Alfa en rood exterieur :cool:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer
Comment
-
Alfa Romeo stelt de lancering van zijn nieuwe modellen uit
Verschillende bronnen melden dat Alfa Romeo van plan is om de lancering van zijn nieuwe modellen uit te stellen. Dat zou zowel te maken hebben met technische finetuning als met de vertraging van de Chinese markt. Wat meer uitleg.
Verschillende bronnen meldden aan het gespecialiseerde tijdschrift Automotive News Europe dat Alfa Romeo de lancering van zijn belangrijkste modellen zou uitstellen. De berline Giulia zou in Europa zes maanden later dan voorzien op de markt gebracht worden, dus midden volgend jaar. Ook de eerste SUV van Alfa, die trouwens gebaseerd is op die Giulia, zou niet voor begin 2017 op de markt komen, en dat is negen maanden later dan gepland.
Verschillende redenen
De uitgestelde lancering van de Giulia heeft blijkbaar verschillende redenen. Dezelfde bronnen hebben immers verduidelijkt dat het merk nog bepaalde veiligheids- en rijeigenschappen wilde finetunen. Alfa weigerde echter deze beweringen te bevestigen. Hoe dan ook, deze informatie komt er net na de verklaringen van 28 oktober door Sergio Marchionne, de CEO van FCA, waaruit bleek dat Alfa bezig was met een herziening van zijn wereldwijde uitbreidingsplan als gevolg van de vertraging van de Chinese markt. Marchionne bevestigde echter opnieuw de planning van een investering van 5 miljard euro om de verkoop van het merk te boosten tot 400.000 stuks tegen 2018, en dit dankzij acht nieuwe modellen.
Grote doelstellingen
Alfa Romeo gaf geen details over de acht nieuwe geplande modellen, maar verschillende van dezelfde bronnen melden dat het zou gaan om de Giulia, de vervanger van de compacte Giulietta, een grote berline en verschillende SUV’s. We gaan ervan uit dat het met deze vertragingen echter heel moeilijk zal worden om tegen 2018 aan 400.000 auto’s per jaar te komen. Consultancybureau IHS Automotive meldt in zijn laatste vooruitzichten trouwens dat Alfa tegen die termijn aan iets meer dan 230.000 verkochte exemplaren per jaar zou kunnen komen, tegenover 68.000 in 2014. Maar veel meer ook niet.
China, de kern van het probleem?
Marchionne herhaalde dat zijn nieuwe strategische evaluatie gedicteerd werd door de zeer duidelijke terugval van de invoer van luxewagens in China. De terugval van Maserati aldaar is trouwens algemeen bekend, want de productielijnen werden zelfs gedurende een week stilgelegd. Hoe dan ook, het is vrij verrassend dat Marchionne er ook Alfa toe aanzet om zijn plannen te herzien. Een goed geïnformeerd analist, Max Warburton van Bernstein, verklaarde: “Waarschijnlijk werd Marchionne verrast door de snelle achteruitgang van de verkoop van Maserati in China” en “Maserati was een soort van laboratorium dat de komst van Alfa moest voorbereiden”. Welnu, het is duidelijk dat andere markten de door Marchionne geplande productievolumes zullen moeten absorberen.
Een te ambitieus plan?
Heel wat analisten menen ook dat Marchionne het te groot ziet voor Alfa en dat 400.000 exemplaren eigenlijk niet echt realistisch is. Richard Hilgert, analist bij Morningstar, verklaarde trouwens: “Ik zou erg onder de indruk zijn als het merk erin zou slagen om tegen 2018 200.000 exemplaren per jaar te verkopen”. En de andere kapiteins binnen de industrie lijken Marchionne en Alfa Romeo ook niet al te ernstig te nemen, want Rupert Stadler, de CEO van Audi, vroeg schertsend: “Wie is Alfa Romeo?” naar aanleiding van een vraag die hem gesteld werd over de terugkeer van de Italiaanse constructeur binnen de premiummerken. Volgens Stadler omvat dit premiumsegment namelijk enkel Audi, Mercedes en BMW.
Bron;
Last edited by MasterC; 06/11/2015, 12:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenEn de andere kapiteins binnen de industrie lijken Marchionne en Alfa Romeo ook niet al te ernstig te nemen, want Rupert Stadler, de CEO van Audi, vroeg schertsend: “Wie is Alfa Romeo?” naar aanleiding van een vraag die hem gesteld werd over de terugkeer van de Italiaanse constructeur binnen de premiummerken. Volgens Stadler omvat dit premiumsegment namelijk enkel Audi, Mercedes en BMW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, maar Marchionne is toch ook de pedalen kwijt blijkbaar. Hoelang zijn we in Europa al aan het wachten op de nieuwe Giulia en nu nog eens zes maanden vertraging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, maar Marchionne is toch ook de pedalen kwijt blijkbaar. Hoelang zijn we in Europa al aan het wachten op de nieuwe Giulia en nu nog eens zes maanden vertraging.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, maar Marchionne is toch ook de pedalen kwijt blijkbaar. Hoelang zijn we in Europa al aan het wachten op de nieuwe Giulia en nu nog eens zes maanden vertraging.
Hij doet het niet slecht hoewel ik ook liever watanders zie dan de zoveelste 500 versie...
Comment
Comment