ik moest echt fout gelezen hebben indertijd
Wat Alfa betreft - om terug on topic te komen- volgt Marchionne toch een héél vreemd parcours. Er is klaarblijkelijk helemaal géén productontwikkeling bezig momenteel. Er zijn wat geruchten over een SUV, over de Giulia, over wat weet ik nog allemaal, maar er zijn geen concrete data, er zijn geen prototypes die gespot worden, er is helemaal niets, op de "halo car" 4C na. Van de facelift van de MiTo - die er onderhand zou moeten komen, want het model bestaat ook al enkele jaren - is er geen spoor. De Giulietta is nog relatief nieuw (alhoewel, twee jaar op de markt), maar krijgt als vanouds nauwelijks publicitaire aandacht, en wordt in klassieke Fiat-stijl volledig aan haar lot overgelaten. Als het de bedoeling is om Alfa te doen afsterven, zou er niet anders gehandeld worden.
Het lijkt er dus meer en meer op dat het toekomstige Fiatsler-gamma zal bestaan uit Fiat (wereldwijd, zij het als niche-product in de VS en Canada), Dodge+Ram (Noord-Amerika, maar met recyclage van sommige modellen onder de naam Fiat in de rest van de wereld), Jeep (wereldwijd), Chrysler/Lancia (wereldwijd als subpremium-merk, maar met keuze voor het ene of het andere merk naargelang de markt) en Maserati (wereldwijd, als premium-merk van de groep). Ferrari staat buiten deze structuur.
Comment
Comment